Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia

Vierailija
12.02.2022 |

Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.

Kommentit (1292)

Vierailija
261/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se niin olekin. Miksi et itse kykene kotihommiim?

Ja taas oletus. Kyllä minä kykenen ja osaan mutta ei minun tekemisellä tunnelmaa synny, siihen tarvitaan kodinhengetär.

Voi luoja. Mitä tunnelmaa kaipaat siihen, että siivoat sotkusi ja kokkaat ruokasi itse?

Mies kaipaa rakkautta, låmpöä ja kodikkuutta ja sanot siihen noin

Se rakkaus, lämpö ja kodikkuus luodaan yhdessä. Ei yhden ihmisen voimin.

No eihän se sitä tarkoitakaan. Kyse oli uskoakseni miehen näkökulmasta, yhden ihmisen toiveista joka nyt sattui olemaan mies. Naisen osa on myös olemassa ja hän saa mieheltä vastavuoroisesti edellä mainittuja asioita. Mikä sattuu naiselle tuomaan rakkauden, lämmön ja kodikkuuden niin se riippuu naisen kaipuista

Se tuo rakkauden, lämmön ja kodikkuuden, kun toista ei pidetä passaajana. Näin yksinkertaista se on.

Vierailija
262/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas oletus. Kyllä minä kykenen ja osaan mutta ei minun tekemisellä tunnelmaa synny, siihen tarvitaan kodinhengetär.

Voi luoja. Mitä tunnelmaa kaipaat siihen, että siivoat sotkusi ja kokkaat ruokasi itse?

No eihän se sitä tarkoitakaan. Kyse oli uskoakseni miehen näkökulmasta, yhden ihmisen toiveista joka nyt sattui olemaan mies. Naisen osa on myös olemassa ja hän saa mieheltä vastavuoroisesti edellä mainittuja asioita. Mikä sattuu naiselle tuomaan rakkauden, lämmön ja kodikkuuden niin se riippuu naisen kaipuista

Eli ymmärsinkö nyt oikein? Palstamiehille kodikkuus ja lämpö =

- siisti koti

- puhdas pyykki

- valmis ruoka

- ilmeisesti myös pllunsaanti kuuluu tähän " lämpöön ja kodikkuuteen"

Helppo juttu. Nyt kaikki yksi ùikuttavat palstamiehet ostatte siivous- ja kodinhoitopalvelut firmalta, tämmöisiä löytyy. Fantasydoll tai pumpattava barbara täyttää muut tarpeet.

Nyt vaan ap ja muut miehet hommiin heti maanantaina✌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- siisti koti

- puhdas pyykki

- valmis ruoka

Helppo juttu. Nyt kaikki yksi ùikuttavat palstamiehet ostatte siivous- ja kodinhoitopalvelut firmalta, tämmöisiä löytyy. Fantasydoll tai pumpattava barbara täyttää muut tarpeet.

Ihanan kodikasta, kun siivouspalvelun 55 v potkakäsivartinen Irmeli imuroi itsemurhayksiön nurkkia ja pyyhkii pölyt pumpattavan barbaran päältä <3

Vierailija
264/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tykkään ilolla laittaa kotiruokaa ja tehdä kotitöitä, koska viihdyn siistissä kodissa ja parasta ja terveellisintä ruokaa saa itse tekemällä. Mutta kivasta harrastuksesta tulee työ siinä kohtaa, kun kuvioon tulee sottareita miehen ja lasten muodossa. Yleensä silloin myöskään ei enää asuta söpössä helpossa yksiössä, vaan tulee moninkertaisesti enemmän neliöitä siivottavaksi. 

Siinä kohtaa odotan miehen tekevän osansa. Jos ei, niin mies on minulle taakka. Lapsia en syytä taakaksi samoin kuin en lemmikkejäkään. Aikuinen ihminen, joka odottaa vain toisen aikuisen siivoavan ja kokkaavan on taakka. Tästähän ne erotkin usein johtuu. 

Vierailija
265/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no mulle naisena se kodikkuus ja läheisyys ja rakkaus olisi sitä,että

1) Mies kävisi töissä ja maksaisi puolet

2) Siivoaisi, kokkaisi ja pyykkäisi niin, että kotona olisi siistiä ja puhdasta ja hyvää ruojaa, kun töistä tulen kotiin

jumpan tai muunharradtuksen kautta

3) Mies tulisi ovelle komeana ja suihkunrsikkaana,puku päällä, hyvältä partavedeltä haisten skumppalasin kanssa vastaan

4) Tarjoaisi itse tekemänsä 3- ruokalajin gourmet kotiruuan

5) Hieroisi niskan, hartiat ja selän ja jalat

6) Sitten vetäytyisi omaan huobeeseensa,ja antaisi minun katsoa rsuhasa tv:tä

Tuo olisi suurinta lämpöä, rakkautta ja kodikkuutta💋

Vierailija
266/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se tunne kun puhtaat pyykit on kuivumassa ja kuulet että ne on väärin pesty. m49

Vierailija
267/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- siisti koti

- puhdas pyykki

- valmis ruoka

Ihanan kodikasta, kun siivouspalvelun 55 v potkakäsivartinen Irmeli imuroi itsemurhayksiön nurkkia ja pyyhkii pölyt pumpattavan barbaran päältä <3

Enpä usko että on. Paljon m amu ja. APhan haaveilee aasialaisesta vaimosta. Voit toivoa että kodinhoitaja on nuori aasialainen nainen....tai mies. Sitten fantasioit kun pumpoaat barparaa= tuplahyöty.

Vierailija
268/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavia ihmisiä ne, jotka jaottelevat ihmisiä luokkiin ja määrittelevät niille autoritaarisesti käyttäytymismalleja. Miksi ei saa tehdä niinkuin tykkää muista välittämättä? Olemmeko muitten orjia vai vapaita itsenäisiä ihmisiä?

Vierailija
269/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tykkään ilolla laittaa kotiruokaa ja tehdä kotitöitä, koska viihdyn siistissä kodissa ja parasta ja terveellisintä ruokaa saa itse tekemällä. Mutta kivasta harrastuksesta tulee työ siinä kohtaa, kun kuvioon tulee sottareita miehen ja lasten muodossa. Yleensä silloin myöskään ei enää asuta söpössä helpossa yksiössä, vaan tulee moninkertaisesti enemmän neliöitä siivottavaksi. 

Siinä kohtaa odotan miehen tekevän osansa. Jos ei, niin mies on minulle taakka. Lapsia en syytä taakaksi samoin kuin en lemmikkejäkään. Aikuinen ihminen, joka odottaa vain toisen aikuisen siivoavan ja kokkaavan on taakka. Tästähän ne erotkin usein johtuu. 

Samoin itsekin tykkään tehdä ruokaa ja siivota, mutta yksin ollessani teen kaiken siten ja silloin kun itselle sopii. Perheessä eletään muiden perheenjäsenten aikataulujen mukaan. Ei se ole siinä vaiheessa enää pelkkä kiva harrastus, vaan siitä tosiaan tulee työ. Ja joo, mulle voisi sopia tällainen kotiäidin TYÖ, kunhan en joudu sitä sitten tekemään oman palkkatyöni lisäksi. Ja se pitää miehen kompensoida niillä tavoin mitä täällä ollaan jo moneen kertaan tuotu esille. Siihen ei monenkaan miehen varallisuus riitä.

Vierailija
270/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin naisena toivon itselleni miestä, joka hoitaa kodin, lapset ja laittaa ruoan. Antaa mulle läheisyyttä aina kun haluan. Voin vaihtaa lamput, katsastaa auton ja käyttää huollossa. Vapaaehtoiset jonoon. 😌

Ja teet lumityöt, leikkaat nurmikot, rakennat varaston, korjaat kesämökin laiturin, kärräät kasvimaalle mullan, maalaat talon ja et vie autoa huoltoon, vaan huollat itse, myös vaihdat hihnan. Ai niin, not...

Vierailija
271/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no mulle naisena se kodikkuus ja läheisyys ja rakkaus olisi sitä,että

1) Mies kävisi töissä ja maksaisi puolet

2) Siivoaisi, kokkaisi ja pyykkäisi niin, että kotona olisi siistiä ja puhdasta ja hyvää ruojaa, kun töistä tulen kotiin

jumpan tai muunharradtuksen kautta

3) Mies tulisi ovelle komeana ja suihkunrsikkaana,puku päällä, hyvältä partavedeltä haisten skumppalasin kanssa vastaan

4) Tarjoaisi itse tekemänsä 3- ruokalajin gourmet kotiruuan

5) Hieroisi niskan, hartiat ja selän ja jalat

6) Sitten vetäytyisi omaan huobeeseensa,ja antaisi minun katsoa rsuhasa tv:tä

Tuo olisi suurinta lämpöä, rakkautta ja kodikkuutta💋

Niin, eli sinä et tekisi palkkatyönlisäksi mitään. Miksi miehen pitäisi?

Vierailija
272/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin naisena toivon itselleni miestä, joka hoitaa kodin, lapset ja laittaa ruoan. Antaa mulle läheisyyttä aina kun haluan. Voin vaihtaa lamput, katsastaa auton ja käyttää huollossa. Vapaaehtoiset jonoon. 😌

Ja teet lumityöt, leikkaat nurmikot, rakennat varaston, korjaat kesämökin laiturin, kärräät kasvimaalle mullan, maalaat talon ja et vie autoa huoltoon, vaan huollat itse, myös vaihdat hihnan. Ai niin, not...

Olen eri, mutta hyvin harva mieskään huoltaa nykyaikaisia uusia autoja itse, en tajua miksi siihen aina vedotaan.

Vierailija
273/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodista hyvää huolta pitävät naiset ovat kaikista suosituimpia naisia miesten keskuudessa ja siksi saavat valita parhaat miehet päältä. Siksi muut naiset on kateellisia.

Höpsis. Mies ihastuu naisen ulkonäköön. Nainen saa olla vaikka millainen noita-akka luonteeltaan, jos ulkonäköä riittää. 

Tulee ihan mieleen se kokeilu missä miehen tinder-profiiliin laitettiin mallina työskentelevän miehen kuva ja profiilitekstiin kirjoitti naureskelleen saaneensa tuomion alaikäisen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja pitävänsä alaikäisistä. Mätsejä alkoi sataa ja naiset alkoivat kirjoitella hänelle, että ymmärtävät ettei kukana ole täydellinen. Mutta tavismiehen kuvalla tehty profiili jossa oli fiksua tekstiä kuvauksessa ei saanut mätsejä. Mutta joo, vain miehet ovat pinnallisia.

Sä uskot kaiken mitä naisviha trollit nettiin suoltaa? Et vieläkään tajunnut että se bion teksti muokattiin sellaiseksi vasta sen jälkeen kun oli mätchejä saatu, jotta sinunlaisille inceleille tulisi vääristynyt käsitys naisten ajatusmaailmasta, että voisit taas hetken tuntea olevasi ihan onnellinen yksin kun naiset haluaa vaan seks. Rikollisia kuhan on komeita. Kuinka te järjenjättiläiset selviitte elänästä.

Vierailija
274/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, tämä on lystikäs keskustelu. Meillä minä olin ollut kotona jo melkein viisi vuotta kahden lapsemme kanssa ja hoitanut ns. kaiken, kun mies yhtäkkiä rupesi mankumaan kolmatta. Huolimatta siitä nimenomaisesta sopimuksesta, että toisen lapsen jälkeen minäkin saisin alkaa keskittyä uraani mieheni alkaessa osa-aikaiseksi.

No. Mies mankui ja mankui, kunnes sanoin harkitsevani asiaa sillä ehdolla, että hän jää nuorimmaisemme kanssa isyysvapaalle puoleksi vuodeksi ja hoitaa kaiken. Väsäsin hänelle excelit ja kalenterimuistutukset kaikista hoidettavista asioista.

Yllättävää kyllä, ei ollut kulunut kuukauttakaan kun mies pyörsi mankumisensa kolmannesta. (Sillä sitä se oli, ja vieläpä täysin idioottimaisin perustein, kun veljelläkin on kolme lasta, eiks sellanen nyt olis kiva...) Samoin kyseisen puolivuotisen jälkeen ei enää inahtanutkaan mistään sellaisesta, joka minun naisena/äitinä olisi vain jotenkin automaagisesti pitänyt hoitaa.

Meillä tosin tämä onnistui vain siksi, että mieheni lienee poikkeuksellisen hyväluontoinen ja oppimiskykyinen. Ei huono mies ollenkaan, mitä nyt vain vähän mukavuudenhaluinen ja itsekeskeinenkin joskus.

Kaiken kaikkiaan sanoisin, että koti-isyydessä kaikki voittavat.

Vierailija
275/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaaminen on aika vahva sana, mutta ärtymystä varmasti herättää, riippuen tietenkin, mitä "tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia" käytännössä tarkoittaa.

Jos se meinaa, että nainen tekee ruuat joka päivä ja hoitaa pyykit siivouksen ja muun yleisilmeen, niin onhan se vähän nihkeä diili, jos silti pitää käydä päivätöissä. Omaa vapaata aikaa jää aika vähän, jos omien sotkujen lisäksi pitää siivota toisenkin jäljet. Kokkaaminen ja järjestyksen ylläpito kun on monissa kodeissa jokapäiväistä ja syö aikaa. 

Jos taas hakusessa on kotirouva, niin sitten pitäisi miettiä, miten työstä pois jäänti kompensoidaan. Vaikka nainen olisikin onnellinen kodin hengetär, niin kotiin jääminen kokopäiväisesti on sekin aika nihkeä diili, sillä kotiin jäävä menettää paitsi palkkatulot, myös sellaiset pikkujutut kuin eläkekertymän. Jos sitten tulee ero, niin tällä kodin hengettärellä ei parhaimmillaan ole työtä, mihin palata, eikä 15 v tauon jälkeen enää kiinnostele työnantajia. Eläkettäkään ei ole kertynyt ja vanhuus kuluukin sitten kivasti kituutellessa. Tämähän on ongelma jo työssäkäyvillekin naisille (tilastollisesti), koska naisvaltaisilla aloilla palkat ovat pienempiä jolloin eläkettä kertyy vähemmän, mutta sillä pitäisi kärvistellä kauemmin, koska naiset elävät pidempään kuin miehet. 

Eli: kotihengettären puolison pitäisi olla aika hyvätuloinen, kun toisella ei olisi mitään tuloja. Lisäksi pitäisi miettiä joku diili, jossa kotirouva ei jää puille paljaille myöskään erotilanteessa, kuten joku taisikin jo tuolla hoksauttaa. Ja sitten pitäisi miettiä, miten kompensoidaan eläkekertymän puute. Ongelma on ehkä pienempi, jos päästään vaiheeseen, jossa kuolema erottaa, mutta aika moni liitto päättyy nykyään eroon. 

Ja yhä: kukaan ei pakota sinua, itse teet ratkaisusi.

Vierailija
276/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- siisti koti

- puhdas pyykki

- valmis ruoka

Irmeli parka. Hänkin ansaitsisi parempaa. #freeirmeli

Vierailija
277/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja se tunne kun puhtaat pyykit on kuivumassa ja kuulet että ne on väärin pesty. m49

Pese oikein, niin ei tule sanomista. As simple as that.

Vierailija
278/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen 45v kirjoitti:

Just. Olen varma etta saan nyt vihaa niskoille kanssasisariltani- mutta mina olen nainen joka kokkaa joka ikinen paiva, pitaa hyvaa huolta talosta, miehista ja lapsista, olen myos kokopaivatoissa. Ihan siedettavan nakoinenkin olen, pidan huolta itsestani. Mina NAUTIN ns. vanhanaikaisista arvoista, ja roolistani naisena, vaimona, ja aitina, enka vaihtaisi elamaani mihinkaan. Mina olen onnellinen, mieheni on onnellinen, avioliitto on onnellinen.

Harva ymmartaa- moni surkuttelee etta olen "alistettu" jollakin tavalla. Mutta ei kai se heilta pois ole etta toimin talla tavoin.

Ihmettelen, kun monet arvostelevat tämän naisen kirjoitusta?? 

Kenelläkään ei ole oikeutta kritisoida tai syyllistää ihmistä, joka tekee asioita joista pitää ja josta puoliso pitää ja elämä hymyilee.

Miten joku voi SYYTTÄÄ tätä naista? Kai se on sitä telaketjufeminismiä, olet kanssamme samaa mieltä tai olet meitä vastaan.

En tiedä, minkä ikäisiä naisia täällä on, mutta olen itse viisikymppinen (en aiempi kirjoittaja) ja edustan sellaista feminismiä, jonka mukaan naisella tulee olla vapaus tehdä omia valintoja ja elää sellaista elämää kuin itse haluaa. Täällä nyt näyttää olevan koolla naisia, jotka haluavat sanella muille naisille, miten näiden kuuluisi elää. Ihan hemmetin vastenmielistä.

Mun omissa parisuhteissa on kotityöt jaettu aika lailla tasan, mutta mulla on esim. ystävätär, joka haluaa tehdä kotityöt kaikki, koska oikeasti tykkää niistä. Pitäisikö hänen nyt sitten käskeä mies tekemään niitä ja katsella vierestä sormet syyhyten, kun haluaisi oikeasti tehdä ne itse? Ja ei, ei ole luonteeltaan alistuva kynnysmatto, kymmeniä vuosia hänet tunteneena voin sanoa, että ei todellakaan ole.

Ja mitä tulee sitten lapsiin, niin eiköhän niistä voi kasvattaa ihan itsenäisiä ja omilla aivoillaan ajattelevia, itseään arvostavia yksilöitä ilman, että itse elää valheellista elämää?

Vierailija
279/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, tämä on lystikäs keskustelu. Meillä minä olin ollut kotona jo melkein viisi vuotta kahden lapsemme kanssa ja hoitanut ns. kaiken, kun mies yhtäkkiä rupesi mankumaan kolmatta. Huolimatta siitä nimenomaisesta sopimuksesta, että toisen lapsen jälkeen minäkin saisin alkaa keskittyä uraani mieheni alkaessa osa-aikaiseksi.

No. Mies mankui ja mankui, kunnes sanoin harkitsevani asiaa sillä ehdolla, että hän jää nuorimmaisemme kanssa isyysvapaalle puoleksi vuodeksi ja hoitaa kaiken. Väsäsin hänelle excelit ja kalenterimuistutukset kaikista hoidettavista asioista.

Yllättävää kyllä, ei ollut kulunut kuukauttakaan kun mies pyörsi mankumisensa kolmannesta. (Sillä sitä se oli, ja vieläpä täysin idioottimaisin perustein, kun veljelläkin on kolme lasta, eiks sellanen nyt olis kiva...) Samoin kyseisen puolivuotisen jälkeen ei enää inahtanutkaan mistään sellaisesta, joka minun naisena/äitinä olisi vain jotenkin automaagisesti pitänyt hoitaa.

Meillä tosin tämä onnistui vain siksi, että mieheni lienee poikkeuksellisen hyväluontoinen ja oppimiskykyinen. Ei huono mies ollenkaan, mitä nyt vain vähän mukavuudenhaluinen ja itsekeskeinenkin joskus.

Kaiken kaikkiaan sanoisin, että koti-isyydessä kaikki voittavat.

Aika huonosti keksitty juttu; kukaan mies ei mangu lapsia, eikä varsinkaan lisää jos niitä on ennestään.

Vierailija
280/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saathan sinä toivoa ihan millaista naista tahansa. Yleensä tuo toivomus tuppaa käytännössä vaan tarkoittamaan sitä että mies ei saa edes sukkiaan pyykkikoriin. Myöskään se ei tunnu miehelle käyvän että kotityöt jaetaan tasapuolisesti tykkäsi toinen niistä enemmän tai ei. Jokainen tarvitsee ruokaa, puhtaita vaatteita ja astioita, oli niiden laittaminen tai puhtaanapito miellyttävää itselle tai ei. Siksi en ymmärrä miksi voidaan muka kipata sen niskaan suurin osa kotitöistä, joka niistä "tykkää". Ylipäänsä pitäisi lopettaa tuo puhe kotitöistä tykkäämisen kohteena, pitäisi ajatella haluatko syödä puhtaalta lautaselta vai viikon likaisena olleelta, haluatko käyttää puhtaita vai likaisia vaatteita.

Useinhan myös suhteessa se joka vähemmän "tykkää" tehdä kotitöitä, alkaakin niistä pitää kun toinen ei enää automaattisesti pesekään toisen pyykkejä.

Lisäksi, jos nainen tykkää kotitöistä, se ei tarkoita että mies pääsee siksi vähemmällä. Se tarkoittaa että nainen hoitaa oman osansa ilolla ja saa ehkä hyvää mieltä kodin kunnossa pidosta. Mies sitten hoitaa oman osansa vaikka itkien, kunhan hoitaa, eikä oleta toisen tekevän kaikkea.

Ei jumalauta. Ihminen ei siis saisi tehdä asioita, joista hän tykkää? On ihmisiä, jotka kertovat jopa harrastavansa esim. ruoanlaittoa ja leipomista. Pitäisikö näiltä ihmisiltä kieltää harrastukset jonkin periaatteen vuoksi?

Aletaanko kieltämään myös salilla käynti tai askartelu? Saisiko niistä jotenkin - vaikka ihan väkisin- väännettyä jonkinlaisen tasa-asrvokysymyksen?