Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perjantai-dokkari KÖYHÄ PERHE

Vierailija
12.02.2022 |

https://areena.yle.fi/1-50950538

Mitä mieltä uudesta Perjantai dokkarista? Työttömillä on siis viisi kasvavaa poikaa, kaksi koiraa ja auto.

Kommentit (272)

Vierailija
181/272 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä perhe väittää olevansa köyhä kun nettona saavat ainakin 3000e?

Vierailija
182/272 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti köyhä. Tulot n. 700-800 € kk. Silti pidän koiria, niillä on vakuutukset ja niitä huolletaan kuten urheilukoiria kuuluu.

Mutta ei tulisi mieleenkään vinkua rahan puutetta tai kerjätä ruokaa ja tavaraa mistään. Tai valittaa kun raha ei riitä. Tämä on minun valintani. Typerä kenties monesta, mutta koirien avulla jaksan muuten tylsää ja yksinäistä arkeani. Ilman koiria olisin jo tehnyt itsemurhan. Nyt tulee liikuttua, harrastettua ja tavattua ihmisiä. Yhteiskunnalle merkityksetöntä, minulle kaikki.

Ei se minusta ole yhteiskunnallekaan ihan merkityksetöntä. Eikö lemmikkien vaikutus ihmisten hyvinvointiin ole kuitenkin ihan tieteellisestikin todistettu. Lemmikkieläinten arvo kansanterveyden kannalta pitäisi tunnustaa näkyvämmin sillä yhteiskunnankin kannalta tulee monessa tapauksessa edullisemmaksi jos ihmiset esim. koirasta huolehtiessaan tulevat paremmin huolehtineeksi myös itsestään, ja muutenkin saavat iloa elämäänsä. Jos mielenterveyslääkkeitä ja terapiaa yms. kerran kustannetaan niin miksei myös lemmikin pitoon voisi tarvittaessa saada jotain tukea, toki pitäisi arvioida tapauskohtaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/272 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/154fd908-6068-40de-b834-4ebfe9d53aee

Tässä uutinen kyseisestä pariskunnasta. Vanhin naisen pojista ei asu perheen kanssa. Perheen vanhin lapsi on isän aikaisemmasta liitosta.

Vierailija
184/272 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluihin oppiaineeksi elämänhallinta ja terveystiedontunneille selväsanaista opetusta ehkäisystä.

Vierailija
185/272 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kehtaa valittaa julkisesti köyhyyttä?!

Oikeasti köyhä ei todellakaan tilaile synttärikakkuja ja leipomuksia ammattilaiselta,käy ulkona syömässä ja pidä hulppeita syndejuhlia. Ostele usein turhia herkkuja kotiin. Suuni loksahti auki kun kuulin ohjelmasta ja näin sen. Nainen kaukainen tuttu.

Kuka suostuu tekemään tollaisen ohjelman ja millä perusteella tämä perhe siihen otettu. Pahamieli tuli oikeasti, joka päiväisen köyhyyden kanssa kamppailevien takia.

Vierailija
186/272 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Nyt perheellä pari marsua lisää😔 Halloweeninakin pystyvät koristeineen ja asuineen juhlimaan ihan mukavasti. Äityli käynyt konserteissa ja baarissakin mukavasti. Onneksi mies on syömäti, että emäntä pääsee tuulettumaan. Ei saakeli...

Vierailija
187/272 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo pari viimeistä viestiä lienevät provoja. Tuskinpa todellisuudessa tuntevat ko. perhettä.

Jokainen dokumentin nähnyt ja artikkelin lukenut huomaa että vanhemmilla todella on raskas elämäntilanne. Perheen äiti on niin vakavasti sairas ettei suoriodu suurperheen hoidosta ilman miehensä apua. Tai suoriutuisi mutta olisi sitten pikaisesti sairaalakunnossa. Sydämen vajaatoiminta ei ole mikään kevyt diagnoosi. Se selittää muuten myös tuon kuvasta näkyvän ylipainon jota moni näissä viesteissä on kauhistellut. Nestettä kertyy kehoon kyn sydän ei jaksa sitä pumpata. 

Toinen perheen elämää raskauttava tekijä on nuorimman lapsen kehitysvamma ja autismi. Isän omaishoitajuus ei ole helppo tehtävä. Tiedän sen itse kehitysvammaisen äitinä ja omaishoitajana omasta kokemuksesta.

Ja se monen täällä kadehtima aika olla perheen kanssa. Vanhemmathan käyvät kuntouttavassa työtoiminnassa. Isän tekee yhdeksän euron päiväpalkalla tärkeää työtä kuskatessaan ruokaa vanhuksille.. Joten ei siinä aikaa sohvallamakoiluun jää sen enempää kuin työssäkäyvälläkään. Vaikka perhettä ei kyllä elätä eikä uljaasti maksele veroja, kuten moni moralisoija tässä ketjussa.

Vierailija
188/272 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule empatiaa eikä ymmärrystä. Äiti on rikollinen ja huijasi poikansa kanssa hulppeat häät ystävälleen / tutulleen? En usko, että on ainoa huijaus. Yleensä tuollainen kertoo omaa viestiään.

Vierailija
189/272 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo pari viimeistä viestiä lienevät provoja. Tuskinpa todellisuudessa tuntevat ko. perhettä.

Jokainen dokumentin nähnyt ja artikkelin lukenut huomaa että vanhemmilla todella on raskas elämäntilanne. Perheen äiti on niin vakavasti sairas ettei suoriodu suurperheen hoidosta ilman miehensä apua. Tai suoriutuisi mutta olisi sitten pikaisesti sairaalakunnossa. Sydämen vajaatoiminta ei ole mikään kevyt diagnoosi. Se selittää muuten myös tuon kuvasta näkyvän ylipainon jota moni näissä viesteissä on kauhistellut. Nestettä kertyy kehoon kyn sydän ei jaksa sitä pumpata. 

Toinen perheen elämää raskauttava tekijä on nuorimman lapsen kehitysvamma ja autismi. Isän omaishoitajuus ei ole helppo tehtävä. Tiedän sen itse kehitysvammaisen äitinä ja omaishoitajana omasta kokemuksesta.

Ja se monen täällä kadehtima aika olla perheen kanssa. Vanhemmathan käyvät kuntouttavassa työtoiminnassa. Isän tekee yhdeksän euron päiväpalkalla tärkeää työtä kuskatessaan ruokaa vanhuksille.. Joten ei siinä aikaa sohvallamakoiluun jää sen enempää kuin työssäkäyvälläkään. Vaikka perhettä ei kyllä elätä eikä uljaasti maksele veroja, kuten moni moralisoija tässä ketjussa.

Et ole sinäkään kovin tarkasti lukenut, tässä ja toisessakin ketjussa on jo todettu että nämä huijaavat minkä ehtivät.

Vierailija
190/272 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioistalaajastikiinnostunut kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/154fd908-6068-40de-b834-4ebfe9d53aee

Tässä uutinen kyseisestä pariskunnasta. Vanhin naisen pojista ei asu perheen kanssa. Perheen vanhin lapsi on isän aikaisemmasta liitosta.

Siis voi rumasana!! Olin tulossa jo vähän puolustelemaan perhettä, mutta tuon luettuani en puolustele pariskuntaa enää yhtään.

Lapset ovat kyllä ihania!

Vierailija
191/272 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä auto😂😂😂😂😂

Vierailija
192/272 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia lakkasin osallistumasta hope yhdistyksen joulupuu keräykseen. On varaa kaikkeen muuhun mutta ei lasten joululahjoihin. Ja vielä koiria elätetään lasten kustannuksella. Elämänhallinta täysin hukassa.

Vierailija
193/272 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräinen elinikä sydämen vajaatoiminnan toteamisesta on noin viisi vuotta.

Vierailija
194/272 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeus lisääntyä on mielestäni inhimillinen perusoikeus, ja ymmärrän oikein hyvin että jotkut rakastavat lapsia ja haluavat ison perheen. Tällä palstalla siitä usein puhutaan ikävästi mutta minusta siinä ei sinällään ole mitään pahaa.

Silti on vaikea ymmärtää, miksi niitä lapsia on hankittu VIISI, jos kerran työttömyys, rahavaikaudet ja velkaantuminen ovat alkaneet kymmenen vuotta sitten?

Kotimaan tapoja.  Seuraukset näkyy.  Lisäksi ehkä katolilaisuus?

Vierailija
195/272 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, joka jouduin maksumieheksi erossa sain onneksi täysikäiset kaksoseni kanssa jatkaa elämää saman katon alla. Meillä kolmelle aikuiselle oli huonoimmillaan 300€/kk käytettävissä elämiseen. Emme saaneet mitään tukia mistään - edes lapset eivät saaneet opintotukea lukio-opintoihin. Minulla exän kanssa yhteiset velat (minun nimissä) jäivät maksettavakseni, eli ulosottoon. Kaikista erikoisinta oli, että lasten olisi pitänyt ottaa opintolainaa kotona asumiseen...

300€ on oikeasti vähän - siinä saa tehdä taikoja, että selviää. Kaikki ruoan raaka-aineet ostin s-kauppojen -60% alennuksista klo 21 jälkeen ja laitoin pakkaseen. Ainoa paikka , josta tukea sai on kirkon diakonia, vaikken edes kuulu kirkkoon! Tää nyt tuleva ohjelma kuulostaa aika erikoiselta, kun heillä mietitään paljonko on rahaa bensaan😳 Ei kauhean köyhiä ole, jos on varaa autoon!!!

Itse olen ollut aiemmin aika hyvätuloinen, mutta osasin sopeutua vaikeisiin olosuhteisiin. Itse kuljen "pummilla" junalla kaupoille.

Vierailija
196/272 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo perhe ole köyhyyttä nähnytkään. Ihan oikeasti mihin tämä maa on mennyt kun työttömät elävät noin. Työssä käyvät elättävät näitä ja osa on paljon köyhempiä kuin tuo perhe.

Vierailija
197/272 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en valita ja kyllä lapset tietävät, että tein kaikkeni jotta selvittiin! Minä en käynyt leipäjonossa, ensinnäkin sen takia, että olisi joutunut bussiliput ostamaan ja tietenkin sen takia, että Sisu ei antanut periksi!

Vierailija
198/272 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sen haluan tuoda ilmi, että olen nyt työkyvyttömyyseläkkeellä viimeisten vuosien haastavien tilanteiden vuoksi!

Vierailija
199/272 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräinen elinikä sydämen vajaatoiminnan toteamisesta on noin viisi vuotta.

Minulla on sydämen vajaatoiminta ja läppävika ja syöny lääkkeitä siihen yli 10 v. Läppävika todettiin vasta aikuisena. Nykyään sydänvian kanssa suurin osa pärjää ja käy töissä ja harrastaa normaalisti. Terveellinen ruokavalio ja liikunta on suositeltavaa ettei sydämeen kohdistu huonojen elintapojen takia liikaa rasitusta. Pahinta on liikkumattomuus.

Vierailija
200/272 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta tulee eroamaan tämän jutun jälkimainingeissa. Ihan varmasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä