Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jonka mielestä työttömän lapsen kuuluu olla kotona, kysymys

Vierailija
25.06.2015 |

Eli siis eikö mielestäsi esim. 4-5-vuotiaalla työttömän lapsella saa olla kavereita, siis pysyviä kaverisuhteita eikä jotain pieniä vaihtuvia leikkikavereita kerhossa?

Ja missä menee raja, pitäisikö työttömien lasten olla kotona myös vanhempana, kyllähän vanhemman voisivat ottaa vastuun koululaisistaan eli peruskoulu vain työssäkäyvien lapsille samalla logiikalla?

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki, mutta miten se liittyy päivähoitoon?

Vierailija
2/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa maissa kukaan ei pidä 5-vuotiata kotona, sen ikäinen tarvitsee jo ikäistään seuraa! Siksi koulu alkaa 5-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei estä viemästä lasta vaikka avoimeen päiväkotiin, kerhoihin yms. 

Vierailija
4/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla vähän logiikka ontuu itselläsi. Koulu on pakollinen mut päiväkoti ei. Ja kyllä kehnosti on asiat jos päiväkoti on ainoa paikka jossa lapsi voi tavata kavereita. Kyllä pitää silloin vanhempien katsoa peiliin

Vierailija
5/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa olla mut nuo asiat joita esitit ei liity mitenkään toisiinsa.

Vierailija
6/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sen lapsen jollekin saa hoitoon, jos miestä ei ole. Tai kaveri tulee kylään.

Vierailija
7/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerhossa", kirjoitti ap. No juuri näin. Ei kavereihin tarvita kokopäiväistä päivähoitoa. Eskari, osapäivähoito pari päivää viikossa tai kerhotyyppinen toiminta riittää kyllä.  Kavereita voi tavata muutenkin kuin kunnallisen päivähoidon kautta. 

Vierailija
8/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:30"]Saa toki, mutta miten se liittyy päivähoitoon?
[/quote]
Valtaosa sen ikäisistä on päivällä tarhassa. Minä en ainakaan vie lapsiani leikkimään tuntemattomien lasten kanssa arki-iltaisin tai viikonloppuisin, se kun on perheen yhteistä aikaa meillä! Vaikka sääliksi käy niitä lapsia jotka eivät tarhaan pääse... T. Ap

Vierailija
9/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön, mutta lapseni eivät ole päiväkodissa. Silti heillä on kavereita, ikäistään seuraa, tekemistä jne. Surullista ajatella, että lapsillani olisi kavereita vain siten, että kunta on avustanut kaverihankinnassa.

Vierailija
10/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:30"]Sulla vähän logiikka ontuu itselläsi. Koulu on pakollinen mut päiväkoti ei. Ja kyllä kehnosti on asiat jos päiväkoti on ainoa paikka jossa lapsi voi tavata kavereita. Kyllä pitää silloin vanhempien katsoa peiliin
[/quote]
Koulu on pakollinen, koska niin on päätetty. Monissa maissa koulu on pakollinen 4-6-vuotiasta alkaen.

Vierailija
11/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:30"]Saa toki, mutta miten se liittyy päivähoitoon? [/quote] Valtaosa sen ikäisistä on päivällä tarhassa. Minä en ainakaan vie lapsiani leikkimään tuntemattomien lasten kanssa arki-iltaisin tai viikonloppuisin, se kun on perheen yhteistä aikaa meillä! Vaikka sääliksi käy niitä lapsia jotka eivät tarhaan pääse... T. Ap

[/quote]

Sääli vain, minä säälin niitä päivästä toiseen isoissa lapsiryhmässä olevia lapsia.

Vierailija
12/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:30"]Saa toki, mutta miten se liittyy päivähoitoon?
[/quote]
Valtaosa sen ikäisistä on päivällä tarhassa. Minä en ainakaan vie lapsiani leikkimään tuntemattomien lasten kanssa arki-iltaisin tai viikonloppuisin, se kun on perheen yhteistä aikaa meillä! Vaikka sääliksi käy niitä lapsia jotka eivät tarhaan pääse... T. Ap
[/quote]Voi vattu... Just tällaisten takia subjektiivisen päivähoito-oikeuden purkaminen pitää tehdä HETI!

Vierailija
13/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin pienelläkin paikkakunnalla on kerhoja yms toimintaa, niin, ettei päiväkotia tarvita. Srk pvkerho, mll perhekahvila, seurakunnan perhekerho ja muskari. Kirjaston satutunnit. Mll perheliikunta, naisvoimistelijoiden jumpat ja parkour kerhot. Kuvataidekoulu ym ym. Aikuisesta on kiinni viekö lasta noihin.

Vierailija
14/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla esikoinen ei ikinä ollut päivähoidossa ja hyvin oli kavereita silti. Mut hei, olinkin itse aktiivinen.

Vierailija
15/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä lapsia täytyy tehdä jos on kiire viedä ne päivähoitoon verukkeella että lapsi tarvitsee kavereita. Meidän lapsilla oli kavereita vaikka päiväkotiin ei oltu astuttu varpaillakaan. On ihan vanhemman asenteesta kiinni. Ja lapset olisivat edelleen kotona jos en olisi töissä.

Vierailija
16/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos suomalaiset lapset ovat niin epäsosiaalisia! Jos kerran vasta 6-7-vuotiaana joutuu näkemään maailmaa kodin ulkopuolella ja tajuamaan, ettei ole maailman napa!

Vierailija
17/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:30"]Saa toki, mutta miten se liittyy päivähoitoon? [/quote] Valtaosa sen ikäisistä on päivällä tarhassa. Minä en ainakaan vie lapsiani leikkimään tuntemattomien lasten kanssa arki-iltaisin tai viikonloppuisin, se kun on perheen yhteistä aikaa meillä! Vaikka sääliksi käy niitä lapsia jotka eivät tarhaan pääse... T. Ap

[/quote]

Sääli vain, minä säälin niitä päivästä toiseen isoissa lapsiryhmässä olevia lapsia.

[/quote]

Näinpä. Eipä olisi tullut mieleenkään viedä lasta päiväkotiin kun olin itse työttömänä. 

Lapsi kävi esim. seurakunnan päiväkerhossa (kaksi kertaa viikossa). Käytiin myös perhekerhossa kerran viikossa. Noiden avulla tutustuttiin muihin vanhempiin ja lapsiin ja heistä sai leikkiseuraa ihan päivälläkin, ei vain kerhoissa.

Kyllähän tuo vähän viitseliäisyyttä vaati kun päiväkerhoon oli matkaa seitsemän kilsaa ja lähin perhekerhokin oli parinkymmenen kilsan päässä mutta eipä meillä ollut ajasta puutetta jos matkat eivät haitanneet.

Vierailija
18/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:32"]

[/quote]

[/quote]
No kannattaako valittaa siitä eikä vaan epäsosiaalistaa lapsia kotona??? Minun lapseni ovat hyvässä päiväkodissa, mutta tiedän ettei kaikkialla ole sellaisia. T.ap

Vierailija
19/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä vanhempia, jos oman työttömyyden vuoksi ei anneta lapsille mahdollisuutta saada kavereita, oppia uusia asioita opettajien ja hoitajien kanssa, pitää järkevä arkirytmi. Ilmankos ongelmat koulussa ovat lisääntyneet, kun lapset saavat olla miten sattuu!

Vierailija
20/139 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:32"] [quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:30"]Saa toki, mutta miten se liittyy päivähoitoon? [/quote] Valtaosa sen ikäisistä on päivällä tarhassa. Minä en ainakaan vie lapsiani leikkimään tuntemattomien lasten kanssa arki-iltaisin tai viikonloppuisin, se kun on perheen yhteistä aikaa meillä! Vaikka sääliksi käy niitä lapsia jotka eivät tarhaan pääse... T. Ap [/quote] Sääli vain, minä säälin niitä päivästä toiseen isoissa lapsiryhmässä olevia lapsia. [/quote] No kannattaako valittaa siitä eikä vaan epäsosiaalistaa lapsia kotona??? Minun lapseni ovat hyvässä päiväkodissa, mutta tiedän ettei kaikkialla ole sellaisia. T.ap

[/quote]

No mitä se valittaminen auttaa? Tulevan uudistuksen jälkeen tilanne on vielä pahempi, hoitajalle tulee lisää lapsia kontolleen, ryhmät kasvaa. No can do! 

Ja ei, mun eskariin saakka kotihoidetut muksu on äärimmäisen sosiaalinen tyyppi jolla on paljon kavereita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän