Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin lukemasi kirja?

Vierailija
23.06.2015 |

Säästäkää meiltä muilta aikaa ja kertokaa tässä huonoimmat teidän lukemat kirjat. (Makuasioita, tiedän.) Itse en pysty/kykene tahkomaan läpi yhtään Virpi Hämeen-Anttilan kirjaa. Muutenkaan en kyllä tykkää suomalaisista kirjailijoista.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pia Heikkilä : Operaatio lipstick

Ei toki edes esitä olevansa laatukirjallisuutta, mutta kyllä viihteessäkin joku taso pitäisi olla. :(

Vierailija
2/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kirjoittamaan tämän saman kirjan. Oli todella huono, lukiessa tuli olo että itsekin osaisin kirjoittaa parempaa hömppää

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 13:39"]

Pia Heikkilä : Operaatio lipstick

Ei toki edes esitä olevansa laatukirjallisuutta, mutta kyllä viihteessäkin joku taso pitäisi olla. :(

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotkut Remo-seikkailut 80-luvulta. Ja Harlekiinit. Joskus mummolassa kun ei ollu mitään muuta lukemista niin piti turvautua niihin.

Vierailija
4/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien myötä olen huomannut, että mitä enemmän kriitikot jotakin kirjaa / kirjailijaa hehkuttavat ja mitä useampi palkinto kyseiselle hengentuotteelle on napsahtanut, sen varmemmin se on lukukelvoton. Vain ne, jotka jostain syystä haluavat brassailla "hyvällä kirjamaulla", kehuvat tuotosta ja ovat sen muka lukeneet. Minä en halua kiusata itseäni turhan takia, lukemisen pitää olla nautinnollista ja rentouttavaa. Olen seuraillut eraan suomalaisen kirjailijan tuotantoa jo jonkin aikaa ja nyt näyttää, että pari uusinta ei enää koukuta, vaan polkevat vain paikallaan.

Joku tuolla jo mainitsi heikot käännökset. Useimmiten käy juuri niin, että ne paremmat kirjat saavat myös paremmat kääntäjät, joita meillä ei todellakaan ole runsain määrin. Hömppää ja ns. naisten romaaneja kääntävät ainakin pienille kustantajille hyvinkin heikosti äidinkieltä hallitsevat tyypit. Englanti (sillähen ne on yleensä kirjoitettu) saattaa olla kohtuullisesti hallussa, mutta kääntämisen tekniikka puuttuu ja kuten sanottua, äidinkielen hallinta on heikkoa. Ja se, että eri kielissä on erilaiset idiomit.

Vierailija
5/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain joutui käsiini Staffan Bruunin Kiinalainen ruletti. Voi herran pieksut mitä shaissea! Dekkariksikin harvinaisen ala-arvoista.

Vierailija
6/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:21"]

Yksi teos seuraavilta kirjailijoilta riitti, toiste en niiden tuotoksia aio lukea.

Katja Kettu (oksettava Kätilö), Riikka Pulkkinen (epäuskottava Raja), Paul Coelho (kuraa), Siri Husvedt (snobbailija), Helen Fielding (Bridget Jones), Reijo Mäki (kökkö), Sesse Koivisto (lässytystä). Samoin Rosa Liksom, Katja Kallio... onhan näitä. Helpompi luetella ne kirjailijat, joiden tuotantoa haluaa lukea, ja innolla odottaa uutuuksia (mikäli ovat elossa). [/quote]

Aivan samaa mieltä kanssasi. Päähenkilönä aina kirjailijan itsensä kaltainen "eteerinen ja syvällinen" henkilö. Luokka-ajattelu paistaa läpi. Tunnen tuollaisia ihmisiä, ja kaikesta henkevyydestään huolimatta varsin pikkusieluisia ovat.

Vierailija
7/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuhe egyptiläinen. Olen yrittänyt lukea sitä jo neljä vuotta, ja edelleen on sata sivua jäljellä.

Myöskään yhtään venäläisklassikkoa en ole jaksanut kymmentä sivua pidemmälle kahlata.

t. äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja

Vierailija
8/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkka remeksen tuotanto, luoja mitä paskaa. Ei pysty lukemaan vaikka kuinka pakolla yritti, jäi kesken useampikin enkä ymmärrä miksi on niin suosittu

Vierailija
9/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 00:48"]

Vanhus ja meri. Vanha ukko machoilee, en tykännyt.

[/quote]

No mutta se olikin vanhan, elähtäneen, itseään edelleen machona pitäneen alkoholistin kirjoittama. Todella yliarvostettu opus, niin kuin "suurten" mieskirjailijoiden kirjat aina.

Vierailija
10/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue huonolta vaikuttavia kirjoja loppuun. Kerran selailin Teemu Mäen kirjoittamaa runo?kirjaa, jonka sisältö oli pelkkää kuraa. Kuvataiteilijana on kyllä persoonallinen ja taitava.

Vierailija
11/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:16"]

Ilkka remeksen tuotanto, luoja mitä paskaa. Ei pysty lukemaan vaikka kuinka pakolla yritti, jäi kesken useampikin enkä ymmärrä miksi on niin suosittu [/quote]

Remeksellä on sabluuna tai generaattori, jolla suoltaa näitä opuksia.

Vierailija
12/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 09:39"]

Olen ehkä sivistymätön, mutta Orhan Pamukin Lumi oli puuduttava. Hampaat irveessä luin loppuun. Kirjan tunnelma jätti jäljen, mutta ikinä en koske Pamukin kirjoihin. Coelhon Alkemistista pidin. Oksasen Puhdistus jäi kesken, en viitsinyt kiduttaa itseäni Pamukin jälkeen. [/quote]

Orhan Pamuk todellakin on puuduttava. Olen yrittänyt lukea useampaakin hänen romaaniaan, koska aihe ja kulttuuri on kiinnostanut. Mutta ei voi mitään, kun ei jaksa, ei Nobel-palkintokaan auta.

Vierailija
13/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:15"]

Sinuhe egyptiläinen. Olen yrittänyt lukea sitä jo neljä vuotta, ja edelleen on sata sivua jäljellä.

Myöskään yhtään venäläisklassikkoa en ole jaksanut kymmentä sivua pidemmälle kahlata.

t. äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja

[/quote]

Minun listalla Tuntematon sotilas, Seitsemän veljestä, Sinuhe egyptiläinen, Täällä Pohjantähden alla, Manillaköysi... Mielestäni aivan järkyttävää p*skaa. Kuin myös Sivullinen tai Kuolleet sielut

t. toinen äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja

Vierailija
14/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntematon sotilas. Ainoa kirja, mikä jäi kesken

Vierailija
15/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenäpäivää yritin lukea, mutta se on todella surkea. Finlandia-palkinto meni väärälle.

Vierailija
16/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitlerin raivottaret oli aika onneton tekele. Odotin ennakkohehkutuksien perusteella jotain shokeraavaa ja mielenkiintosta, mutta olikin tosi huonosti kirjoitettu

Vierailija
17/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan sivistymätön idiootti, mutta siilin eleganssista en ymmärtänyt hölkäsen pöläystäkään. Liian vaikeita sanoja mulle.

Vierailija
18/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri Miika Nousiaisen Vadelmavenepakolaisen. En ymmärrä hehkutusta.

Vierailija
19/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki himoshoppailija-kirjat
Twilight
Fifty shades of grey (lähinnä kirjailijassa vika..)
Näin sinusta tulee onnellinen/rauhallinen/avautunut jaada jaada paskaopukset.

Vierailija
20/111 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manhattanin blondit :D Ja silti oon lukenut sen kolmasti, vaikka hirveintä kuraa mihin oon koskaan silmäni laskenut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän