Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakouluopiskelija, miksi et ole kesätöissä?

Vierailija
24.06.2015 |

Kyselen vain, sillä täällä Hoasilla on paljon opiskelijoita, jotka ovat työttömänä koko kesän, ryyppäävät tai muuten vain muhivat neljän seinän sisällä. Eikö muka töitä enää löydy opiskelijoille?

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, ettei omilla opiskelukavereillani ole koskaan ollut vaikeaa löytää töitä kesäksi, mutta monet ympärilläni asuvat opiskelijat valittavat, kun ei mitään ole. Jopa eräs melkein valmistunut diplomi-insinööri viettää kertomansa mukaan jo viidettä kesää työttömänä.

Vierailija
22/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on töitä, mutta ainakin pari tuntemaani opiskelijaa on työttömänä kesän, koska heille ei kelvanneet muut työt kuin oman asunnon läheisyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikilla ei ole suhteita niin ei saa töitäkään ellei tuuri käy.

Suhteiksi lasketaan myös kaikki ne työt jotka on saanut edellisen kokemuksen perusteella, jos edellisen työn sai suhteilla.

Eli jos pääsee suhteilla alkuvauhtiin niin helpommin niitä töitä saa, kuin että sitä ensimmäistäkään duunia ei meinaa saada omin nokkineen esim alle 20vuotiaana. Joka sitten ksotautuukostautuu amk:ssa, kun suhde/muuta kokemusta kartuttaneet vie paikat.

Itse jouduin jättämään amk:n kesken kun ei vaan saanut harjoittelupaikkaa, palkatonta sellaista, ilman kokemusta. Muuten oli opinnot melkein valmiit.

Halvaksi tulee valtiolle :)

Vierailija
24/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:00"]Kerropa mistä saan töitä? Kymmeniä hakemuksia olen lähettänyt, kymmeniin paikkoihin soitellut. On hyviä työtodistuksia aikaisemmista kesätyöpaikoista, mutta ei noilla ole mitään painoarvoa jos ei ole suhteita. Siivoustyö ei käy, koska vaikea astma. Puhelintyötä olen joskus tehnyt, voisin tehdä edelleenkin jos siitä saisi tuntipalkkaa provikan sijaan.
[/quote]

Henkilökohtainen avustaja, lastenhoitaja, kesäaupair, vapaaehtoistyö ruokapalkalla, r-kioskit, siwat, alepat, mansikanmyynti, vuokratyöfirmat...

Vierailija
25/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen koko kesän, ei opiskeluja enää nykypäivänä koko kesäksi lopeteta. Hitusen rennommin voi toki ottaa.

Vierailija
26/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että monille helsinkiläisille ei kelpaa edes Espoon tai Vantaan työpaikat, kun eivät ole omalla paikkakunnalla. Lol

Vierailija
27/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna opinnot menivät päin v*ttua joten päätin että omistan tämän kesän masennuksesta toipumiselle.

Vierailija
28/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:03"]Itselläni on töitä, mutta ainakin pari tuntemaani opiskelijaa on työttömänä kesän, koska heille ei kelvanneet muut työt kuin oman asunnon läheisyydestä.
[/quote]

Määrittele asunnon läheisyys?

10km, 100km, 1000km?

Jos ei ole autoa niin milläs pitäisi esim toiseen kaupunkiin mennä töihin?

Asunnot maksaa 350-550€ opiskelijoillakin, joten jos joutuu ottamaan toisen asunnon sinnehän se palkka meneekin.

Ei kaikki voi jättää kämppää kesäksi pois koska niitä on vaikea saada taikka vuokrata jollekkin tuntemattomalle jos on esim omaisuutta kertynyt asuntoon.

Kyllä 15km alkaa olla autottomalle tarpeeksi, jos liikkuu esim pyörällä. Sateet jne kun ottaa huomioon

Vierailija
29/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen koko kesän. Järkevämpää kuin siivota tai olla puhelinmyyjänä. Molemmista kokemusta.

Vierailija
30/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:03"]Koska kaikilla ei ole suhteita niin ei saa töitäkään ellei tuuri käy.

Suhteiksi lasketaan myös kaikki ne työt jotka on saanut edellisen kokemuksen perusteella, jos edellisen työn sai suhteilla.

Eli jos pääsee suhteilla alkuvauhtiin niin helpommin niitä töitä saa, kuin että sitä ensimmäistäkään duunia ei meinaa saada omin nokkineen esim alle 20vuotiaana. Joka sitten ksotautuukostautuu amk:ssa, kun suhde/muuta kokemusta kartuttaneet vie paikat.

Itse jouduin jättämään amk:n kesken kun ei vaan saanut harjoittelupaikkaa, palkatonta sellaista, ilman kokemusta. Muuten oli opinnot melkein valmiit.

Halvaksi tulee valtiolle :)
[/quote]

Mikä niiden suhteiden luomisessa on niin hankalaa? Itsekin sain kerran töitä juttelemalla kaverin kanssa työnhaustani ja sain häneltä puhelinnumeron, johon soitin ja heti pääsin töihin - kuuraamaan lattioita. Kyllä luulisi, että edes jotain saa, jos suunsa uskaltaa avata.

Vierailija
31/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:00"]Kerropa mistä saan töitä? Kymmeniä hakemuksia olen lähettänyt, kymmeniin paikkoihin soitellut. On hyviä työtodistuksia aikaisemmista kesätyöpaikoista, mutta ei noilla ole mitään painoarvoa jos ei ole suhteita. Siivoustyö ei käy, koska vaikea astma. Puhelintyötä olen joskus tehnyt, voisin tehdä edelleenkin jos siitä saisi tuntipalkkaa provikan sijaan. [/quote] Henkilökohtainen avustaja, lastenhoitaja, kesäaupair, vapaaehtoistyö ruokapalkalla, r-kioskit, siwat, alepat, mansikanmyynti, vuokratyöfirmat...

[/quote]

En ole saanut minkään näiden kautta töitä, ja ruokapalkalla en voi työskennellä koska vuokrakin pitää maksaa! Ei ole sukua jonka nurkissa voisin kesällä asua. Esimerkiksi kauppoihin ei nykyään pääse töihin, jos ei ole aikaisempaa kassakokemusta tai merkonomin koulutusta. Näin minulle sanottiin useammastakin paikasta josta olen kysynyt. Olen kysellyt niin marketeista kuin vaatekaupoista lähtien. Torimyyjän paikoista on kova kilpailu! Mielellään palkkaavat ne, jotka olivat jo edellisenä kesänä. Lastenhoitotyötä taas on tarjottu vain pimeänä...

Olen yrittänyt tehdä opintojani eteenpäin, kun ei tätä kesää oikein muutoinkaan järkevästi voi käyttää :/ syksyllä onneksi jatkuu työt vakipaikassa ja opintotuki alkaa juosta syyskuussa.

Vierailija
32/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan vapaa-aikaa enemmän kuin parempaa elintasoa. En ole eläessäni ollut kesätöissä, ja kun nyt syksyllä valmistun, tuskin tulen sellaisia koskaan tekemäänkään.

Vierailija
33/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te opiskelijat ette saa kesätöitä niin kuinka luulette työllistyvänne valmistumisenne jälkeen? Ja mitä teette kesällä, opiskeletteko? Kymmenen vuotta sitten ainakin omat kaverini työllistyivät niihin paikkoihin joissa olivat olleet hommissa / harjoittelussa opiskeluaikana, onko maailma muuttunut kovastikin näinä vuosina?

Vierailija
34/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaivautunut, sillä sijoitukset tuottavat tarpeeksi rahaa.

Vierailija
35/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niitä paikkoja vapaana.

Koska firman säännöt vaativat, avasin muodon vuoksi julkiseen hakuun yhden osastomme kesätyöpaikan (insinööri, AMK/teknyo) ja siihen tuli satoja hakemuksia. Otimme tuohon kuitenkin jo valmiiksi katsotun hepun, joka oli meillä toissa vuonna kesäduunarina ja nyt valmistuttuaan otettiin hänet sisään kesäduunarina. Koska on osoittautunut olevansa yhtä särmä kuin pari vuotta sitten, parhaillaan hierotaan hänelle pysyvämpää tarjousta josta hänellä ei vielä tosin ole tietoakaan..

Oikeasti olisimme tarvinneet 5-6 kesäduunaria, mutta "koska kustannuspaineet" niin saatiin vain yksi.

Vierailija
36/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:09"]Arvostan vapaa-aikaa enemmän kuin parempaa elintasoa. En ole eläessäni ollut kesätöissä, ja kun nyt syksyllä valmistun, tuskin tulen sellaisia koskaan tekemäänkään.
[/quote]

Mitä alaa opiskelet? Uskotko saavasi töitä? Miltä luulet kuulostavan kun vastaat tuolla tavalla kysymykseen miksi et ole ollut töissä?

Vierailija
37/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:11"]

Jos te opiskelijat ette saa kesätöitä niin kuinka luulette työllistyvänne valmistumisenne jälkeen? Ja mitä teette kesällä, opiskeletteko? Kymmenen vuotta sitten ainakin omat kaverini työllistyivät niihin paikkoihin joissa olivat olleet hommissa / harjoittelussa opiskeluaikana, onko maailma muuttunut kovastikin näinä vuosina?

[/quote]

Minun alallani ei olla kesällä töissä. Työllistyminen tapahtuu sijaisuuksia tekemällä ja paikkoja hakemalla. -19

Vierailija
38/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 15:55"]Toki on hauskempaa elää sossun rahoilla kuin siivota vain muutaman satasen paremmalla palkalla.
[/quote]juuri näin, kun on korkeakoulutettu niin vapaa-ajalla on hintansa

Vierailija
39/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 16:09"]Arvostan vapaa-aikaa enemmän kuin parempaa elintasoa. En ole eläessäni ollut kesätöissä, ja kun nyt syksyllä valmistun, tuskin tulen sellaisia koskaan tekemäänkään. [/quote] Mitä alaa opiskelet? Uskotko saavasi töitä? Miltä luulet kuulostavan kun vastaat tuolla tavalla kysymykseen miksi et ole ollut töissä?

[/quote]

Valmistun aineenopettajaksi syksyllä. Olen melko varma, että saan töitä. Minulla on aika hyvin työkokemusta pitkien sijaisuuksien myötä. Tulevia työnantajiani ei kiinnosta, mitä olen kesällä tehnyt, mutta tietenkään en vastaisi noin, jos joku sitä kuitenkin jostakin syystä kysyisi. -19

Vierailija
40/108 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin laiska paska ja hain vaan ehkä seitsemään paikkaan. Minulla on jo työ, mutta toisin kun luulin, niin vuoroja ei tipu tarpeeksi. Alani kesätöistä kova kilpailu ja en halunnut jätskiä myymään. Ehkä pitäis. Melkein palkattiin muutamaksi kuukaudeksi, mutta projekti kuivui kasaan ennen kuin menin toiseen haastatteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän