Muita, jotka venyttävät hiustenpesua, jos ei ole menoa minnekään?
Minä venytän. Toki jos tulevat liian likaiseksi, pesen.
Kommentit (109)
Mulla on herkästi rasvoittuva päänahka. Pitkään elin siinä uskossa, että pesuväliä pitää pidentää, niin päänahka ei rasvoitu niin nopeasti ja päänahka tottuu pitkiin pesuväleihin. Ei tottunut missään vaiheessa, olin vaan rasvaletillä suurimman osan ajasta. Nyt näin parinkymmenen ikävuoden lopussa olen alkanut kärsimään päänahan kutinasta ja hilseilystä. Luin aiheesta, ja opin että jos on rasvoittuva naama, myös päänahka on rasvainen, ja jos rasvaa ei pese tarpeeksi usein, rasva härskiintyy tai saattaa aiheuttaa sientä tai ihon ärtymistä. Myös shampoolla on väliä: onneksi curly girl-villityksen takia olin jo muutamia vuosia sitten alkanut käyttämään silikonittomia ja sulfaatittomia shampoita ja hoitoaineita. Aloin vuosi sitten pesemään päänahkaa useammin, eli joka toinen päivä, kun aikaisemmin pesin 1-2x viikossa. Kutina on vähentynyt ja samoin hilseily. Inhoan hiuksieni pesemistä usein, varsinkin talvella, mutta ei tässä oikein muu auta.
Mä käyn joka päivä suihkussa mutta pesen hiukset shampoolla vain kaksi kertaa viikossa. On ne välillä likaiset, mutta en välitä. Ovat pesun jälkeen niin takussa ja niiden harjaaminen ja selvittäminen kestää niin kauan ja on niin raskasta, että sen vuoksi en pese usein. Hoitoaineen käyttö ei auta yhtään pesun jälkeiseen takkuisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn joka päivä suihkussa mutta pesen hiukset shampoolla vain kaksi kertaa viikossa. On ne välillä likaiset, mutta en välitä. Ovat pesun jälkeen niin takussa ja niiden harjaaminen ja selvittäminen kestää niin kauan ja on niin raskasta, että sen vuoksi en pese usein. Hoitoaineen käyttö ei auta yhtään pesun jälkeiseen takkuisuuteen.
Kampaa suihkussa hoitoaineen pesun yhteydessä? Hius on joo hauras märkänä, mutta kyllähän siinä hiuksia kuivana selvittäessäkin tulee irrotettua hiuksia. Näin ainakin minä teen, kun on kihara tukka, jota ei kuivana saisi harjata.
Vierailija kirjoitti:
välit venyy kyllä. masentuneena just just jaksaa suihkussa käydä melkein joka päivä, mutta hiustenpesu tuntuu ylivoimaiselta. siksi olen usein pipo päässä.
Itselläni jännästi toisinpäin. Masentuneena pesin kyllä hiukset lavuaarissa aina ennen ihmisten ilmoille menoa, mutta en käynyt suihkussa kuin ehkä kerran viikossa.
Pesen hiukseni kerran viikossa. Lämmitän pihasaunan ja peseydyn. Miksi peseytyisin useimmin, koska olen työtön, introvertti. Kesäisin peseydyn järvessä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista shampoota ja hoitoainetta käytät? Kuivaatko hiukset pyyhkeellä hangaten? Kuulostaa oudolta ilmiöltä, itse en edes omista hiusharjaa..
Vierailija kirjoitti:
En pidä hiusten pesukertojen väliä kuin max 3 päivää, jos on aivan pakko esim. patikointireissuilla. Olen puhtauden ystävä, Jo mummoni opetti, että köyhä saa olla, mutta ei likainen. Joten kyllä tämä täti pestä osaa. Välillä pidän hemmotteluviikkoja ja ostan oikein laadukkaita pesuaineita ja kosmetiikkatuotteita. Ostan uudet vuodevaatteet ja uusin koko vaatekaapin sisällön. Käyn hemmottelu hoidoissa ja kampaajalla. Suosittelen satsaamaan omaan hyvinvointiin ja ulkonäköön. Tyttäreni on onneksi kaunis ja huolehtii omasta ulkonäöstä ja on mukava huomata kuinka tällaiset asiat ikäänkuin siirtyvät perintönä sukupolvelta toiselle.
olet hirveä äiti, pinnallisuutesi yltää tyttäreen asti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista shampoota ja hoitoainetta käytät? Kuivaatko hiukset pyyhkeellä hangaten? Kuulostaa oudolta ilmiöltä, itse en edes omista hiusharjaa..
kivat sulle, vaikka onkin vaikea uskoa ettet omista harjaa
luonnon kiharat takkuuntuu helposti
Älä muuta sano. Kuivaan itse föönillä pää alaspäin ja saan kuohkeutta. Toisinaan huimaa, anemia ajoittain. Kyllä siinä kuivauksessa ja muotoilussa menee aikaa. Kuitenkin vaivannäkö kannattaa.