Ymmärtääkö miehet, että kaikki naiset ei halua katseita tai tuijoitusta??
Minulla on ollut nuoresta asti sos. tilanteiden pelko, ja ahdistus jos joku katsoo pitkään tai tuijottaa. Pukeudun sivistyneesti ja peittäviin vaatteisiin ja synkkiin jotta minua ei katsottaisi. Oman miehen huomiota haluan vain. Kaikki me naiset ei todellakaan haluata tuntea itseämme "seksikkäiksi" vieraiden miesten toimesta. Minulle se on pelottava ja inhottavaa, oman miehen huomio riittää..
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. Ei uskoisi, kun seuraa somea. Lähes jokainen itseään esittelvä nainen haluaa juurikin sitä kyttäystä.
Mutta ne kaikki kadulla kulkevat kauniit naiset ei ole niitä itsensä esittelijöitä.
Kyllä ne nuoret alkavat sellaisia jo olla kaikki. Tosin suurin osa kuvittelee olevansa paljon kauniimpia, kuin todellisuudessa ovat. Netissä saatu huomio sekoittaa naiset täysin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset laittaa tissit tiskiin ja ihmettelee kun miehet katsoo 😅
Jep, salille vedetään nämä tiukat persetrikoot päälle ja oikein tehdään pelkkiä kyykkyjä ja pakaraliikkeita... sitten ihmetellään, kun joku mies sattuu vähän vilkaisemaan. Jos itsekin pukisin peeniksen muodon paljastavat tiukat trikoot, niin en kehtaisi ihmetellä saamiani katseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki KAUNIIT itsestään huolta pitävät naiset ykkää huomiosta
Nimenomaan ei tykkää. Ne tietävät olevansa hyvännäköisiä ilmankin tuijotusta. Ei ne mitään kiksejä saa, että Pena 60-v toljottaa.
Mutta ei ne kyllä takuulla mitään kiksejä vielä siitäkään saa, jos tietävät vain itse siellä oman kylpyhuoneensa peilin ääressä itseään ihastellen olevansa kauniita .
Mutta kun joku komea,tai kauniskasvoinen Pena, 20 v., vähän vilkaiseekin kadulla niin jopas jo päässä tytöllä kihahtaakin. (tai ehkä siellä jopa jo vähän kiksahtaakin)
No kyllä saa. :D Se on varmasti mukavaa, kun saa katsella itseään peilistä ja ajatella olevansa hyvännäköinen.
Ja niin, entä sitten? Kyllä se on mukavaa kun saa hyvännäköiseltä mieheltä huomiota. Rumalta ei kukaan halua huomiota.
Ja vastaavasti aivan yhtä kohteliaasti sinulle toisinpäin: rumia naisia ei kukaan halua katsella.
Eikä kukaan mies halua, että rumat ja läskit naiset katsovat heitä. Puistattava ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. Ei uskoisi, kun seuraa somea. Lähes jokainen itseään esittelvä nainen haluaa juurikin sitä kyttäystä.
Mutta ne kaikki kadulla kulkevat kauniit naiset ei ole niitä itsensä esittelijöitä.
Kyllä ne nuoret alkavat sellaisia jo olla kaikki. Tosin suurin osa kuvittelee olevansa paljon kauniimpia, kuin todellisuudessa ovat. Netissä saatu huomio sekoittaa naiset täysin.
Tai sitten oot ite sekottanu oman pään siellä netissä tiiraillessa niin että kuvittelet jokaisen nuoren olevan kuin pahinkin itsensä esittelijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oikeus katsella.
Kenelläkään ei ole tuolla kadulla velvollisuutta telepatialla tai selvännäöllä tietää miltä jostain tuntuu katselu.
Minäminäminällä on kaikki oikeudet ilman mitään velvollisuuksia, muista viis kun vain minäminäminä.
Kuulostat naiselta. Kannattaa harkita terapiaa, että pääsisit edes hieman eroon tuosta minäkeskeisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, salille vedetään nämä tiukat persetrikoot päälle ja oikein tehdään pelkkiä kyykkyjä ja pakaraliikkeita... sitten ihmetellään, kun joku mies sattuu vähän vilkaisemaan. Jos itsekin pukisin peeniksen muodon paljastavat tiukat trikoot, niin en kehtaisi ihmetellä saamiani katseita.
Miksi miehet suuttuvat vain naisille tarkoitetuista kuntosaleista? Tälläkin palstalla alkaa heti huuto miten miehiä syrjitään. Sekasaleilla pitäisi olla naisille omat vuorot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet suuttuvat vain naisille tarkoitetuista kuntosaleista? Tälläkin palstalla alkaa heti huuto miten miehiä syrjitään. Sekasaleilla pitäisi olla naisille omat vuorot.
Ei mua haittaa, että naiset käyvät samoilla saleilla. Mutta turha uhriutua, jos itse päättää pukeutua muodot paljastavasti ja joku hieman vilkaisee. Ei siellä voi koko aikaa seiniinkään katsoa.
^ Eikä se muutenkaan ole kovin woke, että ylipäätään jaetaan ihmisiä tällä tavalla sukupuolten perusteella. Kaikkihan me ollaan henkilöitä, hei.
Ukrainan tilanne taitaa nyt huolestuttaa useampia enemmän kuin nämä 'sukupuolitetun katseen' kysymykset.
Iteki vetäsin miehenä salille trikoot jos kehtais ne on varmaan ihan hemmetin mukavat päällä.
Kummallinen keskustelu. Jos olisin ap, harkitsisin verhoutumista huiveihin. Onneksi en ole ap:n kaltainen, vaan suhtaudun toisella tavalla katseisiin ja katselemiseen. Yleensä pidän katsekontaktista. Se voi olla hyvinkin oloa eheyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen keskustelu. Jos olisin ap, harkitsisin verhoutumista huiveihin. Onneksi en ole ap:n kaltainen, vaan suhtaudun toisella tavalla katseisiin ja katselemiseen. Yleensä pidän katsekontaktista. Se voi olla hyvinkin oloa eheyttävää.
Minulle pienikokoisena naisena intensiivinen toljotus merkitsee suoraa fyysistä uhkaa. Vaikka näistä toljottelijoista vain noin joka kymmenes höystää toljottelunsa jollain kehoa koskevalla kommentilla (yleensä rinnoista), minun kimppuuni on käynyt parisenkymmentä toljottelijaa, tyypillisimmin on kouraistu rinnoista, välillä alapäästä. Osa on alkanut seuraamaan, kun olen paennut. Enkä käytä mitään paljaita rintoja esitteleviä yläosia, vaikka sekään ei oikeuttaisi fyysisen koskemattomuuteni loukkausta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle pienikokoisena naisena intensiivinen toljotus merkitsee suoraa fyysistä uhkaa.
Tuijotatko itse ihmisiä huolella, kun noteeraat muiden tuijotuksen? Itse en huomioi suurinta osaa ihmisitä mitenkään, joten minulta menee armotta ohi vaikka joku tuntematon minua tuijottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle pienikokoisena naisena intensiivinen toljotus merkitsee suoraa fyysistä uhkaa. Vaikka näistä toljottelijoista vain noin joka kymmenes höystää toljottelunsa jollain kehoa koskevalla kommentilla (yleensä rinnoista), minun kimppuuni on käynyt parisenkymmentä toljottelijaa, tyypillisimmin on kouraistu rinnoista, välillä alapäästä. Osa on alkanut seuraamaan, kun olen paennut. Enkä käytä mitään paljaita rintoja esitteleviä yläosia, vaikka sekään ei oikeuttaisi fyysisen koskemattomuuteni loukkausta.
Aijaa, no jopas on. Minun kimppuuni ei ole käyty, vaikka en minäkään isokokoinen koskaan ole ollut ja olen oikeastaan arka. Joskus olen miettinyt, että arkuuteni pelottaa toisia ihmisiä, tai jokin muu asia minussa. Joka tapauksessa toiset tykkäävät katselemisesta ja toiset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät tunnu ymmärtävän tuijottamisen ja katsomisen eroa. Kyllähän väkisinkin toisia ihmisiä katsoo, mutta se, että jää toljottamaan on vain ja ainoastaan töykeää käytöstä. Tuijottaja on täysi tampio.
Tämä se ongelma juuri onkin. Kun nainen vinkuu ja väittää, että häntä tuijotetaan, mistä tiedetään, että juuri tuo nainen osaa erottaa katsomisen tuijottamisesta? Tyhjästä uhriutuvia ja ahdistuvia naisia on Suomi pullollaan.
Ei kukaan halua epätoivottua huomiota, oli sitten nainen tai mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mieti sitten miten pukeudut. vallan hyvin pääset tuijotuksesta kunhan pidät vaatteet ylläsi.
Vaatteet olen pitänyt aina päällä, mutta esim. kesällä tulin yksisstä juhlista ja minulla oli päällä juhla mekko(muuten en normaalisti mekkoka käytä) Joku mies seuraasi pimeää katua koko matkan. Ei sanonut mitään, mutta seurasi vain. se oli pelottavaa.
Jaksoin lukea vain ensimmäisen sivun.
Oletko aivan varma, että tämä mies seurasi juuri sinua?
Itselleni on pari kertaa käynyt niin, että esimerkiksi baarista lähtiessä kotiin kävellen, on edelläni aivan sattumalta kävellyt joku nainen. En ole kiinnittänyt heihin lainkaan huomiota, vaan olen vain kulkenut tasaista tahtia eteenpäin. Vasta siinä vaiheessa, kun edellä kävelijä alkaa vilkuilla olkansa yli, vaihtaa kadun toiselta puolelta toiselle puolelle tai alkaa tihentää askeleitaan tajuan, että tuo nainen varmaan luulee minua joksikin ahdistelijaksi. Kerran en voinut tilanteelle mitään, vaan purskahdin nauramaan. Nainen lähti suunnilleen puolijuoksua heti ensimmäisestä risteyksestä toiseen suuntaan. Jäin paikalleni seisomaan ja nauramaan. Ilmeisesti tuolle naiselle jäi traumat tuosta asiasta, itse näin koko tilanteen absurdiuden vain niin naurettavana, että en pystynyt alkoholin vaikutuksen alaisena hillitsemään itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle pienikokoisena naisena intensiivinen toljotus merkitsee suoraa fyysistä uhkaa.
Tuijotatko itse ihmisiä huolella, kun noteeraat muiden tuijotuksen? Itse en huomioi suurinta osaa ihmisitä mitenkään, joten minulta menee armotta ohi vaikka joku tuntematon minua tuijottaisi.
Normaalien ihmisten aivot rekisteröi ympäristöään koko ajan, etenkin aivot kiinnittävät huomiota mahdollisiin uhkiin, kuten suojatiellä lähestyviin autoihin. Ei minun tarvitse ihmisiä tuijottaa noteeraakseni poikkeavan itseeni kohdistuvan katseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalien ihmisten aivot rekisteröi ympäristöään koko ajan, etenkin aivot kiinnittävät huomiota mahdollisiin uhkiin, kuten suojatiellä lähestyviin autoihin. Ei minun tarvitse ihmisiä tuijottaa noteeraakseni poikkeavan itseeni kohdistuvan katseen.
Vähän pakko olla eri mieltä mikä nyt on "normaalin" aivon tapa käyttäytyä. Kyllä normaali ihminen voi ihan hyvin olla vaikkapa ajatuksiinsa niin uppoutunut ettei juurikaan reagoi ympäristöään.
Mikset sitten sano vain yksinkertaisemmin , että: 'ne kaikki kadulla kulkevat naiset' ?