Heitin eilen vedet lapsen naamalle
Kamala olo. 4-vuotias nukkui eilen autossa kun tulimme juhannusreissulta kotiin, joten vielä puoli 11 yöllä huuteli vettä. Olin juuri saanut pikkusisaruksen alapedillä hiljenemään. otin suutuspäissäni vesilasin ja heitin lapsen naamalle. Lapsi haukkoi henkeä ja oli ihan tyrmistynyt. Nyt ihan hirveä syyllisyys, että miten lapsi voi oppia rauhalliseksi kun äiti reagoi noin tilnateessa. Olen aika tulinen kyllä ja pari ylilyöntiä tullut, mutta tämä oli kyllä ikävin. Onko kellään mitään lohdutuksen sanaa tarjota?
Kommentit (141)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:08"]
Huh mitä porukkaa täällä taas :DDD Mun täti heitti mun serkun naamalle jugurtin kun serkku oli pieni, oli väsynyt ja kaksosten kanssa oli ollut rankkaa. Serkku oli kiukutellut ja parkunut, sit varmaan vaan napsahti. Täti ihan normaali empatiakykyinen aikuinen, joka on lastensuojelussa töissä ja serkku on nyt normaali koulussa menestyvä kiltti 15v, joka ei muista koko tapahtumaa. Juu tätini täytyy olla kamala sadisti!
[/quote]
Painu sinä teini vittuun. Tämä keskustelu on aikuisille.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:11"]
Huh mitä porukkaa täällä taas :DDD Mun täti heitti mun serkun naamalle jugurtin kun serkku oli pieni, oli väsynyt ja kaksosten kanssa oli ollut rankkaa. Serkku oli kiukutellut ja parkunut, sit varmaan vaan napsahti. Täti ihan normaali empatiakykyinen aikuinen, joka on lastensuojelussa töissä ja serkku on nyt normaali koulussa menestyvä kiltti 15v, joka ei muista koko tapahtumaa. Juu tätini täytyy olla kamala sadisti!
[/quote]
Mä kanssa ihan tyrmistyneenä luen näitä juttuja! Siis mitä ihmettä. Kyllä on kunnon jeesustelua liikkeellä.
[/quote]
Teini-iässä sitä vielä vähän hämmästelee näitä asioita kun kaikki on niin kovin mustavalkoista.
Tämä keskustelu karkaa jo ihan käsistä. :D
Totta kai tuollainen tilanne ei ole mikään pikkujuttu ja ap:llä on itsetutkiskelun paikka, koska tuollainen ei saa toistua. Mutta, että lastensuojeluilmoitusta tai lapsen poissijoittamista noilla perustein? Mun äitini ei ole aina ollut helpoin äiti, sillä hänen perustemperamenttinsa on sellainen, että kiivastuu helposti ja palautetta tulee ainakin sanallisesti. Muutaman kerran muistan saaneeni tukistuksen osakseni, kun oikein ärsytin väsyneitä vanhempiani. Sen tapauksen muistan yhä, kun sain kerran ilman syyttä tukkapöllyä isältäni väärinymmärryksen seurauksena. Ilmapiiri on kuitenkin ollut aina rakastava kotonani, enkä ole traumatisoitunut muutaman vanhempieni ylilyönnin seurauksena, enkä koskaan ole kokenut oikeasti olevani vaarassa kotonani. Säälin kyllä erästä koulutoveriani, joka oli jatkuvasti äitinsä henkisen väkivallan uhrina, ja huutoa ja syytöstä tuli joka asiasta ihan jatkuvasti, pelkäsin käydä heillä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:08"]
[/quote]
Lastensuojelussa työskentelevät on usein empatiakyvyttömiä sadisteja. Turtuneita kaikkeen siihen mitä he näkevät.
15 vuotiaasta ei voi tehdä johtopäätöksiä millainen aikuinen hänestä tulee, kun kasvaa omaksi itsekseen ja se omasisin vanhempana korostuu.
[/quote]
Lastensuojelussa työskentelevät empatiakyvyttömiä sadisteja? Huh mitä juttua täällä taas. Kuullostat todella pahoinvoivalta ihmiseltä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 13:16"]Tiedän kokemuksesta, että kyllä sinä apua tarvitset, ap. Tuollainen sadistinen, kylmäverinen itsehillinnän menettäminen, varsinkin lapsen kanssa, ei ole mitään "temperamenttia" tai "kiivautta". Joku diagnoosi sinullekin lyötyy, raivonpuuskasyndrooma tai joku vastaava. Et sinä paha ole, mutta jollain tavalla sairas. [/quote] Sadistista ja kylmäveristä? Luuletko tosiaan että tuo on. Ei ole. Väärin kyllä mutta ei mitään sadistista ja kylmäveristä. Minulle tehtiin noin kuten yhdessä aiemmassa viestissä kerroin eikä jäänyt traumoja yms. Ei sen jälkeen ole tehnyt mitään tuollaista.
[/quote]
Tuollainen avuttoman olennon nöyryyttäminen ON sadistista ja kylmäveristä. On se jumalauta absurdia, että joudun tämän edes sanomaan. Hankkiudu sinäkin hoitoon, jos tuollainen kasvatusmetodi on sinusta ok.
[/quote] ei ole ok vaan ei myöskään kylmäveristä tai sadistista. Luuletko tosiaan että on? Väärin oli kyllä mutta ei vittu mitään pahempaa. Liioittelet asiaa. Minulle tehtiin samoin että tiedän hyvin mistä puhun.
Joillekin lapsi on tavallaan asuste, esine, hankittu ensisijaisesti siksi koska omasta mielestä täydellinen itse piti monistaa, sillä saa huomiota, tai ei vaan tullut ajatelleeksi valintaansa koskaan tekovaihetta pidemmälle. Esine saa helposti kantaa pahat tunnetilat, eihän se pistä edes kunnolla vastaan. Eli kun alkaa kiukuttaa, syntyy aggressio, ja ai kuinka helpottaa kun saa sivaltaa koiraa tai kakaraa vähintään sanallisesti, jopa fyysisesti, heittää edes vesilasillisen päin sen näköä. Jos sen saman teon tekisi puolisolle, tulisi tasaveroinen taistelutilanne, mutta aggressiopa ei ehkä katoaisikaan, joutuisi itsekin vahingoittumaan, mutta koira tai kakara... Ei kerta tai kaksi tai kolme kaltoinkohtelijaa tee! Olin vihainen, lapsi on vaikea. Minua otti päähän, tuo kakara on tullut rasittavaan isäänsä! Seli seli. Huomaako kukaan mitä ajan tällä takaa. En nyt viitsinyt ihan suoraan kirjoittaa.
Selasin ensimmäisen sivun. Ei selvinnyt, mikä oli syynä väkivallantekoon. Lapsella oli jano klo 22.30, joo, mutta mikä aiheutti väkivaltaisen purkauksen?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:24"]
ei ole ok vaan ei myöskään kylmäveristä tai sadistista. Luuletko tosiaan että on? Väärin oli kyllä mutta ei vittu mitään pahempaa. Liioittelet asiaa. Minulle tehtiin samoin että tiedän hyvin mistä puhun.
[/quote]
Et osaa edes kirjoittaa, joten ei sulle kovinkaan hyvin käynyt....
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:24"]
ei ole ok vaan ei myöskään kylmäveristä tai sadistista. Luuletko tosiaan että on? Väärin oli kyllä mutta ei vittu mitään pahempaa. Liioittelet asiaa. Minulle tehtiin samoin että tiedän hyvin mistä puhun.
[/quote]
Et osaa edes kirjoittaa, joten ei sulle kovinkaan hyvin käynyt....
[/quote] ai veden naamalle heittämisestä? Olet aika herkkä jos itse sellaisen takia elämä pilalle menisi.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:25"]
Joillekin lapsi on tavallaan asuste, esine, hankittu ensisijaisesti siksi koska omasta mielestä täydellinen itse piti monistaa, sillä saa huomiota, tai ei vaan tullut ajatelleeksi valintaansa koskaan tekovaihetta pidemmälle. Esine saa helposti kantaa pahat tunnetilat, eihän se pistä edes kunnolla vastaan. Eli kun alkaa kiukuttaa, syntyy aggressio, ja ai kuinka helpottaa kun saa sivaltaa koiraa tai kakaraa vähintään sanallisesti, jopa fyysisesti, heittää edes vesilasillisen päin sen näköä. Jos sen saman teon tekisi puolisolle, tulisi tasaveroinen taistelutilanne, mutta aggressiopa ei ehkä katoaisikaan, joutuisi itsekin vahingoittumaan, mutta koira tai kakara... Ei kerta tai kaksi tai kolme kaltoinkohtelijaa tee! Olin vihainen, lapsi on vaikea. Minua otti päähän, tuo kakara on tullut rasittavaan isäänsä! Seli seli. Huomaako kukaan mitä ajan tällä takaa. En nyt viitsinyt ihan suoraan kirjoittaa.
[/quote]
Huomaan. Mutta mun mielestä moni tekee nyt aika hätäisiä analyysejä Ap:n perheen ja lasten hyvinvoinnin tilanteesta vähillä tiedoilla omien tunnekuohujensa vallassa, joita totta kai herää monella äidillä, kun lasten hyvinvoinnista on kyse.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:08"]
[/quote]
Painu sinä teini vittuun. Tämä keskustelu on aikuisille.
[/quote]
Hienoa jos sinä aikuinen et edelleenkään osaa puhua kiroilematta ja uhoamatta. Taidat olla joku katkeroitunut +20kg ylipainoinen Pirjo 53-vuotta Mäntsälästä, jonka miehellä jäi ryyppyputki päälle juhannuksena. Nyt oot naama kurtussa siellä kotona 70-luvulla rakennetussa kopissasi ja kirjoittelet ikäviä. Jaksamisia sinulle ja kaikkea hyvää.
Terveisin,
23-vuotias teini
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:24"] ei ole ok vaan ei myöskään kylmäveristä tai sadistista. Luuletko tosiaan että on? Väärin oli kyllä mutta ei vittu mitään pahempaa. Liioittelet asiaa. Minulle tehtiin samoin että tiedän hyvin mistä puhun. [/quote] Et osaa edes kirjoittaa, joten ei sulle kovinkaan hyvin käynyt.... [/quote] ai veden naamalle heittämisestä? Olet aika herkkä jos itse sellaisen takia elämä pilalle menisi.
[/quote]
Jos ollaan loogisia, niin ilmoitit juuri, että lapsia saa pahoinpidellä, koska jos ne ei selviä siitä, niin ne on "heikkoja".
Aika sairas olet.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:08"] Huh mitä porukkaa täällä taas :DDD Mun täti heitti mun serkun naamalle jugurtin kun serkku oli pieni, oli väsynyt ja kaksosten kanssa oli ollut rankkaa. Serkku oli kiukutellut ja parkunut, sit varmaan vaan napsahti. Täti ihan normaali empatiakykyinen aikuinen, joka on lastensuojelussa töissä ja serkku on nyt normaali koulussa menestyvä kiltti 15v, joka ei muista koko tapahtumaa. Juu tätini täytyy olla kamala sadisti! [/quote] Lastensuojelussa työskentelevät on usein empatiakyvyttömiä sadisteja. Turtuneita kaikkeen siihen mitä he näkevät. 15 vuotiaasta ei voi tehdä johtopäätöksiä millainen aikuinen hänestä tulee, kun kasvaa omaksi itsekseen ja se omasisin vanhempana korostuu. [/quote] Lastensuojelussa työskentelevät empatiakyvyttömiä sadisteja? Huh mitä juttua täällä taas. Kuullostat todella pahoinvoivalta ihmiseltä.
[/quote]
Sitä olenkin. Lastensuojunasikakas ollut lähes koko lapsuuteni. Eikä kokemusta ole vain yhdestä työntekijästä. Vaihtuvuus on ollut sääntö kuin poikkeus. 15 vuotta ja yli 15 virkailijaa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:24"] ei ole ok vaan ei myöskään kylmäveristä tai sadistista. Luuletko tosiaan että on? Väärin oli kyllä mutta ei vittu mitään pahempaa. Liioittelet asiaa. Minulle tehtiin samoin että tiedän hyvin mistä puhun. [/quote] Et osaa edes kirjoittaa, joten ei sulle kovinkaan hyvin käynyt.... [/quote] ai veden naamalle heittämisestä? Olet aika herkkä jos itse sellaisen takia elämä pilalle menisi.
[/quote]
Jos ollaan loogisia, niin ilmoitit juuri, että lapsia saa pahoinpidellä, koska jos ne ei selviä siitä, niin ne on "heikkoja".
Aika sairas olet.
[/quote] ei. Vaan mielestäni lapsen äiti ei ole paha sadistinen häiriintynyt ihmispaska niinkuin sinun mielestäsi. Ap katuu ja potee huonoa omatuntoa. Tehty mikä tehty mutta kunhan se ei enää toistu.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:08"] Huh mitä porukkaa täällä taas :DDD Mun täti heitti mun serkun naamalle jugurtin kun serkku oli pieni, oli väsynyt ja kaksosten kanssa oli ollut rankkaa. Serkku oli kiukutellut ja parkunut, sit varmaan vaan napsahti. Täti ihan normaali empatiakykyinen aikuinen, joka on lastensuojelussa töissä ja serkku on nyt normaali koulussa menestyvä kiltti 15v, joka ei muista koko tapahtumaa. Juu tätini täytyy olla kamala sadisti! [/quote] Lastensuojelussa työskentelevät on usein empatiakyvyttömiä sadisteja. Turtuneita kaikkeen siihen mitä he näkevät. 15 vuotiaasta ei voi tehdä johtopäätöksiä millainen aikuinen hänestä tulee, kun kasvaa omaksi itsekseen ja se omasisin vanhempana korostuu. [/quote] Lastensuojelussa työskentelevät empatiakyvyttömiä sadisteja? Huh mitä juttua täällä taas. Kuullostat todella pahoinvoivalta ihmiseltä.
[/quote]
Missä kuopassa kuusen alla sinä elät?! Luuletko ihan oikeasti, että alalle hakeutuu vain empatiakykyisiä ihmisiä rakkaudesta lapsiin.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:21"]
[/quote]
Sitä olenkin. Lastensuojunasikakas ollut lähes koko lapsuuteni. Eikä kokemusta ole vain yhdestä työntekijästä. Vaihtuvuus on ollut sääntö kuin poikkeus. 15 vuotta ja yli 15 virkailijaa.
[/quote]
Ehkä sun kannattaa alkaa keskittymään tulevaisuuteen ja omaan itseesi, lopettaa muiden ihmisten haukkuminen, ammattikunnan mustamaalaus ja oman lapsuutesi katkera muistelu.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 14:21"]
[/quote]
Missä kuopassa kuusen alla sinä elät?! Luuletko ihan oikeasti, että alalle hakeutuu vain empatiakykyisiä ihmisiä rakkaudesta lapsiin.
[/quote]
Pääsääntöisesti kyllä.
[/quote]
Lastensuojelussa työskentelevät on usein empatiakyvyttömiä sadisteja. Turtuneita kaikkeen siihen mitä he näkevät.
15 vuotiaasta ei voi tehdä johtopäätöksiä millainen aikuinen hänestä tulee, kun kasvaa omaksi itsekseen ja se omasisin vanhempana korostuu.