En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia
Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.
Kommentit (1292)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan työelämä on voimakkaasti sukupuolittunut, mutta ei pidä olla siinä luulossa, että näin olisi myös muissa läntisen Euroopan maissa. Jos esimerkiksi ottaa vaikkapa lennonjohtajan työn, niin Suomessa naisia heistä on vuonna 2020 ollut 16 prosenttia kun taas esimerkiksi Ruotsissa 2/3 on naisia. Suomi on edelleen takamatkalla mitä tulee sukupuolten segregaatioon työelämässä.
Kuvion pystyy siis rikkomaan, mutta se vaatii tietoista ponnistelua. Minulla on sattumoisin kaksi nyt jo aikuista tytärtä ja monta kertaa vuosien aikana olen ollut purra kieleeni, kun olen ollut vähällä ohjeistaa heitä suuntaumaan sukupuolensa mukaiseen toimintaan tai olemaan enemmän sitä ja vähemmän tätä. Olen siis saanut itseni nalkkiin tällaisesta minuun ohjelmoidusta ajattelusta.
Toinen tytöistä on aina ollut riehakas ja vilkas ja hän on erityisesti saanut osakseen karsastavaa kohtelua ihan päiväkotiajoista lähtien. Tällaisella pienellä palautteella, kun sitä tulee vähitellen eri suunnista, kerrotaan lapsille millaisia heidän toivotaan olevan. Ongelma on rakenteellinen ja sukupolvia ylittävä.
Tytöt pärjäävät elämässä ja maailmassa paljon paremmin olemalla "tyttömäisiä" ja pojat pärjäävät paljon paremmin olemalla "poikamaisia". Samoin naiset naisellisia ja miehet miehekkäitä. Kyse on siitä mikä on kenellekin hyväksi.
Suomalaiset miehet eivät kestä elättäjän roolia. Naisten on vähän pakko kasvattaa pallit muutoin ei nähdä kesää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan työelämä on voimakkaasti sukupuolittunut, mutta ei pidä olla siinä luulossa, että näin olisi myös muissa läntisen Euroopan maissa. Jos esimerkiksi ottaa vaikkapa lennonjohtajan työn, niin Suomessa naisia heistä on vuonna 2020 ollut 16 prosenttia kun taas esimerkiksi Ruotsissa 2/3 on naisia. Suomi on edelleen takamatkalla mitä tulee sukupuolten segregaatioon työelämässä.
Kuvion pystyy siis rikkomaan, mutta se vaatii tietoista ponnistelua. Minulla on sattumoisin kaksi nyt jo aikuista tytärtä ja monta kertaa vuosien aikana olen ollut purra kieleeni, kun olen ollut vähällä ohjeistaa heitä suuntaumaan sukupuolensa mukaiseen toimintaan tai olemaan enemmän sitä ja vähemmän tätä. Olen siis saanut itseni nalkkiin tällaisesta minuun ohjelmoidusta ajattelusta.
Toinen tytöistä on aina ollut riehakas ja vilkas ja hän on erityisesti saanut osakseen karsastavaa kohtelua ihan päiväkotiajoista lähtien. Tällaisella pienellä palautteella, kun sitä tulee vähitellen eri suunnista, kerrotaan lapsille millaisia heidän toivotaan olevan. Ongelma on rakenteellinen ja sukupolvia ylittävä.
Tytöt pärjäävät elämässä ja maailmassa paljon paremmin olemalla "tyttömäisiä" ja pojat pärjäävät paljon paremmin olemalla "poikamaisia". Samoin naiset naisellisia ja miehet miehekkäitä. Kyse on siitä mikä on kenellekin hyväksi.
Suomalaiset miehet eivät kestä elättäjän roolia. Naisten on vähän pakko kasvattaa pallit muutoin ei nähdä kesää.
Suomalaisella naisella ei ole palleja, eikä niitä tarvitse kasvattaa. Töissä käynti ei tee miehekkääksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisille on hyväksi saada olla sellaisia kuin he ovat. Liian tiukat sukupuoliroolit ovat ahdistavia. Ihmiset ovat erilaisia ja kaikki eivät vain ole perinteisellä tavalla naisellisia tai miehekkäitä. Liika jumittuminen siihen, että pitäisi vastata perinteisiä rooleja ei tuota muuta kuin lisää ihmisiä, jotka kuvittelevat, että esim. sukupuolen korjaus tekisi heistä "oikeanlaisia".
Minä tykkään laittaa ruokaa ja hoitaa kotia. Miehinikin tykkää. En minäkään haluaisi miestä, joka ei halua/osaa tehdä elämän kannalta välttämättömiä asioita. Kyllä jokaisen itsenäisen aikuisen tulisi osata siivota omaa kotiaan ja valmistaa edes jotain ruokaa henkensä pitimiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmat syyt siihen, miksi asiat vääristyvät ovat ne, että asiat tulisi kertoa täysin yksityiskohtaisesti muistaen, että lukijalla on kova tarve haluta ymmärtää väärin ja saivarrella. Ei meillä voipaketin laitto takaisin jääkaappiin leivänteon jälkeen ole siivoamista. Se on omien jälkien korjaamista. Samoin omien jälkien korjaamista on oman sängyn petaus aamuisin, tiskien laitto koneeseen ja pyykkien vienti pyykkikoriin sekä tavaroiden laittaminen paikoilleen käytön jälkeen. Tätä ei moni ymmärrä että tämä ei ole siivoamista!! Meillä on aina perussiistiä juuri tästä syystä. Itse sitten nautiskelen kun saan pyyhkiä hyvän tuoksuisella pesuaineella pintoja, asetella sitten uudet leikkokukat maljakkoon, pörhistellä sohvatyynyt ja mopata tolulla lattiat. Tykkään. Ei oo mitään tekemistä sen asian kanssa ettei mun mieheni tai lapseni osaisi laittaa roskia roskiin tai eläisi muutoin kuin siat pellossa.
Ajatteletko sinä itse, että tavaroiden poislaitto on siivoamista? Jos nostat maidon pöydälle aamulla kun keität kahvia niin laitatko sen itse takaisin jääkaappiin? Käsketkö puolisosi laittaa puolestasi koska ”siivoaminen” kuuluu kaikille vai odotatko siivouspäivään asti ja sitten arvotte kenelle se kuuluu?Tällaista kommenttia on saanutkin odottaa sen 50 sivua. Amen ja halaus upeasta kirjoituksesta.
Helluntailaispiireistä löytynee aloittajalle passaaja. Onhan aloittaja uskovainen?
Helluntaipiireistä? For real!? Aloittaja ei etsi passaajaa vaan naista, joka on perinteisen sukupuoliroolin nainen. Ei passaaja, ei alistuva. Vaan nainen joka osaa siivota, laittaa ruokaa, leipoa, olla lempeä ja pussata. Ei aloittaja myöskään sano ettei hänkin näin voisi tehdä. Aloittaja vaan ei halua sellaista naista, joka pahastuu joka helkkarin asiasta ja saivartelee, kuvaa persustaan someen ja painelee miesten puvun takissa juhlatilaisuuksiin koska voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnosti ku kilo 💩. Tässähän ketjussa joku kertoi tyyliin jossain Serbiassa naisten kokkaavan ja siivoavan miesten ollessa töissä. Tökkääkö tämä nyt tuohon sanaan työssäkäynti? Mulla on suht vauraana naisena vapaus valita, siksi valitsen vapaa-ajan.
Ei se tökkää mihinkään työssäkäymiseen, ei se liity millään tavalla siihen. Vaan se tökkää jälleen kerran kerta toisensa jälkeen tuohon yltiövapauteen sekä arvovalintojen murrokseen ja sen yhteiskunnallisiin vaikutuksiin. Mistään muusta ei nykyään puhuta tai kirjoiteta kuin vapaudesta. Siivoushan on parasta vapaa-aikaa ;)
Jos sinusta siivous on parasta vapaa-aikaa, niin toivottavasti kaikki perheesi jäsenet on oikeista huithapeleita, joilla kaikki tavarat jää levälleen. Itse en jaksaisi päivittäin siivota viittä kertaa voileipätarvikkeita jääkaappiin vaikken olisi niitä jättänyt levälleen kertaakaan.
Suurimmat syyt siihen, miksi asiat vääristyvät ovat ne, että asiat tulisi kertoa täysin yksityiskohtaisesti muistaen, että lukijalla on kova tarve haluta ymmärtää väärin ja saivarrella. Ei meillä voipaketin laitto takaisin jääkaappiin leivänteon jälkeen ole siivoamista. Se on omien jälkien korjaamista. Samoin omien jälkien korjaamista on oman sängyn petaus aamuisin, tiskien laitto koneeseen ja pyykkien vienti pyykkikoriin sekä tavaroiden laittaminen paikoilleen käytön jälkeen. Tätä ei moni ymmärrä että tämä ei ole siivoamista!! Meillä on aina perussiistiä juuri tästä syystä. Itse sitten nautiskelen kun saan pyyhkiä hyvän tuoksuisella pesuaineella pintoja, asetella sitten uudet leikkokukat maljakkoon, pörhistellä sohvatyynyt ja mopata tolulla lattiat. Tykkään. Ei oo mitään tekemistä sen asian kanssa ettei mun mieheni tai lapseni osaisi laittaa roskia roskiin tai eläisi muutoin kuin siat pellossa.
Ajatteletko sinä itse, että tavaroiden poislaitto on siivoamista? Jos nostat maidon pöydälle aamulla kun keität kahvia niin laitatko sen itse takaisin jääkaappiin? Käsketkö puolisosi laittaa puolestasi koska ”siivoaminen” kuuluu kaikille vai odotatko siivouspäivään asti ja sitten arvotte kenelle se kuuluu?
Omien jälkien, kuten vaikka voileipätarvikkeiden, korjaaminen ei ole siivoamista. Se muuttuu siivoamiseksi, jos joutuu toisten jälkiä korjaamaan. Mutta pisteet hienosta väärinymmärryksestä, taisi sujua sinulta ihan luonnostaan. Taidat tuoksutella tolupulloa useinkin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokin kumminkin estää lähtemästä Serbiaan tai vielä lähempänä olevaan Puolaan.
Totta kai estää. Rakkaus kotimaahan ja perinteitä kohtaan. Se, että vanhempani ja isovanhempani ovat rakentaneet tämän maan siihen pisteeseen että kaiken maailman k_o_mmunisteilla on varaa rellestää ja valittaa joka asiasta loputtomiin samalla kun massioittain loisivat suojatyöpaikoissa ja keskittyvät ongelmiin jotka eivät todellisuudessa ole ongelmia. Tässä maassa on paras elää arkea. Minunlaiset eivät kritisoi tätä maata vaan juuri ne liberaalit jotka valittavat miten täällä on kurjaa ja rrraassiissm etc. etc.
Se on sen sijaan todellinen ongelma, että suomalaiset naiset ja miehet on saatu toisiaan vastaan, siinä missä vuosikymmeniä sitten he tasapainoisina ja onnellisina rakensivat yhteistä hyvinvointia. Eikä tämä agenda ole itsestään syntynyt vaan sitä ohjataan nimenomaan muualta korkeammalta. Se tässä maassa on sen sijaan ongelma, että päätäntävalta tulee ihan muualta kuin Suomesta, mistä sen pitäisi.
Isäni oli näitä kaiken maailman kommunisteja ja vietti nuoruudessaan melkoisen ajan sotimalla tämän maan puolesta, joten pidä sinä pääsi kiinni, itse et ole tehnyt mitään vastaavaa tämän maan puolesta.
Ja kyllä mun täytyy naisena sanoa, että kannatan minäkin tiettyyn asti perinteisiä rooleja ja mulla on siihen oikeis eikä se ole keneltäkään muulta pois jos minä olen löytänyt sellaisen puolison. Että jos tälläkin kelillä liukastelisin töiden jälkeen kauppakassit kädessä hiekottamatonta pihapolkua pitkin nälkäiset mukulat perässä vinkuen ja mies istuisi kotona pakuritee kädessä tietokoneen edessä ja naputtelisi rakkaudesta blogipostauksia kuin sami minkkinen konsanaan niin lähtisin. Niin lähtisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnosti ku kilo 💩. Tässähän ketjussa joku kertoi tyyliin jossain Serbiassa naisten kokkaavan ja siivoavan miesten ollessa töissä. Tökkääkö tämä nyt tuohon sanaan työssäkäynti? Mulla on suht vauraana naisena vapaus valita, siksi valitsen vapaa-ajan.
Ei se tökkää mihinkään työssäkäymiseen, ei se liity millään tavalla siihen. Vaan se tökkää jälleen kerran kerta toisensa jälkeen tuohon yltiövapauteen sekä arvovalintojen murrokseen ja sen yhteiskunnallisiin vaikutuksiin. Mistään muusta ei nykyään puhuta tai kirjoiteta kuin vapaudesta. Siivoushan on parasta vapaa-aikaa ;)
Jos sinusta siivous on parasta vapaa-aikaa, niin toivottavasti kaikki perheesi jäsenet on oikeista huithapeleita, joilla kaikki tavarat jää levälleen. Itse en jaksaisi päivittäin siivota viittä kertaa voileipätarvikkeita jääkaappiin vaikken olisi niitä jättänyt levälleen kertaakaan.
Ajatteletko sinä itse, että tavaroiden poislaitto on siivoamista? Jos nostat maidon pöydälle aamulla kun keität kahvia niin laitatko sen itse takaisin jääkaappiin? Käsketkö puolisosi laittaa puolestasi koska ”siivoaminen” kuuluu kaikille vai odotatko siivouspäivään asti ja sitten arvotte kenelle se kuuluu?Omien jälkien, kuten vaikka voileipätarvikkeiden, korjaaminen ei ole siivoamista. Se muuttuu siivoamiseksi, jos joutuu toisten jälkiä korjaamaan. Mutta pisteet hienosta väärinymmärryksestä, taisi sujua sinulta ihan luonnostaan. Taidat tuoksutella tolupulloa useinkin :)
Ihan yhtä hyvin kuin sinulta :)
Mikset sitten opeta sitä jälkien korjaamista lapsille ettei tarvi siivota heidän jälkiä viidesti päivässä?
Jos minä siistin omat aamiaissotkuni pois, se ei ole ylimääräistä uurastusta vaan kuuluu asiaan. Mutta jos joudun siivoamaan ne miehen jäljiltä, silloin se tietenkin on v1ttum4ista. Jokainen hoitakoot omat sotkunsa paikoilleen. Se kai se vähimmäisvaatimus on.
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä mun täytyy naisena sanoa, että kannatan minäkin tiettyyn asti perinteisiä rooleja ja mulla on siihen oikeis eikä se ole keneltäkään muulta pois jos minä olen löytänyt sellaisen puolison. Että jos tälläkin kelillä liukastelisin töiden jälkeen kauppakassit kädessä hiekottamatonta pihapolkua pitkin nälkäiset mukulat perässä vinkuen ja mies istuisi kotona pakuritee kädessä tietokoneen edessä ja naputtelisi rakkaudesta blogipostauksia kuin sami minkkinen konsanaan niin lähtisin. Niin lähtisin.
Ihan rehellisestikö te lisineet haluatte siirtää perinteiset eli ketjun kommenttien mukaan työnjaoltaan hyvit epäreilut roolimallit myös niille lapsille? Vihaatteko tyttäriänne?
Ei voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko sinä itse, että tavaroiden poislaitto on siivoamista? Jos nostat maidon pöydälle aamulla kun keität kahvia niin laitatko sen itse takaisin jääkaappiin? Käsketkö puolisosi laittaa puolestasi koska ”siivoaminen” kuuluu kaikille vai odotatko siivouspäivään asti ja sitten arvotte kenelle se kuuluu?Omien jälkien, kuten vaikka voileipätarvikkeiden, korjaaminen ei ole siivoamista. Se muuttuu siivoamiseksi, jos joutuu toisten jälkiä korjaamaan. Mutta pisteet hienosta väärinymmärryksestä, taisi sujua sinulta ihan luonnostaan. Taidat tuoksutella tolupulloa useinkin :)
Ihan yhtä hyvin kuin sinulta :)
Mikset sitten opeta sitä jälkien korjaamista lapsille ettei tarvi siivota heidän jälkiä viidesti päivässä?
Meidän lapset asuu jo omillaan ja osaavat siivota omat asuntonsa. Mies vaan oppi liian hyvälle vuosien myötä ja hänen uudelleenkoulutus on menossa. Onneksi en ole tiukkapipo vaan eletään silleen rennosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä myös pohtia miksi tietyt alat vetävät naisia puoleensa, ja miksi esim. ne koneelliset alat eivät. Ja sama pohdinta tietenkin myös miesten alavalintojen kohdalla....
Tästä on tehty paljonkin tutkimusta. Miehet ja naiset päätyvät eri aloille koska ovat biologisesti ja psykologisesti niin älyttömän erilaisia. Tietotekniikan alalle on yritetty saada naisia lisää ja siinä kai jokseenkin onnistuttukin, mutta silti naisia ei tunnu jostain syystä kiinnostavan ohjelmointi ja tietokoneet lainkaan samalla tavalla kuin miehiä. Miksi esim. kampaajiksi päätyvät paljon enemmän naiset ja homoseksuellit miehet? Tai lentoemänniksi?
Arvelisin että stereotyyppisen naisen ajattelu on mieluimmin rönsyilevää, "intuitiivista", päämäärätöntä, eikä niin kurinalaisen loogista ja keskittynttä kuin millaisiksi nuo tekniset alat ovat kehittyneet. Onko siinä älykkyydellä mitä merkitystä en osaa sanoa.
Opiskelin 90-luvulla matikkaa, fysikkaa, tietotekniikkaa sekä kemiaa ja kyllä silmämääräisesti puolet opiskelijoista oli naisia. En tiedä mikä tilanne on nyt. Valitettavasti hoetaan mantroja siitä, kuinka tytöt ovat huonompia matematiikassa ja loogisessa ajattelussa ja tällä saattaa olla ikävät vaikutukset jatkovalintojen kannalta. Vaikka kyllä huomasi senkin, että monelle nuorelle miehelle oli kova paikka kuulla, että nainen opiskelee matematiikkaa. Sitä täytyi piilotella treffeillä mahdollisimman pitkään. Mikä oli tietenkin virhe, sillä eihän niin heikon miehen kanssa kannata lähteä parisuhdetta rakentamaan, jolle naisen looginen ajattelu on kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko nyt jotenkin, ettei se nainen voisi hiekoittaa sitä pihaa? Että se olisi joku miehen homma? En tiedä, mutta minulla on tänään vapaapäivä ja kävin juuri lapioimassa loskaa ja lisäämässä hiekkaa, ettei miehen tarvitse töiden jälkeen liukastella. Voin kertoa, ettei mieheni arvostaisi sitä, jos istuisin vaan pakuritee kädessä vauvapalstalla enkä hoitaisi välttämättömiä asioita, kun kerran kotona olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisella naisella ei ole palleja, eikä niitä tarvitse kasvattaa. Töissä käynti ei tee miehekkääksi.
Perheen elättäminenhän on niitä miehen velvollisuuksia, mutta eipä sekään suju ilman naisen palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla periaatteella sinkut eivät siivoa koskaan.
Jos olisin nainen ja mies tienaisi niin hyvin, että voisin olla kotiäitinä, niin tämähän olisi ihan unelma homma eikä parempaa tilannetta voisi ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan rehellisestikö te lisineet haluatte siirtää perinteiset eli ketjun kommenttien mukaan työnjaoltaan hyvit epäreilut roolimallit myös niille lapsille? Vihaatteko tyttäriänne?
Ei voi ymmärtää.
Tiettyyn pisteeseen kyllä. Minä käyn töissä jossa pukeudutaan jakkupukuun. Saa valita ihan, että käyttääkö housuja vai hametta. Miehillä on myös puku. Ei meillä siellä kukaan ole siitä suuttunut. Ainakaan tietääkseni.
Mieheni käy töissä kaivinkoneurakoitsijana. On fyysisesti iso ja vahva, pukeutuu huomiotyövaatteisiin ja turvakenkiin. Ja kun minä sipsutan niissä koroissani kotiin ja olen työmatkallani käynyt kaupassa JA hakemassa lapset (en siksi, että olen nainen vaan siksi että sekä kauppa että päiväkoti sijaitsevat minun työmatkani varrella ja puolisolla puolestaan matkaa kertyisi yli 10 km ilman sitä henkilöautoa, joka sattuu olemaan mulla) niin kyllä se puoliso saa luvan hiekottaa sen pihan mulle valmiiksi ennen, kuin leikkiä sitä minkkistä. Ei, en vihaa tytärtäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä myös pohtia miksi tietyt alat vetävät naisia puoleensa, ja miksi esim. ne koneelliset alat eivät. Ja sama pohdinta tietenkin myös miesten alavalintojen kohdalla....
Tästä on tehty paljonkin tutkimusta. Miehet ja naiset päätyvät eri aloille koska ovat biologisesti ja psykologisesti niin älyttömän erilaisia. Tietotekniikan alalle on yritetty saada naisia lisää ja siinä kai jokseenkin onnistuttukin, mutta silti naisia ei tunnu jostain syystä kiinnostavan ohjelmointi ja tietokoneet lainkaan samalla tavalla kuin miehiä. Miksi esim. kampaajiksi päätyvät paljon enemmän naiset ja homoseksuellit miehet? Tai lentoemänniksi?
Arvelisin että stereotyyppisen naisen ajattelu on mieluimmin rönsyilevää, "intuitiivista", päämäärätöntä, eikä niin kurinalaisen loogista ja keskittynttä kuin millaisiksi nuo tekniset alat ovat kehittyneet. Onko siinä älykkyydellä mitä merkitystä en osaa sanoa.
Opiskelin 90-luvulla matikkaa, fysikkaa, tietotekniikkaa sekä kemiaa ja kyllä silmämääräisesti puolet opiskelijoista oli naisia. En tiedä mikä tilanne on nyt. Valitettavasti hoetaan mantroja siitä, kuinka tytöt ovat huonompia matematiikassa ja loogisessa ajattelussa ja tällä saattaa olla ikävät vaikutukset jatkovalintojen kannalta. Vaikka kyllä huomasi senkin, että monelle nuorelle miehelle oli kova paikka kuulla, että nainen opiskelee matematiikkaa. Sitä täytyi piilotella treffeillä mahdollisimman pitkään. Mikä oli tietenkin virhe, sillä eihän niin heikon miehen kanssa kannata lähteä parisuhdetta rakentamaan, jolle naisen looginen ajattelu on kauhistus.
Yläasteella opo sanoi monesti, että pojat ovat parempia matematiikassa ja tytöt kielissä ja minä sitten tyhmänä uskoin hänen puheensa. Otin kieliä valinnaisaineeksi ja lukioon lyhyen matematiikan vaikka olisi pitänyt valita toisin. Työelämässä olen tarvinnut matematiikkaa paljon enemmän mitä kieliä ja olen kieliin verrattuna matemaattisesti lahjakkaampi. Onneksi nykyään opot ovat viisaampia eivätkö noin yleistä.
Helluntailaispiireistä löytynee aloittajalle passaaja. Onhan aloittaja uskovainen?