Muita, jotka venyttävät hiustenpesua, jos ei ole menoa minnekään?
Minä venytän. Toki jos tulevat liian likaiseksi, pesen.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt talvella voi vetää piponki päähän kun menee kauppaan. Vettä säästyy turhalta pesemiseltä, toki päivittäin muuten suihkussa käyn.
Ei kai sitä vettä loppujen lopuksi juuri säästy, jos muuten kuitenkin käyt suihkussa ja vaahdotat shampoon hana kiinni.
Et taida itse kovin huolellisesti huuhdella shampoota hiuksistasi, jos oikeasti olet sitä mieltä että vettä ei juuri säästy :D Tai ehkä sinulla on hyvin harvat ja lyhyet hiukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te hyödytte siitä, ettette käy pesulla?
Aikaa säästyy. :)
Nyt olen pari vuotta etätöissä ollessani pessyt hiukset ehkä 3-4 päivän välein. Aiemmin, kun kävin töissä toimistolla, pesin hiukset joka aamu, ja voi vitsi, miten kyllästyin siihen luttaamiseen. Saa nähdä, mitä tapahtuu, kun joudun taas toimistolle, olenko likaisin hiuksin vai pesenkö joka päivä.
Aikaa mihin? Suihkussa käymiseen menee max. 10 minuuttia.
Hiusten kuivatteluun yms. menee aikaa.
pesen 2 kertaa viikossa shampoolla ja välissä vedellä. voisin venyttää pesuväliä mutta en tykkää likasten hiusten tunnusta. toki se tuntu katoaa kuulemma, kun hiukset tottuu.
tykkään käydä kuumassa suihkussa, se on ihanaa.
aina ei kuitenkaan vaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen pari vuotta etätöissä ollessani pessyt hiukset ehkä 3-4 päivän välein. Aiemmin, kun kävin töissä toimistolla, pesin hiukset joka aamu, ja voi vitsi, miten kyllästyin siihen luttaamiseen. Saa nähdä, mitä tapahtuu, kun joudun taas toimistolle, olenko likaisin hiuksin vai pesenkö joka päivä.
5 minuuttia kuivaajalla. Peseytyminen on kyllä viimeinen asia, jossa alan säästää aikaa tai rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 minuuttia kuivaajalla. Peseytyminen on kyllä viimeinen asia, jossa alan säästää aikaa tai rahaa.
eihän hiuksia nyt aina kuivata kuivaajalla!
mulla on tosi ohuet mut pitkät hiukset ja menee kuivumiseen pari tuntia. tosin se ei vie mitenkään aikaa miltään muulta, sillä ne kuivuu siinä ihan itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus hiusten kuivaus-/kuivumisaika plus ihon rasvaamiseen kuluva aika. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan hiusten kasvuun kuluvasta ajasta, kuukauden verran joutuu odottelemaan ihan sentinkin kasvua.
Vierailija kirjoitti:
pesen 2 kertaa viikossa shampoolla ja välissä vedellä. voisin venyttää pesuväliä mutta en tykkää likasten hiusten tunnusta. toki se tuntu katoaa kuulemma, kun hiukset tottuu.
tykkään käydä kuumassa suihkussa, se on ihanaa.
aina ei kuitenkaan vaan jaksa.
Mun kokemus on että likasten hiusten tuntu ei katoa millään tottumisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka lyhyet hiukset ja millainen kuivaaja sulla on jos 5 minuutissa saat kuivaksi? eri
Kerran viikossa suunnilleen pesen hiukset. Välillä venyy puoleentoista varsinkin näin korona-aikana. Toki muuten pesen itseni päivittäin mutta hiusten laittamisessa on kauhea vaiva eikä jaksa. Jos ei laita ja pesee vaan, ne lätistyy heti. Mutta jos näkee vaivan ja väkertää kerralla kuntoon kunnon pohjatuotteilla, niillä voi huoletta olla sen viikonkin eikä kukaan edes huomaa. Päinvastoin oikeastaan mun päänahka oli ennen tosi herkkä, hiukset rasvottu puolessa päivässä ja aina olin pesemässä. Monta vuotta helotti hiuspohja mansikan punasena, kutisevana, välillä jopa kiristävänä. Mutta eipä helota enää! Eikä hiuksetkaan rasvotu ollenkaan häiritsevästi.
Minä. Ja kuten nyt kun oon lomalla tän viikon niin oon käynyt vaan kahdesti suihkussa. Mitä turhaan kun oon vaan kotona ja köyn koiran kanssa lenkillä. Toki käyn suihkussa ja ja pesen hiukset ennen töihin paluuta vielä.
Jokainen päättäköön itse miten, millä ja kuinka usein pesee hiuksensa/ itsensä, mutta virheellistä tietoa ei tarvitse levittää.
(Ihotauti) lääkärit ym. tutkijat ovat todenneet kerta toisensa jälkeen, että mikäli iho ja päänahka (ts. hiukset) on rasvoittuvat, mikään pesuvälin pidentäminen ja tällä tavalla "päänahan kouluttaminen" ei poista ongelmaa. Rasvoittuvat hiukset ei muutu paremmiksi ja kuivemmiksi sillä että pidentää pesuväliä. Päinvastoin, voi tulla päänahan tulehduksia ja hilsettä ym.
Mua niin tympii rasvapallo-naamaisena ja ohuthiuksisena rasvalettinä nää höpötykset, että pitäisi harventaa pesuväliä. 2 vrk hiukset pesemättä näytän ja haisen majavalta.
Ihmiset päänahkoineen ja hiuksineen on erilaisia. Kaikki ei sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka lyhyet hiukset ja millainen kuivaaja sulla on jos 5 minuutissa saat kuivaksi? eri
Lapaluiden alle ylettyvät ja Dysonin kuivaaja, kuivaan hiukset ensin pyyhkeeseen ja kuivuvat vielä sinäkin aikana, kun laitan kasvoille voiteet ja puen päälle. Ja kuivaan joka pesun jälkeen kuivaajalla, kun itsekseen kuivuessa lopputulos on pörröinen, päänmyötäinen ja outoihin suuntiin taipuileva kuiva korppu.
Minäkin varmaan masentuisin, jos en huolehtisi itsestäni ja kodistani.
Olisi vastenmielistä elää saastaisena liassa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmaisia on paljon.
Vierailija kirjoitti:
sanavalintasi kertoo valitettavan paljon sinusta..
Paksun pitkän tukan pesu- ja kuivatusrumba on melkoinen. En ole mitenkään aktiivisesti masentunut, mutta en vaan jaksa, jos ei ole ihan pakko. 2-3 kertaa viikossa pesen, onneksi en ole rasvoittuva tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Paksun pitkän tukan pesu- ja kuivatusrumba on melkoinen. En ole mitenkään aktiivisesti masentunut, mutta en vaan jaksa, jos ei ole ihan pakko. 2-3 kertaa viikossa pesen, onneksi en ole rasvoittuva tapaus.
Mikset käytä kuivaajaa?
En pidä hiusten pesukertojen väliä kuin max 3 päivää, jos on aivan pakko esim. patikointireissuilla. Olen puhtauden ystävä, Jo mummoni opetti, että köyhä saa olla, mutta ei likainen. Joten kyllä tämä täti pestä osaa. Välillä pidän hemmotteluviikkoja ja ostan oikein laadukkaita pesuaineita ja kosmetiikkatuotteita. Ostan uudet vuodevaatteet ja uusin koko vaatekaapin sisällön. Käyn hemmottelu hoidoissa ja kampaajalla. Suosittelen satsaamaan omaan hyvinvointiin ja ulkonäköön. Tyttäreni on onneksi kaunis ja huolehtii omasta ulkonäöstä ja on mukava huomata kuinka tällaiset asiat ikäänkuin siirtyvät perintönä sukupolvelta toiselle.
Kerralla irtoaa enemmän hiuksia, jos pesee harvemmin, tiuhemmalla pesuvälillä sama määrä irtoaa pienemmissä erissä. Jos kärsii rasvaisesta hilseestä, pesuvälin pidentäminen voi kyllä kiihdyttääkin hiustenlähtöä, mutta tuskin muuten. Kuivaa ja rasvaista päänahkaa pitää hoitaa eri tavoilla.