Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskeuma, vertaistukea? Leikkaus pelottaa..

Vierailija
25.06.2015 |

Loppuvuodesta olisi ensimmäinen leikkaus, tiedän riskeistä jne. silti eniten pelottaa se katetri. Laitetaanko se ennen nukutusta/puudutusta ja jos niin eikö satu aivan helkutisti kun tunto palaa? Mä oon melkeen paniikissa jo nyt sen helkutin katetrin takia! 

Kertokaa kohtalotoverit miten leikkaus meni teillä? Mulla cystocele sekä rectocele :( Lapet on ihania, mutta hinta on kova! 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 02:46"]Mua myös kiinnostaa nämä leikkaushoidot. Itselläni onneksi "vain" etuseinämän laskeuma mutta seuraava synnytys varmaan aiheuttaa jo muutakin. Ja kun olen kuullut että leikkausta ei tehdä ennen vaihdevuosia!? Onkp se tosiaan niin? Sittenhän sitä voi joutua 30 vuotta kulkemaan tenat housuissa... [/quote] Onko sillä vaikutusta, jos valitseekin sektion?

[/quote]

Ei ole, raskaus (hormoonit) löystyttää paikat, ei niinkään synnytys.

Vierailija
22/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnanpuute ja ummetus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut leikkurissa töissä ja siellä ko toimenpiteisiin ei laitettu katetria lainkaan.

Vierailija
24/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua myös kiinnostaa nämä leikkaushoidot. Itselläni onneksi "vain" etuseinämän laskeuma mutta seuraava synnytys varmaan aiheuttaa jo muutakin. Ja kun olen kuullut että leikkausta ei tehdä ennen vaihdevuosia!? Onkp se tosiaan niin? Sittenhän sitä voi joutua 30 vuotta kulkemaan tenat housuissa...

Vierailija
25/26 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap jo käynyt leikkauksessa? Muita tuoreempia kokemuksia asiasta?  Erityisesti kiinnostaa kokemukset leikkauksen jälkeisestä elämästä, paraniko vaiva täysin?

Mulle tuli peräsuolen laskeuma ekassa raskaudessa/synnytyksessä, sen jälkeen olen saanut vielä kaksi lasta ja viimeisimmän synnytyksen jälkeen laskeuma on vähän vielä pahentunut. Gynekologi sanoi, että leikkaus tehdään vasta kun olen laihtunut. Olen normaalipainoinen, BMI-asteikossa haarukan ylärajalla ja lääkärin mukaan pitäisi tiputtaa vielä 10 kiloa, että pääsen leikkaukseen. Onko muut saaneet samanlaisia ohjeita?  Lantionpohjalihasten kanssa ei ole ongelmaa, treenaan niitä säännöllisesti.

Tämä on niin viheliäinen vaiva, että sanat ei riitä kuvailemaan. Joutua nyt kaivamaan ulosteita sisältään joka päivä. :(  Vaikuttaa itsetuntoon tosi paljon ainakin mulla, inhoan toimimatonta oksettavaa kehoani enkä halua harrastaa seksiä kuin aivan satunnaisesti. Matkustaminen on ongelmallista ja elämä rajoittuu muutenkin. Muualla kuin kotona tai siistissä, käsisuihkullisessa vessassa en voi käydä, ja julkiset vessat ja niiden epäilyttävät käsisuihkut ei yleensä kyllä houkuttele. 

Vierailija
26/26 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Lisää kokemuksia/kertomuksia leikkauksesta ja sen jälkeisestä elämästä? :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi