Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heitin eilen vedet lapsen naamalle

Vierailija
22.06.2015 |

Kamala olo. 4-vuotias nukkui eilen autossa kun tulimme juhannusreissulta kotiin, joten vielä puoli 11 yöllä huuteli vettä. Olin juuri saanut pikkusisaruksen alapedillä hiljenemään. otin suutuspäissäni vesilasin ja heitin lapsen naamalle. Lapsi haukkoi henkeä ja oli ihan tyrmistynyt. Nyt ihan hirveä syyllisyys, että miten lapsi voi oppia rauhalliseksi kun äiti reagoi noin tilnateessa. Olen aika tulinen kyllä ja pari ylilyöntiä tullut, mutta tämä oli kyllä ikävin. Onko kellään mitään lohdutuksen sanaa tarjota?

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Jotenkin aika kaukana todellisuudesta toi ajatus, "mitä ,jos lapsi olisi vetänyt vettä henkeensä ja tukehtunut" ..siis naamalle roiskahtaneesta lasillisesta? josta ehkä murto-osa osuu naamaan? nyt on kyllä melkoista liioittelua. Mutta toki olen sitä mieltä, että ap:n pitäisi opetella hillitsemään kiukkuaan.

Vierailija
42/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:35"]

Ehkä sun kannattaa alkaa keskittymään tulevaisuuteen ja omaan itseesi, lopettaa muiden ihmisten haukkuminen, ammattikunnan mustamaalaus ja oman lapsuutesi katkera muistelu.

[/quote]

Joo, mun mielestä ihan typerää, että esim. itävallassa paljastuneista lastenkotien työntekijöiden tekemistä raiskauksista ja lasten myymisestä tulee rangaistuksia; miksei ne ihmiset vaan mene eteenpäin elämässä ja lopeta niiden raiskaajien mustamaalamista.

Voitaisiinko oikeastaan lopettaa kaikkien mustamaalaminen, mennä eteenpäin, miksi rangaista raiskauksista, murhista jne. voidaan vaan mennä eteenpäin, ja lopettaa ihmisten haukkuminen, uhrit voivat mennä itseensä.

Ihan typerää olettaakaan, että suomessakaan lasun työntekijöiden tulisi oikeasti tehdä työnsä, uhrit ovat vain katkeria, miksi eerikankin lasutyöntekijät ovat oikeudessa, ihan turhaa, ja ihmisten haukkumista, ja ennen kaikkea koko ammattikunnan mustamaalausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:15"]Olet ap sadistinen roska, etkä suinkaan mikään tulinen ja temperamenttinen. Älä mustamaalaa tulista luonteenlaatua, koska se tulisuus normaalin rajoissa pysyen ei tarkoita että pelottelisi ja vahingoittaisi heikompiaan (tai ketään) tai käyttäisi esim. huoltajan auktoriteettiasemaansa koskaan noin väärin. Tekisin sinusta vauhdilla viuhuen lastensuojeluilmoituksen, jos tietäisin henkilöllisyytesi. Miksi te naiset usein ymmärrätte väärällä tavalla vaikka minkälaisia roskia, kunhan roska vaan on nainen? Paha on paha, on hän sitten mies tai nainen. Aloittajan huolena on kirjoittamansa mukaan se kuinka lapsi voi tuollaisten hyökkäysten (kirjoitti muitakin tapauksia olleen) jälkeen oppia rauhalliseksi. Mielestäni olisi syytä olla huolissaan siitä, kuinka lapsi voi oppia luonnehäiriöttömäksi ja edes jonkinlaisen perusturvan omaavaksi, mikäli on saanut pienenä osakseen jotain noin viallista käytöstä. Heikoin aines aina taatusti lisääntyy, jälleenhän me sen näemme. Hän, jonka kuuluisi antaa turvaa, hyökkääkin varoittamatta tuolla tavoin kimppuun, juuri ennen kuin on nukahtamassa ja kenties yliväsynyt vanhempien riepoteltua häntä ensin pitkin juhannusrientoja. Ei tipu pätkääkään myötätuntoa aloittajalle, ei ole ansainnut sitä yhtä hippusellistakaan! Hyi helvetti mitä tyyppejä. [/quote] Siis sinä olet sairas. Hae apua. Kukaan tervejärkinen ei ajattele niin kuin sinä.

[/quote]

Anteeksi kuinka? Minäkö siis olen jotenkin aivan epäterve, kun erittäin hyvin osaan asettua muiden ihmisten asemiin, tuntea etenkin jotenkin heikompia kohtaan vahvasti empatiaa, toisin kuin moni muu tässä ketjussa? Kuinka sairas sinä olet, kun kirjoitat minulle noin? Tässä tapauksessa ap selittelyineen ei ole oleellinen eikä keskipisteessä, vaikka jonkinlaisesta suuresta narsistisuudestaan(?) johtuen hän koko ajan itseään alleviivaakin ja mitätöi väärää tekoaan monin tavoin. Se pieni puolustuskyvytön ihminen on se oleellisin. Hän koki irrationaalisen hyökkäyksen oman äitinsä taholta maatessaan kotonaan sängyssään, sellaisessa paikassa, jossa tulisi aina olla turvassa. Lapsi kun on luonnon sanelemana luotu sellaiseksi, että omaa vanhempaansa se tahtoo ymmärtää liiankin pitkälle. Jopa väkivaltaisia ja juoppoja ne lapset ymmärtää, koska ne on niiden lasten ainoat omat vanhemmat. Perusturvallisuuden tunne ei kehity normaalisti tuollaisessa, ja se on fakta. Lapsihan kyllä teeskentelee kaiken olevan hyvin, kunnes jonain päivänä kaikki mennyt hyvinkin todennäköisesti kuohuu yli. Mutta onneksi vanhemmat eivät ole mistään koskaan vastuussa, heillä vaan menee hermot vähän mistä sattuu ja sillä selvä.
[/quote]
Olet edelleen ihan sekaisin. Mua jo naurattaa. :D

Vierailija
44/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:21"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:08"] Huh mitä porukkaa täällä taas :DDD Mun täti heitti mun serkun naamalle jugurtin kun serkku oli pieni, oli väsynyt ja kaksosten kanssa oli ollut rankkaa. Serkku oli kiukutellut ja parkunut, sit varmaan vaan napsahti. Täti ihan normaali empatiakykyinen aikuinen, joka on lastensuojelussa töissä ja serkku on nyt normaali koulussa menestyvä kiltti 15v, joka ei muista koko tapahtumaa. Juu tätini täytyy olla kamala sadisti! [/quote] Lastensuojelussa työskentelevät on usein empatiakyvyttömiä sadisteja. Turtuneita kaikkeen siihen mitä he näkevät. 15 vuotiaasta ei voi tehdä johtopäätöksiä millainen aikuinen hänestä tulee, kun kasvaa omaksi itsekseen ja se omasisin  vanhempana korostuu. [/quote] Lastensuojelussa työskentelevät empatiakyvyttömiä sadisteja? Huh mitä juttua täällä taas. Kuullostat todella pahoinvoivalta ihmiseltä. [/quote] Sitä olenkin. Lastensuojunasikakas ollut lähes koko lapsuuteni. Eikä kokemusta ole vain yhdestä työntekijästä. Vaihtuvuus on ollut sääntö kuin poikkeus. 15 vuotta ja yli 15 virkailijaa. [/quote] Ehkä sun kannattaa alkaa keskittymään tulevaisuuteen ja omaan itseesi, lopettaa muiden ihmisten haukkuminen, ammattikunnan mustamaalaus ja oman lapsuutesi katkera muistelu.

[/quote]

Lapsuutta on vielä elettävänä ennen kun tästä kierteestä pääsee eroon. Minulla ei ole vielä itsemääräämisoikeutta olen vielä muutaman kuukauden tämän täydellisen ammattiryhmän ohjailtavissa. Olet onnekas kun olet elänyt suht terveen lapsuuden ja voit katsoa asioita vaaleanpunaisten sydämenmuotoisten lasien läpi. Mutta kiitos vaan sinullekin kannustuksesta. Se on niin helppo lyödä lyötyä ja tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi. Kompeisoitko kenties tällä omaa epävarmuuttasi?!

Vierailija
45/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkea, mutta aloittajalle: Mä ymmärrän sua. Ja joo, olen varmasti kauhea mutsi ja lapset pitää ottaa multa pois... Mutta toi tilanne, ite väsynyt, just saat yhen nukkumaan ja sitten se yks alkaa kilkattamaan sieltä kymmenettä kertaa et on jano (tai vessahätä tai asiaa tai peitto huonosti tai... Sit napsahti, ei tietenkään olis saanu, mut potkii se lehmäkin hei välillä. Oot varmaan asiaa jo anteeksi pyytänyt? Ei sitä kannata jäädä märehtimään. Jos lapsi ottaa asian esille, sitten taas selität että toimit väärin, aikuisetkin tekee virheitä. Itsellä 5 lasta ja välillä on ylilyöntejä tullut. Ketään en ole lyönyt, mutta esim. siirtänyt tilanteesta pois turhan kovasti, huutanut ja karkaavaa lasta olen ottanut tukasta kiinni. Ylpeä en näistä ole, enkä ketään yllytä näin toimimaan. Sanotaanko et ymmärrän, mutta en hyväksy.

Vierailija
46/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä lainkaan, aikuinen voi purkaa vihaansa vaikka esineisiin, ei lapseen. Omat lapseni ovat jo aikuisia, ikinä en ole käyttänyt väkivaltaa, jos olen suuttunut, olen poistunut huoneesta ja mennyt vaikka pihalle, mieheni on samanlainen, väkivaltaan nollatoleranssi. Ymmärtäköön samanlainen raivokohtauksista kärsivä, itsehillintää voi opetella ja vain tasaväkisen kanssa saa otella.

Vierailija
47/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana äiti olet. Toivottavasti kun sulla paha olo ja kiukuttaa, mies heittää kans vaikka kahvit niskaan. 

Vierailija
48/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais hakea apua tohon aggressiiviseen käytökseen. Varsinkin jos itsekkin huomaat, että ylilyönnit lisääntyy ja pahenee.

Oikeasti. Vaikka minua kuinka ärsyttäisi ja vituttaisi, niin ei tulisi mieleen kiukutella lapselle sen takia, että sillä on jano. Huhheijaa.

Vierailija
49/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:31"]

Ihana äiti olet. Toivottavasti kun sulla paha olo ja kiukuttaa, mies heittää kans vaikka kahvit niskaan. 

[/quote]

Toivotaan niin.

Vierailija
50/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää äiti Teresat täällä jotka kehuu, kuinka ei ikinä oo hiusta lapsen päästä taittanut ja lapset jo aikuisia ei varmaan koskaan ole olleet raivokohtauksia saavan pojan äitejä. Siinä vaiheessa kun alkaa mennä kämppä remonttiin ja ammattilaisten ohjeistus on rauhoittaa poika pitämällä kiinni niin silloin joutuu välillä ottelemaan myös pienemmän kanssa. Tietysti voimat täytyy sovittaa tilanteeseen.

Vierailija
51/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 15:58"]

Nää äiti Teresat täällä jotka kehuu, kuinka ei ikinä oo hiusta lapsen päästä taittanut ja lapset jo aikuisia ei varmaan koskaan ole olleet raivokohtauksia saavan pojan äitejä. Siinä vaiheessa kun alkaa mennä kämppä remonttiin ja ammattilaisten ohjeistus on rauhoittaa poika pitämällä kiinni niin silloin joutuu välillä ottelemaan myös pienemmän kanssa. Tietysti voimat täytyy sovittaa tilanteeseen.

[/quote]

Joo, tuohan on täysin sama tilanne kuin arvaamatta heittää vedet lapsen naamalle.

Vierailija
52/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu kyllä sympatiaa sulle täältäkään. Lasta ei saa kohdella noin rumasti. Ja mieleeni tulee, että oletkohan mahtanut tehdä jotakin ilkeämpääkin. Hommaat itsesi nyt johonkin terapiaan ja menet puhumaan noista vihanhallintaongelmistasi. Kukaan täyspäinen vanhempi ei hebaa tulla tavalla.

Vierailija
53/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:02"]

[/quote]

Väkivalta periytyy vanhemmalta lapselle, ilmankos lapsi tuhoaa kämppää, ei muutakaan osaa.

Joo, tuohan on täysin sama tilanne kuin arvaamatta heittää vedet lapsen naamalle.

[/quote]

Vierailija
54/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:11"]

Kamala olo. 4-vuotias nukkui eilen autossa kun tulimme juhannusreissulta kotiin, joten vielä puoli 11 yöllä huuteli vettä. Olin juuri saanut pikkusisaruksen alapedillä hiljenemään. otin suutuspäissäni vesilasin ja heitin lapsen naamalle. Lapsi haukkoi henkeä ja oli ihan tyrmistynyt. Nyt ihan hirveä syyllisyys, että miten lapsi voi oppia rauhalliseksi kun äiti reagoi noin tilnateessa. Olen aika tulinen kyllä ja pari ylilyöntiä tullut, mutta tämä oli kyllä ikävin. Onko kellään mitään lohdutuksen sanaa tarjota?

[/quote]

Tulin vielä työpäivän jälkeen lukemaan ja aika kamalaksi meni palauteboxi. Osa syystä, osa syyttä. Narsisti ja muut sadisti jutut meni vähän överiksi.

En myöskään pohjustanut juttua ollenkaan, kunhan vain kiteytyin kohdan missä itse toimin väärin. POintti ei kuitenkaan ollut tuoda esille kuinka mahdoton lapsi oli, vaan kuinka itse toimin väärin. Kuitenkin kaikille tiedoksi, että lapsi oli siis useamman kerran juotetu, peitelty, silitelty ja taputeltu. Meni jo temppuilun puolelle. Eli lapsi ei siis ekaa kertaa nostanut päätään tyynystä ja saanut vesiä naamalleen , vaan olin jo mahdollisimman kärsivällisesti hänet yöpuulle saattanut siinä useampaan kertaan. Oli jo kerran onnistunut herättämään pikkusisaruksensa , jonka edellishuutelusta olin saanut uudelleen nukahtamaan.

Edelleenkään, tekoni ei ollut mitenkään perusteltu vaikka lapsi olisi tehnyt mitä.

Edelliset ylilyöntejäni on ollut noin 5 kpl, joista muistan kaikki (lapsi 4 vee).  Ja tämä on äärimmäisin näistä teoista. Edelliset on ollut tiukka kiskaisu juoksevan lapsen paidasta ruokakaupassa kun lapsi ei totellut ja juoksi patonkeja päin. Toinen oli ruokapöydässä kikkailusta raaahasin huoneeseen. Kolmas oli rappukäytävä episodi. Ja pari muuta vastaavaa. Kuopukselle en ole koskaan hermostunut näkyvästi

Mistään lisääntyvästä ja toistuvasta vihanhallinnasta ei ole kyse.

MUTTA, nämäkin on mielestäni liikaa ja poden näistä valtavan huonoa omatuntoa.

Ja kyllä, minä olen tulistuvaa tyyppiä, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Ja väsyneenä ja ärsytettynä pystyn valitettavasti tällaiseen.

Teidän luvalla tai ilman, annan itselleni kuitenkin synninpäästön asiasta. Jatkan keskustelua illalla lapseni kanssa. Koska tämä on vain irrallinen ote minun elämästä ja lopputuloksena minä itse kuitenkin tiedän mitä minun ja lapseni välillä on. Se on luottamusta ja rakkautta - tästäkin huolimatta.

ap

Vierailija
55/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, geenitutkijakin ehtii täällä olla... Lapsilla voi olla käytöshäiriöitä, joissa pyrkii rikkomaan ja tuhoamaan asioita ja esineitä, vaikka ei ole väkivaltaista taustaa, tiesitkö?

Vierailija
56/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:06"]

Jahas, geenitutkijakin ehtii täällä olla... Lapsilla voi olla käytöshäiriöitä, joissa pyrkii rikkomaan ja tuhoamaan asioita ja esineitä, vaikka ei ole väkivaltaista taustaa, tiesitkö?

[/quote]

Lapsi oireilee turvattomuuttaan, ja pelosta, pelkää väkivaltaa kotonaan. Tiedätkös?

Vierailija
57/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:26"]Hei vettä naamalle? Voi kamala sentään. Kyllä ihan karseat traumat varmasti nyt lapsesi sai. No ei. Et satuttanut lastasi, lyönyt tms joten anna olla. Pari pvää niin ei edes muista koko tapahtumaa. :) Kunhan et tavaksi ota.
[/quote]näin! Hyvä kun joku samaa mieltä! Luin näitä vastauksia ja huvitti!! Oottepa hyviä kasvattajia kaikki:-) Laps ei loukannut eikä varmaan saanut traumoja. Eikö teidän kenenkään hermot ikinä mene?

Vierailija
58/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyl huippupalsta! Hittoako tässä on missään tutkimuksissa käyty, kun täältä saa vastauksen meidän lapsen ongelmien aiheuttajaan kahden viestin jälkeen. :D :D Kiitos, nyt voimme tästä hyvillä mielun jatkaa huostaanotolla niin varmasti sitten tilanne helpottaa.

Vierailija
59/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:16"]

Tää on kyl huippupalsta! Hittoako tässä on missään tutkimuksissa käyty, kun täältä saa vastauksen meidän lapsen ongelmien aiheuttajaan kahden viestin jälkeen. :D :D Kiitos, nyt voimme tästä hyvillä mielun jatkaa huostaanotolla niin varmasti sitten tilanne helpottaa.

[/quote]

Naureskele vaan, mutta tosiasia on, että kotiolot vaikuttavat, pelkääviä lapsia kasvaa väkivallan uhan alla.

Vierailija
60/141 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tyhmyys ja julmuus kulkee ilmeisesti sinun tapauksessasi samassa päässä, käsi kädessä. Etkö sinä osaa lukea, vai etkö sinä sisäistä lukemaasi? Aloittajan lapsi on pieni, 4-vuotias, hän pyysi vain lasillisen vettä, oli levoton jouduttuaan reissaamaan siellä täällä vanhempiensa tahdosta johtuen. Hän ei ole mikään riehuja, hän ei ollut tehnyt mitään väärää. Todellinen pahuus asuu naisessa, joissain tuollaisissa kuten aloittaja ja kuten sinä. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi