Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monilla 30+ ikäisillä naisilla on aknea?

Vierailija
12.02.2022 |

Eivätkö he pese kasvojaan?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos akne lähtis pesemällä ei sitä ois kellään

Vierailija
22/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mielestänne akne johtuu huonosta hygieniasta, tunnetteko ketään, joka on saanut aknen paranemaan lisäämällä kasvojenpesua? Paha akne ei lähde, vaikka pesisi kasvot 10 kertaa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonitoiminta, eli hormonaalinen ehkäisy, sen lopettaminen, raskaus tai ikä.

Vierailija
24/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä pojat on finninaamoja mutta kun ikää +30 vuotta niin naisilla kukkii naama. Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa 😅

T: entinen finninaamapoika.

Vierailija
25/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mielestänne akne johtuu huonosta hygieniasta, tunnetteko ketään, joka on saanut aknen paranemaan lisäämällä kasvojenpesua? Paha akne ei lähde, vaikka pesisi kasvot 10 kertaa päivässä.

Miksi juuri paha akne? Ei aloituksessa rajattu keskustelua pelkkään pahaan akneen. 

Vierailija
26/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalinen ehkäisy. Esim. "kierukka-aknea" näkee naisilla leukalinjassa ja suun ympärillä tämän tästä.

Vierailija
27/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rasvottuva iho, ei sille mitään mahda.

Kuoria pitäisi, mutta ei liikaa. Puhdistaa ja kosteuttaa myös, mutta ei liikaa.

Kosmetologin puhdistushoidot on auttaneet mulla, mutta ne sitten maksaa ainakin satasen per kerta ja vuodessa pitäisi käydä 4-5 kertaa..

Vierailija
28/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PCOS tai geeniperimä jonka takia ihon talirauhaset reagoivat testosteroniin liian herkästi. Voi olla myös molemmat riesana.

Vierailija
29/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teininä pojat on finninaamoja mutta kun ikää +30 vuotta niin naisilla kukkii naama. Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa 😅

häh? ei mua ole koskaan naurattanut. teinitytöstä asti finnejä, nyt oon 45+ ja yhä kukkii.

ootpa vahingoniloinen.

Vierailija
30/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee tosiaan paljon nuoria nykyään, joilla on huomattavan pahan näköinen akne. Posket ja koko naama ihan ruvella ja sinipunaisia näppylöitä täynnä. Onko osasyynä nykyinen rappioruokavalio? Tuo älykännykkäteoria saattaa myös osaltaan pitää paikkansa.

Vierailija
31/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aknesi parani mutta persoonan kehitys jäi valitettavasti sinne 15-vuotiaan tasolle.

Vierailija
32/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä acnesta tai hormoneista tai rasvoittuvadta/sekaihosta mitään, jos kuvittelet liittyvän pesuun ja hygieniaan tai ruokavalioon.

Mulla on iho ollut raskauksien aikana hyvä, muulloin mulle edelleen 40-vuotiaana puhkeaa finnejä menkkojen aikaan, endon vuoksi tai stressissä (onneksi ei enää varsinaista acnea).

Vierailija
33/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limsat, energiajuomat, irtokarkit. Kaiken pahuuden, lihavuuden ja aknenaamojen syy.

Vierailija
34/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limsat, energiajuomat, irtokarkit. Kaiken pahuuden, lihavuuden ja aknenaamojen syy.

Olen alipianoinen, syön terveellisesti ja silti aknea.

Vierailija
35/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea ruokavalio. Monet ei edes tajua, miten surkeasti syövät ja juovat. Tai eivät välitä. Ihosta näkyy esim suoliston kunto. Ihmisen sisällä tilanne on jo paljon pahempi (tulehdukset) kuin mitä naamasta näkyy.

Matala-asteinen tulehdus koko ajan päällä.

Vierailija
36/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkea ruokavalio. Monet ei edes tajua, miten surkeasti syövät ja juovat. Tai eivät välitä. Ihosta näkyy esim suoliston kunto. Ihmisen sisällä tilanne on jo paljon pahempi (tulehdukset) kuin mitä naamasta näkyy.

Matala-asteinen tulehdus koko ajan päällä.

Tulehdus tilan voi aiheuttaa myös esim endomterioosi

Vierailija
37/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäämmillä voi tietysti olla myös aknea, en ole asiantuntija.  Mielestäni yksittäinen finni ei ole aknea.  Yleisimmin vanhenevan ihon näppylät lukeutuvat ruusufinninä tunnettuun iho-oireiluun.  

Vierailija
38/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pcos mullakin. Kaikista rankin isotrerioni-kuurikin syöty moneen kertaan aikuisiällä. Ärsyttää ihmiset, jotka ei ymmärrä että kyse on ihoSAIRAUDESTA. Ei kai kukaan huomauttelee reumaatikollekaan että kyllä se tauti lähtee kun vaan juokset tai sano epileptikolle, että sen kun vaan lakkaat kouristelemasta.

Olen käyttänyt ihooni varmaan rahaakin pienen uuden henkilöauton verran. Käynyt ihon puhdistuksessa lukuisia kertoja, ostanut satoja rasvoja, ollut ilman sokeria, hiivaa ja vehnäjauhoja (joita muutenkin käytin tosi minimaalisesti) ja aktiivisesti urheilevana olen muutenkin syönyt aina puhtaasti ja terveellisesti.

Vierailija
39/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut asia, jolla akneni on pysynyt aisoissa, on ollut e-pillerit. Lopetin, koska, no, haluttaisiin perheenlisäystä, joten akneni on palannut.

Vierailija
40/46 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin finninaamainen tyttö. Sekä myös "pizzanaama", "rumilus" ja ties mitä. Aknea ei ole ollut moneen vuoteen (viimeisin kunnon paise taisi olla kolmekymppisenä), mutta ihoni on jäänyt pysyvästi ohueksi ja herkäksi, couperoottiseksi. Iho-ongelmat eivät ole kivoja, eikä asialle naureskelu ole asiallista. Luulisi sinun ymmärtävän.

N42