Miksi monilla 30+ ikäisillä naisilla on aknea?
Kommentit (46)
95% näistä ovat pilanneet suolistonsa.
5% sellaisia että elämäntavat kunnossa mutta silti iho-ongelmia.
Olen nähnyt aknea lähes pelkästään läskeillä tuota ikäluokkaa olevilla. Niin se liiallinen ihra sekoittaa hormonit. Naama pizzainen kuin pahimmallakin teinillä.
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä acnesta tai hormoneista tai rasvoittuvadta/sekaihosta mitään, jos kuvittelet liittyvän pesuun ja hygieniaan tai ruokavalioon.
Mulla on iho ollut raskauksien aikana hyvä, muulloin mulle edelleen 40-vuotiaana puhkeaa finnejä menkkojen aikaan, endon vuoksi tai stressissä (onneksi ei enää varsinaista acnea).
Naisten selittelyä. Ikinä ei oteta mistään vastuuta. Ei edes omista finneistä.
Runkkaavat liikaa. Kiitos kaalimato ja kaiken maailmaan satisvaijer proot.
Vierailija kirjoitti:
En keksi oikein muuta syytä kuin hormonit. Raskaana akne katosi, mutta etenkin kun kuukautiskierto pärähti käyntiin uudestaan synnytyksen jälkeen, niin iho alkoi jälleen kukkia. Ärsyttävää. Iho-ongelmani eivät onneksi ole niin pahat, mutta kyllä se harmittaa, kun ei ole sellainen kuulas ja heleä iho, vaan tällainen sekaiho, joka samaan aikaan tuntuu ajoittain kuivalta, mutta silti on joitain rasvoittuvia kohtia. Ja kyllä, pesen kasvot päivittäin ja kaikenlaisia kikkoja on kokeiltu, paitsi e-pillereitä. Ne voisivat olla se viimeinen oljenkorsi.
Älä ota pillereitä!! Ei missään nimessä vaan juo päivittäin 2 litraa vettä niin saat kauniin ihon.
Itseasiassa suolistolla on merkittävä rooli hormonien säätelyssä, eli kyllä ruokavaliolla on merkitystä.
Googletapa ''ruokavalio ja hormonitasapaino''
eri