Terveellisempi vaihtoehto kermaviilikastikkeelle?
Millä korvata kylmä kermaviilikastike ruoan lisukkeena, esim. kasvispihvien ja kalapuikkojen seurana? Ei saisi olla tyydyttynyttä rasvaa mielellään yhtään. Ideoita?
Kommentit (23)
Kevytviili sen kermaviilin tilalle, tai joku muu kastike kuten vaikkapa sitruunakastike
Vierailija kirjoitti:
Ja minä kun oon vaihtanut ruokakerman kermaviiliin terveysjuttujen takia :D
Ei ap. ruokakermasta ole puhunut.
En osaa vinkata mitään kokonaan ilman tyydyttynyttä rasvaa, mutta hummus ja guacamole ainakin sisältävät sitä todella vähän.
Tee kevytkermaviilistä tai syö ilman kastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et tajunnut, niin selvennetään. Jätin ruokakermat pois ja otin kermaviilin tilalle, koska terveysjutut. Luulin tehneeni hyvän teon, kunnes ap ampui alas ja veti homman next level. Joko tajusit jujun?
Vettä,kalaliemikuutio ja suuruste. En ole tehny,mut kuulostaa siltä että ei lihota.
Olen käyttänyt Teriyaki kastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Setana
Sori smetana
Terveellisemmäksi sinä et saa tuota juuri millään, koska kermaviili on oikeasti vähärasvaista. Näillä kasvisrasvavaihtoehdoilla kastike muuttuu epäterveellisemmäksi, on lisäainepommi. Voit tietysti kokeilla piimää, esim. Glorian Ruoka & Viinissä on usein kesäaikaan julkaistu piimäkastikkeen ohje uusille perunoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö oikeasti ymmärtänyt lukemaasi? Lainaamasi henkilö sanoi vaihtaneensa ruokakerman kermaviiliin, koska pitää sitä terveellisempänä vaihtoehtona. Hän hämmästyi, kun ap haluaa jotain vieläkin terveellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et tajunnut, niin selvennetään. Jätin ruokakermat pois ja otin kermaviilin tilalle, koska terveysjutut. Luulin tehneeni hyvän teon, kunnes ap ampui alas ja veti homman next level. Joko tajusit jujun?
Ap ei kertonut miksi hän ei halua tyydyttynyttä rasvaa. Olisiko joku kolesteroliin liittyvä juttu tms. Sinulle taas kermaviili on hyvä vaihtoehto jos haluat keventää ilman erityisiä terveyteen liittyviä rajoituksia.
Vähärasvaisesta maustamattomasta jogurtista voi tehdä tsatsikin tai muun kylmän kastikkeen. Siinä on ainakin reilusti vähemmän tyydyttynyttä rasvaa kuin kermaviilissä.
Kevytmajoneesissakin on vähemmän tyydyttynyttä rasvaa kuin kermaviilissä, vaikka sen kokonaisrasvapitoisuus on suurempi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Teriyaki kastiketta.
Siinä on sitten niin hirveästi suolaa.
Ei kannata laittaa mitään, paitsi ehkä vettä eikä sitäkään liikaa. Kysy ihan mistä tahansa asiasta, niin aina joku rientää kertomaan, miten huono vaihtoehto se on millekään. Vaihtoehtoisesti lakkaa kyselemästä ja syö, mitä haluat.
Tofua ja öljyä laitan usein tilalle, koska en pidä kermaviilistä enkä majoneesista
Salsakastike voisi toimia. Tyyddyttyneen rasvan määrä on minimaalinen, puolen prosentin luokkaa.
Huoh.
Voit käyttää kermaviiliä. Käytä vaikka vähärasvaista kermaviiliä ja käytä sitä kohtuudella. Esim. kaksi ruokalusikallista per ateria.
Poista mielummin ruokavaliosta leipä ja etenkin leivän päälliset, pehmeät juustot ynnämuut. Muutaman kerran viikossa tai kuukaudessa syötävä kermaviili ei ole se, mikä aiheuttaa tuhoa kehossa.