Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakouluopiskelija, miksi et ole kesätöissä?

Vierailija
24.06.2015 |

Kyselen vain, sillä täällä Hoasilla on paljon opiskelijoita, jotka ovat työttömänä koko kesän, ryyppäävät tai muuten vain muhivat neljän seinän sisällä. Eikö muka töitä enää löydy opiskelijoille?

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen opinnäytetyötäni kesän ajan ja täten valmistun aikaisemmin kuin opiskelukaverini. Amk siis kyseessä. Opiskelemallani alalla harvoin ollaan alan töissä kesäaikaan. Suurin osa valmistuu ilman "oikeaa" työkokemusta. Opinnoista harjoittelua on kuitenkin 1/3 joissa suhteita luodaan ja töihin siirrytään kun paperit kourassa. Jos olisin oman alani hommia kesäksi saanut niin ehdottomasti olisin mennyt. Mutta koska en niitä saanut niin ajattelin että mieluummin edistän opintoja kuin siivoan/hoidan puutarhaa. Niistä hommista ei olisi minulle mitään hyötyä työkokemuksen kannalta. Taloudellosesti pärjään ihan hyvin ilman töitä.

Vierailija
102/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 18:12"] Lukioaikana rikkaista perheistä lähtöisin olleet kaverini eivät tehneet joko ollenkaan kesätöitä tai saivat jotain paperinsiirtelyhommia pariksi viikoksi suhteilla. Minä ja muut köyhistä perheistä lähteneet raadoimme mansikkamailla, puhelinmyynnissä ja hautausmailla. Ja yllättäen homma jatkui samanlaisena korkeakouluaikoina. Rikkaiden pentujen ei edes tarvinnut vaivautua työnhakuun, sillä elintaso oli taattu myös kesäisin. [/quote] Niinpä. Ja se papereidenpyörittely näyttää cv:ssä paljon paremmalta kuin se mansikkamaa. [/quote] Paitsi, jos äly on riittänyt vain amk-tradenomin papereihin, ei varmaan ketään kiinnosta, onko ollut 15-vuotiaana kaksi viikkoa ulkoministeriössä postipoikana.

[/quote]

Ei mutta jos oot parikymppisenä ollut ulkoministeriössä postipoika/kahvinkeittäjä jollakin hienolla tittelillä, niin se kyllä on todella paljon arvokkaampi merkintä kuin mansikanpoiminnat. Sillä ei sinänsä ole väliä mitä olet tehnyt kunhan työsopimukset on hienoilla termeillä täytetty. Itse voi vielä värittää lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet vaan pois opiskelijoilta niin oppivat tekemään töitä. Joku kielto pitää saada ettei rikkaiden pennutkaan saa avitusta vanhemmiltaan. Sitten kun on luovuttu käteisestä niin voidaan alkaa seuraamaan rahaliikennettä niin ei synny mitään mätäpaiseita ja kusipäitä yhteiskuntaan. Myös työsuhteet ja sukulaisuussuhteet sekä puoluesuhteet on selvitettävä ja arvioitava ettei vain ole liikaa yhteyksiä. Se vääristää kilpailua.

Vierailija
104/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 18:27"]

Ei mutta jos oot parikymppisenä ollut ulkoministeriössä postipoika/kahvinkeittäjä jollakin hienolla tittelillä, niin se kyllä on todella paljon arvokkaampi merkintä kuin mansikanpoiminnat. 

[/quote]

Minä cv:tä lukiessani voisin kuvitella että jaahas, voi vittu mikä kusipää. Taas yksi vanhempien lellimä pullapirkko tai pullapekka yrittää onneaan. 

No otetaan testiin ja pistetään hikoilemaan kuten mansikkamaalla. Jos kestää vuosien höykytyksen niin luotto löytyy ja homma on sinun.

Vierailija
105/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole töissä, koska olen oman alan harjoittelussa :) teknisesti ottaen en ole työntekijä, vaan saan vain harjoittelukorvauksen, joka kyllä vastaa palkkaa määrältään. Parempi näin kuin viime kesänä myyjänä! En ole ollut toimettomana sitten lukion toisen vuoden kesän, mielestäni töitä kyllä löytää jos haluaa.

Vierailija
106/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen vaihdossa ulkomailla. Aiemminkaan en ole kesätöihin juuri päässyt, koska olin osa-aikaisessa työssä. Kesäksi aina lupailtiin enemmän vuoroja, mutta ei niitä koskaan tarpeeksi ollut. Toista duunia ei siihen rinnalle saanut, kukaan ei halunnut palkata kun kerta työpaikka jo löytyi.

Vierailija
107/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole töissä, koska en saanut töitä. :( Sen sijaan olen palkattomassa harjoittelussa 9,5h päivässä...

Vierailija
108/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista rikkaiden mukuloista vielä...

Itse olen köyhästä perheestä ja senpä takia olen paiskinut hommia kesät keväästä syksyyn 14-vuotiaasta alkaen, ei ole ollut kesälomia meikäläisellä koulu / opiskeluaikoina. Hanttihommia tein, mansikoita poimin Suonenjoella, myin lehtiä, olin hautuumaalla, paperitehtaalla jne. jne... melkein kaikkea PAITSI omaa alaa (IT). Tilanne jatkuu suurinpiirtein samana valmistumisen jälkeenkin, silloin tällöin joku paskahomma tulee vastaan josta saan leipäni.

Samaan aikaan vanha opiskelukaveri joka ei ollut kuin KERRAN missään kesätöissä sukunsa firmassa on päässyt elämässään ja urallaan eteenpäin, on suunnittelijana perheyrityksessä, saa hyvää palkkaa ja asunto ja autot senmukaisia.

Oli kerran kesätöissä ja sen jälkeen suoraan hommiin valmistumisen jälkeen, ei tarvinnut huolehtia työnhakemisesta, viiletti kesät ulkomailla jonne en ole itse koskaan päässyt. Tyyppi on kyllä ihan älykäs ja mukava, ei siinä mitään MUTTA olen aivan SAATANAN KATEELLINEN sille, mun olisi pitänyt saadan sen akka ja talo ja lapset ja sen Jaguar XKPTRAJS, nyt mulla on vuokraluukku ja fillari ja käsi jolla runkkaan ja niihin tässä pitäisi olla vissiin tyytyväinen. Voitte uskoa että kateus ja katkeruus myrkyttää jokaisen päiväni ja vihaan sitä paskiaista jokaisella solullani.

Mulla ei ole enää elämää. Haistakaa vittu kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän