Mitä syötte nyt MITALIKAHVEILLA?
Itse keitin ekstatummapaahtoista kahvia ja sulatin pakkasesta yhden joulupullan.
Onnea, Iivo! 🇫🇮
Kommentit (156)
Höyryäävän kuu.maa häränp a s k a a
Keitin kahvia ja tein hyvän voileivän kinkulla, juustolla ja salaatinlehdellä.
Iivo🔥
*mitallikahveilla
T. Kielioppipoliisi
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen mitalikahvit? Juhlisin jos olisin itse tai joku läheinen voittanut, jonkun suomalaisen itselle henkilökohtaisesti tuntemattoman voitto kiinnostaa yhtä vähän kuin kenen tahansa muunmaalaisen voitto tai häviö. En ole koskaan tajunnut penkkiurheilua.
Harvalla on sukulaisissa tai läheisissä näitä olympiavoittajia :) ei meillä ainakaan,mutta miksei voisi olla
En mitään ja kahvinkin tilalla otan kohta viskiä!
Punainen maito ja Porkkanakakku 😋
Kahvia ja hyvät pullat. Onnea Iivo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiihto on niin mennyttä maailmaa. Mitä hienoa on sitä paitsi siinä, että Suomi(kin) osallistuu tämän järkyttävän diktatuurin järjestämiin kisoihin? Boikotti olisi ollut ainoa oikea tie.
" Maailma ei ole toivoton paikka siksi, että jotkut ihmiset tekevät pahaa, vaan siksi, että muut katsovat vierestä".
Naulan kantaan!
Järjestetäänhän jalkapallon mm-kisatkin Qatarissa eikä taatusti yksikään otteluissa polvistuva n-sana futari jätä osallistumatta vaikka i-oikeudet kuralla.
Näin on. Nyt puhutaan kuitenkin olympialaisista. Mutta kyllä, huippu-urheilu on läpimätää. Panem et circenses! Ihminen se ei muutu.
Kaikki kunnia Iivolle ja muillekin kisaajille, mutta yksi asia on minua ihmetyttänyt aina:
Miksi ihmiset soittelevat ja menevät onnittelemaan voittajan vanhempia heidän koteihinsa?
Ja toiset tuovat kukkia ja lahjoja? Mitä helvettiä näiden päässä liikkuu?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kunnia Iivolle ja muillekin kisaajille, mutta yksi asia on minua ihmetyttänyt aina:
Miksi ihmiset soittelevat ja menevät onnittelemaan voittajan vanhempia heidän koteihinsa?
Ja toiset tuovat kukkia ja lahjoja? Mitä helvettiä näiden päässä liikkuu?
Ylipäätään, en ole koskaan ymmärtänyt tätä ’milloin minkäkin kisan’ voittajan hehkutusta niin, että ME olemme voittaneet jotain. Ketkä me? Mitä lisäarvoa minun tai naapurini elämään pitäisi tuoda se, että joku on voittanut hiihtokilpailun? Tai formulakisan? En ymmärrä. Voisiko joku näihin asioihin perehtynyt kertoa? Miten se sinua tavan sohvaperunaa liikuttaa ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
En mä voittanut mitään, eikä mulla ole mitalikahveja. Enkä sen puoleen juo edes kahvia.
Et sitten koskaan iloitse muiden ihmisten onnistumisista, ilosta, onnesta? Vähän surullista, jos jättää varsin laajan ilon aiheen kokonaan käyttämättä. Elämä ankeutuu.
Vierailija kirjoitti:
*mitallikahveilla
T. Kielioppipoliisi
Nyt en ymmärrä. Aloituksessa mitali-sana on aivan oikein kirjoitettu. (Se todellakin kirjoitetaan ja lausutaankin siis yhdellä l-kirjaimella, vaikka monet suomalaiset kuvittelevat siihen tulevan kaksi l-kirjainta.
Vanha muistisääntö kouluajoilta: Mitali, mutta metalli.
Itse leivottua tiikerikakkua ja kaneli-sokeri korppuja.
Laskiaispullia kuten muinakin päivinä sesongin aikana.
Ajattelin ottaa lasin lähdevettä
Oi se on hyvää :D