Hei te viiskymppisten ukkojen kanssa lapsia hankkivat!
Aivan sama minkä ikäisiä itse olette, mutta minkä ihmeen takia hankitte viisikymppisen puolison kanssa lapsia? Tajuatteko, ettei lapsen isä ole lapsen elämässä kuin hyvällä tuurilla 20-30 vuotta? Viisikymppisten elinajanodote ei tänä päivänä yllä kovin korkeisiin lukemiin. Huonolla tuurilla olet yksinhuoltaja, kun lapset ovat juuri ja juuri teini-ikäisiä. Tai joudut hoitamaan sekä lapset että eläkeläisukon kymmenen vuoden päästä. Miksi?
Tämä tuli mieleeni, kun naapuriin muutti pariskunta, jossa äiti on 29-vuotias ja isä 51-vuotias. Parina ihan nuorekkaan oloinen ja lapsella hyvä olla NYT, mutta luontoa ei voi huijata. Isukki jää eläkkeelle, kun lapsi on vielä ala-asteikäinen. Auta armias, jos meinaavat toisenkin vielä hankkia.
Ettekö te nuoret naiset mieti tulevaisuuttanne yhtään!?!
Kommentit (112)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:46"]
Täällä nyt varmaan yksi ja sama henkilö jankkaa tosta että lapsi häpeää jos isä on vanha. Ja tosta itsekkyydestä.
Miksi roikut av-palstalla kun tämänkin ajan voisit viettää lastesi kanssa, tai ainakin rakentaa heille parempaa tulevaisuutta ja olla se täydellinen vanhempi, jonka annat ymmärtää olevasi? Sinähän se vasta itsekäs oletkin!
[/quote]
Vituttaako, kun et voi lapsen puolesta päättää sitä häpeääkö lapsi vanhaa starbaa? Kyllä häpeää, ei tietenkään sitä ääneen sano. Muista ottaa kunnon sairauskulu- ja henkivakuutus sille vanhukselle ettei tarvitse jäädä omaishoitajaksi. Tulee halvemmaksi lykätä sitten laitokseen toisten riesaksi.
Mulla ei ole lapsia eikä tule, joten huolehdi vaan omista penikoistasi, leskeksi kun tulet pian jäämään.
[/quote]
Mulla ei ole lapsia, mutta jos olisi, olisi todella kiva tietää, että toivoisit heidän isänsä kuolemaa. Mieskin on mun kanssa samaa ikää, melko nuoria ollaan. Mukavalta tyypiltä vaikutat joka tapauksessa, ja hienosti teit oletuksia, jotka melkein osuivat oikeaan!
Minun isäni oli hieman vanhempi, ja usko tai älä, en hävennyt häntä koskaan. Lapset voivat kuitenkin hävetä melkeinpä mitä vaan, tai tulla kiusatuksi lähes mistä vaan. Ongelma ei kuitenkaan ole siinä asiassa josta heitä kiusataan, vaan sinunlaisissasi ihmisissä, joiden mielestä toisille saa puhua miten haluaa, ja heidät saa tuomita koska vain huvittaa ja mistä tahansa syistä.
Jos sinä saat olla vahingoniloinen hypoteettisten lasteni hypoteettisen isän kuolemasta, minä saan varmaan kiittää Jumalaa, että sinä et ole vanhempi. Kauhistuttaa ajatella, minkälaisia jälkeläisiä kasvattaisit noilla elämänasenteilla.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 08:11"]mies 54, lapsi 12. emme ole vielä älynneet ruveta odottamaan kuolemaa, mutta aloitanpa nyt.
[/quote]
Et sinä ole lasta tehnyt viisikymppisen kanssa vaan 42 vuotiaan kanssa.
Kyllä on niin että lapsi kärsii vanhasta isästään ja se on ällöttävää itsekkyyttä niin kuin niin moni on täällä todennut. Mutta kun joku pänkkää niin antaa pänkätä. Ei se asia sillä muuksi muutu.
Älkää jaksako enää tuota jankkaajaa. Yksi ja sama vänkääjä kaikkia vastaan.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 08:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 08:04"]
Emme. Eletään tässä hetkessä - tulevaisuudesta kun ei koskaan tiedä. Suosittelen sinullekin. Iloa omaanelämääsi!
[/quote]
On todella typerää ja vastuuntunnotonta olla ajattelematta tulevaisuutta. Lapsi ei voi valita vanhempiaan. Kuka haluaisi isän, joka 100% varmuudella elää 20-30 vuotta vähemmän kuin kavereiden isät?
[/quote]
Kuka haluaisi isän joka on ruma, köyhä tai tyhmä.
Kyllä on parempi että isä on ES-Jonne, voi juoda koko perheen voimin ES
On hyviä ja huonoja kokemuksia. Mulla on se huono kokemus. Vasta kun sain lapsen itseäni 20 vuotta vanhemman miehen kanssa tajusin vähän turhankin kristallinkirkkaasti, että mun tärkein ominaisuuteni mieheni silmissä oli ollut nuoruus ja nuoruuteen liittyvä huolettomuus ja hyvännäköinen vartalo ja iho. Miehestä tuli tosi vittumainen siinä vaiheessa kun lapsella alkoi uhma. Hän tuli myös samoihin aikoihin isoisäksi ja vittuili siitä että on isoisänä taaperon isä. Joku toinen olisi voinut suhtautua tilanteeseen hyvinkin eri tavalla ja myös vaimonsa raskaudesta muuttuneeseen vartaloon. Itse halusi että saisimme lapsen, joten tilanne tuntui epäreilulta. Jäin yksinhuoltajaksi lapsen ollessa 5-vuotias. Lapseni on ns. erityislapsi, hänellä on oppimisessa vaikeuksia ja diagnosoitu dysfasia. Niiden yhteyttä lapsen isän ikään en kuitenkaan itse usko.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 08:20"]
Ongelma on sekin jos "isukilla" on jo 15-30-vuotiaat lapset ja valmis elämä, ja sitten tulee uusi nyytti ja rouva, joille pitää tietenkin tarjota parasta. Eivät nämä naiset yleensä viisikymppisiin kitupiikkeihin tai tyhjätaskuihin rakastu. Pahimillaan miehellä alkaa uudelleen asuntovelkakierre jne. ja alkuperäisten lasten perintö sulaa silmissä kun hanipöötä hemmotellaan.
[/quote]
No tämähän se ap:tä sapettaa kun isukki onkin löytänyt uuden vaimon ja tulee uusi sisarus, menee rahat uusjakoon.
Taitaa useimmat lapset jossain murrosiän vaiheessa hävetä vanhempiaan eikä siinä ole heidän iällään mitään tekemistä.
No kyllä melkoisen itsestään selvyys on että jos 60 pappa vie lastaan kouluun niin kiusataanhan tuota lapsiparkaa. Mutkun mutkun minä ja minun tarpeet lisääntyä. Ei voi ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 09:09"]Hei, ootteko ajatelleet, että ehkä se mies ei ole löytänyt ennen tätä naista, jonka kanssa haluaisi lapsia?? Eikö hänellä saisi olla oikeutta lapsiin lainkaan, kun ei ole nuorempana lykästänyt??
[/quote]
No onko naisilla sama oikeus saada lapsia vaikka kuinka vanhana jos ei ole kumppania löytynyt. Kyllähän se hoidoilla onnistuu aika iäkkääksikin asti. Kai tässä on enemmän kyse lapsen oikeudesta terveeseen ja jaksavaan vanhempaan. Toki terveys voi mennä nuoreltakin mutta todennäköisyys on kuitenkin toinen.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:13"] 50-vuotiaalla on yleensä kasvatustaitoa ja elatuskykyä, mitä teini/sossu/itsekin elätti -vanhemmilla ei ole. Hyvin ehtii kasvattaa lapsen aikuiseksi. Huomisesta et tiedä sinäkään. [/quote] Jos on saanut lapsen 30-vuotiaana 30-vuotiaan miehen kanssa, onko silloin teini/sossu/itsekin elätti? Suurin osa ihmisistä on valmistunut siihen mennessä ammattiin ja tehnyt jo vuosikausia töitäkin. Mutta täällä kaikki alle 50-vuotiaana miehenä ja alle 40-vuotiaana naisena lapsen saaneet ovat juurikin vuokralla asuvia sossun elättejä. Justjust. [/quote] Jaa täällä vanhat pikkulapsen vanhemmat. Rahaa on. Lapsi perii aikanaan ison omaisuuden. Voi vaikka muuttaa sijoitusasuntoomme jos häpeää meitä. Mutta miten teidät on kasvatettu jos häpeätte vanhempianne.
[/quote]
No niin perii ison omaisuuden täältäkin. Jotkut kun sattuvat olemaan varakkaita jo nuorempinakin :)