Mua ei kiinnosta tai haittaa kenenkään ylipaino, mutta parisuhteeseen en ylipainoisen kanssa halua
Työkaveri, ystävä, sisko, ihan sama. Heidän elämäntapansa, terveytensä ja painonsa ei kuulu mulle.
Mutta ihminen, jonka kanssa pitäisi elää arkea, ehkä elämän loppuun asti, harrastaa seksiä, ym. Terveydellä ja jaksamisella on todellakin väliä. Ulkonäkö ei ole se koko pointti.
Kommentit (269)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kiinnostaa kuitenkin sen verran, että teit aloituksen. Olet verrattavissa koulukiusaajaan.
Eli pitää ottaa läski sänkyyn vaikka oksettaa? Muutoin on koulukiusaaja. Selvä.
Ei kukaan niin ole väittänyt. On vain kyseenalaistettu aloittajan syy aloitukseen. Tarkoitus on vain haukkua lihavia.
Ja kommentti nro 127 kertoo että ap:n päämäärän. Tämä oli tarkoituksena vain ja ainoastaan, kuten aina. Nämä lihavien haukunnat vain verhotaan aloituksissa aina erilaisten satujen ja tarinoiden suojiin piiloon. "Kansanterveys" jne. Tällä kertaa oli "Enhän mä millään pahalla mutta"...
Onko sulle kaikki "pahikset" aina "AP"? Minun nähdäkseni tänne ei ole tullut ainuttakaan aloittajan signeeraamaa vastausta.
Mä käsitin että aloituksen teki ap. Ja sillä pyrittiin vain lietsomaan kunnon läskiviha. Muutama haluttu aivopieru on jo päätynyt perjantailevitykseen. Jopa GPS tarvitaan... voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin haittaa nähdä ällöttävää rumuutta. Pitäisi olla joku laki mikä velvoittaa ylipainoisille kaapun ainoaksi asuksi ja pää alhaalla niin kukaan ei näe niitä pallonaamoja!
Rumuutta on niin monenlaista. Luonteen rumuus on pahinta. Jos ei pidä ylipainoisesta kumppanista, ei sitten ota sellaista. Ei siitä tarvitse missään palstoilla kiukutella. Loukkaamalla provosointi ja ilkeily on luonteen rumuutta.
Joka 8. tässä keskustelussa ilkkuva nainen sairastuu rintasyöpään. Se muokkaa ulkonäköä, rinnat voi lähteä veks, tehdään mahasta tai selästä uusi. Painoa voi tulla lääkityksen myötä, kehoon kertyy nestettä, käteen voi tulla lymfa jolloin siihen kertyy rasvaa ja nestettä, ei kovin kaunista. Ai niin ja tukka lähtee!
Se on sitten terveys ja ulkonäkö teillä mennyt, muistakaapa ottaa tyyneydellä vastaan jos miehenne jättää teidät sen vuoksi että teistä tulee vastenmielisen näköisiä. Ei ole kiva miettiä yksin että kuollaanko tässä ja tulla hylätyksi oman ulkonäön vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua aina on ihmetyttänyt tämä, että miksi pitää omia mieltymyksiään varta vasten erikseen mainita tuhansille anonyymeille jossain netissä.
Samaa ihmettelen. Ja joka kerran aloitus koskee ylipainoa. (Tai on väheksyntää tyyliin "Ette kai toissanne usko johonkin horoskooppihöpinään"?)
Tässäkin on nyt vain saatu läskivi-ha verhottua hieman kauniimpaan ja miedompaan muotoon kertomalla, ettei muiden ulkonäöllä ole väliä, mutta läski on silti inhottavaa. Ja vieläpä huolehditaan terveydestäkin. Joopa joo.
Toivottavasti ap löytää itselleen jonkun samanlaisen ja yhtä ivallisen ja inhottavan kumppanin, niin saavat yhteistä puheenaihetta solvaamalla lihavia ihmisiä. Onnea ja rakkautta huokuu se suhde. Niin aitoa ja hyväntahtoista.
Mistä näitä kuspäitä riittää, joku jo kävi riekkumassa, kun Iivon kultamitalihypetys otti päähän.
Kyllä kumppanin täytyy huolehtiä itsestään sittenkin kun suhde on vakiintunut. Jos läskit ei sytytä niin ei sytytä. Eri asia jos lihominen johtuu lääkkeistä eli sairauksista. Silloin punnitaan se rakkaus. Miksi pitää lopettaa liikkuminen ja terveelliset elintavat kun vakiintuu. Itte oon pistänyt pari sipsin mussuttajaa pihalle kun koirakin jää ulkoiluttamatta, kun ei vaan jaksa. Vedetään nakkipaketti kylmiltään ja maataan sohvalla vattan vieressä. Yäk.
Etkö pysty asailliseen keskusteluun? Jos aihe olisi sinulle neutraali, ja yksi muiden joukosta, suhtautuisit siihen ihan eri tavalla. Nyt ikävä persoonallisuutesi ja huonot luonteenpiirteesi paistavat läpi ja käytöksesi on lapsellista ja loukkaavaa. Kyse on kohdallasi lihavien inhoamisesta, vaikka heidän kanssaan sinunkaan ei tarvitse olla missään tekemisissä.
Pointti on se, että jokainen meistä voi valita omanlaisensa ja mieleisensä kumppanin, ei tarvitse siitä erikseen jossain palstoilla kertoa. Onko jollekin epäselvää?
Jos tarvii muka erikseen toitottaa tällaista, on kyse ainoastaan lihavien mollaamisesta, ei mistään muusta.
Siinä mielessä olet oikeassa että minulla on huonot kokemukset suhteessa lihoneista. Heistä on tullut laiskoja ja liikuntarajoitteisia. Syystäkin ärsyttää. Vuosia meni hukkaan kun yritin rakastaa ja saada liikkeelle. Ei ollut sairauksia vaan mukava elämä. Röyh.
Ei tilanne noin haukkumalla muutu. Oma valintasi oli tuhlata aikaasi.
Runsas lihominen on aina oire jostain. Ja jos henkilö ei suostu muuttamaan elintapojaan tai terapiaan jne. on toisen silloin lähdettävä, jos ei tilannetta kestä ja haluaa ihan jotain muuta. Katkeruuteen on turha jäädä.
Ihan samahan se on toisen alkoholisoitumisen kanssa, et sinä pulloa piilottamalla saa lopettamaan, vaan olet itse se joka itseään auttaa ja häipyy. Voihan myöhemmin palata yhteen, jos kumppani raitistuu tai pääsee jaloilleen ja normaalipainoon. Enkä nyt tarkoita mitään pientä parin kilon lihomista. Ei kukaan halua olla 150 kiloisen kanssa, on jo vaikeaakin kaikin puolin, mutta ei solvaaminen muuta tilannetta.
Ottaa taatusti päähän, kun se oma rakas turpoaa muodottomaksi, mutta no can do.
Eikä tätä tarvitse koko muulle maailmalle palstalla informoida, ap.
juu ei siihen koko elämä ole mennyt ja lähdinkin kun ei perseet noussut sohvalta. Enkä ole katkera harmissani vain heidän puolestaan. Sittemmin keuhkoahtaumaa ja diabeetestä. Että surettaa vain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Työkaveri, ystävä, sisko, ihan sama. Heidän elämäntapansa, terveytensä ja painonsa ei kuulu mulle.
Mutta ihminen, jonka kanssa pitäisi elää arkea, ehkä elämän loppuun asti, harrastaa seksiä, ym. Terveydellä ja jaksamisella on todellakin väliä. Ulkonäkö ei ole se koko pointti."Ei ehkä koko pointti mutta isoin.
Aika outoa, että olisit huolissasi vain kumppanisi terveydestä (ja painosta), mutta et lainkaan sisaresi, ystäväsi tai vaikka äitisi. Jos olisi kyse vain terveydestä, olisit kyllä huolissasi läheistesikin painosta. Mutta et ole, koska heidän ulkonäkönsä ei ole sulle tärkeintä. (Onnea siitä, et ole täysin pinnallinen!)
Eihän sisarta, äitiä tai parasta kaveri viedä vällyjen väliin. Siitähän aloituksessa oli kysymys- viehätysvoimasta ja siitä mikä kumppanissa miellyttää/ei miellytä.
1) Mitä vttua se kuuluu kenellekkään muulle
2) Miksi vtussa pitää valehdella , että kyse on TERVEYDESTÄ, kun ei ole. Koska jos8lisi, niin silloin välittäisi myös muiden terveydestä.Vittua ei edes löydä ilman GPS:ää, jos pitää navigoida suuren ihravuoren ohitse. Kaivele siinä sitten kynttilänvalossa. Tosi romanttista.
No kerropa ne syyt miksi yleensä ajaudut tällaiseen tilanteeseen? Kokemuksesta taidat puhua.
Se johtuu siitä,että ap ei erota napaa vtusta. Tämä ei sitten muuten ole vitsi,vaan ihan totta!
Kiitos varsin tyhjentävästä vastauksestasi! Onnea navigointiin!
Olen lihava. Kohta lähden miesystäväni luokse. Syödään hyvin, ehkä katsotaan jokin leffa ja sen päälle rakastellaan pitkän kaavan mukaan. Näin meillä, miten teillä? Mies on muuten normaalipainoinen ja liikunnallinen, just sopiva mulle.
Ei kiinnosta kenenkään ylipaino, mutta teet asiasta kuitenkin aloituksen? Ei haittaa kenenkään ylipaino, mutta haittaa jos se on oma kumppani. Eli sillon jonkun ylipaino haittaa kyllä.
En itsekään pidä kaikista ominaisuuksista ihmisissä, mutten jaksa tehdä tänne aloituksia, etten ota kumppaniksi sellaista, tällaista ja tuollaista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Työkaveri, ystävä, sisko, ihan sama. Heidän elämäntapansa, terveytensä ja painonsa ei kuulu mulle.
Mutta ihminen, jonka kanssa pitäisi elää arkea, ehkä elämän loppuun asti, harrastaa seksiä, ym. Terveydellä ja jaksamisella on todellakin väliä. Ulkonäkö ei ole se koko pointti."Ei ehkä koko pointti mutta isoin.
Aika outoa, että olisit huolissasi vain kumppanisi terveydestä (ja painosta), mutta et lainkaan sisaresi, ystäväsi tai vaikka äitisi. Jos olisi kyse vain terveydestä, olisit kyllä huolissasi läheistesikin painosta. Mutta et ole, koska heidän ulkonäkönsä ei ole sulle tärkeintä. (Onnea siitä, et ole täysin pinnallinen!)
Eihän sisarta, äitiä tai parasta kaveri viedä vällyjen väliin. Siitähän aloituksessa oli kysymys- viehätysvoimasta ja siitä mikä kumppanissa miellyttää/ei miellytä.
1) Mitä vttua se kuuluu kenellekkään muulle
2) Miksi vtussa pitää valehdella , että kyse on TERVEYDESTÄ, kun ei ole. Koska jos8lisi, niin silloin välittäisi myös muiden terveydestä.Vittua ei edes löydä ilman GPS:ää, jos pitää navigoida suuren ihravuoren ohitse. Kaivele siinä sitten kynttilänvalossa. Tosi romanttista.
No kerropa ne syyt miksi yleensä ajaudut tällaiseen tilanteeseen? Kokemuksesta taidat puhua.
Niin, sitä minäkin ihmettelen. GPS ei auta pllun löytämisessä. Jos mies ei pllya löydä, niin silloin kannattaa tyytyä nyrkkipyykkiin. Normaalit miehet löytää pllun vaikka perzkännissö, mutta tämä pässi ei. 🤣
Kiitos illan nauruista ;D
Vierailija kirjoitti:
Joka 8. tässä keskustelussa ilkkuva nainen sairastuu rintasyöpään. Se muokkaa ulkonäköä, rinnat voi lähteä veks, tehdään mahasta tai selästä uusi. Painoa voi tulla lääkityksen myötä, kehoon kertyy nestettä, käteen voi tulla lymfa jolloin siihen kertyy rasvaa ja nestettä, ei kovin kaunista. Ai niin ja tukka lähtee!
Se on sitten terveys ja ulkonäkö teillä mennyt, muistakaapa ottaa tyyneydellä vastaan jos miehenne jättää teidät sen vuoksi että teistä tulee vastenmielisen näköisiä. Ei ole kiva miettiä yksin että kuollaanko tässä ja tulla hylätyksi oman ulkonäön vuoksi.
Luuletko että tässä jotain pumpulissa eletään hemmetti :D Luulet vähän liikoja itsestäsi. Ei kuule liikuttanut yhtään, kun ei ollut mitään uutta sydäntä sykähdyttävää. Mulla ei sentään ole tapana pakottaa ketään tykkäämään itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava. Kohta lähden miesystäväni luokse. Syödään hyvin, ehkä katsotaan jokin leffa ja sen päälle rakastellaan pitkän kaavan mukaan. Näin meillä, miten teillä? Mies on muuten normaalipainoinen ja liikunnallinen, just sopiva mulle.
Ymmärrän hyvin, mistä tuo "pitkän kaava". Pelkästään erektion aikaansaamiseen kuluu puolisen tuntia, aktiivisella mielikuvaharjoittelulla avitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä pitäisi provosoitua? Sun mies saa tykätä kenestä haluaa! Wow!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, mistä tuo "pitkän kaava". Pelkästään erektion aikaansaamiseen kuluu puolisen tuntia, aktiivisella mielikuvaharjoittelulla avitettuna.
Vähänpä tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua aina on ihmetyttänyt tämä, että miksi pitää omia mieltymyksiään varta vasten erikseen mainita tuhansille anonyymeille jossain netissä.
Samaa ihmettelen. Ja joka kerran aloitus koskee ylipainoa. (Tai on väheksyntää tyyliin "Ette kai toissanne usko johonkin horoskooppihöpinään"?)
Tässäkin on nyt vain saatu läskivi-ha verhottua hieman kauniimpaan ja miedompaan muotoon kertomalla, ettei muiden ulkonäöllä ole väliä, mutta läski on silti inhottavaa. Ja vieläpä huolehditaan terveydestäkin. Joopa joo.
Toivottavasti ap löytää itselleen jonkun samanlaisen ja yhtä ivallisen ja inhottavan kumppanin, niin saavat yhteistä puheenaihetta solvaamalla lihavia ihmisiä. Onnea ja rakkautta huokuu se suhde. Niin aitoa ja hyväntahtoista.
Mistä näitä kuspäitä riittää, joku jo kävi riekkumassa, kun Iivon kultamitalihypetys otti päähän.
Kyllä kumppanin täytyy huolehtiä itsestään sittenkin kun suhde on vakiintunut. Jos läskit ei sytytä niin ei sytytä. Eri asia jos lihominen johtuu lääkkeistä eli sairauksista. Silloin punnitaan se rakkaus. Miksi pitää lopettaa liikkuminen ja terveelliset elintavat kun vakiintuu. Itte oon pistänyt pari sipsin mussuttajaa pihalle kun koirakin jää ulkoiluttamatta, kun ei vaan jaksa. Vedetään nakkipaketti kylmiltään ja maataan sohvalla vattan vieressä. Yäk.
Etkö pysty asailliseen keskusteluun? Jos aihe olisi sinulle neutraali, ja yksi muiden joukosta, suhtautuisit siihen ihan eri tavalla. Nyt ikävä persoonallisuutesi ja huonot luonteenpiirteesi paistavat läpi ja käytöksesi on lapsellista ja loukkaavaa. Kyse on kohdallasi lihavien inhoamisesta, vaikka heidän kanssaan sinunkaan ei tarvitse olla missään tekemisissä.
Pointti on se, että jokainen meistä voi valita omanlaisensa ja mieleisensä kumppanin, ei tarvitse siitä erikseen jossain palstoilla kertoa. Onko jollekin epäselvää?
Jos tarvii muka erikseen toitottaa tällaista, on kyse ainoastaan lihavien mollaamisesta, ei mistään muusta.
Siinä mielessä olet oikeassa että minulla on huonot kokemukset suhteessa lihoneista. Heistä on tullut laiskoja ja liikuntarajoitteisia. Syystäkin ärsyttää. Vuosia meni hukkaan kun yritin rakastaa ja saada liikkeelle. Ei ollut sairauksia vaan mukava elämä. Röyh.
Ei tilanne noin haukkumalla muutu. Oma valintasi oli tuhlata aikaasi.
Runsas lihominen on aina oire jostain. Ja jos henkilö ei suostu muuttamaan elintapojaan tai terapiaan jne. on toisen silloin lähdettävä, jos ei tilannetta kestä ja haluaa ihan jotain muuta. Katkeruuteen on turha jäädä.
Ihan samahan se on toisen alkoholisoitumisen kanssa, et sinä pulloa piilottamalla saa lopettamaan, vaan olet itse se joka itseään auttaa ja häipyy. Voihan myöhemmin palata yhteen, jos kumppani raitistuu tai pääsee jaloilleen ja normaalipainoon. Enkä nyt tarkoita mitään pientä parin kilon lihomista. Ei kukaan halua olla 150 kiloisen kanssa, on jo vaikeaakin kaikin puolin, mutta ei solvaaminen muuta tilannetta.
Ottaa taatusti päähän, kun se oma rakas turpoaa muodottomaksi, mutta no can do.
Eikä tätä tarvitse koko muulle maailmalle palstalla informoida, ap.
juu ei siihen koko elämä ole mennyt ja lähdinkin kun ei perseet noussut sohvalta. Enkä ole katkera harmissani vain heidän puolestaan. Sittemmin keuhkoahtaumaa ja diabeetestä. Että surettaa vain
Tämähän on keskustelupalsta. Kaikki mielipiteet on o.k, samoin mieltymykset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Jos joku olisi sanonut minulle 20 vuotta sitten, että parisuhteen löytäminen muuttuu erittäin vaikeaksi, koska suurin osa ihmisistä tulee olemaan ylipainoisia, niin en olisi uskonut.
Nyt olen 40-vuotias, ja jos asetan omiksi kriteereikseni kumppanin suhteen normaalipainon ja sinkkuuden (ei mitenkään kohtuuttomat kriteerit), niin jäljelle jää omasta ikäryhmästä noin 5%.
Eli nuo ovat sinun ainoat kriteerisi parisuhteelle, normaalipaino ja sinkkuus? Kuulostat melkoiselta saaliilta.
Ei tarvitse heittäytyä lapselliseksi :) Yritin osoittaa kuinka pelkästään jo noin normaaleiden asioiden toivominen voi nykyään tehdä parisuhteen löytämisestä melko haastavaa Suomessa.
Totta kai minulla on toivomuksia myös kumppanini luonteenpiirteisiin, arvoihin, huumorintajuun jne. liittyen; ihan niin kuin kaikilla muillakin ihmisillä on. Sitä kuinka pieneksi tuo prosenttiosuus pienenisi näiden toivomusten myötä, en halua edes yrittää laskea...
En minä ole lapsellinen, vastasin ihan siihen mitä sanoit. Ellei sitten sinun kommenttisi ole lapsellinen :)
Sinun molemmat kommenttisi ovat vireeltään ylimielisiä ja niissä on narsistinen vivahde. Epäilin tätä jo tuon ensimmäisen kommenttisi perusteella ja tiesin, että et saa oltua vastaamatta ;). Kiitos että todistit asian. Koska narsistisen ihmisen kanssa keskustelu on yhtä hyödyllistä ja mielekästä kuin jos katsoisi maalin kuivumista, jätän kommentoinnin tähän. Onnea kumppaninetsintään. Olet edelleen melkoinen saalis...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sanoisit tämän mielipiteen jollakin amerikkalaisten suosimalla alustalla, sut bannattaisiin alle minuutissa, ja ennen sitä saisit syytöksiä siitä, miten kurja ihminen ja läskifoobikko olet.
Mutta olen kanssasi täysin samaa mieltä.
No mihin tuolla paasauksella tähdättiin? Ois nyt kertonut edes henkilöllisyytensä, niin lihavat osais varoa.
Erehdyin kerran sanomaan täällä, kun osallistuin tatuointeja koskevaan keskusteluun, että tatskat ovat rumia. Jopas tuli hurjaa tekstiä että loukkaan ja haukun tatuoituja ihmisiä jne. ;D
Mutta lihavia saa mollata aivan vapaasti näköjään. Onko mielestäsi fiksua, monille kun on aika vakava paikka, kun esim. yritetään päästä ylipainosta eroon? Ihan tarpeeksi vaikeaa on kuulla koko ajan tätä samaa mollaamista, eikö se riitä, pitääkö tämä palstakin täyttää tällä helvetinmoisella vihalla???
Siis mitä sinä sitten vingut täällä kun kerran itsekin olet käynyt muissa ketjuissa haukkumassa toisten ihmisten ulkonäköä? Niinkö saa tehdä, kunhan ei hauku jotain mikä kolahtaa sinuun henkilökohtaisesti?
Haha, jos en pidä punavihreistä mustetöherryksistä, joita tatskaajan kuvastosta katselen, haukun muita ihmisiä?
Jos en halua pitkiä hiuksia, kun en itselläni sellaisista tykkää, haukun pitkähiuksisia?
Ontuvaa puolustelua esität. On sinunkin läskivihasi syvällä! :o
Mitä sinä oikein mussutat? Kerroit juuri itse että olit käynyt jossain keskustelussa haukkumassa tatuointeja rumiksi. Et suinkaan kertomassa ettet itse haluaisi tatuointia. Tatuointihan on tatuointi vasta kun se on ihmisen nahassa, sitä ennen se on pelkkä kuva. Eli olet siis nimenomaan haukkunut muiden ihmisten ulkonäköä rumaksi mutta nyt vollotat täällä että muut ei kuitenkaan saisi.
Niin, en haluaisi itselleni, enkä pidä kauniina kenenkään iholla, ihmistä yksilöimättä. En myöskään tule siitä erikseen palstalle öyhöttämään, vaan vastaan jos joku kysyy. Esimerkiksi vain nyt otin tällä kertaa.
Jos joku ei pidä vihreistä silmälaseista ja punaisista saparoista naisella, ja mulla ne sattuisivat olemaan, niin en todellakaan loukkaantuisi. Itsetunto on heikko jos joka asiasta mielensä pahoittaa.
Ylipaino taas sitten on todella arka asia varmaankin suurimmalle osalle lihavia, ei siitä jatkuvasti tarvitse muodossa tai toisessa jankata, eikä olla tekemisissä lihavan kanssa. Ottaa hoikan kumppanin ja jatkaa elämää. Miksi pitää jonkun läskeillä päätänsä vaivata, sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että tässä jotain pumpulissa eletään hemmetti :D Luulet vähän liikoja itsestäsi. Ei kuule liikuttanut yhtään, kun ei ollut mitään uutta sydäntä sykähdyttävää. Mulla ei sentään ole tapana pakottaa ketään tykkäämään itsestäni.
Vaikuttaa siltä, että tarvitsisit jonkinlaisen lääkityksen.
Minua ei haittaa toisten ylipaino ja kuitenkin haittaa? Eikö itse huomaa mitä kirjoittaa?
Missä vaiheessa epäterveistä elintavoista tuli ylpeilyn aihe? En muista, että viime vuosituhannen puolella vielä yksikään olisi tosissaan hehkuttanut lihavuuttaan - puhumattakaan että olisi saanut joltain kehopositiivisten armeijalta tsemppitaputukset päälle.
"Terveydellä ja jaksamisella on todellakin väliä."
Tämä on täydellistä hevonpaskaa. Olin 120-kiloisena ammattiurheilijana terveempi ja jaksoin enemmän ja pidempään mitä tahansa kuin 90 prosenttia ikäluokkani naisista. Liikalihavista ihmisistä 30 prosenttia on täysin metabolisesti terveitä, etkä sinä voi ulkoa päin tietää, miksi ja millä tavalla kukakin on lihavaksi päätynyt. Kyse on puhtaasti ulkonäöstä, mutta kiellät sen, koska et halua tuntea itseäsi paskaksi ihmiseksi. Sellainen kuitenkin olet.
Suomalainen pyllerö täytyy pyöräyttää jauhoissa niin kyllä se märkä paikka löytyy ilma gebsiäkin․