Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heitin eilen vedet lapsen naamalle

Vierailija
22.06.2015 |

Kamala olo. 4-vuotias nukkui eilen autossa kun tulimme juhannusreissulta kotiin, joten vielä puoli 11 yöllä huuteli vettä. Olin juuri saanut pikkusisaruksen alapedillä hiljenemään. otin suutuspäissäni vesilasin ja heitin lapsen naamalle. Lapsi haukkoi henkeä ja oli ihan tyrmistynyt. Nyt ihan hirveä syyllisyys, että miten lapsi voi oppia rauhalliseksi kun äiti reagoi noin tilnateessa. Olen aika tulinen kyllä ja pari ylilyöntiä tullut, mutta tämä oli kyllä ikävin. Onko kellään mitään lohdutuksen sanaa tarjota?

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:26"]Hei vettä naamalle? Voi kamala sentään. Kyllä ihan karseat traumat varmasti nyt lapsesi sai. No ei. Et satuttanut lastasi, lyönyt tms joten anna olla. Pari pvää niin ei edes muista koko tapahtumaa. :) Kunhan et tavaksi ota. [/quote]näin! Hyvä kun joku samaa mieltä! Luin näitä vastauksia ja huvitti!! Oottepa hyviä kasvattajia kaikki:-) Laps ei loukannut eikä varmaan saanut traumoja. Eikö teidän kenenkään hermot ikinä mene?

[/quote]

Ei mene niin, että kohdistan lapseen.

Vierailija
62/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan idioottimaisia vastauksia täällä! Mulla ainakin palaisi käpy jos nelivuotias ei pidä sitä turpaansa kiinni just kun toinen on päässyt uneen ja sama nukutusralli alkaa alusta. Hali siis ap:lle! En ihmettele jos meni kuppi nurin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:11"]

Kamala olo. 4-vuotias nukkui eilen autossa kun tulimme juhannusreissulta kotiin, joten vielä puoli 11 yöllä huuteli vettä. Olin juuri saanut pikkusisaruksen alapedillä hiljenemään. otin suutuspäissäni vesilasin ja heitin lapsen naamalle. Lapsi haukkoi henkeä ja oli ihan tyrmistynyt. Nyt ihan hirveä syyllisyys, että miten lapsi voi oppia rauhalliseksi kun äiti reagoi noin tilnateessa. Olen aika tulinen kyllä ja pari ylilyöntiä tullut, mutta tämä oli kyllä ikävin. Onko kellään mitään lohdutuksen sanaa tarjota?

[/quote]

Tulin vielä työpäivän jälkeen lukemaan ja aika kamalaksi meni palauteboxi. Osa syystä, osa syyttä. Narsisti ja muut sadisti jutut meni vähän överiksi.

En myöskään pohjustanut juttua ollenkaan, kunhan vain kiteytyin kohdan missä itse toimin väärin. POintti ei kuitenkaan ollut tuoda esille kuinka mahdoton lapsi oli, vaan kuinka itse toimin väärin. Kuitenkin kaikille tiedoksi, että lapsi oli siis useamman kerran juotetu, peitelty, silitelty ja taputeltu. Meni jo temppuilun puolelle. Eli lapsi ei siis ekaa kertaa nostanut päätään tyynystä ja saanut vesiä naamalleen , vaan olin jo mahdollisimman kärsivällisesti hänet yöpuulle saattanut siinä useampaan kertaan. Oli jo kerran onnistunut herättämään pikkusisaruksensa , jonka edellishuutelusta olin saanut uudelleen nukahtamaan.

Edelleenkään, tekoni ei ollut mitenkään perusteltu vaikka lapsi olisi tehnyt mitä.

Edelliset ylilyöntejäni on ollut noin 5 kpl, joista muistan kaikki (lapsi 4 vee).  Ja tämä on äärimmäisin näistä teoista. Edelliset on ollut tiukka kiskaisu juoksevan lapsen paidasta ruokakaupassa kun lapsi ei totellut ja juoksi patonkeja päin. Toinen oli ruokapöydässä kikkailusta raaahasin huoneeseen. Kolmas oli rappukäytävä episodi. Ja pari muuta vastaavaa. Kuopukselle en ole koskaan hermostunut näkyvästi

Mistään lisääntyvästä ja toistuvasta vihanhallinnasta ei ole kyse.

MUTTA, nämäkin on mielestäni liikaa ja poden näistä valtavan huonoa omatuntoa.

Ja kyllä, minä olen tulistuvaa tyyppiä, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Ja väsyneenä ja ärsytettynä pystyn valitettavasti tällaiseen.

Teidän luvalla tai ilman, annan itselleni kuitenkin synninpäästön asiasta. Jatkan keskustelua illalla lapseni kanssa. Koska tämä on vain irrallinen ote minun elämästä ja lopputuloksena minä itse kuitenkin tiedän mitä minun ja lapseni välillä on. Se on luottamusta ja rakkautta - tästäkin huolimatta.

ap

[/quote]

Mulla on ainakin ap sympatiat sun puolella! Mä en tajua näitä muita äitejä ja vastaajia joiden mielestä moinen käytös on ylimitoitettua. Neljä vuotias on jo niin iso, että pitää osata opetella huomioimaan toisetkin, ja tuo temppuilu kuuluu ikävaiheeseen, joten saattoi oppia että ei jatkossa kannata. 

Vierailija
64/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:35"]

Ihan idioottimaisia vastauksia täällä! Mulla ainakin palaisi käpy jos nelivuotias ei pidä sitä turpaansa kiinni just kun toinen on päässyt uneen ja sama nukutusralli alkaa alusta. Hali siis ap:lle! En ihmettele jos meni kuppi nurin.

[/quote]

Kuppi voi mennä nurin vaikka kuinka mutta sitä ei viskota lapsen naamalle silti. Aikuisen tunnistaa siitä, että se osaa hillitä tunteensa kiperissäkin paikoissa ja ainakin lastensa kanssa. Ja toi tilannehan ei edes ollut erityisen paha. Normaalia lapsiperhearkea, joka pitää kyllä kestää.

Vierailija
65/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua väkivaltaongelmaasi, sillä tuo on niitä ensimmäisiä merkkejä ja kukaan ei tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu.

Vierailija
66/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naureskelen, koska tiedät myös, että vaikka jokin asia on joskus näin, se ei aina ole näin. Tiedän ehkä itse kuitenkin paremmin meidän kotiolot kuin joku täällä palstalla.

Ja minä kyllä osaan lukea ja sisäistää, kiitos vaan. Tuo äiti Teresa kommentti ei ollutkaan aloittajalle kohdistettu, vaan heille jotka eivät ole koskaan jotuneet lapsen kanssa käyttämään voimaa. Juu, aivan eri asia kuin aloituksessa, kyllä.

Viisas en ole väittänyt olevanikaan, mutta jos tuo rauhoittaminen kiinni pitämällä on julmuutta niin täytynee sitten tehdä sairaanhoitopiiristä lastensuojeluilmoitus, sillä heidän ohjeiden mukaan tässä toimitaan.

Vierailija
67/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:58"]

Nää äiti Teresat täällä jotka kehuu, kuinka ei ikinä oo hiusta lapsen päästä taittanut ja lapset jo aikuisia ei varmaan koskaan ole olleet raivokohtauksia saavan pojan äitejä. Siinä vaiheessa kun alkaa mennä kämppä remonttiin ja ammattilaisten ohjeistus on rauhoittaa poika pitämällä kiinni niin silloin joutuu välillä ottelemaan myös pienemmän kanssa. Tietysti voimat täytyy sovittaa tilanteeseen.

[/quote]

Tyhmyys ja julmuus kulkee ilmeisesti sinun tapauksessasi samassa päässä, käsi kädessä. Etkö sinä osaa lukea, vai etkö sinä sisäistä lukemaasi? Aloittajan lapsi on pieni, 4-vuotias, hän pyysi vain lasillisen vettä, oli levoton jouduttuaan reissaamaan siellä täällä vanhempiensa tahdosta johtuen. Hän ei ole mikään riehuja, hän ei ollut tehnyt mitään väärää. Todellinen pahuus asuu naisessa, joissain tuollaisissa kuten aloittaja ja kuten sinä. :(

[/quote]

Luitko välissä olevaa tekstiä? Aloittaja kertoi, että nelivuotia stemppuili tahallaan ja pisti sirkukseksi nukkumisyrtykset. Silloin kun on pitkästä reissusta tulossa, niin sitä on itsekin aika väsynyt ja toivoo että lapset nukahtaisivat nopeasti että saisi mennä itsekin sänkyyn. Nyt valoja. 

Vierailija
68/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:44"]

Naureskelen, koska tiedät myös, että vaikka jokin asia on joskus näin, se ei aina ole näin. Tiedän ehkä itse kuitenkin paremmin meidän kotiolot kuin joku täällä palstalla. Ja minä kyllä osaan lukea ja sisäistää, kiitos vaan. Tuo äiti Teresa kommentti ei ollutkaan aloittajalle kohdistettu, vaan heille jotka eivät ole koskaan jotuneet lapsen kanssa käyttämään voimaa. Juu, aivan eri asia kuin aloituksessa, kyllä. Viisas en ole väittänyt olevanikaan, mutta jos tuo rauhoittaminen kiinni pitämällä on julmuutta niin täytynee sitten tehdä sairaanhoitopiiristä lastensuojeluilmoitus, sillä heidän ohjeiden mukaan tässä toimitaan.

[/quote]

Niinpä, lapsi oireilee

Vierailija
69/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:39"]

[/quote]

Kuppi voi mennä nurin vaikka kuinka mutta sitä ei viskota lapsen naamalle silti. Aikuisen tunnistaa siitä, että se osaa hillitä tunteensa kiperissäkin paikoissa ja ainakin lastensa kanssa. Ja toi tilannehan ei edes ollut erityisen paha. Normaalia lapsiperhearkea, joka pitää kyllä kestää.

[/quote]

Voi kristus.. 

Vierailija
70/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menikö se lapsi heiton jälkeen kiltisti nukkumaan? Tajusiko se, että heitit vedet sen naamalle, kun oli temppuillut? Olisiko pitänyt viimeisen vesilasillisen jälkeen ilmoittaa lapselle, että se todellakin oli viimeinen ja sen jälkeen pysyä kannassa?

Mä vaan mietin, että kuinka johdonmukainen olit tuossa ramppaamisen sallimisessa? Kannattaisi heittää vedet omalle naamalle, sinähän mokasit, ei lapsi. Lapsi toimi, niinkuin parhaaksi näki, jotta sai sinulta huomiota.

Joo, mä en olis edelleenkään heittänyt vesiä naamalle, vaan olisin tokaissut että nyt on juotu jo niin paljon, että aamulla sitten saa. 4-vuotias myös sisäistää asiat paremmin, kun sille kerrotaan, että mitä tapahtuu seuraavaksi. (iltapalan jälkeen pesu, pesun jälkeen yövaatteet, okei yksi vesilasi ja sen jälkeen nukkumaan..... Kai tän nyt kaikki tietää????)

Vierailija
71/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:39"]

[/quote]

[/quote]

Voi kristus.. 

[/quote]

Kristusta sinun on syytä avuksesi pyytääkin. On oikeasti vakava asia jos aikuinen kohdistaa väkivaltaa lapsiaan kohtaan. Lapsesi järkyttyi tuosta aivan varmasti ja muistaa sen lopun ikäänsä. Sillä väkivaltaahan tuo oli, ei sitä miksikään muuksi voi muuttaa.  Katso, ettet enää menettele noin. Pidä se kirkkaana koko ajan silmiesi edessä, äläkä unohda. Tuota tekoa ei pidä vähätellä, eikä selitellä millään väsymyksellä yms. vaan pitää todella vakavana asiana, josta pitää ottaa opikseen, ettei enää tee vastaavasti tai jopa pahemmin. Sillä jos et itse suhtaudu tekoosi vakavasti, et siitä hetken kuluttua enää välitä vaan saatat tehdä kiukuspäissäsi jotakin pahemmin.

Vierailija
72/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:58"]

Nää äiti Teresat täällä jotka kehuu, kuinka ei ikinä oo hiusta lapsen päästä taittanut ja lapset jo aikuisia ei varmaan koskaan ole olleet raivokohtauksia saavan pojan äitejä. Siinä vaiheessa kun alkaa mennä kämppä remonttiin ja ammattilaisten ohjeistus on rauhoittaa poika pitämällä kiinni niin silloin joutuu välillä ottelemaan myös pienemmän kanssa. Tietysti voimat täytyy sovittaa tilanteeseen.

[/quote]

Tyhmyys ja julmuus kulkee ilmeisesti sinun tapauksessasi samassa päässä, käsi kädessä. Etkö sinä osaa lukea, vai etkö sinä sisäistä lukemaasi? Aloittajan lapsi on pieni, 4-vuotias, hän pyysi vain lasillisen vettä, oli levoton jouduttuaan reissaamaan siellä täällä vanhempiensa tahdosta johtuen. Hän ei ole mikään riehuja, hän ei ollut tehnyt mitään väärää. Todellinen pahuus asuu naisessa, joissain tuollaisissa kuten aloittaja ja kuten sinä. :(

[/quote]

Luitko välissä olevaa tekstiä? Aloittaja kertoi, että nelivuotia stemppuili tahallaan ja pisti sirkukseksi nukkumisyrtykset. Silloin kun on pitkästä reissusta tulossa, niin sitä on itsekin aika väsynyt ja toivoo että lapset nukahtaisivat nopeasti että saisi mennä itsekin sänkyyn. Nyt valoja. 

[/quote]

Samaa ihmettelee ap! Tämä homma on mennyt jo niin viihteen puolelle ja överiksi, että itsekin uskallan ruveta jo näille vastauksille naureskelemaan. Tuosta kirjoituksesta nousee itselleni niin huvittava mielikuva pienestä  heiveröisestä  nelivuotiaasta "joka vain pyytää vettä" järkyttävään janoonsa ja saa tästä maksuksi mukin pohjat kylmää vettä sadistiselta äidiltään. kun muistelen eilisiltaista rallia nelivuotiaan taholta ja nuo "JANOOOOOOOOO!!!" huutelut ja surullisenkuuluisan "vedet naamalla"-tilanteen niin aika erilaiset mielikuvat nousee. Sori, mutta tämä on jo niin koomista että olen jo unohtanut aamuiset fiilikset aloitusta tekien.

Ja siis tosiaan oltiin matkustetu hurjat 100 km ilta neljästä viiteen (joka sitten piristytti 4-vuotiaan, kuten kaikki tiedämme.) ja viikonloppu vietettiin lasten ehdoilla trampoliinilla pomppien, eli ihan hiirveästä reissauksesta vanhempien tahdosta johtuen ei ollut kyse. Mutta joo... sori.

Vierailija
73/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 128 on ap, nro 25 ei.

T.Ap

Vierailija
74/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:58"]

Sori, mutta tämä on jo niin koomista että olen jo unohtanut aamuiset fiilikset aloitusta tekien.

[/quote]

Joo, koomista tosiaan, sehän on totta.

Mikä olisikaan hauskempaa kuin väkivaltainen äiti, naurattaa ihan hulluna :D:D:D

Vierailija
75/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:53"]

No menikö se lapsi heiton jälkeen kiltisti nukkumaan? Tajusiko se, että heitit vedet sen naamalle, kun oli temppuillut? Olisiko pitänyt viimeisen vesilasillisen jälkeen ilmoittaa lapselle, että se todellakin oli viimeinen ja sen jälkeen pysyä kannassa?

Mä vaan mietin, että kuinka johdonmukainen olit tuossa ramppaamisen sallimisessa? Kannattaisi heittää vedet omalle naamalle, sinähän mokasit, ei lapsi. Lapsi toimi, niinkuin parhaaksi näki, jotta sai sinulta huomiota.

Joo, mä en olis edelleenkään heittänyt vesiä naamalle, vaan olisin tokaissut että nyt on juotu jo niin paljon, että aamulla sitten saa. 4-vuotias myös sisäistää asiat paremmin, kun sille kerrotaan, että mitä tapahtuu seuraavaksi. (iltapalan jälkeen pesu, pesun jälkeen yövaatteet, okei yksi vesilasi ja sen jälkeen nukkumaan..... Kai tän nyt kaikki tietää????)

[/quote]

En siis ollut vihainen niinkään tästä veden pyytelystä, vaan lähinnä siitä että herätti pienempää sisarustaan kun huusi JANOOOOOOOOOOO. Ja kun se pienempi taas heräsi niin siinä se nukutusralli vasta onkin, vanhemman saa kyllä yleensä nukkumaan helposti.

ap

Vierailija
76/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:34"]Lapsen reaktio oli neutraali koska pelkää äitinsä ennalta arvaamattomia raivonpuuskia. Historiaa on jo kuten ap on kertonut, riuhtomista yms.

Luulisi lapsen itkevän jos tuollainen tapahtuu, nyt vaan totesi että unikaveri kastui. Mitä olisi seurannut jos lapsi olisi itkenyt, ehkä jotain pahempaa. Ehkäpä lapsi on kokenut jo väkivaltaa, en taroita ojentavaa tukistusta vaan oikeaa väkivaltaa.

Aloittaja kylpytynnyriin ja joku vahvempi painaa muutaman kerran pään vedenpinnan alapuolelle. Siinähän haukkoisi henkeään ja miettisi tekojaan.
[/quote]

Voi hyvänen aika taas kerra. Tai sitten lapsi ei itkenyt, kun tapahtuma ei lapsesta kovin järkyttävä ollut. Ihania nää keittiöpsykologit :D

Vierailija
77/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:34"]Lapsen reaktio oli neutraali koska pelkää äitinsä ennalta arvaamattomia raivonpuuskia. Historiaa on jo kuten ap on kertonut, riuhtomista yms. Luulisi lapsen itkevän jos tuollainen tapahtuu, nyt vaan totesi että unikaveri kastui. Mitä olisi seurannut jos lapsi olisi itkenyt, ehkä jotain pahempaa. Ehkäpä lapsi on kokenut jo väkivaltaa, en taroita ojentavaa tukistusta vaan oikeaa väkivaltaa. Aloittaja kylpytynnyriin ja joku vahvempi painaa muutaman kerran pään vedenpinnan alapuolelle. Siinähän haukkoisi henkeään ja miettisi tekojaan. [/quote] Voi hyvänen aika taas kerra. Tai sitten lapsi ei itkenyt, kun tapahtuma ei lapsesta kovin järkyttävä ollut. Ihania nää keittiöpsykologit :D

[/quote]

Joo, pienelle lapselle on arkipäivää, että heitetään vedet naamalle, esim. päiväkodeissa on jatkuvasti joku hoitaja heittämässä vedet naamalle, se on niin tavallista.

Senhän voisi ihan kirjoittaa kasvatustavoitteisiin, koska se on niin tavallinen juttu, ja lapsetkin ihan ottavat sen arkipäiväisenä elämänä.

Hyvä idea.

Vierailija
78/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:53"]

[/quote]

En siis ollut vihainen niinkään tästä veden pyytelystä, vaan lähinnä siitä että herätti pienempää sisarustaan kun huusi JANOOOOOOOOOOO. Ja kun se pienempi taas heräsi niin siinä se nukutusralli vasta onkin, vanhemman saa kyllä yleensä nukkumaan helposti.

ap

[/quote]

No mutta tajusiko lapsi, että olit heittänyt vedet naamalle sen temppuilun takia? Ja rauhottuiko lapsi siitä, vai tuliko raivari vai mitä tapahtui? Mitä olit tehnyt ensin, jotta lapsesi olisi mennyt kiltisti nukkumaan mölyämisen sijaan?

Vierailija
79/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt todettu ap. toimesta, että vedet 4v lapsen naamalle on -

A. hauskaa ja nyt ap. jo ihan naurattaa näin hauska tapahtuma 

B. arkipäiväistä ja lapselle ihan tavallista elämää

Kuulostaa ihan hyvältä.

Vierailija
80/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en voi olla lukematta tosta kokoajan että heitin lapsivedet naamalle!!!hekoheko..

kaikilla palaa joskus pinna.Älä sure!Ei se lapsi siitä traumatisoidu kun oot sille nyt oikein kiltti ja hellit.Selitä että äitiltä vähä palo pinna mutta nyt äiti on ihan kiltisti!;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän