Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuuko jos käy jumpassa 3 x viikossa?

Vierailija
12.02.2022 |

Ylipainoa on sellaiset 15 kg. Ostin kausikortin ja mietin, jos kävisin kevään 1 x viikossa pumpissa ja 2 x viikossa hikijumpassa, niin näkyykö missään?

Vai turha toivo?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumppaan joka päivä 45 min ja sekään ei laihduta. En usko että 3krt viikossa laihduttaa myöskään…

No, ei varmaan laihdutakaan, jos jumpan jälkeen vedät sipsipussin.

Vierailija
42/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti laihdutin 10 kg pelkästään liikuntaa lisäämällä. En aiemmin liikkunut juurikaan.

Kummasti valehtelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ap syö samalla tavalla kuin aiemmin, mutta lisää merkittävästi kulutusta ja lihasvoimaansa, niin miksei se muka laihduttaisi.

En ymmärrä.

Oon nähnyt timmejä urheilua harrastavia, jotka syö isoja määriä.

Vierailija
44/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos ap syö samalla tavalla kuin aiemmin, mutta lisää merkittävästi kulutusta ja lihasvoimaansa, niin miksei se muka laihduttaisi.

En ymmärrä.

Oot nähnyt väärin.

Vierailija
45/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti laihdutin 10 kg pelkästään liikuntaa lisäämällä. En aiemmin liikkunut juurikaan.

Kummasti valehtelet.

Valehtelen? No, en todellakaan. Kyllä näin pääsi käymään uskoit sitä tai et. En vähentänyt syömisiäni yhtään. En silti oikeastaan ikinä ole harrastanut mitään ylenpalttista mässäilyä ja olen syönyt säännöllisesti ja terveellisesti, olen vaan ollut laiska sohvaperuna.

Vierailija
46/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti valehtelet.

Valehtelen? No, en todellakaan. Kyllä näin pääsi käymään uskoit sitä tai et. En vähentänyt syömisiäni yhtään. En silti oikeastaan ikinä ole harrastanut mitään ylenpalttista mässäilyä ja olen syönyt säännöllisesti ja terveellisesti, olen vaan ollut laiska sohvaperuna.

Hehheh, "terveellisesti"???

Vierailija
47/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä.

Oot nähnyt väärin.

Kyllä ne syö paljon juuri siksi, että jaksavat liikkua ja tarvitsevat polttoainetta. Ei paljon urheilua harrastava pärjää millään 1200 kcal ruokavaliolla.

Vierailija
48/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti valehtelet.

Hehheh, "terveellisesti"???

Niin. Mitä hauskaa siinä on? Ei tarvinnut ruokavaliota muuttaa, kun aloin liikkumaan.

Vierailija
49/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunnalla ei ole väliä, vaan sillä mitä syöt. Painoin elokuussa 2021 melkein 100kg. Tänään painan 79kg

Liikutko yhtään?

Kun pudotin ensimmäiset 15kg, en liikkunut yhtään. Nyt olen alkanut tekemään joka toinen päivä noin 7km lenkkejä

Kannattaa muistaa myös lihaskunnon ja hikitreenin merkitys...

Laihtumiseen noilla ei ole merkitystä.

Aina kun aloitan fyysisen työn ( ja työmatkat kuljen pyörällä) niin paino alkaa aina laskemaan, vaikka lisään päivittäistä kalorien saantia n. 700kcal. Tarkoitukseni ei ole laihtua, mutta niin vain käy, koska energiankulutus nousee.

eri

Vierailija
50/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti valehtelet.

Tämä!!

Näissä kommenteissa aina oletetaan että lievästi ylipainoiset söisi jotain järjettömiä määriä tai muuten vaan kaikkea epäterveellistä. Saattaakin olla niin että monella itse ruokavalio suht ok, mutta kulutus liian vähäistä, jos tekee istumatyötä, hyötyliikuntaa on niukasti eikä harrasta mitään

Vierailija
51/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti valehtelet.

Tämä!!

Näissä kommenteissa aina oletetaan että lievästi ylipainoiset söisi jotain järjettömiä määriä tai muuten vaan kaikkea epäterveellistä. Saattaakin olla niin että monella itse ruokavalio suht ok, mutta kulutus liian vähäistä, jos tekee istumatyötä, hyötyliikuntaa on niukasti eikä harrasta mitään

Jep. Olin siellä normaalipainon ylärajoilla ja nimenomaan istumatyö ja kotiin päästyä vain sohvalla makoilua. Sitten otin itseäni niskasta kiinni ja aloin liikkumaan kunnolla, niin paino putosi sen 10 kg hyvinkin nopeasti. Eipä ole enää vatsamakkaroita tai roikkuvia alleja. Syömisiä en ole muuttanut mitenkään.

Vierailija
52/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti valehtelet.

Tämä!!

Jep. Olin siellä normaalipainon ylärajoilla ja nimenomaan istumatyö ja kotiin päästyä vain sohvalla makoilua. Sitten otin itseäni niskasta kiinni ja aloin liikkumaan kunnolla, niin paino putosi sen 10 kg hyvinkin nopeasti. Eipä ole enää vatsamakkaroita tai roikkuvia alleja. Syömisiä en ole muuttanut mitenkään.

Jatkat valehtelua.

Vierailija
53/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreita kuluu varmasti, mutta läheskään kaikki ei silti laihdu lisätessään liikuntaa, koska liikunta saa monet syömään aiempaa enemmän. On täysin geeneistä ja itsekurista kiinni, miten sinulle käy.

Vierailija
54/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunnalla ei ole väliä, vaan sillä mitä syöt. Painoin elokuussa 2021 melkein 100kg. Tänään painan 79kg

Liikutko yhtään?

Kun pudotin ensimmäiset 15kg, en liikkunut yhtään. Nyt olen alkanut tekemään joka toinen päivä noin 7km lenkkejä

Itseni mielestä niillä on. Jos alkaa kasvattamaan lihaksia niin ensimmäisten kuukausien aikana laihtuminen ei näy hirveästi puntarissa, koska lihakset alkaa kasvamaan ja lihakset painaa enemmän, kuin rasva. Joten voi tuntea oloksi, ettei laihdu yhtään vaikka oikeasti on. Se rasva on vain muutettu lihakseksi. 

Ja isommat lihakset kuluttavat enemmän energiaa, joten siltä kannalta kannattaisi naistenkin harjoittaa painonnostoa, eikä vaan jatkuvasti tehdä liikaa aerobista liikuntaa. 

Ennen painojen nostoa oma painoni tippui nopeammin, mutta muutosta ei näkynyt ulkoapäin. Nyt kun aloitin painojen noston, niin ihmiset jatkuvasti kommentoi miten olen laihtunut ja vaatteeni ovat  isontuneet nopeammin kuin koskaan aikaisemmin, mutta paino ei ole taas tippunut niin paljoa. 

Rasvaa et saa muuttumaan lihakseksi millään keinolla

Anteeksi. Muotoilen uudelleen. Rasva on korvattu lihasten suurentuneella koolla. 

Vierailija
55/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti valehtelet.

Tämä!!

Jatkat valehtelua.

Miksi ihmeessä se olisi valehtelua? Noin on käynyt hyvin monelle. Mene vaikka harrastamaan liikuntaa, niin ei tarvitse olla katkera niille, jotka onnistuvat ja voivat fyysisesti paremmin, kuin sinä.

Vierailija
56/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaloreita kuluu varmasti, mutta läheskään kaikki ei silti laihdu lisätessään liikuntaa, koska liikunta saa monet syömään aiempaa enemmän. On täysin geeneistä ja itsekurista kiinni, miten sinulle käy.

Geeneistä ei riipu, jos syö huonosti.

Vierailija
57/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikutko yhtään?

Itseni mielestä niillä on. Jos alkaa kasvattamaan lihaksia niin ensimmäisten kuukausien aikana laihtuminen ei näy hirveästi puntarissa, koska lihakset alkaa kasvamaan ja lihakset painaa enemmän, kuin rasva. Joten voi tuntea oloksi, ettei laihdu yhtään vaikka oikeasti on. Se rasva on vain muutettu lihakseksi. 

Ja isommat lihakset kuluttavat enemmän energiaa, joten siltä kannalta kannattaisi naistenkin harjoittaa painonnostoa, eikä vaan jatkuvasti tehdä liikaa aerobista liikuntaa. 

Ennen painojen nostoa oma painoni tippui nopeammin, mutta muutosta ei näkynyt ulkoapäin. Nyt kun aloitin painojen noston, niin ihmiset jatkuvasti kommentoi miten olen laihtunut ja vaatteeni ovat  isontuneet nopeammin kuin koskaan aikaisemmin, mutta paino ei ole taas tippunut niin paljoa. 

Rasvaa et saa muuttumaan lihakseksi millään keinolla

Anteeksi. Muotoilen uudelleen. Rasva on korvattu lihasten suurentuneella koolla. 

Rasva ei korvaannu lihaksilla, koosta huolimatta.

Vierailija
58/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOPETA ÄMMÄ LEIVOSTEN, PULLAN, SIPSIEN, KAKKUJEN, PIZZOJEN YM. ROSKARUOAN AHMINEN, NIIN LAIHDUT. Muuten pysyt rumana kuvottavana hyllyvänä ihrakasana  koko lyhyen loppuelämäsi.

Vierailija
59/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin liikunnalla ja tosiaan tärkeää oli varoa, ettei samalla huomaamatta lisää syömistä kun kulutus kasvaa.

Eli hyvä perusterve ruokavalio, herkut minimiin ja paljon liikuntaa. Liikkua pitää oikeasti paljon ja monipuolisesti!!

Vierailija
60/90 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geeneistä ei riipu, jos syö huonosti.

Kaksostutkimukset osoittaa täysin kiistattomasti, että alttius lihavuuteen on osittain geneettistä.

Eri ihmisten kehot reagoi lisääntyneeseen liikuntaan eri tavoin. Jos kuuluu esim. siihen osaan ihmisistä, jolla liikunta lisää greliinin (ruokahalua lisäävän hormonin) eritystä selvästi tavallista enemmän, vaaditaan tavallista enemmän itsekuria jottei söisi kaikkia liikunnan avulla polttamiaan kaloreita takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän