Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinkkumiehelle ei kelpaa naisen ystävyys?

Vierailija
12.02.2022 |

Monta kertaa on käynyt niin, että olen tavannut jotain miestä ihan kaverimeiningillä ja ollaan käyty kahvilla/syömässä, mutta mies yrittää hivuttaa tuttavuutta fyysisemmäksi. Kun en lämpene millekään seksille tai parisuhteelle, mies lopettaakin sen aiemmin kivan chattailyn ja muun juttelun kokonaan. Miksi?!?

Kommentit (821)

Vierailija
201/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle se kaverisuhde olisi pelkkää ajanhukkaa. Naisen juttuja siedetään parisuhteessa, harva mies on niistä kiinnostunut.

Tätä te skitsoidit hoette mutta älkää puhuko kaikkien miesten suulla. Istuin oman mieheni kanssa joku aika sitten 5 h autossa ja mies sanoi loppupäässä matkaa että on se niin kiva että on vaimo jonka kanssa voi jutella neljä tuntia yhteen menoon ilman että on tylsää hetkeä.

Kyllähän sitä ykkösnaisen kanssa tai ex:n kanssa voi keskustella mielellään, mutta ei semmoisen naisen kanssa, jolta ei koskaan ole saanut seksiä. Tällainen nainen ei arvosta miestä tarpeeksi.

Vierailija
202/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yksinkertaista miksi kahden vastakkaista sukupuolta olevan on vaikea säilyttää platonista ystävyyttä jos esim. nainen miellyttää sen kaverimiehen silmää myös siinä mielessä.

Mies tavallaan tekee kaiken työn turhaan, viettää aikaa naisen kanssa, käy kahvilla, kuuntelee ja keskustelee syvällisiä ja on tukena kun tai jos tukea tarvitaan.

Sitten joku kaunis päivä toinen mies hyppää kuvioon mukaan, vie naiselta jalat alta ja korjaa työn hedelmät talteen saamalla lopulta pillua.

Yksinkertaista, ei kukaan halua kylvää satoa vain jotta naapuri voi korjata sen elosuojaan nenäsi edestä.

Miksi nämä kuvailemansi miehet viettää sen naisen kanssa aikaa? Kai tajuat ettei se ole ystävyyttä mitä kuvailit?

Siksi viettää aikaa että odottavat suhteen kääntyvän fyysiseksi. Lähes aina tuo on ainoa syy miksi mies esittää naisen "kaveria".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle se kaverisuhde olisi pelkkää ajanhukkaa. Naisen juttuja siedetään parisuhteessa, harva mies on niistä kiinnostunut.

Tätä te skitsoidit hoette mutta älkää puhuko kaikkien miesten suulla. Istuin oman mieheni kanssa joku aika sitten 5 h autossa ja mies sanoi loppupäässä matkaa että on se niin kiva että on vaimo jonka kanssa voi jutella neljä tuntia yhteen menoon ilman että on tylsää hetkeä.

Kyllähän sitä ykkösnaisen kanssa tai ex:n kanssa voi keskustella mielellään, mutta ei semmoisen naisen kanssa, jolta ei koskaan ole saanut seksiä. Tällainen nainen ei arvosta miestä tarpeeksi.

Tuossa on juuri se ratkaiseva ero.

Vierailija
204/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia jos nainen etsii epätoivoisesti miehestä ystävää. Taustalla on pakko olla joku läheisriippuvuus ja hylätyksi tulemisen pelko.

Ei, kun tämä  nainen haluaisi olla mies muiden miesten joukossa ja kaveerata miehenä. Mutta kun on nainen, niin ei onnistu.  Onhan se tässä pitkässä ketjussa tullut ihan selväksi. Voi voi.

Vierailija
205/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisillä miehillä olisi tuota palstamiesten mainostamaa jatkuvaa panetusta jokaista naista kohtaan? Esiintyykö sitä enää 45+ ikäisillä?

Mietin vain, että minulla on pari 45-55 vuotiasta hyvää kaveria, joiden kanssa minulla ei tule mitään olotilaa, että he yrittäisivät päästä housuihini. Itse olen siis ehdottoman varattu saman ikäluokan nainen, mutta ihan asiallisen näköinen joka tapauksessa ja en osaa edes ajatella näitä kaverimiehiä muuten kuin hyvinä ja mielenkiintoisina juttukavereita. Luulen, että myös he ajattelevat minua vain juttukaverina ja pitkät juttuhetkemme ovat heillekin mukavaa ajanviihdettä ilman sen enempiä taka-ajatuksia. Ajattelen olevani heille enemmänkin siskon tyyppinen nainen. Siskon kanssa on kiva jutella ja olla ihan oma itsensä ilman epämääräistä taka-ajatusta ja machoilua.

Sanoit tuossa monta kertaa taikasanat: "minä ajattelen". Jos haluat saada asian selville, miten hyviä kavereita he ovat, niin ehdota feikiksi sänkyseuraa itsestäsi. Ihme on, jos eivät tartu syöttiin. Huomaat vain kuvitelleesi kaveruuden näiden "hyvien kavereiden" kanssa.

Olen varattu, olen ollut jo yli 20 vuotta. Miehet tietävät oikein hyvin, että näin on, he tuntevat mieheni ja tietävät meillä olevan lapsia, miehet ovat jopa jutelleet lasteni kanssa muutaman kerran. Minä taas olen jutellut miesten puolisoiden kanssa, tunnen näiden parin miehen vanhemmatkin ja näin ollen olemme näidenkin asioiden puolesta hyviä kavereita. En ole kuitenkaan tuntenut heitä lapsuudesta asti, joten lapsuudenystäviä emme ole.

En siis todellakaan menisi sotkemaan jollain täydellisen typerällä sänkyseurakysymyksellä ystävyyttämme. Hohhoijaa vain poikakulta, joka sitä edes ehdotti! :D

Yritä nyt pojupieni vain ymmärtää, että naiset ja miehet voivat olla oikein hyvin ystäviä/hyviä kavereita ilman taka-ajatuksia. Eivät läheskään kaikki miehet ole mitään tahdottomia mulukun viemiä temppeleitä, vaan miehissä on hyvin paljon myös upeita ihania miehiä, jotka kykenevät muuhunkin kuin panopuuhiin.

Vierailija
206/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mikä argumentti :D. Tästä niin puskee läpi ne skitsoidit luonteenpiirteet, kun ei voida edes kuvitella sellaista tilannetta että ihmiset PITÄÄ juttelemisesta toisten kanssa ihan vaan siksi että se on kivaa. Eikä minään vaihtokauppana tyyliin anna seksiä niin puhun sulle :D.

Vierailija
207/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on naimattomia mieskavereita, useimmat tosin eronneita. Hyvin sujuu kaveruus. Ei ole kumminkaan puolin toiveita seksistä.

ootko testannu. se on helppoa kun otat kännyn ja textaat "mua panettaa"  jollekin näistä miehistä!!. miesten vastaus kertoo totuuden teidän kaveruudesta......

Olen täysin tietoinen että miespuoleinen kaverini kyllä menisi kanssani sänkyyn jos mahdollisuus tulisi.

Se on jopa meidän kahden välinen vitsi. Ei se estä meitä olemasta kavereita.

En minä ainakaan vitsaile mieskavereideni kanssa mistään sänkyynmenemisistä. There is your problem. M33

Ehkä egosi on sellaiseen vitsailuun liian hauras. Tuossa joku kirjoitti että kokee torjuntana jos se nainen ei suostu sänkyyn.

Siinä on se teidän ongelma. Teette siitä seksistä tärkeämpää kuin ihmisestä.

Vain mehuttomat aseksuaalit voi ajatella vastakkaisen sukupuolen ihmistä puhtaasti ihmisenä. Muuten siinä on aina luonnon tuoma geenienjatko pelissä.

Suurin osa osaa onneksi myös pitää sitä toista ihnisenä. Muuten ei olisi yhtään parisuhdetta saatikka kaverisuhteita.

Parisuhteessa mies ainoastaan sietää naisen juttuja, ei ole niistä kiinnostunut kuten nainen luulee. Palkka on seksi.

Vierailija
208/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu elämän varrella useita miespuolisia kavereita. Toki osa on seurustellut ystävyyden alkaessa ja osa löytänyt kumppanin ystävyysuhteen aikana, mutta aina se on ollut alusta asti selvää että olemme vain ystäviä. Ihan yhtä lailla sitä on heidän kanssaan voinut käydä baareissa, kahvilla tai ihan vaan jomman kumman luona jauhamassa asioista ihan kuin naispuolisten ystävieni kanssa. Muutaman kerran ystävyys on päättynyt ikävästi, kerran miespuolinen kaverini n. 10 vuoden tuntemisen jälkeen olisi halunnut kanssani FWB suhteen ja kun kieltäydyin muuttui törkeäksi minua kohtaa joten pistin välit poikki. Toisen kerran kaverini alkoi seurustelemaan ja hän oli se joka pisti välit poikki minuun jostain hyvin epämääräisestä syystä, luin rivien välistä että hän kuvitteli minun olevan mustasukkainen hänestä mikä oli todella yllättävää koska meidän välillämme ei missään vaiheessa ollut mitään romanttista tai seksuaalista. Suurin osa ystävyyksistä on kuitenkin onneksi ollut draamattomia.

Vierailija
209/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on naimattomia mieskavereita, useimmat tosin eronneita. Hyvin sujuu kaveruus. Ei ole kumminkaan puolin toiveita seksistä.

ootko testannu. se on helppoa kun otat kännyn ja textaat "mua panettaa"  jollekin näistä miehistä!!. miesten vastaus kertoo totuuden teidän kaveruudesta......

Olen täysin tietoinen että miespuoleinen kaverini kyllä menisi kanssani sänkyyn jos mahdollisuus tulisi.

En minä ainakaan vitsaile mieskavereideni kanssa mistään sänkyynmenemisistä. There is your problem. M33

Ehkä egosi on sellaiseen vitsailuun liian hauras. Tuossa joku kirjoitti että kokee torjuntana jos se nainen ei suostu sänkyyn.

Vain mehuttomat aseksuaalit voi ajatella vastakkaisen sukupuolen ihmistä puhtaasti ihmisenä. Muuten siinä on aina luonnon tuoma geenienjatko pelissä.

Suurin osa osaa onneksi myös pitää sitä toista ihnisenä. Muuten ei olisi yhtään parisuhdetta saatikka kaverisuhteita.

Parisuhteessa mies ainoastaan sietää naisen juttuja, ei ole niistä kiinnostunut kuten nainen luulee. Palkka on seksi.

Lue eristäytyvän pershäiriön piirteet ja löydä itsesi. Eri.

Vierailija
210/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä kertaakaan suostunut olemaan naisille vain kaveri, vaikka nämä kuinka

kutsuvat minua padeleihin tai illanistujaisiin pienellä porukalla.

Sen ajan vietän lukemalla, soittamalla pianoa ja opiskelemalla ja laatuajalla naiseni kanssa.

Nainen, joka on kiinnostunut minusta romanttisessa mielessä saa myös ystävyyteni.

Kaikki tai ei mitään.

Vierailija
211/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisillä miehillä olisi tuota palstamiesten mainostamaa jatkuvaa panetusta jokaista naista kohtaan? Esiintyykö sitä enää 45+ ikäisillä?

Mietin vain, että minulla on pari 45-55 vuotiasta hyvää kaveria, joiden kanssa minulla ei tule mitään olotilaa, että he yrittäisivät päästä housuihini. Itse olen siis ehdottoman varattu saman ikäluokan nainen, mutta ihan asiallisen näköinen joka tapauksessa ja en osaa edes ajatella näitä kaverimiehiä muuten kuin hyvinä ja mielenkiintoisina juttukavereita. Luulen, että myös he ajattelevat minua vain juttukaverina ja pitkät juttuhetkemme ovat heillekin mukavaa ajanviihdettä ilman sen enempiä taka-ajatuksia. Ajattelen olevani heille enemmänkin siskon tyyppinen nainen. Siskon kanssa on kiva jutella ja olla ihan oma itsensä ilman epämääräistä taka-ajatusta ja machoilua.

Sanoit tuossa monta kertaa taikasanat: "minä ajattelen". Jos haluat saada asian selville, miten hyviä kavereita he ovat, niin ehdota feikiksi sänkyseuraa itsestäsi. Ihme on, jos eivät tartu syöttiin. Huomaat vain kuvitelleesi kaveruuden näiden "hyvien kavereiden" kanssa.

Olen varattu, olen ollut jo yli 20 vuotta. Miehet tietävät oikein hyvin, että näin on, he tuntevat mieheni ja tietävät meillä olevan lapsia, miehet ovat jopa jutelleet lasteni kanssa muutaman kerran. Minä taas olen jutellut miesten puolisoiden kanssa, tunnen näiden parin miehen vanhemmatkin ja näin ollen olemme näidenkin asioiden puolesta hyviä kavereita. En ole kuitenkaan tuntenut heitä lapsuudesta asti, joten lapsuudenystäviä emme ole.

En siis todellakaan menisi sotkemaan jollain täydellisen typerällä sänkyseurakysymyksellä ystävyyttämme. Hohhoijaa vain poikakulta, joka sitä edes ehdotti! :D

Yritä nyt pojupieni vain ymmärtää, että naiset ja miehet voivat olla oikein hyvin ystäviä/hyviä kavereita ilman taka-ajatuksia. Eivät läheskään kaikki miehet ole mitään tahdottomia mulukun viemiä temppeleitä, vaan miehissä on hyvin paljon myös upeita ihania miehiä, jotka kykenevät muuhunkin kuin panopuuhiin.

Sittenhän sinulla ei ole hätää. Senkus jatkat hengailua miespuolisten kavereidesi kanssa. Uskoisin kuitenkin, että tässä tapauksessa myös miehesi on mukana tässä kaverikuviossa. Mutta se, että sinä olet varattu ja sinulla on lapsia, ei karkoita miesten seksuaalisia toiveita pois. Varmaan tiedät sen tuossa iässä itsekin, joskin näyttää, että elät onnellisen sinisilmäisenä.

Vierailija
212/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Takana on aina se oma jännitteensä ja alitajuiset toiveet jostakin enemmästä. Toki hyvissä ystävyysuhteissa, kuten kerroit, se pystytään pitämään aisoissa ja halut kanavoimaan sekä purkamaan omaan puolisoon. Saattaas jopa antaa ns. potkua omaan suhteeseen kun fantasioi jonkun toisen kanssa asiasta. Ei ole pakko toteuttaa kuitenkaan ikinä.

Vierailija
213/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran naisen kanssa olemista pidetään työnä, josta seksi on palkinto. 

Sitähän se hyvin pitkälti onkin.

Naisten kanssa miehet kuitenkin menevät naimisiin ja kuluttavat suurimman osan ajastaan. Typerää elää koko elämänsä olennon kanssa, jonka kanssa oleminen on pelkkää työtä. Kannattaisi sen sijaan perustaa vaikka jotain mieskommuuneja, joissa olisi hauska elellä hyvässä miestenvälisessä seurassa ja tarpeen vaatiessa voisi käydä maksullisissa. 

Ei pelkkää työtä, parisuhteessa mies saa siitä palkinnon seksinä.Kaverisuhde taas on miehelle pelkkää työtä ilman sitä palkintoa joten miehet ei siihen ryhdy.

Vierailija
214/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mikä argumentti :D. Tästä niin puskee läpi ne skitsoidit luonteenpiirteet, kun ei voida edes kuvitella sellaista tilannetta että ihmiset PITÄÄ juttelemisesta toisten kanssa ihan vaan siksi että se on kivaa. Eikä minään vaihtokauppana tyyliin anna seksiä niin puhun sulle :D.

Harvemmin miehen mielestä on kiivaa jutella. Miehiä kiinnostaa toiminta ja tekeminen. Kaveriporukassa yleensä pelataan jotain tai ryypätään. Todella harvoin jutellaan paitsi kännissä.

Vierailija
215/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue eristäytyvän pershäiriön piirteet ja löydä itsesi. Eri.

Nämä kannattaisi lukea jo ihan sen takia että kun kumppania ei löydy, ymmärrät että et itse ole syytön tilanteeseen. Niin pitkälle en uskalla mennä että kehottaisin rupeamaan työstämään niitä piirteitä, en suoraan sanottuna usko että sinusta

on siihen edes vaikka yrittäisit.

Vierailija
216/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä se pelkkänä  ystävämiehenä oleminen on jotenkin säälittävää ja alentavaa miehelle, ellei sitten oikeasti ole seksuaalisesti siten suuntautunut, ettei nainen kiinnosta edes seksimielessä.

Vierailija
217/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dracula kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän niin tuon tunteen! Viimeisimmästä tapauksesta on jo pari vuotta, mutta olen edelleen hieman häkeltynyt.

Menin opiskelemaan uutta ammattia  ja tutustuin koulussa tähän mieheen. Aloimme jutella lähinnä siksi, että hän oli ryhmästä ainoa potentiaalinen juttukumppani, mutta tulimme ihan hyvin juttuun. Meitä luultiin aina välillä pariksi, mutta naureskelimme yhdessä koko jutulle. Kävimme välillä vapaa-ajalla yhdessä kävelyllä jutellen niitä näitä, ei mitään sen kummempaa.

Aika pian tämä kaveri alkoi avautua minulle siitä, kuinka hän halusi palata exänsä kanssa yhteen, mutta ex ei halunnut. Miestä ei niinkään kiinnostanut enää minun kuulumiseni vaan hänen oli pakko vinkua päivittäin tästä yhdestä ja samasta asiasta. Kuuntelin ja lohdutin häntä kaverillisesti ottamatta sen enempää kantaa.

Hän alkoi yhdessä vaiheessa kovasti pohtimaan ääneen, ettei meidän ehkä kannattaisi syödä ruokalassa aina kahdestaan, koska se saattaisi antaa väärän kuvan minusta kenties kiinnostuneille miehille. Kerroin hänelle miljoonasti, ettei minulla ollut mitään mielenkiintoa löytää itselleni poikaystävää enkä edes harrasta tapailua. Eräs päivä tämä kaveri kutsui minut poikkeuksellisesti luokseen. Olimme tosiaan siihen asti nähneet aina ulkona.

Päästyämme hänen luokseen mies kääntyi katsomaan minua toiveikas ilme kasvoillaan ja kysyi haluanko todella suhteen hänen kanssaan. Olin kuin puulla päähän lyöty, mutta kerroin hänelle etten tosiaankaan tunne mitään muuta kuin kaverillisia tunteita häntä kohtaan. Mies hyväksyi tämän mutta kysyi, voisimmeko myöhemmin edes harrastaa seksiä. Lähdin aika pian tämän jälkeen.

Olimme kuitenkin edelleen väleissä kunnes hän kertoi ylipuhuneensa exänsä yrittämään uudelleen ja lakkasi puhumasta kanssani. Mies siis ilmeisesti piti minua koko sen ajan jonain mahdollisena varavaihtoehtona. Haluaisin vain tietää, minkä h*mmetin perusteella hän luuli minun olevan kiinnostunut hänestä siten? Varsinkin kun oikeasti teroitin hänelle koko ajan etten ole kiinnostunut deittailemaan ketään.

Ehkä hän käsitti niin, ettet halua tapailla muita miehiä paitsi tietenkin häntä. Miesten ego kun yleensä tuppaa olemaan aika valtava.

"En halua poikaystävää", "en halua tapailla ketään", "en koskaan deittaile", "en ole seurustelevaa tyyppiä" olivat lauseita joita muun muassa käytin. Miten tuosta voisi erehtyä? 

Mies ajattelee, että se koskee kaikkia muita miehiä, mutta hänen kohdallaan teet poikkeuksen. Seksin himo sekoittaa miehen pään sillä tavalla.

Tämä. Nyt on niin,  että on ajateltava asiaa MIEHEN näkövinkkelistä, ei siitä, kuinka naisen mielestä nyt ollaan vain kavereita. Vaikka kuinka selität miehelle olevasi vain kaveri, HÄN miettii seksin mahdollisuutta. Mies on kaveri vasta sitten kun hän on kieltäytynyt romanttisesta suhteesta ja seksistä kanssasi. Sääntö numero yksi.

Mikä siinä seksin haluamisessa estää olemasta kaveri?

Ymmärtääköhän täällä nyt kaikki millaisia kaveri-ystäväsuhteet on?

Vierailija
218/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumiehellä on aika suuri mahdollisuus jäädä ikisinkuksi mikäli suostuu pelkäksi ystävämieheksi.

Vierailija
219/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se torjunta ja kelpaamattomuus tuntuu pahalta, kun itsellä on toiveita enempään. Etenkin, jos on kroonisesti läheisyyden ja seksin puutteesta kärsivä mies. Miksi toiset miehet kelpaavat seksiin, mutta minä en? Se olisi jatkuvasti mielessä, jos kerran kelpaan kaveriksi, mutten kuitenkaan siihen kaikkein syvimpään miehen ja naisen väliseen yhteyteen. Tulee mieleen, että itsessä on jotain perustavanlaatuisesti väärin ja vialla.

Niin niin. Naisen kannattaa pysyä kaukana yksittäisistä sinkkumiehistä. Kannattaa olla tekemisissä vain niiden sosiaalisten naistenmiesten kanssa. Ei sitten kenellekään tule paha mieli.

Vierailija
220/821 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dracula kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän niin tuon tunteen! Viimeisimmästä tapauksesta on jo pari vuotta, mutta olen edelleen hieman häkeltynyt.

Menin opiskelemaan uutta ammattia  ja tutustuin koulussa tähän mieheen. Aloimme jutella lähinnä siksi, että hän oli ryhmästä ainoa potentiaalinen juttukumppani, mutta tulimme ihan hyvin juttuun. Meitä luultiin aina välillä pariksi, mutta naureskelimme yhdessä koko jutulle. Kävimme välillä vapaa-ajalla yhdessä kävelyllä jutellen niitä näitä, ei mitään sen kummempaa.

Aika pian tämä kaveri alkoi avautua minulle siitä, kuinka hän halusi palata exänsä kanssa yhteen, mutta ex ei halunnut. Miestä ei niinkään kiinnostanut enää minun kuulumiseni vaan hänen oli pakko vinkua päivittäin tästä yhdestä ja samasta asiasta. Kuuntelin ja lohdutin häntä kaverillisesti ottamatta sen enempää kantaa.

Hän alkoi yhdessä vaiheessa kovasti pohtimaan ääneen, ettei meidän ehkä kannattaisi syödä ruokalassa aina kahdestaan, koska se saattaisi antaa väärän kuvan minusta kenties kiinnostuneille miehille. Kerroin hänelle miljoonasti, ettei minulla ollut mitään mielenkiintoa löytää itselleni poikaystävää enkä edes harrasta tapailua. Eräs päivä tämä kaveri kutsui minut poikkeuksellisesti luokseen. Olimme tosiaan siihen asti nähneet aina ulkona.

Päästyämme hänen luokseen mies kääntyi katsomaan minua toiveikas ilme kasvoillaan ja kysyi haluanko todella suhteen hänen kanssaan. Olin kuin puulla päähän lyöty, mutta kerroin hänelle etten tosiaankaan tunne mitään muuta kuin kaverillisia tunteita häntä kohtaan. Mies hyväksyi tämän mutta kysyi, voisimmeko myöhemmin edes harrastaa seksiä. Lähdin aika pian tämän jälkeen.

Olimme kuitenkin edelleen väleissä kunnes hän kertoi ylipuhuneensa exänsä yrittämään uudelleen ja lakkasi puhumasta kanssani. Mies siis ilmeisesti piti minua koko sen ajan jonain mahdollisena varavaihtoehtona. Haluaisin vain tietää, minkä h*mmetin perusteella hän luuli minun olevan kiinnostunut hänestä siten? Varsinkin kun oikeasti teroitin hänelle koko ajan etten ole kiinnostunut deittailemaan ketään.

Ehkä hän käsitti niin, ettet halua tapailla muita miehiä paitsi tietenkin häntä. Miesten ego kun yleensä tuppaa olemaan aika valtava.

"En halua poikaystävää", "en halua tapailla ketään", "en koskaan deittaile", "en ole seurustelevaa tyyppiä" olivat lauseita joita muun muassa käytin. Miten tuosta voisi erehtyä? 

Mies ajattelee, että se koskee kaikkia muita miehiä, mutta hänen kohdallaan teet poikkeuksen. Seksin himo sekoittaa miehen pään sillä tavalla.

Tämä. Nyt on niin,  että on ajateltava asiaa MIEHEN näkövinkkelistä, ei siitä, kuinka naisen mielestä nyt ollaan vain kavereita. Vaikka kuinka selität miehelle olevasi vain kaveri, HÄN miettii seksin mahdollisuutta. Mies on kaveri vasta sitten kun hän on kieltäytynyt romanttisesta suhteesta ja seksistä kanssasi. Sääntö numero yksi.

Mikä siinä seksin haluamisessa estää olemasta kaveri?

Ymmärtääköhän täällä nyt kaikki millaisia kaveri-ystäväsuhteet on?

Lähinnä se, että miksi kiusata itseään sellaisessa "suhteessa" loputtomasti jossa saa vain elätellä toiveita ilman että se ikinä toteutuisi.

Ei määräänsä pitempään tuollaista kestä edes henkisesti.

Miehilläkin on kunnon parisuhde ja aluksi seurustelu tavoitteena ja kuten tuolla jo mainittukin, niin ystävänainen kyllä estää tehokkaasti uusiin potentiaalisiin seurustelukumppaneihin tutustumisen jo pelkällä läsnäolollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä