Itkettää, kun meidän 2000-luvun alun talo ei
mene kaupaksi, vaikka on hyvällä alueella. Välittäjä sanoi, että tämän hintaluokan taloissa pitää varautua pitkään myyntiaikaan. Mietittiin vuokralle laittamista, mutta ei kuulemma yli 2000 euron vuokra-asunnoillekaan ole kysyntää. Menee ihan usko välittäjään, yrittääkö se kusettaa meitä?
Kommentit (168)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 18:42"]
Miksi rakensitte talon ja nyt yhtäkkiä haluatte muuttaa? Itse ainakin olen ajatellut niin että kun ostan/rakennan ok talon niin asun siinä niin kauan että muutan vanhainkotiin tms. Tietysti jos nyt työt vaikka loppuu ja pitää siksi muuttaa niin eri asia mutta Espoosta voi hyvin käydä töissä Helsingissä. Ootte nyt siinä ihan rauhassa.
[/quote]
Se on hyvä bisnes yleensä, jos osaa itse tehdä.
Menee se kun laset hintaa. Yritätkö saada enemmän kuin maksoitte
Riittääkö jos tarjoan 100 000 ?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:48"]
mene kaupaksi, vaikka on hyvällä alueella. Välittäjä sanoi, että tämän hintaluokan taloissa pitää varautua pitkään myyntiaikaan. Mietittiin vuokralle laittamista, mutta ei kuulemma yli 2000 euron vuokra-asunnoillekaan ole kysyntää. Menee ihan usko välittäjään, yrittääkö se kusettaa meitä?
[/quote] Teidän talo on auttamatta jo vanha ja te olette iskeneet sille liian suuren hinnan. Kyllä se kaupaksi menee, kun laitatte realistisen hinnan.
Hyvä alue tarkoittaa mitä? Teidän hyvä ei välttämättä vastaa muiden käsitystä hyväksi. Espoo on niin laaja, että vähän jos antaisit suuntaa missä päin Espoota olette.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 19:55"]
Me etsitään hyvältä alueelta Espoosta hyvää omakotitaloa, mutta vaikea löytää sellaista. Käsitys talon arvosta voi myyjän kanssa olla täysin eri. 15v vanha talo sähkölämmityksellä ei kovin houkutteleva, mutta hintapyyntö usein korkea. Tai piha ei kiva tai pohja ei käytännöllinen tms. Kannattaa miettiä hintaa ja sekä hyviä että huonoja puolia talossa, sijainnissa, tontissa jne.
[/quote]
Sähkölämmitys on todellisuudessa tosi halpa näissä uudehkoissa hyvin eristetyissä taloissa. Halvempi kuin kaukolämpö ja helppo.
[/quote]Niinpä, meillä vuoden 90 talo, reilu 200 neöiötä ja sähkö 20 000 vuodessa. Sähkö+ilp on edullisin. Meillä ei ole koskaan ollut edes patterit päällä. Ilp riittää 30 asteen pakkasillakin.
[/quote]
Onko jonkunmielestä 20 000e vuodessa halpa sähköön? :O
[/quote]
Ei meidän ilp lämmitä kunnolla -17°jälkeen, sanokoot myynti miehet mitä vittua tahansa.
Hei, voitteko lämmitystapajankkaajat painua vittuun?
Kiitos. :)
Miksi rakensitte talon ja nyt yhtäkkiä haluatte muuttaa? Itse ainakin olen ajatellut niin että kun ostan/rakennan ok talon niin asun siinä niin kauan että muutan vanhainkotiin tms. Tietysti jos nyt työt vaikka loppuu ja pitää siksi muuttaa niin eri asia mutta Espoosta voi hyvin käydä töissä Helsingissä. Ootte nyt siinä ihan rauhassa.