Nainen: häpeätkö armeijaa käymätöntä miestäsi?
Oma mieheni on käynyt, eikä asia sillä tavalla kiinnosta, mutta kieltämättä outoa jos ei olisi käynyt. Kaikki tuttavapiirin miehet on käyneet, en tunne kuin yhden joka on vapautettu astman vuoksi.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joka noudattaa käskyjä on epäseksikäs. Itsepäiset ja omia polkujaan kulkevat miehet <3
Omilla aivoillaan on toki hyvä ajatella, mutta ihminen joka ei pysty ottamaan minkäänlaisia käskyjä vastaan ei todennäköisesti tule menestymään esimerkiksi työelämässäkään. Kukaan ei nimittäin synny isoksi pomoksi, kyllä sinne pitää askel kerrallaan kivuta ja oppirahat maksaa.
Työntekijänä oleminen se vasta typerää on. Yrittäjyys on ainoa tapa rikastua Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Hävettää kyllä, kun tyttökaverini on vain alikersantti. Ei ihan päässyt rukkiin.
Sinne joudutaan tai halutaan. Vän nilkkinä sitten siviiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkään jatkuneen rauhan aikana on helppo ajatella, että no asepalvelus tai sivari, mitä väliä koko asialla muka edes on. Asepalveluksen tähdellisyys kuitenkin valkenisi nopeasti, jos koskaan iskisi totiset paikat.
Asepalvelus on valtavan tärkeä asia valtion suvereniteetin kannalta, ja arvostan suuresti kaikkia miehiä, jotka ovat antaneet omasta elämästään sen pätkän tähän tarkoitukseen. Se on myös odotus, joka minulla on niitä miehiä kohtaan joiden kanssa ryhdyn suhteisiin, sillä olen itsekin varsin isänmaallinen.
Kiitos, armeijan käyneet miehet! <3
Ole hyvä. Olihan se rankka koulu. Pelattiin pleikkaa, syötiin munkkeja, imettiin nuuskaa ja juotiin energiajuomaa. Aina välillä vähän myös urheiltiin tai tehtiin jotain sotajuttuja, mutta olihan se meno gonatanutta :D
M28, Santahamina I/2013
Juuri näin. Mutta olenpahan mies kun olen käynyt "miesten koulun" :DDd
Onnistuin ostamaan armeijan koulutuskirjat käytettyinä SA-kaupasta.
Ei tieto kovin korkealentoista ollut, mutta sillä pärjää pitkälle.
Suomen armeijaa ylläpidetään vain ja ainoastaan pelotteena. Tositilanteessa siitä ei olisi tätä maata puolustamaan. Torjuntavoitto ei tällä vuosituhannella liittoutumattomana maana ole realistista. Se on itseasiassa fantasiaa.
Päätin aikanaan 15 vuotiaana olen liian älykäs armeijan idioottikouluun ja sillä tiellä ollaan edelleen. Nykyisin aktiivinen asepalvelus ei olisi iän puolesta enää ajankohtainen, kunnon puolesta pärjäisin keskiverrosti parikymppisten varusmiesten joukossa.
Mies käynyt, mutta siitä olen todella tyytyväinen, ettei ole poikia. Aiemmin olisin pitänyt armeijaa itsestään selvyytenä, mutta kuka h..vetti tätä maata enää tässä maailmassa ja ilmapiirissä haluaisi tai kenen enää edes pitäisi puolustaa. Suomalaiset lähetetään muualle tykin ruoaksi taistelemaan toisten sotia, enkä sitä todellakaan hyväksy enkä kannata, johon Natoon kuuluminen tarkoittaisi.
Sinkkiarkussa kotiin tai PTSD, vammautuminen tms ja loppuelämä pilalla. Sääliksi käy Suomen puolustajia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kenelläkään armeijaa käymättömällä miehellä mitään naista ole.
Meillä on ollut aspahommissa monta komiaa sivaria, joita naiset ovat kovasti käyneet katsastamassa.
Ei ole ollut pariutumisongelmia.
Mieheni kävi sivarin. Ei hävetä yhtään, ei asia edes kuulu minulle mitenkään. Itse olisin kyllä voinut mennä inttiin, mutta naisten vapaaehtoinen palvelus tuli mahdolliseksi minulle vähän liian myöhään.
Asian vierestä, mutta mielestäni armeija tai jonkinlainen siivipalvelus pitäisi olla pakollinen yhtälailla kaikille. Ei ole tasa-arvoa, että eri sukupuolilla on eri velvollisuudet.
En tippaakaan. Miehen armeijan käyneet kaverit ovat jääneet hanttihommiin, mutta mies on päässyt urallaan sinne minne on tahtonutkin.
Vierailija kirjoitti:
En. Mieheni on belgialainen. Sivistysmaissa ei ole varusmiespalvelusta.
Kyllä on, jos ne ovat pieniä NL:n/nykyisin Venäjän naapurissa sijaitsevia Natoon kuulumattomia maita. Helppo se on keskeltä Eurooppaa Naton turvista huudella, kun ei missään olosuhteissa voi joutua osaksi Venäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijan käymätön ei ole mies.
Suurin osa maailman miehistä ei ole käynyt armeijaa. Mutta vain Suomessa siitä tehdään joku iso juttu.
No miksiköhän :D Onko kotimaan historia kuinka hyvin hallussa?
On. Tiedän myös, että aika monen muunkin maan historiassa on ollut sotia.
Mutta vain harvassa viimeisen sadan vuoden aikana neljä joista jokaiseen sama jättiläinen on syypää. Se jättää vaikutuksensa myös maanpuolustustahtoon.
Vierailija kirjoitti:
Mies käynyt, mutta siitä olen todella tyytyväinen, ettei ole poikia. Aiemmin olisin pitänyt armeijaa itsestään selvyytenä, mutta kuka h..vetti tätä maata enää tässä maailmassa ja ilmapiirissä haluaisi tai kenen enää edes pitäisi puolustaa. Suomalaiset lähetetään muualle tykin ruoaksi taistelemaan toisten sotia, enkä sitä todellakaan hyväksy enkä kannata, johon Natoon kuuluminen tarkoittaisi.
Sinkkiarkussa kotiin tai PTSD, vammautuminen tms ja loppuelämä pilalla. Sääliksi käy Suomen puolustajia.
Siis kuka on lähettämässä ketä ja minne? Olet kai tietoinen, ettei Suomi kuulu Natoon?
Vierailija kirjoitti:
Suomen armeijaa ylläpidetään vain ja ainoastaan pelotteena. Tositilanteessa siitä ei olisi tätä maata puolustamaan. Torjuntavoitto ei tällä vuosituhannella liittoutumattomana maana ole realistista. Se on itseasiassa fantasiaa.
Hönö. Vaikka Suomi ei ole Natossa niin Suomen ei tarvitsisi tälläkään kertaa puolustaa maataan yksin. Talvisodassakaan emme olleet vaan täällä oli vapaaehtoisia 13 maasta ja Saksa sentään teki parhaansa tulpatakseen siirtoja liittolaisensa NL:n hyväksi. Voit olla varma, että sekä USA että EU sekä aseistaisi että resurssoisi Suomea koska jos Suomi kaatuu, raja on auki koko skandinaaviaan ja Norjan öljyyn. Tämä on realismia ja kaikki muu röllinfantasiaa.
Jos sota syttyy niin kannustan Venäjää :) Niillä on paljon hienompi kansallislaulu ja mielellään laulaisin sitä kämäisen Maamme-laulun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies joka noudattaa käskyjä on epäseksikäs. Itsepäiset ja omia polkujaan kulkevat miehet <3
Niin, teillä Venäjällä osasta miehistä leivotaan tyttöjä miesten tuvissa joita sitten upseeritkin käyvät polkaisemassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sota syttyy niin kannustan Venäjää :) Niillä on paljon hienompi kansallislaulu ja mielellään laulaisin sitä kämäisen Maamme-laulun sijaan.
Niinhän sä teet jo nyt, joten mikä muuttuu?
Olen ylpeä omasta "sivaristani". Meni suoraan lukiosta lääkikseen ja suoritti siviilipalveluksen sairaalassa josta tuli kokemusta ja palveli paremmin yhteiskuntaa.
Ihminen pääsääntöisesti elää kuten kuolee. Onhan se nyt uljaampaa lähteä kunnian leiskahduksessa vaikkapa hurmeisella taistelukentällä tai ison aluksen ruorissa kuin kuolla aneurysmaan käsi sipsipussissa.