Miksi vauvat ovat niin suloisia?
Kommentit (11)
En ole koskaan ymmärtänyt, kun kaikki hokevat, että vauvat ovat suloisia. Minusta vauvat ovat kaikki samannäköisiä, vain harva niistä on kaunis. Ja vauvat ovat tylsempiä kuin mikään muu asia maailmassa. Lapset ovat ihan ok sitten kun ovat kouluiässä, mutta sitä ennen ... Ja ei, minulla ei ole lapsia. Tajusin jo hyvin nuorena, etten halua lapsia.
Vauvat ovat suloisia! Minäkin tahdon vauvan!
Suloisuus ei ole vauvan ominaisuus, vaan aivojesi tulkinta. Useat kokevat vauvat suloisiksi, koska se edistää lajin selviytymistä. Vieraista vauvoista ei ole geneettisesti tosin sinulle hyötyä, joten jotkut eivät välitä niistä.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:15"]En ole koskaan ymmärtänyt, kun kaikki hokevat, että vauvat ovat suloisia. Minusta vauvat ovat kaikki samannäköisiä, vain harva niistä on kaunis. Ja vauvat ovat tylsempiä kuin mikään muu asia maailmassa. Lapset ovat ihan ok sitten kun ovat kouluiässä, mutta sitä ennen ... Ja ei, minulla ei ole lapsia. Tajusin jo hyvin nuorena, etten halua lapsia.
[/quote]
Noni hyvähyvä. Muista pitää päätöksestäsi sitten kiinni
En pitänyt vauvoja yhtään suloisiina ennen kuin sain oman.
Sama, kun puskista tuli pikkukoira meille hoitoon. En ennen ollut pitänyt pikkukoirista laisinkaan. Nyt ne kääntävät katseeni joka puolella.
Vauvat näyttävät usein vanhoilta ukkeleilta
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:18"]
[/quote]
Ei kannata tahtoa vauvaa, se kun pysyy sellaisena n. vuoden ;)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 17:18"]
[/quote]
Ei kannata tahtoa vauvaa, se kun pysyy sellaisena n. vuoden ;)
[/quote]
Sitten uusi vauva tilalle!
Muistappa tämä sitten, kun yksinäisenä vanhuksena katselet kyynnel silmin naapurin mummolle kylään tulevia lapsia ja lasten lapsia :D :D
Vierailija kirjoitti:
Muistappa tämä sitten, kun yksinäisenä vanhuksena katselet kyynnel silmin naapurin mummolle kylään tulevia lapsia ja lasten lapsia :D :D
Aina tää yksinäinen vanhuus-läppä lastenhankintakeskusteluissa.Ei se lasten tekeminen ole tae siitä,että ei ole vanhana yksin.Minun mummoni ainakin on niin mulkero,ettei häneen lapset ja lapsenlapset pahemmin pidä yhteyttä.
Se,miksi ihmiset yleensä pitävät vauvoja suloisina,selitettiinkin jo,jotta olisi hoivavietti.Itse pidän kyllä taaperoita suloisempina.
Vauvat aiheuttavat hoivavietin. Joskus aikoinaan voitiin luottaa siihen, ettö hellyyttävä ulkomuoto aiheutti hoivavietin kenessä tahansa vastaan tulijassa. Valitettavasti nykyään iso osa ihmiskunnasta koosuu ES-jonneista, jotka pitävät vauvoja lähinnä ärsyttävänä häiritsevänä asiana kauppakeskuksessa, itsehän he eivät koskaan ainakaan omasta mielestään ole olleet samanlaisia. Läpi ihmiskunnan on nyt, ja tulee olemaan asettelu vauvan saaneen, ja ei saaneen välillä. Vauvan saanut ymmärtää mitä uutta toimintaa se kaupassa asioiminen vaatii, kun taas vauvaton toimii kaupassa edelleen kuin aikaisemmin, ja paheksuu lapsellisia.