Uusperheelliset, miten hoidatte lapsia kun kaikki paikalla?
Meillä on 2 yhteistä, pientä lasta ja miehelläni lisäksi 2 edellisestä avoliitostaan. Aina kun miehen lapset ovat meillä, he haluaisivat jatkuvasti tehdä asioita, joihin pienimpiä ei voi ottaa mukaan, mikä tarkoittaa, että minun pitäisi sitten olla kahden pienen lapsemme yh ne ajat kun miehen lapset ovat meillä (ja ovat enemmän kuin joka toinen vkonl). Miten te muut uusperheelliset olette sumplineet nuo asiat?
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa käy aika pian niin, että mies lähtee tästäkin perheestä.
Minä taas uskon, että jos joku lähtee, se on Ap. Hän vaikuttaa olevan on yhdentekevä henkilö omassa perheessään. Aivan uskomatonta. Ap:n omat lapset jäävät vaille isänsä huomiota aina, kun isän vanhemmat lapset ovat heillä. Noiden isompien lasten pitää saada viettää muutama tunti yhdessä isänsä kanssa. Mutta muu aika on kyllä koko perheen aikaa, jolloin isommatkin saavat luvan ottaa toiset huomioon. Onko Suomessa tavallista, että lapset eivät tippaakaan välitä omista sisaruksistaan? Vaikka olisi millainen ikäero ym. Sitten ihmetellään, kun ihmiset eivät osaa ottaa muita huomioon, eivät kestä olla toisten kanssa armeijassa, eivät osaa sopeutua parisuhteessa.
Tuo on hyvin kuvattu, juuri tuolta minusta tuntuu. Olen yrittänyt keskustella asioista mieheni kanssa ja joitain asioita hän on parantanutkin ja sanoo, että saan kyllä sanoa hänen lapsilleen joistain asioista, mutta tosiasiallisesti suuttuu, jos esim. kysyn (ystävällisesti) mieheltäni, ovatko sääntömme muuttuneet, eikä esim. omia lautasia tarvitsekaan viedä enää keittiöön. Lapsille pitää siis ihan joka kerran opettaa alusta, että oma lautanen pitäisi viedä keittiöön ja silti 9-vuotias jättää sen pöytään ihan jokaisella ruokailulla, eikä koskaan vie sanomatta. He eivät siis tee mitään kotitöitä ja aiemmin 9-vuotias vei omat pyykkinsä pyykkikoriin, mutta koska isä ei sitä enää vaadi, ei vie. Eli ainoa ”kotityö” mitä heiltä vaaditaan, on oman lautasen vieminen keittiöön, mutta sitäkään eivät koskaan tee sanomatta eikä isä aina sitten sano siitäkään.
Ap
Ap, ne lapset jättää noi tekemättä ihan vaan sua kiusatakseen. Todennäköisesti isompi yllyttää pienempää. Lapset tajuavat kyllä, etteivät ole toivottuja vieraita sinulle.
Kyllä minäkin suuttuisin jos joku alkaisi höpöttämään jostain sääntömuutoksista, kun voisi vaan sanoa, että viethän lautasen pois. Tuntuu, että joku lautanen on tärkeämpi kuin lapset. Toivottavasti tämä on väärä mielikuva. Olisit iloinen, että lapsilla on hyvä suhde isäänsä.
Itse en ainakaan haluaisi, että minun lasteni elämä isällään olisi pelkkää pizzan ja hampurilaisten syömistä eikä mitään sääntöjä ja että lapset pyörittäisivät isäänsä paikasta toiseen. Kyllä lasten elämään kuuluu joka paikassa tietyt perussäännöt sekä perusarki, tuskin ydinperheissäkään toinen vanhemmista hyppii täysin lasten pillin mukaan 24/7.
missään ei kerrottu että noin olisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas uskon, että jos joku lähtee, se on Ap. Hän vaikuttaa olevan on yhdentekevä henkilö omassa perheessään. Aivan uskomatonta. Ap:n omat lapset jäävät vaille isänsä huomiota aina, kun isän vanhemmat lapset ovat heillä. Noiden isompien lasten pitää saada viettää muutama tunti yhdessä isänsä kanssa. Mutta muu aika on kyllä koko perheen aikaa, jolloin isommatkin saavat luvan ottaa toiset huomioon. Onko Suomessa tavallista, että lapset eivät tippaakaan välitä omista sisaruksistaan? Vaikka olisi millainen ikäero ym. Sitten ihmetellään, kun ihmiset eivät osaa ottaa muita huomioon, eivät kestä olla toisten kanssa armeijassa, eivät osaa sopeutua parisuhteessa.
Tuo on hyvin kuvattu, juuri tuolta minusta tuntuu. Olen yrittänyt keskustella asioista mieheni kanssa ja joitain asioita hän on parantanutkin ja sanoo, että saan kyllä sanoa hänen lapsilleen joistain asioista, mutta tosiasiallisesti suuttuu, jos esim. kysyn (ystävällisesti) mieheltäni, ovatko sääntömme muuttuneet, eikä esim. omia lautasia tarvitsekaan viedä enää keittiöön. Lapsille pitää siis ihan joka kerran opettaa alusta, että oma lautanen pitäisi viedä keittiöön ja silti 9-vuotias jättää sen pöytään ihan jokaisella ruokailulla, eikä koskaan vie sanomatta. He eivät siis tee mitään kotitöitä ja aiemmin 9-vuotias vei omat pyykkinsä pyykkikoriin, mutta koska isä ei sitä enää vaadi, ei vie. Eli ainoa ”kotityö” mitä heiltä vaaditaan, on oman lautasen vieminen keittiöön, mutta sitäkään eivät koskaan tee sanomatta eikä isä aina sitten sano siitäkään.
Ap
Ap, ne lapset jättää noi tekemättä ihan vaan sua kiusatakseen. Todennäköisesti isompi yllyttää pienempää. Lapset tajuavat kyllä, etteivät ole toivottuja vieraita sinulle.
Kyllä minäkin suuttuisin jos joku alkaisi höpöttämään jostain sääntömuutoksista, kun voisi vaan sanoa, että viethän lautasen pois. Tuntuu, että joku lautanen on tärkeämpi kuin lapset. Toivottavasti tämä on väärä mielikuva. Olisit iloinen, että lapsilla on hyvä suhde isäänsä.
Itse en ainakaan haluaisi, että minun lasteni elämä isällään olisi pelkkää pizzan ja hampurilaisten syömistä eikä mitään sääntöjä ja että lapset pyörittäisivät isäänsä paikasta toiseen. Kyllä lasten elämään kuuluu joka paikassa tietyt perussäännöt sekä perusarki, tuskin ydinperheissäkään toinen vanhemmista hyppii täysin lasten pillin mukaan 24/7.
Miten niin? Siitähän tuossa on kyse, että edes lautasta ei tarvitse viedä ja isi tekee ihan mitä vanhimmat lapset vain haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten niin? Siitähän tuossa on kyse, että edes lautasta ei tarvitse viedä ja isi tekee ihan mitä vanhimmat lapset vain haluavat.
Isä on lastensa kanssa koulun jälkeen kun he ovat tuolla. Tietenkin on. Sitähän varten ne sinne menee, että ovat isänsä kanssa.
Meilläkään ei viedä lautasia pöydästä. Mikä järki siinä on? Helpompi nostella astiaryhmä kerrallaan tiskikoneeseen. Enkä ymmärrä miten pieneksi voi ihmisen elämä käydä, kun tuollaisiin ylipäätään takertuu.
Miten se metsään meno ei muka onnistu vauvan kanssa? Kantoreppu? Pulkka?
50% miehen resursseista käytetään toisen naisen jälkikasvuun ja 50% sinun. Lapsettoman miehen valitsevat saavat koko 100%, eli vaativat enemmän ja ovat älykkäämpiä.
Se mieshän tässä saa 2×100% kun tehnyt lapsia kahdelle naiselle!
Ap ei koskaan vastannut, onko taaperon isä eri kuin vauvan
Vierailija kirjoitti:
Taaperolla ja vauvalla on tietysti sama isä eli aviomieheni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taaperolla ja vauvalla on tietysti sama isä eli aviomieheni.
Ap
ehkäisy petti kolmatta kertaa...
Ei ole pahitteeksi opettaa vanhemmille lapsille toisten huomioimista. Valitkaa pari heidän toivomaansa asiaa, joita pääsevät tekemään isänsä kanssa ilman pikkusisaruksia, sen pitäisi riittää
Vierailija kirjoitti:
50% miehen resursseista käytetään toisen naisen jälkikasvuun ja 50% sinun. Lapsettoman miehen valitsevat saavat koko 100%, eli vaativat enemmän ja ovat älykkäämpiä.
Se mieshän tässä saa 2100% kun tehnyt lapsia kahdelle naiselle!
Lasten hyvinvoinnilla, onnellisella kodilla ja sisarussuhteilla ei niin väliä, kunhan mies saa mahdollisimman paljon?
Meidän uusperheessä omat 15 v ja 13 v tykkäävät todella paljon miehen 6 v pojasta. Tehdään paljon asioita yhdessä. Käydään pyöräilemässä, laskettelemassa, kylpylöissä, pelataan lautapelejä tai Nintendon ryhmä pelejä, leivotaan tai tehdään pitsaa ja järjestetään halloween juhlat etc. Saavat ikäänkuin elää samalla uudestaan lapsuuttaan eikä tarvitse kriiseillä teinien juttuja silloin. Kyllä vanhemmatkin voi edistää perheen yhteisöllisyyttä kaikella kivalla niin ettei lapset kaikkea päätä. Mutta toki lapsilla oikeus olla myös osallistumatta jos eivät halua tai etenkin tuntevat kumppanin lapsen vieraaksi. Meillä nimeävät hänet veljekseen jos kysytään ketä heidän perheeseensä kuuluu.
Eli käytännössä miehesi nuorimmat lapset lakkaavat olevat hänen lapsiaan kun vanhemmat lapsensa saapuvat. Ap huolehtii nuorimmista yksinään silloin.
Tämä kuvio ei onnistuisi meillä vaan kun ollaan yhdessä niin ollaan yhdessä kaikki. Tietenkin on jotain menoa mihin ei kaikki osallistu mutta pääsääntöisesti kyllä. Oli sitten kyse normaalista arjesta tai vaikka lomamatkoista niin yhdessä mennään. Joskus lapset viettävät myös keskenään aikaansa koska ovat tottuneet siihen. Kävivät esimerkiksi elokuvissa ja me saimme toimia vain kuskina.
Minä hoidan omat lapseni ja naine hoitaa omansa. Tämä järjestely lähti naisen toiveesta kun nainen ei halua hoitaa minun lapsia. Riitoja tulee kyllä koko ajan kun nainen olettaa että hoidan myös hänen lapset vaikka hän ei suostu hoitamaan minun lapsia
Naiset vihaa lapsia jos ne ei ole omia
Vierailija kirjoitti:
Meidän uusperheessä omat 15 v ja 13 v tykkäävät todella paljon miehen 6 v pojasta. Tehdään paljon asioita yhdessä. Käydään pyöräilemässä, laskettelemassa, kylpylöissä, pelataan lautapelejä tai Nintendon ryhmä pelejä, leivotaan tai tehdään pitsaa ja järjestetään halloween juhlat etc. Saavat ikäänkuin elää samalla uudestaan lapsuuttaan eikä tarvitse kriiseillä teinien juttuja silloin. Kyllä vanhemmatkin voi edistää perheen yhteisöllisyyttä kaikella kivalla niin ettei lapset kaikkea päätä. Mutta toki lapsilla oikeus olla myös osallistumatta jos eivät halua tai etenkin tuntevat kumppanin lapsen vieraaksi. Meillä nimeävät hänet veljekseen jos kysytään ketä heidän perheeseensä kuuluu.
Näinhän asia toimii ellei vanhempi eli isä opeta lapsilleen itsekkyyttä. Ap:n mies on opettanut teineille ettei nuorempia tarvitse huomioida jättämällä itsekin nuorimmat huomiotta. Toimii roolimallina ja teinit tulevat tuota toistamaan tulevaisuudessa. Nuorimmat lapset puolestaan huomaavat vähän kasvaessaan nopeasti etteivät isälle tärkeitä kun vanhimmat saapuvat. Olevansa isälleen merkityksellisiä vain kun muita ei paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä hoidan omat lapseni ja naine hoitaa omansa. Tämä järjestely lähti naisen toiveesta kun nainen ei halua hoitaa minun lapsia. Riitoja tulee kyllä koko ajan kun nainen olettaa että hoidan myös hänen lapset vaikka hän ei suostu hoitamaan minun lapsia
Miksi asutte ylipäätään yhdessä jos lastenkin hoitamisesta tulee riitaa? Hemmetin avuttomat. Olisitte käyttäneet ehkäisyä niin lasten ei tarvitsisi nyt kuunnella riitojanne.
Älä vaan lisäännyt enempää.
Mikä kermaper** aloittaja on kun tiennyt, mitä tulee tapahtumaan, jos muuttaa perheenisän kanssa yhteen. Kauppaan kuuluu kaikki lapset, ei vain yhteiset.
Toisekseen, hän väittää olevansa yh silloin kun puoliso ei ole yhteisten lasten kanssa.
Voi V****. Et tiedä edes mitä yh tarkoittaa oikeasti.
Eikä moni muukaan tiedä, joka valittaa kun puoliso on jostain syystä pois kotoa, jolloin "joudun taas olemaan yh".
Miksi miehen lapset eivät ole isällään vuoroviikoa?
Vierailija kirjoitti:
Naiset vihaa lapsia jos ne ei ole omia
Ja tämäkö ajatus tulee edelleen yllätyksenä jo seurusteluaikana sinkuille, eronneille ja karanneille?