Uudella miehellä c-hepatiitti!!
Eli nyt kokemuksia! Onko jollakin itsellään tai kumppanilla c-hepatiittia? Nyt olisi tarkoitus siirtyä suhteessa 'seuraavalle tasolle' ja mies on avoimesti kertonut sairastavansa sitä ja myös kertonut että se ei tartu seksissä jos ei verikosketusta ole. Mua vähän mietityttää nyt silti..mies on tosi ihana mutta mutta...uskallanko lähteä suhteeseen? Kertokaa ihan kaikki mitä tiedätte! Olen toki googlaillut mutta haluaisin kuulla oikeiden ihmisten kokemuksia...
Kommentit (60)
Minusta on kamalaa nähdä, kuinka ennakkoluuloisia ihmiset ovat. Jos hiv-positiivisenkin kanssa pystyy elämään täysin normaalia elämää, niin miksei ihmisen, jolla on c-hepatiitti?
Hiviin täytyy sentään syödä lääkkeitä päivittäin, c-hepatiitti useimmiten paranee aivan itsestään pois, eikä parantumattomanakaan usein aiheuta minkäänlaisia oireita. Tai varsinkaan mitään vaaraa toiselle ihmiselle, ellet sitten ihan välttämättä tartuta sitä itseesi tahalleen hänen verensä avulla.
Hiv-positiiviset, c-hepatiittia ja muita tuollaisia sairauksia sairastavat ovat ihmisiä siinä missä muutkin, ei heitä tarvitse varoa tai pelätä, jos vaan oma (ja sairastajan) järki pelaa. C-hepatiitti ei myöskään tartu seksissä, toisin kuin hiv.
Miksi kaikki varoittavat miehestä ja puhuvat hänestä negatiivisesti? Miksei kukaan kommentoi, esim. että "Vau, jo 10 vuotta selvinpäin! Upeaa, onneksi hän on jaksanut taistella ja tehdä muutoksen elämässään. Onnea hänelle ja toivottavasti hän aikoo jatkaa samaan malliin!"
Ehkä siksi että monet ovat menneet siihen lankaan ettei mies todellisuudessa ole ollut niin kauan selvinpäin. Tai siksi että on silloin itse sokeasti uskonut että myös pysyy selvinpäin tai että jos retkahtaa kertan, kertoo siitö heti, mutta tulos onkin ollut jotain aivan muuta ja siinä on monen ihmisen, myös lasten elämä kärsinyt todella paljon. Tietysti kaikki toivovat että pysytään selvänä loppuelämä mutta niin monella naisella on ollut se ruusunpuna silmillä silloin että eivät olisi ikinä uskoneet joutuvansa kokemaan hirveyksiä. Kukaan ei ole mielestäni puhunut k.o miehestä negatiivisesti vaan kertonut omat kokemukset suhteessa entisen käyttäjän kanssa. Todellakin toivon että Joku olisi silloin varoittanut mua tai antanut faktaa mitä voi tapahtua. Kannattaa lukea kirja läheinen. Mun ex miehen piti myös mennä siihen inferno hoitoon c hepatiitin takia. Ihmettelin kun ains lykkäsi sitä kun on niin rankkaa ym. Kunnes tajusin että siinä pitää olla tietty aika puhtaita seuloja ennenkuin koko hoitoon pääsee
itse juuri lähdin lätkimään suhteesta jossa mies oli 'lopettanut', yht äkkiä en enää nähnyt miestä juuri lainkaan kotona vaikka oli työtön. kun kysyin missä hän on ollut en saanut vastausta tai vastaus oli epämääräinen. kysyin suoraan käyttääkö, ei voinut katsoa edes minuun päin kun vastasi ei. tiesin heti että mies valehteli. sanoin että joko alkaa olemaan kotona tai lähden lätkimään, yllätys tyhjiä lupauksia ja miestä ei näy. Kun ero tuli nii vasta silloin pystyi myöntämään että käyttää taas. ei enää ikinä kiitos. suhteen alussa salasi käyttönsä ja ei ollut edes varma onko saanut tauteja ja oltiin pantu monta kertaa ennen tätä, sillon sanonut vaan ettei ole tauteja ja käynyt testeissä juuri yms paskaa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 02:26"]Minusta on kamalaa nähdä, kuinka ennakkoluuloisia ihmiset ovat. Jos hiv-positiivisenkin kanssa pystyy elämään täysin normaalia elämää, niin miksei ihmisen, jolla on c-hepatiitti?
Hiviin täytyy sentään syödä lääkkeitä päivittäin, c-hepatiitti useimmiten paranee aivan itsestään pois, eikä parantumattomanakaan usein aiheuta minkäänlaisia oireita. Tai varsinkaan mitään vaaraa toiselle ihmiselle, ellet sitten ihan välttämättä tartuta sitä itseesi tahalleen hänen verensä avulla.
Hiv-positiiviset, c-hepatiittia ja muita tuollaisia sairauksia sairastavat ovat ihmisiä siinä missä muutkin, ei heitä tarvitse varoa tai pelätä, jos vaan oma (ja sairastajan) järki pelaa. C-hepatiitti ei myöskään tartu seksissä, toisin kuin hiv.
[/quote]
Ei kukaan kai ole peloissaan itse taudeista. Vaan siitä miten se on saatu ja toistaako historia itseään
ja kerron tämän siksi aplle koska en halua kenenkään olevan yhtä sinisilmäinen kun itse olin. t. 27
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 02:50"]itse juuri lähdin lätkimään suhteesta jossa mies oli 'lopettanut', yht äkkiä en enää nähnyt miestä juuri lainkaan kotona vaikka oli työtön. kun kysyin missä hän on ollut en saanut vastausta tai vastaus oli epämääräinen. kysyin suoraan käyttääkö, ei voinut katsoa edes minuun päin kun vastasi ei. tiesin heti että mies valehteli. sanoin että joko alkaa olemaan kotona tai lähden lätkimään, yllätys tyhjiä lupauksia ja miestä ei näy. Kun ero tuli nii vasta silloin pystyi myöntämään että käyttää taas. ei enää ikinä kiitos. suhteen alussa salasi käyttönsä ja ei ollut edes varma onko saanut tauteja ja oltiin pantu monta kertaa ennen tätä, sillon sanonut vaan ettei ole tauteja ja käynyt testeissä juuri yms paskaa.
[/quote]
Oliko mies siis todellisuudessa kuivilla ollenkaan suhteenne aikana vai sanoiko vaan lopettaneensa? Hyvä että tajusit ajoissa vai oliko pitkäkin suhde?
Tuntuu että toistavat itseään. Kun ex avopuolisot ym ovat yhteydessä kuinka heitä kusetettiin, heidän tilinsä tyjennettiin ym. Eivätkä ikinä epäilleet mitään huumejuttuja niin silti ne aina löytää uuden joka uskoo varoituksista huolimatta
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 02:51"]ja kerron tämän siksi aplle koska en halua kenenkään olevan yhtä sinisilmäinen kun itse olin. t. 27
[/quote]
Moni sivun naisista ketkä ovat jakaneet kokemuksensa olisivat varmasti toivoneet että he eivät olisi olleet niin sinisilmäisiä koska heitä ennen oli jo ollut monia
Moi.Oli pakko kirjoittaa kun alotus kuulosti hyvin paljon oma kohtaiselle kokemukselle joka oli ei niin ihana.Missä kaupungissa ja mikä miehen ikä?
Voiko virushepatiitti tarttua suojaamattomassa yhdynnässä?
Voi. B-hepatiittipositiivisen henkilön sukupuolipartneri on rokotettava. C-hepatiittipositiivisille suositellaan kondomin käyttöä.
C-hepatiitti tarttuu pääosin verikontaktin kautta (esim. likaiset huumeneulat, ulkomailla tehdyt verensiirrot), mutta tauti voi myös siirtyä äidiltä syntyvään lapseen tai tarttua suojaamattoman yhdynnän kautta.
lähde: hepatiitti.fi
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 00:12"]
Eli nyt kokemuksia! Onko jollakin itsellään tai kumppanilla c-hepatiittia? Nyt olisi tarkoitus siirtyä suhteessa 'seuraavalle tasolle' ja mies on avoimesti kertonut sairastavansa sitä ja myös kertonut että se ei tartu seksissä jos ei verikosketusta ole. Mua vähän mietityttää nyt silti..mies on tosi ihana mutta mutta...uskallanko lähteä suhteeseen? Kertokaa ihan kaikki mitä tiedätte! Olen toki googlaillut mutta haluaisin kuulla oikeiden ihmisten kokemuksia...
Se on narkomaani ja tarvitte korsun. Limakalvolle voi tulla huomaamaton ihorikko ja tarttu sen kautta.
[/quote]
Minulla oli säätö/ihastus, jolla oli c-hepatiitti. Me nukuttiin yhdessä, harrastettiin seksiä, syötiin samoista lautasista ja elettiin kaikin puolin normaalisti. C-hepatiitti tarttuu verikontaktissa. Tietenkin seksin aikana kannattaa käyttää kondomia jos pelottaa, vaikka tartuntariski on pieni.
Ei kannata käyttää yhteisiä neuloja tai sheivereitä tai muita vastaavia. Mitään muuta varotoimia minulla ei oikeastaan ollut. Halailin, vietin aikaa ja käyttäydyin samalla tavalla kuin muidenkin ihmisten kanssa. :)
Mun miehellä oli. Saanut lapsuudessa tehdystä verensiirrosta (70-luvulla tuota tapahtui muutaman kerran). Viruksen olemassaolo selvisi vasta aikuisiällä kun olimme jo naimisissa, epäily heräsi kun maksa-arvot heittelivät miehellä joka juo alkoholia vain harvoin. Sai vuodenmittaisen lääkehoidon jolla virus lähti pois mutta hoito sivuvaikutuksineen on raskas ja saikkua tarvittiin. Mulle ei ollut tarttunut, ilmeisesti ei tartu helposti seksissä.
Menkää yhdessä lääkäriiin keskustelemaan asiasta. Olen itse hoitaja, ja c-hepatiitti on parannettavissa. A-b -hepatiitit eivät parane.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 07:59"]
Moi.Oli pakko kirjoittaa kun alotus kuulosti hyvin paljon oma kohtaiselle kokemukselle joka oli ei niin ihana.Missä kaupungissa ja mikä miehen ikä?
[/quote]
Omakohtaiselta
Joo sori virheellinen välilyönti puhelimella :D
ap tässä, olipa tullut paljon vastauksia, kiitos niistä! otan kyllä vakavasti tuon nistitaustankin ja varoitukset että ovat kieroja pelimiehiä, mutta minulla on kokemusta oikeasti narsistisesta ja väkivaltaisesta ihmisestä ja erotan sellaisen kyllä. tämä mies on luonteeltaan täysin erilainen, ei todellakaan mikään pelimies, vähän ujohko nörtti paremminkin :D ja tuo 10 vuotta kuivilla on kyllä mielestäni hieno saavutus ja alkaa olemaan jo sellainen aika että jos retkahduksia ei ole ollut niin voisi kuvitella että ne huumeet tosiaan ovat historiaa. on käynyt pitkät huumehoidot laitoksessa aikanaan. mulla on kaveri joka tuntee tämän miehen exän joten olen vähän udellutkin jo tuosta taustasta että pitääkö paikkansa ja kaikki näyttäisi olevan niinkuin on kertonut. ja myös se että kertoi heti jo toisella tapaamiskerralla tästä niin on plussaa ja kertoo mun mielestä siitä että ei ole mikään valehteleva kieroileva liehittelijä.
ja sitten se itse kysymykseni siitä sairaudesta, vastauksia on tullut oikeastaan laidasta laitaan, osa sanoo että hyvin pieni mahdollisuus tarttua ja osa on sitä mieltä että ei missään tapauksessa ilman kumia. joku ehdotti sairaanhoitajalla käyntiä, ehkä otan puheeksi seuraavan kerran kun käyn gynellä esim....nyt jää kai harkittavaksi se että olenko niin ihastunut että tämä asia on ns sivuseikka...ap
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 02:20"]
Ei tartu, kuin verityhteydessä. Ei pelkoa. Itsellänikin on c-hepatiitti.
[/quote]Olet tietämätön. C-hepatiitti voi tarttua seksin yhteydessä, tosin herkästi se ei tartu, mutta mahdollisuus sihen on.
lääkäri
Tuo c-hepatiitti on oikeasti pienin paha tässä. Sekin voi kuitenkin tarttua sillä jossain vaiheessa se vastuuntuntoinen narkkari lakkaa välittämästä ja kuvittelee ettei c-hepatiitti tartu edes veriteitse, vaikka juuri siten he ovat sen saaneet. Toinen vaihtoehto on koston himo, silloin kun tulee konflikteja.
Ei kannata antaa sellaisen petollisen hurmurin hämätä. Kannattaa lukea muiden kokemuksia siitä miten narkkarit käyttäytyvät ja kun niitä oireita alkaa näkymään, niin pistää parisuhde poikki vähin äänin. Niin siitä pääsee helpoimmalla, koks amitä pidempään narkkari onnistuu huijaamaan sinua, sen vaikeampaa hänestä on päästä eroon