Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka venyttävät hiustenpesua, jos ei ole menoa minnekään?

Vierailija
11.02.2022 |

Minä venytän. Toki jos tulevat liian likaiseksi, pesen.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te hyödytte siitä, ettette käy pesulla?

Olen kasvattamassa ohuita hiuksiani, joten nyt olen saanut ne parempaan kuntoon ja kasvatettua, kun olen voinut pidentää pesuväliä. Saavat välillä vähän rasvoitttua, ja tulee vähemmän käsittelyä. Nyt ne ovat pesun jälkeen upeat.

Mulla on vyötärömittaiset kohtuullisen paksut hiukset ja pesen ja föönaan ne joka päivä. Jos jostain yllättävästä syystä en voi pestä hiuksia, niin päänahka muuttuu kipeäksi, hilseileväksi, kutiavaksi ja näppyläiseksi, ja se tuskin on hyvä kasvualusta yhtään millekään. Lisäksi hiusteni latvat saavat joka päivä hoitoa, päänahan tali tuskin ehtii latvoihin saakka edes viikossa. Hiukset on kiiltävät ja hyväkuntoiset, ei kaksihaaraisia tai mitään, 1,5 cm leikkautan pois kerran vuodessa.

Ja tämä vastaa kirjoittamaani viestiin tai ketjun kysymykseen miten?

Onnittelut nyt sitten paksuista vyötärömittaisista hiuksistasi.

Siten, että pesemättömyys ei välttämättä millään tavalla paranna hiusten kuntoa tai lisää niiden kasvua, vaan päinvastoin.

Anteeksi vaan mutta pitkä pesuväli nimenomaan on hiuksille ja päänahalle hyvä. Jatkuva kastelu ja kemikaalit puolestaan ei luonnollisesti tee hyvää.

Entä kasvojen iholle?

Kasvojen iho kannattaa puhdistaa kasvovedellä ja sen jälkeen lisätä kosteusvoide. Minulla on kahta kasvovettä syväpuhdistavaa ja virkistävää kuivan ihon jolla puhdistan tarpeen mukaan ja sen jälkeen laitan kosteusvoiteen. Käytän apteekin perusvoiteita ja niitä kun on kahta eri laatua 20% tai 60% rasvaista yö ja päivävoiteeksi niin muuta ei tarvitse. 

Joo ei riitä kasvovedellä pyyhkiminen rasvoittuvalle iholle. Eikö kasvovesi ole muutenkin enemmänkin kosteutus- kuin puhdistustuote?

Vierailija
62/109 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvattamassa ohuita hiuksiani, joten nyt olen saanut ne parempaan kuntoon ja kasvatettua, kun olen voinut pidentää pesuväliä. Saavat välillä vähän rasvoitttua, ja tulee vähemmän käsittelyä. Nyt ne ovat pesun jälkeen upeat.

Mulla on vyötärömittaiset kohtuullisen paksut hiukset ja pesen ja föönaan ne joka päivä. Jos jostain yllättävästä syystä en voi pestä hiuksia, niin päänahka muuttuu kipeäksi, hilseileväksi, kutiavaksi ja näppyläiseksi, ja se tuskin on hyvä kasvualusta yhtään millekään. Lisäksi hiusteni latvat saavat joka päivä hoitoa, päänahan tali tuskin ehtii latvoihin saakka edes viikossa. Hiukset on kiiltävät ja hyväkuntoiset, ei kaksihaaraisia tai mitään, 1,5 cm leikkautan pois kerran vuodessa.

Mun mielestä valtavan pitkät hiukset ovat yhtä ällöttävät kuin miesten pitkät varpaankynnet kesäsandaaleissa, mulla onka kai joku mthäiriö mutta hiukset on samaa kamaa kuin kynnet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei ole tarvinnut pariin vuoteen tehdä edes sitä viikoittaista kauppareissua, ja kun en muutenkaan ole enää ihmisten kanssa tekemisissä, ei peseytymiselle ole sosiaalista tarvetta. Katastrofi toisensa jälkeen vei elämänhalun, ja kun asumisjärjestelyt ovat olleet surkeat, ennen niin mukavasta suihkussakäymisestä on tullut vastenmielistä. Olen ollut koko ikäni saunahullu, mutta en tosiaan ole aikoihin saunaa nähnytkään.

Huomioita. Pitkät, pään päälle nutturalle kiinnitetyt kiharat eli melko kuivat hiukset eivät rasvoitu, ja kun ei pysty liikkumaan ulkona, eivät ne pahemmin kerää likaa ympäristöstäkään. Vasta viiden kuukauden täytyttyä hiukset alkoivat näyttää hieman likaisilta otsalliselta. En olisi itsekään uskonut tuota, jollen olisi kokenut sitä itse.

Mielenkiintoisinta tässä ihmiskokeessa on ollut se, että lääkärien väite itsestään puhdistuvasta vaginasta on tosi. Ulkopuolelta voi olla vaikka miten likainen, tahmainen ja karhea, mutta sisäpuoli on täysin puhdas ja tuoksuton. Minulla ei ole koskaan ollut mitään gynekologisia vaivoja, joten puhtaus selittynee sillä. Mutta kiinnostava ilmiö tuo on.

Vierailija
64/109 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukset 2 kertaa/vko. Pesun jälkeinen päivä ei ole mitenkään good hair day, koska valkoiset/harmaat hiukseni jotenkin nousevat esille. Muulloin niitä ei niin isosti huomaa. Itselläni on enimmäkseen ruskeat hiukset.

Vierailija
65/109 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella on kätevää, kun voi käyttää pipoa! Joskus saattaa pesuväli venähtään jopa kahteen viikkoon, kun rn muutenkaan tykkää suihkussa käydä. Mies ei valita, joten en usko, että haisen yhtään millekään. Ehkäpä liika pesu onkin se, joka saa ihon häiriötilaan ja alkaa haisemaan?

Vierailija
66/109 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venytän, välillä on kyllä todella likaiset hiukset. Etätyö ja talvi: voi laittaa pipon päähän kun menee ulos. Peseydyn kyllä muuten, pitkien hiusten pesu ja laitto on vaan tympeää jos ei ole pakko.

Hiukset voi leikata lyhyiksi, jos pitkiä ei jaksa laittaa. Parempi lyhyet hiukset kuin pitkä rasvaletti

Vierailija
67/109 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla piti pestä, en jaksanut.

Vierailija
68/109 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venytän, välillä on kyllä todella likaiset hiukset. Etätyö ja talvi: voi laittaa pipon päähän kun menee ulos. Peseydyn kyllä muuten, pitkien hiusten pesu ja laitto on vaan tympeää jos ei ole pakko.

Hiukset voi leikata lyhyiksi, jos pitkiä ei jaksa laittaa. Parempi lyhyet hiukset kuin pitkä rasvaletti

En minä ainakaan leikkaa! Pitkät hiukset on kauniit eikä niitä saakaan pestä liian usein, kun menevät sitten huonoksi. Kuivattelukin on yksi operaatio ja fööniä ei mun hiusten lähelle tuoda!

Vierailija
69/109 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näytän kyllä rasvaisessa pitkässä tukassa paremmalta kuin rasvaisessa lyhyessä tukassa. Ja kyllä minä ne sentään ihmisten ilmoille mennessäni pesen ja kampaan. eri

Vierailija
70/109 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten, että pesemättömyys ei välttämättä millään tavalla paranna hiusten kuntoa tai lisää niiden kasvua, vaan päinvastoin.

Kerroin omasta kokemuksestani, ja sillä todellakin on ollut tervehdyttävä vaikutus.

Jakakaa te paksutukkaiset keskenänne vinkkejä, mutta minun ohuelle hiuskuontalolleni tuo on ollut todellinen tervehdytyskuuri. Ärsyttää kun joku, joka ei yhtään tunne toisen ongelmaa, tulee besserwisseröimään, ja hehkuttamaan omia upeita hiuksiaan.

Vierailija
71/109 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun päänahka ärtyy ja rasvoittuu helposti, jos pesen liian usein. Eli hassusti hiukseni ovat puhtaammat ja päänahka vähemmän rasvainen, mitä harvemmin pesen.

Vierailija
72/109 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se olisi helpoin ratkaisu, mutta näin hiukseni ovat ihanat ja upeat. Se vaatii lepopäiviä pesusta, jotka ajoitan päiville, kun olen kotona.

Vierailija
73/109 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn joka aamu suihkussa ja pesen samalla itseni XZ Men Hair & Body shampoolla.  Miksi minä haluaisin olla koko päivän peseytymättä, sillä ei suihkussa käyminen ole iso vaiva ja samalla sillä on virkistävä vaikutus. Naaman ja kainaloiden peseminen lavuaarissa ei ole sama asia.

Vierailija
74/109 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen vuoksi useimmilla miehillä on lyhyet ja helppohoitoiset hiukset, jolle sitten haaveile rockmuusikon urasta.

Vierailija
75/109 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaa säästyy. :)

Nyt olen pari vuotta etätöissä ollessani pessyt hiukset ehkä 3-4 päivän välein. Aiemmin, kun kävin töissä toimistolla, pesin hiukset joka aamu, ja voi vitsi, miten kyllästyin siihen luttaamiseen. Saa nähdä, mitä tapahtuu, kun joudun taas toimistolle, olenko likaisin hiuksin vai pesenkö joka päivä.

Vierailija
76/109 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun päänahka ärtyy ja rasvoittuu helposti, jos pesen liian usein. Eli hassusti hiukseni ovat puhtaammat ja päänahka vähemmän rasvainen, mitä harvemmin pesen.

Eikö samalla logiikalla kuivasta päänahasta ja hiuksista kärsivien kannattaisi pestä hiuksiaan useammin?

Vierailija
77/109 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyy jos käy jokapäivä pesulla jos "erakkona"?

On oikein huomattavasti parempi olo itsellä kun on peseytynyt ja puhtaat vaatteet päällä. En peseydy muiden takia vaan ihan itseni takia kun arvostan itseäni. 

Vierailija
78/109 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyy jos käy jokapäivä pesulla jos "erakkona"?

On oikein huomattavasti parempi olo itsellä kun on peseytynyt ja puhtaat vaatteet päällä. En peseydy muiden takia vaan ihan itseni takia kun arvostan itseäni. 

Ei peseytyminen ole minulle mitenkään vastenmielistä vaan päinvastoin mukavaa. Iho ei ole kuiva, en esimerkiksi käytä kosteusvoidetta koskaan muualle kuin kasvoihin, käsiä ja jalkapohjia rasvaan satunnaisesti.

Hiustenpesua luultavasti harventaisin, ellei olisi seborreaa. Sen hoito on säännöllinen pesu. En halua kutiavaa, haisevaa ja hautunutta päänahkaa.

Vierailija
79/109 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa säästyy. :)

Nyt olen pari vuotta etätöissä ollessani pessyt hiukset ehkä 3-4 päivän välein. Aiemmin, kun kävin töissä toimistolla, pesin hiukset joka aamu, ja voi vitsi, miten kyllästyin siihen luttaamiseen. Saa nähdä, mitä tapahtuu, kun joudun taas toimistolle, olenko likaisin hiuksin vai pesenkö joka päivä.

Aikaa mihin? Suihkussa käymiseen menee max. 10 minuuttia.

Vierailija
80/109 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi pestä noin 3 x viikossa, jos haluaisin olla siedettävä koko ajan. Himassa voi tulla noin neljän päivän tauko. Liittyyköhän tämä siihen, että sitten kun pesee, irtoaa paljon hiuksia? Tässä iässä irtoaa kyllä muutenkin.