Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin lukemasi kirja?

Vierailija
23.06.2015 |

Säästäkää meiltä muilta aikaa ja kertokaa tässä huonoimmat teidän lukemat kirjat. (Makuasioita, tiedän.) Itse en pysty/kykene tahkomaan läpi yhtään Virpi Hämeen-Anttilan kirjaa. Muutenkaan en kyllä tykkää suomalaisista kirjailijoista.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kirpparilta 50 sentillä Riitta Väisäsen (ja siskonsa Lea Gezellen) "Miss euroopan laidalla"-kirjan ja tyhmäidioottityperysminä ostin sen. Loput saatte arvata :(

No, en kyllä oikeesti olettanutkaan saavani  mitään kirjallisuuteen liittyvää...

Vierailija
42/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paholainen pukeutuu Pradaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot kirjat jätän yleensä kesken. Loppuun asti luetuista tuli teininä ja Doors-fanina luettua Kata Kärkkäisen Minä ja Morrison (ei ollut sitä leffaa vielä tehty) ja olipa turha kirja.

Vierailija
44/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Y[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:26"]

Oon varmaan sivistymätön idiootti, mutta siilin eleganssista en ymmärtänyt hölkäsen pöläystäkään. Liian vaikeita sanoja mulle.

[/quote]

Ymmärrän. Minusta se on hieno kirja! Yksi parhaimmista minkä totesinkin toisessa kirjaketjussa. :)

Vierailija
45/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minuun Sinuhe Egybtiläinen teki suuren  vaikutuksen, kun luin sen noin 16-vuotiaana. Nyt aikuinen (22-v.) poikani kysyi minulta, mitä hänen kannattaisi lukea. Suosittelin Sinuhea. Häneenkin se on tehnyt suuren vaikutuksen. Hän on lomalla ulkomailla, huomasin, että kirjan laina-aika alkaa olla lopuillaan ja ajatteln mennä uusimaan lainan( lainattu minun kortillani). En löytänyt sitä mistään. Otin yhteyttä poikaan, missä kirja on. Se oli hänellä mukana ulkomailla. Niin kiinnostava, ettei viikoksi voinut jättää kotiin. 

Vierailija
46/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:15"]

Sinuhe egyptiläinen. Olen yrittänyt lukea sitä jo neljä vuotta, ja edelleen on sata sivua jäljellä.

Myöskään yhtään venäläisklassikkoa en ole jaksanut kymmentä sivua pidemmälle kahlata.

t. äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja

[/quote]

Minun listalla Tuntematon sotilas, Seitsemän veljestä, Sinuhe egyptiläinen, Täällä Pohjantähden alla, Manillaköysi... Mielestäni aivan järkyttävää p*skaa. Kuin myös Sivullinen tai Kuolleet sielut

t. toinen äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja
[/quote]

Pistätkö silti lukemaan oppilaat noita aikansa eläneitä kamaluuksia

Vierailija
47/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantasiakirjallisuudesta löytyy paljon ehkä maailman huonoimpia kirjoja (minulle), olisiko ollut joku David Eddingsin kirjasarja, joka toisti sanasta sanaan edellistä kirjasarjaa. Ja Ajan pyörä -kirjat pyörivät kyllä niin tylsästi, että lukematta jää. Sitten on lukuisa määrä "kirjallisuuden klassikoita", jotka kyllä ihan suosiolla jäävät lukematta...esim. kuka kumma jaksaa lukea sci-fi-kirjallisuuden esi-isää Jules Verneä? Kyllä jää maan keskipisteet näkemättä ja maapallot kiertämättä ainakin minulla.

Vierailija
48/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuelämää. Vittu mitä paskaa.

Vierailija
49/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tälle joka vinkkasi Siilin eleganssin. Otin nimen ylös ja aion lainata kirjastosta, kuulosta mielenkiintoiselta kirjalta! 

Vierailija
50/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 02:07"]

Kiitos tälle joka vinkkasi Siilin eleganssin. Otin nimen ylös ja aion lainata kirjastosta, kuulosta mielenkiintoiselta kirjalta! 

[/quote]

Siitä on myös leffa.

Huonoin olisi mikä tahansa Barbara Cartlandin kirja, mutta ei niitä kai pitäisi laskea kirjallisuudeksi. Sanotaan siis vaikka Hemingwayn Kirjava satama.

Vierailija
51/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:47"]Kaikki lukemani Paulo Coelhon kirjat on olleet tekosyvällistä paskaa, joiden kirjoittamisen motivaatio vaikuttaisi olevan antaa kirjoittajastaan älykäs ja valaistunut kuva.
[/quote]

Eiköhän se motivaatio ole lähinnä tehdä mahdollisimman paljon rahaa...

Vierailija
52/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kirjat on paskoja!

Vierailija
53/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:15"]

Sinuhe egyptiläinen. Olen yrittänyt lukea sitä jo neljä vuotta, ja edelleen on sata sivua jäljellä.

Myöskään yhtään venäläisklassikkoa en ole jaksanut kymmentä sivua pidemmälle kahlata.

t. äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja

[/quote]

Minun listalla Tuntematon sotilas, Seitsemän veljestä, Sinuhe egyptiläinen, Täällä Pohjantähden alla, Manillaköysi... Mielestäni aivan järkyttävää p*skaa. Kuin myös Sivullinen tai Kuolleet sielut

t. toinen äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja

[/quote]

Miten VOIT äidinkielen opettajana kirjoittaa "minun listalla"!? 

Vierailija
54/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Da Vinci -koodi. Kauheaa skeidaa.

Vierailija
55/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fifty Shades of Grey! Niin huonosti kirjoitettu kuin olla ja voi! Toka kirja jäi kesken ja saa jäädäkin :D Ostin koko trilogian kerralla.. täytyy sanoa, että itse kirjoittaisin paremmin :D "minun oma, Christianin makuinen tikkari!" Kun Anastasia ottaa poskeen.. voi huoh!

Vierailija
56/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anja Snellman - Lemmikkikaupan tytöt

Vierailija
57/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kirjan nimeä mutta alkoi ärsyttään kun suomentaja oli omistanut kirjan omille mukuloilleen. En lukenut siitä syystä kun oli jotenkin niin törkeetä että TOISEN ihmisen kirjoittamaan kirjaan lätkäs oman omistuskirjotuksen. Olen ihan hiton herkkä ärsyyntymään :D

Vierailija
58/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi Oksanen: Puhdistus. Se on vastenmielinen tekele!

Vierailija
59/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paulo Coelhon kirjat on aivan uskomatonta kuraa. Harlekiini- sarjankin taso on korkeampi.

Vierailija
60/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarmo Kuittinen: Groznajan ihmissusi. Luin yhdeksän sivua, mutta teksti oli niin ala-arvoista, etten pystynyt jatkamaan. Ehkä tarina on hyvä, mutta jonkun pitäisi kirjoittaa kirja uudelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi