Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia

Vierailija
12.02.2022 |

Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.

Kommentit (1292)

Vierailija
1001/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottahan se on, myönnä pois.

En myönnä. Kotityöt jakamalla ja taitavasti tekemällä saadaan maksimoitua yhteinen aika mukavammille jutuille.

Kieltämättä ap kuulostaa mieheltä jonka mielestä olisi ihana makoilla rankan työpäivän jälkeen sohvalla ja katsella kuinka vaimo laittaa maittavan ruuan ja sen jälkeen siivoaa keittiön. Sitte voitaisiin siirtyä viettämään yhteistä aikaa makuuhuoneen puolelle missä vaimo sitten kivasti hoitaa vielä miehen tarpeet.

Eli vaimo joutuisi raatamaan töiden jälkeen kun mies makaa ja lepää ja sen jälkeen vielä makuuhuonehommat miehen mielen mukaan.

Siltä nuo apn jutut kuulostaa. Miehen kannalta loistava diili ja naisen kannalta surkea. Ihan vinkkinä ap että eipä niitä naisia juurikaan ole jotka kokevat kotityöt lomaksi, hauskuudeksi jne vaan työtä ne ovat naisillekin.

Sinä taas saat kuulostamaan kaiken siltä, että jokainen klo 7-23 välillä tänne kirjoitteleva nainen ei ehdi päivän aikana muuta tekemäänkään, kuin tekemään erittäin raskasta työtä ja on niin rättiväsynyt "työpäivän" jälkeen, että juuri ja juuri saa kirjoitettua mies_vi_haa palstan täyteen.

Kyllä se on silkkaa naisen laiskuutta, jos ei käsienheiluttelupäivän jälkeen saa pidettyä kotona jonkinlaista perussiisteyttä ja -järjestystä. Meillä on lapsiperhe ja koska rouva on ahkera ja tehokas, koti pysyy siistinä kuin itsekseen. Lasten lelujen keräämiseenkään ei mene kuin muutama minuutti aikaa ja koska myös hän syö, tekee ruuan samalla kaikille, sekä koska käyttää astioita, samalla hän muidenkin astiat laittaa koneeseen. Sama pyykin kanssa.

Tässä on erittäin paljon pointtia. Naiset puhuvat usein raskaasta työstä, niitäkin on jonkun verran, mutta etenkin nämä korkeasti koulutettujen työt, eivät ne ole mitään raskaita. Ne voivat henkisesti kuormittaa jos on kiire ja pitää kovasti pöhistä ja heilutella käsiä, sitten ihmisille on saatu iskostettua kuva, että jossain keskijohdossa tapahtuvat asiantuntijatyöt ovat hirmu merkityksellisiä ja tärkeitä. Etenkin koulualalla tai tutkimuksen parissa työskentely ei ole koskaan raskasta nähnytkään. Toki koulumaailma on henkisesti raskasta opiskelijoiden takia, mutta sekin on mennyt siihen kun opettajilta on viety työkalut ja auktoriteetti pois, ei se itse työ tai ala ole sen raskaampaa, ettei muka pystyisi tekemään kotona mitään. Samoin jotkut valtion työpaikat, eivät ne ole mitään raskaita työpaikkoja.

Mitäs nämä oikeasti raskaat työt sitten olikaan? On joskus tullut luettua, että mies hankkii elatuksen koko perheelle raataen raskaassa työssä. Olisiko jotain esimerkkejä antaa näistä hommista, niin ymmärretään me käsien heiluttelijatkin?

Ohis. Minua kiinnostaisi tietää, mistä tämä "käsienheiluttelu" joidenkin tutkintojen ja ammattien kuvaajana on lähtöisin.

Sen kertoja tekee työtä, kossa ei tarvitse edes käsiä heilutella, ainakaan paljoa.Painaa itse varmaan korkeintaan jotain nappia. Eli tekee työtä, johon pystyisi kuka vaan.

Vierailija
1002/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottahan se on, myönnä pois.

En myönnä. Kotityöt jakamalla ja taitavasti tekemällä saadaan maksimoitua yhteinen aika mukavammille jutuille.

Kieltämättä ap kuulostaa mieheltä jonka mielestä olisi ihana makoilla rankan työpäivän jälkeen sohvalla ja katsella kuinka vaimo laittaa maittavan ruuan ja sen jälkeen siivoaa keittiön. Sitte voitaisiin siirtyä viettämään yhteistä aikaa makuuhuoneen puolelle missä vaimo sitten kivasti hoitaa vielä miehen tarpeet.

Eli vaimo joutuisi raatamaan töiden jälkeen kun mies makaa ja lepää ja sen jälkeen vielä makuuhuonehommat miehen mielen mukaan.

Siltä nuo apn jutut kuulostaa. Miehen kannalta loistava diili ja naisen kannalta surkea. Ihan vinkkinä ap että eipä niitä naisia juurikaan ole jotka kokevat kotityöt lomaksi, hauskuudeksi jne vaan työtä ne ovat naisillekin.

Sinä taas saat kuulostamaan kaiken siltä, että jokainen klo 7-23 välillä tänne kirjoitteleva nainen ei ehdi päivän aikana muuta tekemäänkään, kuin tekemään erittäin raskasta työtä ja on niin rättiväsynyt "työpäivän" jälkeen, että juuri ja juuri saa kirjoitettua mies_vi_haa palstan täyteen.

Kyllä se on silkkaa naisen laiskuutta, jos ei käsienheiluttelupäivän jälkeen saa pidettyä kotona jonkinlaista perussiisteyttä ja -järjestystä. Meillä on lapsiperhe ja koska rouva on ahkera ja tehokas, koti pysyy siistinä kuin itsekseen. Lasten lelujen keräämiseenkään ei mene kuin muutama minuutti aikaa ja koska myös hän syö, tekee ruuan samalla kaikille, sekä koska käyttää astioita, samalla hän muidenkin astiat laittaa koneeseen. Sama pyykin kanssa.

Tässä on erittäin paljon pointtia. Naiset puhuvat usein raskaasta työstä, niitäkin on jonkun verran, mutta etenkin nämä korkeasti koulutettujen työt, eivät ne ole mitään raskaita. Ne voivat henkisesti kuormittaa jos on kiire ja pitää kovasti pöhistä ja heilutella käsiä, sitten ihmisille on saatu iskostettua kuva, että jossain keskijohdossa tapahtuvat asiantuntijatyöt ovat hirmu merkityksellisiä ja tärkeitä. Etenkin koulualalla tai tutkimuksen parissa työskentely ei ole koskaan raskasta nähnytkään. Toki koulumaailma on henkisesti raskasta opiskelijoiden takia, mutta sekin on mennyt siihen kun opettajilta on viety työkalut ja auktoriteetti pois, ei se itse työ tai ala ole sen raskaampaa, ettei muka pystyisi tekemään kotona mitään. Samoin jotkut valtion työpaikat, eivät ne ole mitään raskaita työpaikkoja.

Mitäs nämä oikeasti raskaat työt sitten olikaan? On joskus tullut luettua, että mies hankkii elatuksen koko perheelle raataen raskaassa työssä. Olisiko jotain esimerkkejä antaa näistä hommista, niin ymmärretään me käsien heiluttelijatkin?

Ohis. Minua kiinnostaisi tietää, mistä tämä "käsienheiluttelu" joidenkin tutkintojen ja ammattien kuvaajana on lähtöisin.

Jaa-a, oisko vaikka kapellimestari? Sehän heiluttelee käsiä työkseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnosti ku kilo 💩. Tässähän ketjussa joku kertoi tyyliin jossain Serbiassa naisten kokkaavan ja siivoavan miesten ollessa töissä. Tökkääkö tämä nyt tuohon sanaan työssäkäynti? Mulla on suht vauraana naisena vapaus valita, siksi valitsen vapaa-ajan.

Ei se tökkää mihinkään työssäkäymiseen, ei se liity millään tavalla siihen. Vaan se tökkää jälleen kerran kerta toisensa jälkeen tuohon yltiövapauteen sekä arvovalintojen murrokseen ja sen yhteiskunnallisiin vaikutuksiin. Mistään muusta ei nykyään puhuta tai kirjoiteta kuin vapaudesta. Siivoushan on parasta vapaa-aikaa ;)

Vierailija
1004/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksinaismoralismistahan tuossa on kyse.

Sama juttu kuin kunnioituksessa. Nainen saa toivoa miestä, joka kohtelee häntä kuin "kukkaa kämmenellä" tai "kuningatarta".

Miettikää jos mies toivois naista, joka kunnioittais häntä... Sehän olis niin sika ku olla voi.

Kunnioitus pitää ansaita. Kunnioitusta ei saavuteta kiukkuamalla mammafoorumilla miksei valtio kuskaa köyhistä maista naisia varattomien miesten orjiksi.

Ei sitä kunnoitusta saavuteta myöskään twerkkaamalla tai esittelemällä persettä tiktokvideoilla. Tai akateemisissa piireissä sokeasti toitottamalla että perinteet ovat tunkkaisia ja niistä on keinolla millä hyvänsä päästävä eroon.

Tiesitkö että nuo teidän hamuamat perinteiset naiset odottaa miehen poistuvan päiväksi töihin. Mistä ihmeestä tulee käsitys ettei kotirouvan eteen tarvitse tehdä mitään?

Vierailija
1005/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa palautusrahoja pulloista yli 2euroa, niin juomiin on mennyt monta kymppiä. Perusasiat kuntoon. Juokaa vettä.

Vierailija
1006/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnosti ku kilo 💩. Tässähän ketjussa joku kertoi tyyliin jossain Serbiassa naisten kokkaavan ja siivoavan miesten ollessa töissä. Tökkääkö tämä nyt tuohon sanaan työssäkäynti? Mulla on suht vauraana naisena vapaus valita, siksi valitsen vapaa-ajan.

Ei se tökkää mihinkään työssäkäymiseen, ei se liity millään tavalla siihen. Vaan se tökkää jälleen kerran kerta toisensa jälkeen tuohon yltiövapauteen sekä arvovalintojen murrokseen ja sen yhteiskunnallisiin vaikutuksiin. Mistään muusta ei nykyään puhuta tai kirjoiteta kuin vapaudesta. Siivoushan on parasta vapaa-aikaa ;)

Vmp taas.

Vierailija
1007/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin kumminkin estää lähtemästä Serbiaan tai vielä lähempänä olevaan Puolaan.

Vierailija
1008/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu.. Nainen saa toivoa nikkaroivaa ja korjailevaa miestä kuitenkin.

Nikkarointi on harrastus siinä kuin muutkin käsityöt. Vähän vaikea verrata jokapäiväiseen ruuanlaittoon, pyykkäämiseen ja siivoamiseen.

Mene pihoille katsomaan ketkä suurimmaksi osaksi lumityötkin hoitaa. Ei niitä "miestentöitä" huomaa, jos on tottunut, että joku muu ne hoitaa. Kyllä niitä hommia on aika paljon enemmän kuin vähän "pientä harrastelua".

Naiset tekee ainakin täällä meilläpäin todella paljon lumitöitä. Vähintään yhtä monessa pihassa on nainen lumitöissä, kuin mitä mieskin. 

Samoin tuo ruohonleikkuu kesällä, naiset tekee sitä ihan samalla lailla, kuin miehetkin. Usein vain sen päältäajettavan päällä istuu mies ja naiset työntää ruohonleikkureita. Ja pihan haravointi näyttää ylivoimaisesti enemmän olevan naisten hommaa. Useammin on nainen kuin mies haravan varressa, kuin mies.

Vierailija
1009/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksinaismoralismistahan tuossa on kyse.

Sama juttu kuin kunnioituksessa. Nainen saa toivoa miestä, joka kohtelee häntä kuin "kukkaa kämmenellä" tai "kuningatarta".

Miettikää jos mies toivois naista, joka kunnioittais häntä... Sehän olis niin sika ku olla voi.

Sinulla ei selvästi ole kokemusta ihmisuhtrista, koska sillointietäisit, että toisen ihmisen kunnioittaminen on peruslähtökohta kaikissa ihmissuhteissa. Sinun kokemuksesi parisuhteista rajoittuvatviihdeteollisuuteen ja tähän palstaan. Sekä kypsymättömyytesi ja tunne- elämäsi kehittymättömyys, joka on jollsin esi- puberteettitasolla.

Paistaa läpi kaikessa, mitä kirjoitat. Me palstalla enemmän aikaa viettävät tunnistamme. Mutta jatka trollaamista- eihän sinulla reppanalla oöe muuta elämää.

Vierailija
1010/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä näe tuossa mitään pahaa. Edelleen on naisia, jotka oikeasti haaveilevat kotiäitiydestä, tykkäävät olla kodinhengettäriä ja nauttivat siitä oikeasti. Mutta silloin se vaatii sen, että mies käy töissä eikä nainen joudu kokopäivätyön lisäksi hoitamaan kotia. Minusta jokaisella saa olla toiveita eikä mielestäni perinteisen parisuhteen toivomisessa ole mitään pahaa. Se on jotenkin hassua, miten se herättää vihaa, jos joku kehtaa sellaisesta haaveilla. Totta kai sen pitää silloin olla molemmille täysin okei. Silloin vain pitää löytää sopiva kumppani, joka haaveilee kotiäitiydestä.

Ja en siis itse ole naisena mikään kodinhengetär, inhoan kotitöitä enkä ole erityisen kiinnostunut kodin laittamisesta, mutta minusta jokainen sukupuolesta riippumatta saa valita ja unelmoida just sellaisesta arjesta kuin haluaa.

Samaa mieltä, minulle on ihan sama miten muut työnsä jakavat ja millaisia toiveita puolison suhteen on, vaikka itse en missään nimessä suostuisi "perinteiseen työnjakoon". Tuttavapiirissä on muutamia tämmöisiä kodinhengettäriä ja ihan tuntuvat olevan tyytyväisiä osaansa. Jos joku mies sanoo haluavansa semmoisen naisen, toivotan vaan onnea etsintöihin. Ja toivon että hän on sitten myös valmis maksamaan enemmän, koska vapaamatkustajaa tuskin kukaan haluaa.

Se, mikä herättää vihaa, tai no ainakin ärtymystä, on ne miehet jotka lupaa ensin ummet ja lammet, ja yrittää sitten käytännössä vierittää vastuun naiselle, viimeistään kun tulee lapsia. Ap:n kaltainen on sentään rehellinen jo heti valmiiksi. Ainakin kunhan tosissaan sitten myös ilman kitinöitä suostuu myös tarvittaessa maksajan rooliin.

Sama täällä. Olen se, joka on eilisen mittaan osallistunut keskusteluun useammallakin kommentilla ja keronut mm. maksavansa mieluummin kerran kuussa käyvän siivoojan kuin siivoavansa, koska se on niin vastenmielistä ja käytän aikani mieluummin muuhun. (Eilen kehtasin lisäksi tilata ruuaksi pizzaa ja tässä kun on rinnastettu sähköautoilu soijamiehuuteen niin mainitaan nyt, että yhteinen automme on hybridi ja mies sen on aikoinaan valinnut ;-))

Minulle ei ole ongelma, jos joku minulle ventovieras mies haluaa "perinteisen" naisen, ei millään tavalla. Ei olisi, vaikka olisin edelleen sinkku. Se ei olisi minulta millään tavalla pois, koska hän ei missään tapauksessa olisi minulle potentiaalinen elämänkumppani. Mutta näille miespuolisille keskustelijoille se ei tunnu riittävän, vaan heillä on tarve yrittää todistella, että tuo on ainoa oikea naiseuden muoto. Että minä olen väärässä nauttiessani siitä, että nykyisin olen vapaa naisena tekemään mieluummin töitä ja osallistumaan politiikkaan kuin laittamaan ruokaa ja hoitamaan kotia (tälläkin viikolla menee kahtena iltana klo 21 saakka kokouksissa ja mieluummin todellakin istun niissä kuin hoidan kotia). Ja kun sitten keskustellaan jostain myyttisestä miehestä ja myyttisestä naisesta sen sijaan, että puhuttaisiin minä-muodossa henkilökohtaisista ajatuksista, toiveista, tarpeista, peloista jne, niin ketjut toistuvat samanlaisena jankutuksena aina siihen saakka, että ne joko kuihtuvat kasaan tai joku kiihtyy siinä määrin, että ne poistetaan. Ja hetken kuluttua sama alkaa alusta; joku kirjoittaa taas kuinka "mies haluaa perinteisen naisen" kertomatta meille, kenestä miehestä hän puhuu, itsestään kolmannessa persoonassa? Miksi? Miksi ei yksikön ensimmäisessä?

No miten käy heille, jotka puhuvat itsestään? ”Sinä puhut itsestäsi ikäänkuin se olisi muka joku yleinen totuus” 😂 Päättäkää jo miten teidän mielestänne pitäisi puhua kun koskaan ole hyvä.

Missä kohtaa minä teen omasta todellisuudestani yleisen totuuden? Minä olen aina peräänkuuluttanut minä-puhetta. Silloin, jos tarvitaan faktoja (itse käyn sellaiset keskustelut kyllä muilla foorumeilla, niillä missä oikeasti pyritään edistämään asioita ja keskustellaan omalla nimellä), laitetaan lähteet. Ei puhuta "miehestä" eikä "naisesta", ei edes monikossa, ellei perässä ole tietoa, mihin tutkimukseen tai tilastoon tämä väite viittaa.

Eipä tämä nyt ollut sinä-muodossa. Eipä kovin montaa kommenttia tarvitse selata taaksepäin, kun tärmää tähän ”ei saa puhua itsestään” kommenttiin.

Vierailija
1011/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinusta siivous on parasta vapaa-aikaa, niin toivottavasti kaikki perheesi jäsenet on oikeista huithapeleita, joilla kaikki tavarat jää levälleen. Itse en jaksaisi päivittäin siivota viittä kertaa voileipätarvikkeita jääkaappiin vaikken olisi niitä jättänyt levälleen kertaakaan.

Vierailija
1012/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan työelämä on voimakkaasti sukupuolittunut, mutta ei pidä olla siinä luulossa, että näin olisi myös muissa läntisen Euroopan maissa. Jos esimerkiksi ottaa vaikkapa lennonjohtajan työn, niin Suomessa naisia heistä on vuonna 2020 ollut 16 prosenttia kun taas esimerkiksi Ruotsissa 2/3 on naisia. Suomi on edelleen takamatkalla mitä tulee sukupuolten segregaatioon työelämässä.

Kuvion pystyy siis rikkomaan, mutta se vaatii tietoista ponnistelua. Minulla on sattumoisin kaksi nyt jo aikuista tytärtä ja monta kertaa vuosien aikana olen ollut purra kieleeni, kun olen ollut vähällä ohjeistaa heitä suuntaumaan sukupuolensa mukaiseen toimintaan tai olemaan enemmän sitä ja vähemmän tätä. Olen siis saanut itseni nalkkiin tällaisesta minuun ohjelmoidusta ajattelusta.

Toinen tytöistä on aina ollut riehakas ja vilkas ja hän on erityisesti saanut osakseen karsastavaa kohtelua ihan päiväkotiajoista lähtien. Tällaisella pienellä palautteella, kun sitä tulee vähitellen eri suunnista, kerrotaan lapsille millaisia heidän toivotaan olevan. Ongelma on rakenteellinen ja sukupolvia ylittävä.

Vierailija
1013/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai estää. Rakkaus kotimaahan ja perinteitä kohtaan. Se, että vanhempani ja isovanhempani ovat rakentaneet tämän maan siihen pisteeseen että kaiken maailman k_o_mmunisteilla on varaa rellestää ja valittaa joka asiasta loputtomiin samalla kun massioittain loisivat suojatyöpaikoissa ja keskittyvät ongelmiin jotka eivät todellisuudessa ole ongelmia. Tässä maassa on paras elää arkea. Minunlaiset eivät kritisoi tätä maata vaan juuri ne liberaalit jotka valittavat miten täällä on kurjaa ja rrraassiissm etc. etc.

Se on sen sijaan todellinen ongelma, että suomalaiset naiset ja miehet on saatu toisiaan vastaan, siinä missä vuosikymmeniä sitten he tasapainoisina ja onnellisina rakensivat yhteistä hyvinvointia. Eikä tämä agenda ole itsestään syntynyt vaan sitä ohjataan nimenomaan muualta korkeammalta. Se tässä maassa on sen sijaan ongelma, että päätäntävalta tulee ihan muualta kuin Suomesta, mistä sen pitäisi.

Vierailija
1014/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Miksi sitten moni käy parturissa tai kampaajalla, ostaa vaatteet kaupasta, ostaa kaupasta valmiiksi paistetun leivän tai pakastevihannespussin? Oikein näppärä tekee kengätkin itse. Oletko itse niin omavarainen, että viljelet viljat ja kasvatat kanat?

Tuo esimerkkisi on kömpelö. Rajat on aina vedettävä johonkin. Siksi tuo autojen renkaan vaihto on hyvä esimerkki, sen pystyy jokainen mies tekemään itse ja se ei vie aikaa sekä se liittyy oman auton huoltamiseen. Nuo parturit ja kampaajat sekä vaatteiden teko on hyvin eri asia. Siivoamiseen ja oman ympäristön puhtaana pitämiseen liittyy vähän syvällisempiä asioita kuin vain se tekninen suoritus.

Esimerkkini ei ollut kömpelö. Etkö tosiaan ole koskaan neulonut puolisolle tai lapselle mittojen mukaan lempiväreillä villasukkia? Tai ommellut heille vaatteita? Minä olen. Kaikesta olen saanut itselle mielihyvää sekä itse tekemisestä että onnistuneesta lopputuloksesta, iloa siitä, kun tuotoksen saanut on siitä onnellinen, laadukkaita, kestäviä ja myrkyttömiä vaatteita läheisten käyttöön ja rahan säästöä sekä minulle että miehelle. Sinä saat vastaavan vessanpytyn hinkkaamisesta.

Vierailija
1015/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinusta siivous on parasta vapaa-aikaa, niin toivottavasti kaikki perheesi jäsenet on oikeista huithapeleita, joilla kaikki tavarat jää levälleen. Itse en jaksaisi päivittäin siivota viittä kertaa voileipätarvikkeita jääkaappiin vaikken olisi niitä jättänyt levälleen kertaakaan.

Suurimmat syyt siihen, miksi asiat vääristyvät ovat ne, että asiat tulisi kertoa täysin yksityiskohtaisesti muistaen, että lukijalla on kova tarve haluta ymmärtää väärin ja saivarrella. Ei meillä voipaketin laitto takaisin jääkaappiin leivänteon jälkeen ole siivoamista. Se on omien jälkien korjaamista. Samoin omien jälkien korjaamista on oman sängyn petaus aamuisin, tiskien laitto koneeseen ja pyykkien vienti pyykkikoriin sekä tavaroiden laittaminen paikoilleen käytön jälkeen. Tätä ei moni ymmärrä että tämä ei ole siivoamista!! Meillä on aina perussiistiä juuri tästä syystä. Itse sitten nautiskelen kun saan pyyhkiä hyvän tuoksuisella pesuaineella pintoja, asetella sitten uudet leikkokukat maljakkoon, pörhistellä sohvatyynyt ja mopata tolulla lattiat. Tykkään. Ei oo mitään tekemistä sen asian kanssa ettei mun mieheni tai lapseni osaisi laittaa roskia roskiin tai eläisi muutoin kuin siat pellossa.

Ajatteletko sinä itse, että tavaroiden poislaitto on siivoamista? Jos nostat maidon pöydälle aamulla kun keität kahvia niin laitatko sen itse takaisin jääkaappiin? Käsketkö puolisosi laittaa puolestasi koska ”siivoaminen” kuuluu kaikille vai odotatko siivouspäivään asti ja sitten arvotte kenelle se kuuluu?

Vierailija
1016/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan työelämä on voimakkaasti sukupuolittunut, mutta ei pidä olla siinä luulossa, että näin olisi myös muissa läntisen Euroopan maissa. Jos esimerkiksi ottaa vaikkapa lennonjohtajan työn, niin Suomessa naisia heistä on vuonna 2020 ollut 16 prosenttia kun taas esimerkiksi Ruotsissa 2/3 on naisia. Suomi on edelleen takamatkalla mitä tulee sukupuolten segregaatioon työelämässä.

Kuvion pystyy siis rikkomaan, mutta se vaatii tietoista ponnistelua. Minulla on sattumoisin kaksi nyt jo aikuista tytärtä ja monta kertaa vuosien aikana olen ollut purra kieleeni, kun olen ollut vähällä ohjeistaa heitä suuntaumaan sukupuolensa mukaiseen toimintaan tai olemaan enemmän sitä ja vähemmän tätä. Olen siis saanut itseni nalkkiin tällaisesta minuun ohjelmoidusta ajattelusta.

Toinen tytöistä on aina ollut riehakas ja vilkas ja hän on erityisesti saanut osakseen karsastavaa kohtelua ihan päiväkotiajoista lähtien. Tällaisella pienellä palautteella, kun sitä tulee vähitellen eri suunnista, kerrotaan lapsille millaisia heidän toivotaan olevan. Ongelma on rakenteellinen ja sukupolvia ylittävä.

Nyt kun otit tuon lentoalan esimerkiksi, niin USA:ssa tässä tasapäistämisessä ollaan siinä vaiheessa, että esimerkiksi lentokapteeneiksi täytyy valita 50% naisia ja vähemmistöjä. Tämä ilmiöhän on ollut jo pörssiyhtiöiden hallituksissa, eli sinne ajetaan väkisin kiintiöitä. Tämä kumoaa kaiken järjen ja kilpailun ja paremmuuden. Hieman sama esimerkki on t_rans_urheilussa, jossa miehet alkavat kilpailla naisten joukkueessa. Kymmenen vuotta kovaa harjoitusta ja kilpailua taustalla ja kaikki vedetään saman tien kerralla vessanpöntöstä alas. Ei näy f_eminis_tejä puolustamassa näiden tyttöjen ja naisten oikeuksia.

En tiedä missä maailmassa olet elänyt, mutta meille on jo 80-luvulta asti sanottu että voit tehdä mitä haluat. Ammatinvalinnan täytyy lähteä osaamisen ja kiinnostuksen kautta. Monia se vaan harmittaa että kun näin tehdään, niin naiset päätyvät useimmiten perinteisille naisten aloille ja miehet perinteisille miesten aloille.

Vierailija
1017/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai estää. Rakkaus kotimaahan ja perinteitä kohtaan. Se, että vanhempani ja isovanhempani ovat rakentaneet tämän maan siihen pisteeseen että kaiken maailman k_o_mmunisteilla on varaa rellestää ja valittaa joka asiasta loputtomiin samalla kun massioittain loisivat suojatyöpaikoissa ja keskittyvät ongelmiin jotka eivät todellisuudessa ole ongelmia. Tässä maassa on paras elää arkea. Minunlaiset eivät kritisoi tätä maata vaan juuri ne liberaalit jotka valittavat miten täällä on kurjaa ja rrraassiissm etc. etc.

Se on sen sijaan todellinen ongelma, että suomalaiset naiset ja miehet on saatu toisiaan vastaan, siinä missä vuosikymmeniä sitten he tasapainoisina ja onnellisina rakensivat yhteistä hyvinvointia. Eikä tämä agenda ole itsestään syntynyt vaan sitä ohjataan nimenomaan muualta korkeammalta. Se tässä maassa on sen sijaan ongelma, että päätäntävalta tulee ihan muualta kuin Suomesta, mistä sen pitäisi.

Onhan tuokin tapa kertoa olevansa varaton 👏

Vierailija
1018/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmat syyt siihen, miksi asiat vääristyvät ovat ne, että asiat tulisi kertoa täysin yksityiskohtaisesti muistaen, että lukijalla on kova tarve haluta ymmärtää väärin ja saivarrella. Ei meillä voipaketin laitto takaisin jääkaappiin leivänteon jälkeen ole siivoamista. Se on omien jälkien korjaamista. Samoin omien jälkien korjaamista on oman sängyn petaus aamuisin, tiskien laitto koneeseen ja pyykkien vienti pyykkikoriin sekä tavaroiden laittaminen paikoilleen käytön jälkeen. Tätä ei moni ymmärrä että tämä ei ole siivoamista!! Meillä on aina perussiistiä juuri tästä syystä. Itse sitten nautiskelen kun saan pyyhkiä hyvän tuoksuisella pesuaineella pintoja, asetella sitten uudet leikkokukat maljakkoon, pörhistellä sohvatyynyt ja mopata tolulla lattiat. Tykkään. Ei oo mitään tekemistä sen asian kanssa ettei mun mieheni tai lapseni osaisi laittaa roskia roskiin tai eläisi muutoin kuin siat pellossa.

Ajatteletko sinä itse, että tavaroiden poislaitto on siivoamista? Jos nostat maidon pöydälle aamulla kun keität kahvia niin laitatko sen itse takaisin jääkaappiin? Käsketkö puolisosi laittaa puolestasi koska ”siivoaminen” kuuluu kaikille vai odotatko siivouspäivään asti ja sitten arvotte kenelle se kuuluu?

Tällaista kommenttia on saanutkin odottaa sen 50 sivua. Amen ja halaus upeasta kirjoituksesta.

Vierailija
1019/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aggressiivinen kotiäiti päätti avautua :D

Nykyään moppaamisen pystyy hoitamaan robotilla.

Vierailija
1020/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöt pärjäävät elämässä ja maailmassa paljon paremmin olemalla "tyttömäisiä" ja pojat pärjäävät paljon paremmin olemalla "poikamaisia". Samoin naiset naisellisia ja miehet miehekkäitä. Kyse on siitä mikä on kenellekin hyväksi.