Sisarussarjan keskimmäiset ongelmatapauksia?
Perheessä on 5 lasta. Keskimmäiset 2 poikaa ja tyttö ovat kaikki olleet suurissa hankaluuksissa työelämässä. He ovat itsepäisiä, itsekeskeisiä ja joustamattomia. Joku voisi sanoa narsisteiksi, mutta tuskin on virallisia diagnooseja.
Yksi pojista on ollut naimisissa 3 kertaa, samoin tyttö. Vanhin poika näistä siirrettiin esimiestehtävistä varastoa luetteloimaan. Seuaava poika sai potkut kohdeltuaan opiskelijoita täysin asiattomasti. Tyttö sai potkut lehden päätoimittajan tehtävästä. Hankalia tapauksia kaikki, myös ystävinä/kavereina. Olen tuntenut koko sisarussarjan ja myös heidän vanhempansa nuoresta saakka.
Perheen vanhin ja nuorin lapsi ovat sosiaalisesti miellyttäviä ja omilla aloillaan hyvin pärjänneitä ihmisiä.
*
Aina kiinnitetään huomiota esikoisen tai kuopuksen ongelmiin. Myös keskimmäisten lasten asema ja kasvuympäristö perheessä voi olla vaurioittava. Nyt yksi pojista yrittää lämmitellä nuoruuden tuttavuuttamme. En oikein tiedä, miten suhtautuisin. Ollaan viestitelty pari kuukautta.
Kommentit (6)
Pelottavaa. Siskon perheessä keskimmäinen lapsi on nimittäin todella itsepäinen ja aina haastamassa riitaa. On vasta 8 v. Voiko asialle tehdä vielä lapsuudessa jotain ettei aikuisena olisi samanlainen? Mitä?
Mä olen keskimmäinen ja mulla on kyllä ollut eniten ongelmia meistä sisaruksista, mutta en ole itsepäinen ja joustamaton vaan ennemminkin ujo ja miellyttämisenhaluinen. Sisarukset on paljon rohkeampia. Mulla on myös päihdeongelmaa, kesken jääneitä kouluja ja työttömyyttä.
Onko keskimmäisillä pienet ikäerot. Ovat joutuneet ehkä kilpailemaan ankarasti keskenään vanhempien ajasta ja huomiosta. Vaativuus, kilpailu ja kateus on jäänyt päälle?
Minun kolmilapsisessa lapsuudenperheessäni keskimmäinen oli se kultalapsi. Sehän oppi isomman siivellä vaikka mitä, mm. lukemaan samaan aikaan kuin 3 vuotta vanhempi isosisaruksensa koulussa.
Esikoinen oli ihan tavallinen tyyppi, kuten kuopuskin. Ei mitään ihmeellistä. Vain keskimmäinen oli kaikkea hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko keskimmäisillä pienet ikäerot. Ovat joutuneet ehkä kilpailemaan ankarasti keskenään vanhempien ajasta ja huomiosta. Vaativuus, kilpailu ja kateus on jäänyt päälle?
2-3 vuotta on kaikilla ikäeroa, mutta en tiedä tarkasti. AP
Varman on napurillakin isot ongelmat .äijä ei itse tupakoi mutta antaa vieraitensa tupakoida parveke häiritsevästi.Tietoisena talon tulee tupakointi kielto: Varmasti vanha kuppe on juuri sisarus sarjan keskimäinen.