Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sinkkumiehelle ei kelpaa naisen ystävyys?

Vierailija
12.02.2022 |

Monta kertaa on käynyt niin, että olen tavannut jotain miestä ihan kaverimeiningillä ja ollaan käyty kahvilla/syömässä, mutta mies yrittää hivuttaa tuttavuutta fyysisemmäksi. Kun en lämpene millekään seksille tai parisuhteelle, mies lopettaakin sen aiemmin kivan chattailyn ja muun juttelun kokonaan. Miksi?!?

Kommentit (821)

Vierailija
401/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en huolisi ikinä miestä, jolla ei ole kavereita, molemmista sukupuolista.

...ja ikää 68v ..

Olen eri mutta nykyään nuorilla on kavereita molemmista sukupuolista. Mä luulen että vanhemmat hämmentyy todennäköisemmin siitä että miehellä on naispuolisia kavereita kuin nuoret. Itse en vetäisi rajaa tuohon kohtaan, mutta jos miehellä ei ole yhtään kaveria kummastakaan sukupuolesta, hälytyskellot soi.

Vierailija
402/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat olla hyvissä väleissä ja hengailla, mutta jos kaverinaisen parisuhde esimerkiksi päättyy, mies todennäköisesti hivuttaa itseään lähemmäs, jos edes pienen pientä saumaa on olemassa. En tiedä myöntävätkö asiaa, jos kysytään?

Onko kukaan tutkinut asiaa?

Monikohan mies siis ihan oikeasti kieltäytyisi, jos kaverinainen ehdottaisi intiimiä kanssakäymistä?

Toki varmasti on ystävyyksiä, jossa mies ja nainen kokevat toisensa niin sisarellisina, että kaikki "sutina" tuntuisi todella väärältä. Mutta uskoisin, että näitä tapauksia on hyvin vähän?

Täällä on nyt useampikin kysynyt, että   m i t ä   s i t t e n?

Mitäköhän kohtaa ja asiaa tuo kysymyksesi mahtoi tarkoittaa tuosta mitä kommentoit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun viestit laittavat oikeasti sanattomaksi. Ihanko oikeasti te jotkut miehet ette halua olla naisten kanssa KOSKAAN pelkkiä ystäviä? Mahdollisuudet uusien ystävien saamiseen pienenevät heti puoleen. 

Ovatko jotkut teistä niin kyvyttömiä näkemään nainen ihan vain ihmisenä ja persoonana?

Vierailija
404/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat olla hyvissä väleissä ja hengailla, mutta jos kaverinaisen parisuhde esimerkiksi päättyy, mies todennäköisesti hivuttaa itseään lähemmäs, jos edes pienen pientä saumaa on olemassa. En tiedä myöntävätkö asiaa, jos kysytään?

Onko kukaan tutkinut asiaa?

Monikohan mies siis ihan oikeasti kieltäytyisi, jos kaverinainen ehdottaisi intiimiä kanssakäymistä?

Toki varmasti on ystävyyksiä, jossa mies ja nainen kokevat toisensa niin sisarellisina, että kaikki "sutina" tuntuisi todella väärältä. Mutta uskoisin, että näitä tapauksia on hyvin vähän?

Täällä on nyt useampikin kysynyt, että   m i t ä   s i t t e n?

Mitäköhän kohtaa ja asiaa tuo kysymyksesi mahtoi tarkoittaa tuosta mitä kommentoit.

Mitä sitten vaikka se mies toivoisi sutinaa?

Vierailija
405/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni tämän keskustelun naisista haluaisi olla kaveri miehen kanssa keneltä on saanut jo pakit kun tunteilleen ei saa vastakaikua?

No vaikka minä. En minä niihin kiinnostavan oloisiin miehiin ollut vielä ehtinyt ihastua joita lähestyin ja pakit tuli. Ja tietenkään en haluaisi olla kaveri miehen kanssa jota kohtaan olisi oikeita kestäviä tunteita.

Vierailija
406/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ja ikää 68v ..

Olen eri mutta nykyään nuorilla on kavereita molemmista sukupuolista. Mä luulen että vanhemmat hämmentyy todennäköisemmin siitä että miehellä on naispuolisia kavereita kuin nuoret. Itse en vetäisi rajaa tuohon kohtaan, mutta jos miehellä ei ole yhtään kaveria kummastakaan sukupuolesta, hälytyskellot soi.

On niitä vanhainkodin asukeillakin. Osa naisista yrittää taluttaa niitä satunnaisia papparaisia omiin huoneisiinsa toisten saavuttamattomiin ja omia itselleen kaveriksi.

Vierailija
407/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne on tyhmiä. Ne ei tajua, että mitä isompi kaveriporukka, sitä helpompaa löytää se parisuhdekin kaverin kaverista.

Mitenkäs naisten ystävättäret toimii baarissa kun mies lähestyy viereistä naista? Ystävätär pilaa tahallaan miehen iskuyrityksen vaikka nainen olisi kiinnostunut.

Jos sulle käy aina näin niin kerron mistä siinä on kyse. Vaanit niitä kännisimpiä naisia joilla ei ole enää jäljellä arvostelukyvyn hiventäkään, ja usein ovat vielä sulle 10+ vuotta liian nuoria. Naiset pitävät huolta toisistaan kun valitettavasti se on tarpeen.

Ja kaupan päälle pilaavat kaikki muutkin lähestymiset.

Toi on silkkaa höpöä. KUKAAN nainen ei katselisi ystävää, joka estää toivotut lähestymiset. Porukalla käsketään vain sellaisia jatkamaan matkaa, joista ei kukaan ole kiinnostunut.

Vierailija
408/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ja ikää 68v ..

Ja sinä reppa luulet olevasi nuori ikuisesti? En ole vanha enkä sinkku, jos se nyt johonkin vaikuttaa.

Nykymaailmassa normaalia on omata ystäviä sulupuolesta riippumatta, mikä on tervettä. Ellei ole yhtään ystävää, se on selvä red flag, iso sellainen.

Vierailija
409/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun viestit laittavat oikeasti sanattomaksi. Ihanko oikeasti te jotkut miehet ette halua olla naisten kanssa KOSKAAN pelkkiä ystäviä? Mahdollisuudet uusien ystävien saamiseen pienenevät heti puoleen. 

Ovatko jotkut teistä niin kyvyttömiä näkemään nainen ihan vain ihmisenä ja persoonana?

Suurimmalle osalle miehistä nais-"kaverit" on ajanhukkaa. Jutut ei kiinnosta eikä seksiäkään tule.

Vierailija
410/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei. Kyllä mä olen ollut monenkin naisen kaveri, ihan pelkästään. Ne kaverisuhteet sitten loppuivat siihen kun nämä kaverinaiset alkoivat seurustelemaan miestensä kanssa. 

Sitten kun niitä eroja alkoi tulemaan heille reilu 5v myöhemmin, niin yrittivät palata kaveriksi kuin koko 5v ei olisi koskaan tapahtunutkaan. En lämmennyt enää uudelleen heidän kaverilämmittelyilleen.

Minulle kaverit ovat sellaisia joiden kanssa yhteydenpito ei riipu  parisuhdestatuksesta, eikä minun maailmassani kaveria jätetä vuosiksi pois elämästä, ja sitten oteta taas takaisin kun tulee ero siipan kanssa.

Arvatenkin kuvio olisi jatkunut niin että kun olisivat taas löytäneet uuden miehen, niin minut ja kaveruuteni olisi taas heivattu pois häiritsemästä. En minä sellaista jaksa, minulla on omakin elämä.

Lisäksi olin tuolla välillä itsekin löytänyt elämänkumppanin, nykyisen vaimoni, enkä todellakaan kaivannut siihen mitään mirkkuja menneisyydestä kaveeraamaan hetkeksi. Se aika olisi ollut pois oikeasti merkityksellisistä ihmissuhteistani. 

Minusta tuntui siis kyllä enemmän siltä ett se olin minä jota ei nähty persoonana ja ihmisenä, vaan jonain täytemiehenä seurusteluiden välissä.

Vierailija
411/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalle osalle miehistä nais-"kaverit" on ajanhukkaa. Jutut ei kiinnosta eikä seksiäkään tule.

Mitä ne jutut on mitkä suurinta osaa miehistä sinusta kiinnostaa?

Vierailija
412/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toistepäin, olen siis mies johon ihastuvat kaikki naiset jotka MINÄ näen tyttökavereina :D todella masentavaa koska en halua olla ilkeä heitä kohtaan.

Jossain vaiheessa ne katseet huomaa.

Vierailija
413/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Kyllä mä olen ollut monenkin naisen kaveri, ihan pelkästään. Ne kaverisuhteet sitten loppuivat siihen kun nämä kaverinaiset alkoivat seurustelemaan miestensä kanssa. 

Sitten kun niitä eroja alkoi tulemaan heille reilu 5v myöhemmin, niin yrittivät palata kaveriksi kuin koko 5v ei olisi koskaan tapahtunutkaan. En lämmennyt enää uudelleen heidän kaverilämmittelyilleen.

Minulle kaverit ovat sellaisia joiden kanssa yhteydenpito ei riipu  parisuhdestatuksesta, eikä minun maailmassani kaveria jätetä vuosiksi pois elämästä, ja sitten oteta taas takaisin kun tulee ero siipan kanssa.

Arvatenkin kuvio olisi jatkunut niin että kun olisivat taas löytäneet uuden miehen, niin minut ja kaveruuteni olisi taas heivattu pois häiritsemästä. En minä sellaista jaksa, minulla on omakin elämä.

Lisäksi olin tuolla välillä itsekin löytänyt elämänkumppanin, nykyisen vaimoni, enkä todellakaan kaivannut siihen mitään mirkkuja menneisyydestä kaveeraamaan hetkeksi. Se aika olisi ollut pois oikeasti merkityksellisistä ihmissuhteistani. 

Minusta tuntui siis kyllä enemmän siltä ett se olin minä jota ei nähty persoonana ja ihmisenä, vaan jonain täytemiehenä seurusteluiden välissä.

Miten tuo toiseksi viimeinen kappaleesi eroaa siitä miten kuvittelet heidän ajatelleen?

Minusta on täysin luonnollista että sukupuolesta riippumatta parisuhteen alkaessa keskitytään siihen omaan kumppaniin enkä ole siitä loukkaantunut että ihmisillä on erillaisia elämäntilanteita.

Vierailija
414/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu miehistä tai edes suurimmasta osasta miehiä ellei sinulla ole väitteellesi tueksi tutkittua tietoa. Käytä minä-muotoa, koska voit puhua vain itsestäsi.

Vierailija
415/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu pistää uuteen perpektiiviin kaikkia niitä ketjuja missä joku mies kertoo olevansa yksinäinen. No ei mikään ihme jos ystävyys on jotain mistä pitää hyötyä.

No, niinhän se aina on, mutta useimmille ihmisille "hyötyä" on se, että on joku ihminen, josta pitää, jonka kanssa on hauska jutella tai harrastaa ja jonka oppii tuntemaan hyvin. Siis se ystävyys itsessään.

Vierailija
416/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu miehistä tai edes suurimmasta osasta miehiä ellei sinulla ole väitteellesi tueksi tutkittua tietoa. Käytä minä-muotoa, koska voit puhua vain itsestäsi.

Miksi olet siis ketjussa? Tunnetko ap:n mainitsemat miehet?

Vierailija
417/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska 99% heteromiehille nainen on reikä,ei mitään muuta

Eli päävikaisia on nykyään jo 99% miehistä??

Ei sentään. Joka päivä tulee vastaan miehiä, jotka vaikuttavat tuntevilta ja hyväntahtoisilta kanssaihmisiltä. MUtta tietysti te toivottomat haluatte vetää kaikki miehet samaan sontaan kanssanne. Uhkailulla ja painostuksellahan luonnehäiriöt pyörittävät itseään. Sillä kuvitelmalla, että kaikki ihmistenvälinen vuorovaikutus perustuu kaupankäyntiin.

Ei onneksi. Sellaista aikaa ei tule, että kaikki suostuisivat tuollaiseen.

Kaupankäyntiin tai paremminkin vaihdantaan, sekä hyötynäkökulmaan suurin osa ihmissuhteista perustuu.

Mieti itse ihmissuhteitasi ja huomaat, että niihin löytyy aina joku syy miksi se ihmissuhde on olemassa ja tärkeä.  Ei tyhjänpäiväisiä ihmissuhteita pidetä yllä tai ole.

Toki. Normaaliin suhteeseen kuuluu tunteita. Langan ensimmäinen antoi ymmärtää ettei miehet ole sellaiseen kykeneviä.

Tunteet aiheuttavat niin paljon ongelmia että ne kannattaa hallita itse eikä antaa niiden hallita itseä

Vierailija
418/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska 99% heteromiehille nainen on reikä,ei mitään muuta

Eli päävikaisia on nykyään jo 99% miehistä??

Ei sentään. Joka päivä tulee vastaan miehiä, jotka vaikuttavat tuntevilta ja hyväntahtoisilta kanssaihmisiltä. MUtta tietysti te toivottomat haluatte vetää kaikki miehet samaan sontaan kanssanne. Uhkailulla ja painostuksellahan luonnehäiriöt pyörittävät itseään. Sillä kuvitelmalla, että kaikki ihmistenvälinen vuorovaikutus perustuu kaupankäyntiin.

Ei onneksi. Sellaista aikaa ei tule, että kaikki suostuisivat tuollaiseen.

Kaupankäyntiin tai paremminkin vaihdantaan, sekä hyötynäkökulmaan suurin osa ihmissuhteista perustuu.

Mieti itse ihmissuhteitasi ja huomaat, että niihin löytyy aina joku syy miksi se ihmissuhde on olemassa ja tärkeä.  Ei tyhjänpäiväisiä ihmissuhteita pidetä yllä tai ole.

Toki. Normaaliin suhteeseen kuuluu tunteita. Langan ensimmäinen antoi ymmärtää ettei miehet ole sellaiseen kykeneviä.

Tunteet aiheuttavat niin paljon ongelmia että ne kannattaa hallita itse eikä antaa niiden hallita itseä

Sitten ei kannata mitään ihnissuhteita olla. Miksi olet ihmissuhteita käsittelevässä ketjussa?

Vierailija
419/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu pistää uuteen perpektiiviin kaikkia niitä ketjuja missä joku mies kertoo olevansa yksinäinen. No ei mikään ihme jos ystävyys on jotain mistä pitää hyötyä.

Ei yksinäiset miehet ole kiinnostuneita ystävistä vaan puolisosta, joka on siinä samalla ystävä.

Jaa, juurihan tuolla joku sanoi ettei naisten kanssa voi olla ystävä, koska heissä ei ole mitään miehiä kiinnostavaa muuta kuin seksin mahdollisuus. Miksi kukaan nainen huolisi puolison jota ei kiinnosta tippaakaan hän ihmisenä, ainoastaan että saa seksiä. Eli perustuuko teidän mielestä kaikki suhteet siihen, että mies on onnistunut harhauttamaan naista, joka näkee hänet jonkinlaisten ruusuisen kuvitelmien läpi.

Vierailija
420/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo toiseksi viimeinen kappaleesi eroaa siitä miten kuvittelet heidän ajatelleen?

Minusta on täysin luonnollista että sukupuolesta riippumatta parisuhteen alkaessa keskitytään siihen omaan kumppaniin enkä ole siitä loukkaantunut että ihmisillä on erillaisia elämäntilanteita.

Määrittelen itse millaisia kaveri suhteita haluan, ja siksipä kirjoitinkin että " Minulle kaverit ovat sellaisia joiden kanssa yhteydenpito ei riipu  parisuhdestatuksesta, eikä minun maailmassani kaveria jätetä vuosiksi pois elämästä, ja sitten oteta taas takaisin kun tulee ero siipan kanssa."

Sinä saat toki olla kaveria ihmisten kanssa jotka ottavat sinulta sen minkä haluavat, ja sitten jättävät vuosiksi yhteydenpidotta, kunnes taas kavereille tulee tarve sinulle, ja olet taas iloisesti käytettävissä. Aivan vapaasti saat olla tyytyväinen tuollaisiin kaverisuhteisiin, minä en ole, eikä minun tarvitse, koska määrittelen oman elämäni ihmissuhteet itse.