Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: häpeätkö armeijaa käymätöntä miestäsi?

Vierailija
12.02.2022 |

Oma mieheni on käynyt, eikä asia sillä tavalla kiinnosta, mutta kieltämättä outoa jos ei olisi käynyt. Kaikki tuttavapiirin miehet on käyneet, en tunne kuin yhden joka on vapautettu astman vuoksi.

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijan käymätön ei ole mies.

Suurin osa maailman miehistä ei ole käynyt armeijaa. Mutta vain Suomessa siitä tehdään joku iso juttu.

Vierailija
42/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena en hävennyt, mutta nyt häpeäisin. Exäni oli sivari, ja siirtyi aikanaan kesken intin sivariin koska ei kestänyt käskyttämistä. Ei siis ihme että on exä. En tarkoita sitä että mun käskyjä pitäis noudattaa, mutta hän on aivan liian omapäinen = hankala tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä häpeäisinkö, mutta haluaisin kyllä ainakin tietää syyn miksi ei ole mennyt, eli onko joku järkevä syy... Omassa suvussa myös isomummi ja isotäti olleet nuorina lottina auttamassa ja itse kävin vapaaehtoisena armeijan.

Oisko kymmenen käskyä mitään?

Ei se vihollinen saarnaamalla pysähdy.

Vierailija
44/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsin joskus nuorena naisena armeijaa. Jostain syystä se jäi.

Vierailija
45/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa maailman miehistä ei ole käynyt armeijaa. Mutta vain Suomessa siitä tehdään joku iso juttu.

No miksiköhän :D Onko kotimaan historia kuinka hyvin hallussa?

Vierailija
46/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on vapautettu rauhanajan palveluksesta. Aseistakieltäytyminen on perinne hänen suvussaan. Jos sota tulee, hänet ohjataan harvinaisen ammattinsa vuoksi työskentelemään tehtävässä, jossa hän turvaa maamme energianjakelua. Uskon, että hän hoitaa velvollisuutensa ja kunnioitan häntä tässäkin asiassa.

Vierailija
47/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeän vaimoani, joka ei halua lapsia, eikä suostu armeijaankaan.

Jatkossa kannattaa varmaan valita puoliso jonka kanssa ollaan edes suurinpiirtein samaa mieltä elämän isoista asioista.

Vierailija
48/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä häpeäisin. Ja olen vielä niin hävytön, että oletan että miehen on osattava puolustaa minua (tapella). No hän kyllä osaa jos on pakko, todistettu on. 

Jaahas. Minulta jäi armeija kesken kiusaamisen takia. Sen jälkeen olen treenannut kamppailua sen verran että naisen puolustaminen kyllä onnistuisi. Muuten olen sitä mieltä että maanpuolustukselle uhrautuminen mistään muusta piittaamatta on kuin väkivaltaiseen suhteeseen jäisi.

Vierailija
49/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä seurustellut miehen kanssa joka olisi käynyt armeijan, eikä ole hetkeäkään tämä asia hävettänyt.

Vierailija
50/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhasta sotilassuvusta. En ikinä ottaisi sivaria miehekseni.

Vierailija
51/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei ole hänen vikansa, että sai vapautuksen terveydellisistä syistä, joihin ei itse voinut vaikuttaa.

Vierailija
52/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä häpeäisin. Ja olen vielä niin hävytön, että oletan että miehen on osattava puolustaa minua (tapella). No hän kyllä osaa jos on pakko, todistettu on. 

Jaahas. Minulta jäi armeija kesken kiusaamisen takia. Sen jälkeen olen treenannut kamppailua sen verran että naisen puolustaminen kyllä onnistuisi. Muuten olen sitä mieltä että maanpuolustukselle uhrautuminen mistään muusta piittaamatta on kuin väkivaltaiseen suhteeseen jäisi.

Onneksi suurin osa teistä vapaamatkustajiksi julistautuvista kirjoittelee rajan takaa.

Vierailija
53/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille löytyy hyödyllistä tehtävää sodan aikana. Myös naisille. Eri asia vanhukset, sairaat, lapset. Heidän olemisensa on turvattava.

Vierailija
54/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisten vässyköiden kanssa te olette pariutuneet? Minun tuttavapiirissäni on pari reservin upseeria, sekä ihan normaaleja sotamiehiä. Yhtään sivaria en tunne.

Minun tuttavapiirissä on kenraali ja kaksi sarjamurhaajaa. Eivät mitään soijapoikia :-)

Vierailija
55/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että mulla olisi mitään yhteistä sellaisen miehen kanssa. Olen itse käynyt intin.

T.Rva res. vänrikki

Vierailija
56/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Tiedän myös, että aika monen muunkin maan historiassa on ollut sotia.

Vierailija
57/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla maailman historia hallussa? Meinaatko, että vain Suomessa on kotimaata puolustettu asein?

Vierailija
58/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vanhasta sotilassuvusta. En ikinä ottaisi sivaria miehekseni.

Pohjanmaalta löytyy sulle sopiva sulho.

Vierailija
59/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää kyllä, kun tyttökaverini on vain alikersantti. Ei ihan päässyt rukkiin.

Vierailija
60/120 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä, mutta hiukan ihmettelen puolisoni valintoja. Hän on kotoisin maasta, jossa asepalvelukselta välttyi hakeutumalla korkeakouluun. Tästä syystä hän opiskeli filosofiaa, koska sisäänpääsy oli helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme