Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi helvetissä joku haluaa omakotitalo nimisen työleirin?

Vierailija
12.02.2022 |

Lunta tulee, joten raskaan työvuoron jälkeen taas kotia raatamaan. Vapaillakaan et saa ottaa rennosti, vaan aina se työleiri kutsuu lumikolan, ruohonleikkurin, pensassaksien, haravan, trimmerin, plus miljoonan muun asian muodossa. Lisäksi asuminen on hemmetin kallista. En voi kuin ihmetellä niitä, jotka haluaa moisessa kalliskustanteisessa raadanan oravanpyörässä elää elämänsä.

Kommentit (455)

Vierailija
241/455 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tupa. oma lupa.

Vierailija
242/455 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on peräti 2! 3. itselle suunniteltu ja rakennettu 7v vanha 120m2 mummonmökki ja 800m2 tontti pk seudulla ja reilu 200m2 vanha maalaistalo Italiassa isolla puutarhalla. ..Rakastamme pihahommia ja pientä remppaa yms touhuamista. Tulee oltua ulkona ja tietty puutarha palkitsee kukilla ja sadolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/455 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosiaan köyhä elämä, jos ei sille muuta käyttöä keksi kuin pihan kolaaminen ja ruohonleikkuu.

Ja kun omskussa asuu ei tartte kuin kolata reitit rakennuksiin. HYVISSÄ AJOIN. Ns ensilumi. Silloin se kolaaminenkin on... no big deal. nurmikoita en ymmärrä ollenkaan..antaa kasvaa.. ötökät tykkää.

Vierailija
244/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko asua omakotitalossa kun en voi sietää kerros- ja rivitaloasumista. Vai pitäiskö metsään mennä telttaan asumaan niin kuin aloittaja.

Vierailija
245/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, kun saa olla rauhassa. Ei naapurien äänet häiritse.

Eikö jollain omakotialueella niitä ääniä olekin just hirveästi?  Lapset kiljuvat pomppulinnoissa ja ruohonleikkurit huutaa.

Vierailija
246/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo on ihan kiva jos naapurista ei kuulu mitään. Itse asun sellaisessa jossa kaikki kolinat ja kopahdukset kuuluu, vessassa voisin jutella ylä ja alakerran naapureille, myös seinänaapuriin. En ole vielä viitsinyt etteivät säikähdä, varmaan tosin tietävät.

Vierailija
247/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran okt vaatii jatkuvaa pikkuremppaa tai pihatöitä, olettaisi, että pientaloalieilla olis joka pihalla tai edes jollain pihalla joku koko ajan puuhaamassa. Käyn usein kävelyllä ja aika hiljaista pihoilla on.

Vierailija
248/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihminen, joka käyttää sanaa työleiri, on mun mielestå laiska.

Vierailija
249/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei välttämättä ole laiska vaan tekee jotain muuta mielekkäämpää vapaa-ajallaan. 

Vierailija
250/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei välttämättä ole laiska vaan tekee jotain muuta mielekkäämpää vapaa-ajallaan. 

Huomasitko: 'mun mielestä' ?

Vierailija
251/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasitko: 'mun mielestä' ?

Niin ja se ei oikeasti tarkoita sitä, että ihminen olisi laiska vaikka sinun mielestä niin olisi. 

Vierailija
252/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö jollain omakotialueella niitä ääniä olekin just hirveästi?  Lapset kiljuvat pomppulinnoissa ja ruohonleikkurit huutaa.

Mua ei ole koskaan häirinnyt kumpikaan. Meidän tontti rajoittuu isoon leikkipuistoon korttelimme keskellä ja mikään ei ole niin ihanaa kuin lasten kikatus ja kiljuminen leikkiessään. Ei häiritse edes teinien koripallon pomputus ja gangstaräpin jumputus muutamana kesäiltana:D Elämän ääniä ja vieläpä terveitä ja iloisia. 

Toista olisi kuunnella naapurin Penan örinää kaljapäissään tai tappelua napurista, hissin oven jatkuvaa kolinaa ja mekkalaa rappukäytävässä tai kymmenien autojen pörräämistä pihalla tai kadulla (oma katumme päättyy parin talon päähän, tässä ajaa vain asukkaat). 

Mutta kuka tykkää mistäkin

Vierailija
253/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ole koskaan häirinnyt kumpikaan. Meidän tontti rajoittuu isoon leikkipuistoon korttelimme keskellä ja mikään ei ole niin ihanaa kuin lasten kikatus ja kiljuminen leikkiessään. Ei häiritse edes teinien koripallon pomputus ja gangstaräpin jumputus muutamana kesäiltana:D Elämän ääniä ja vieläpä terveitä ja iloisia. 

Toista olisi kuunnella naapurin Penan örinää kaljapäissään tai tappelua napurista, hissin oven jatkuvaa kolinaa ja mekkalaa rappukäytävässä tai kymmenien autojen pörräämistä pihalla tai kadulla (oma katumme päättyy parin talon päähän, tässä ajaa vain asukkaat). 

Mutta kuka tykkää mistäkin

Parasta on kerrataloasunto ilman seinänaapureita. Täällä on oikein hiljaista ja rauhallista. Ainut huoneisto ylimmässä kerroksessa. 

Vierailija
254/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tupa. oma lupa.

Tämä ikivanha väite ei pidä paikkansa enää tiheään asutuissa taajamissa. Oma tupa voi olla 800 m2 tontilla, jossa talot ovat parin metrin päässä toisistaan. Naapurista voi koitua niin paljon vaivaa äänin, hajuin, liian lähelle rakennetuin piharakennuksin sekä päälle käyvän sosiaalisuuden vuoksi. Omasta luvasta ei voi enää puhua, jos tarkoitus on saada asua rauhassa siinä tuvassaan. RAivoon asti ärsytetty tonttinaapuri voi olla eri mieltä sinun omista luvistasi ja istut pian käräjillä, jos et ymmärrä elää yhteisesti sovittujen lupien  mukaisesti.

Vierailija
255/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt pidä työleirinä pihahommia. Etenkään kun niitä ei ole joka päivä kun korkeintaan talvella. Keväällä vähän siistimistä ja kesällä nurmikon leikkaus kerran viikossa, menee siinä sivussa kun ulkona tulee oltua muutenkin. Syksyisin lehdet pois pihalta ja jotain istutusten peittelyä.

Asun tavallisella okt-alueella eikä täällä mitään työleirejä näy eikä kuulu muillakaan, harvoin näkee edes naapureita.

Vierailija
256/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun jompikumpi pystyy pihatyöt tekemään niin se on pieni hinta omasta rauhasta.

Vierailija
257/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen paperiseinäisessä vanhassa kerrostalossa on ihan helvettiä.

Vierailija
258/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiheästi rakennettu omakotitaloalue, jossa naapurit kyylää, onko nyt varmaan jokainen ruohontupsu leikattu, nin kuin kaikilla muillakin, olisikin rasittava.

Mutta omalla kunnon tontilla, poissa naapureiden silmistä saa olla niinkuin huvittaa. Työtä on suunnilleen sen verran, kuin viitsii tehdä. Ei ole pakko nysvätä joka päivä. Syksyn ainoan haravoinnin suoritin viime viikonloppuna. Mitä järkeä on haravoida joka päivä, kun uusia lehtiä tippuu taivaalta saman tien.

Vierailija
259/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiheästi rakennettu omakotitaloalue, jossa naapurit kyylää, onko nyt varmaan jokainen ruohontupsu leikattu, nin kuin kaikilla muillakin, olisikin rasittava.

Mutta omalla kunnon tontilla, poissa naapureiden silmistä saa olla niinkuin huvittaa. Työtä on suunnilleen sen verran, kuin viitsii tehdä. Ei ole pakko nysvätä joka päivä. Syksyn ainoan haravoinnin suoritin viime viikonloppuna. Mitä järkeä on haravoida joka päivä, kun uusia lehtiä tippuu taivaalta saman tien.

Tarviiko niitä edes haravoida? Ajaa vaan ruohonleikkurilla silppuriksi ja jättää siihen. 

Vierailija
260/455 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on robottileikkurit, joten sekin homma vähemmän. Täällä länsirannikolla lumitöitäkään ei ole välttämättä edes joka talvi. Pihahommista tykkäään, on hyvää huötyliikuntaa. Sykemittari käyntiin ja eikun havaroimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan