Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SAUNAVUOROLAINEN! Sinä poistut saunasta ja kylpyhuoneesta VIIMEISTÄÄN 15 minuuttia ennen vuorosi loppumista!

Vierailija
10.02.2022 |

Tällä tavoin sauna ja kylpyhuone ehtivät edes vähän KUIVAHTAA sinun, mokoman roiskijan, jäljiltä. ET OLE viimeminuuteilla saunassa tai kylpyhuoneessa!

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on täysin oikeassa.

Vierailija
82/128 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä pesutiloista täytyy olla pois silloin kun vuoro loppuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/128 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun jälkeen mee enää ketään, ni ei kiirettä 😁

Vierailija
84/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ei mun jälkeen mee enää ketään, ni ei kiirettä 😁

Käyn katsomassa, onko viimeinen vuoro lopetettu ajallaan.

Vierailija
85/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauantaina taas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat ilmeisesti sellaisen taloyhtiön saunatiloja, jossa on vain yksi kylpyhuone käytössä? Yleensä niitä on kaksi per sauna.

Ai onko sellainen yleistäkin? Mä oon asunut kuudessa eri taloyhtiössä ja kaikissa on ollut vain yksi kylpyhuone.

Ohis ja eri, mutta kaksi pesuhuonetta on kyllä huippuhyvä isossa taloyhtiössä, jossa saunotaan paljon!

Kuka uskaltaa käydä kylpemässä jossain taloyhtiön kapisessa saunassa?

Vierailija
86/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy. Kun se saunavuoro on 18-19. Niin silloin siellä ollaan 18.00-19.00.

Vierailija
87/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli väännetty torttuset kiukaalle kun menin saunomaan.

Vierailija
88/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut sellaisessakin yhtiössä, jossa kaksi puku/pesuhuonetta, ja saunomisajat jaettu lomittain. Eli jos oma vuoro esim 18-19, saat olla saunatilassa vain 18:30 asti ja lopun ajan pesu/pukutilassa. Aivan älytöntä! Kuka jaksaa saunoa puol tuntia putkeen, tai kenellä menee puol tuntia pelkkään peseytymiseen?

Vierailija
89/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli säännöissä yleistä että saunasta ja pesuhuoneesta tuli poistua 15 ennen saunomisajan päättymistä jotta ilma kerkeää vaihtua saunassa. Pukuhuoneessa sai olla loppuun asti. Toisiaan huomioon ottavat ihmiset tajuavat tuon tänä päivänäkin ja sitten on niitä jotka on minäminä....

Ja vi tuut oli.

Vierailija
90/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikea saunavuorosalapoliisi.

15min saunan ja pesuhuoneiden kuivahtamiseen? Tirsk

Vierailija
91/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule itse vaikka 15 myöhemmin, jos et halua heti mennä.

Juuri näin. Jos märät tilat ahdistavat, voi tunnin vuorolla ensin vaikka puolet odotella, että suihku on mukavasti kuivunut. Sitten sinne suihkuun ja saunaan ja toki ajattelevaisena persoonana hiipii vartin ennen oman ajan loppumista pois niistä tiloista.

Toisilta tuota on turha odottaa, jokainen tekee, kuten haluaa oman saunavuoronsa aikana.

Vierailija
92/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUOM! Pukuhuoneessa saa olla viimeminuuteille. EI saunassa tai kylpyhuoneessa. 

AP

Pukuhuoneessa voi reilusti oman vuoron jälkeen. Pukuhuoneita on kaksi.

Ensi kerralla pitää varmaan tehdä monta pommihyppyä altaaseen, että vesi roiskuu pitkin seiniä.

Vierailija
93/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mua kans ärsyttää nuo roiskijat paljon! Olisi kiva tulla kuivaan kylppäriin ja saunaan, mutta kun pitää olla väen vängellä siellä sinne tappiin asti ja vielä kastella koko paikka.

Siihen on yksinkertainen ratkaisu, ota päivän ensimmäinen saunavuoro. Tosin voi olla, että siivooja on käynyt juuri ennen ja kastellut kaikki paikat.

Vierailija
94/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mua kans ärsyttää nuo roiskijat paljon! Olisi kiva tulla kuivaan kylppäriin ja saunaan, mutta kun pitää olla väen vängellä siellä sinne tappiin asti ja vielä kastella koko paikka.

Niin, katsos kun jotkut oman vuoronsa lopuksi suihkuttaa lauteet ja kylppärin lattian, itse myös lastalla vedän enimmät vedet lattialta pois. Itse et ilmeisesti tähän ryhmään kuulu. Ota eka saunavuoro, istu pukuhuoneessa vuorosi aika niin seuraavallakin on kuiva sauna ja pesutila 👍🏻

Meidän taloyhtiössä on sovittu, että niitä lauteita ei lutata. Saunojia on ärsyttänyt tulla vedellä kyllästettyyn saunaan. Pesuhuone sitten erikseen. Kaikilla on kuitenkin pefletti tai pyyhe, minkä päällä istutaan lauteilla ja sauna pestään usein.

Vierailija
95/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUOM! Pukuhuoneessa saa olla viimeminuuteille. EI saunassa tai kylpyhuoneessa. 

AP

Mene pökö muualle huutamaan. Jokainen vuoronsa varannut ja maksanut voi heittää vaikka viimeiset löylyt vielä 3 minuuttia vaille vuoron päättymistä ja kipaista sitten pelkkä pyyhe päällään kotiinsa, jos niin haluaa. 

Sinä rakennutat oman saunan kopperoosi, lopetat saunavuorosi tai muutat muualle valmiiksi saunalliseen asuntoon, jos ei kelpaa saunoa toisten jäljiltä märissä tiloissa. Voit myös varata ja maksaa kaksi peräkkäistä vuoroa, jos se on taloyhtiössäsi mahdollista.

Vierailija
96/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä, joissa on kaksi kylpyhuonetta ja pukkaria saunan yhteydessä, sääntö on, että ensimmäinen 30 min. on varattu saunan ja oman puolen kylpyhuoneen käytölle ja toinen 30 min. pukuhuoneessa kuivattelulle ja pukemiselle. Sen pukkari-puolituntisen aikaan seuraava saunoja toiselta puolelta istuu jo löylyissä omaa sauna-puolituntistaan.

No teillä voi olla, mutta ei tosiaan ole mikään yleinen käytäntö. Itse olen asunut kahdessa sellaisessa talossa, jossa oli sauna ja pesuhuone keskellä ja pukkarit molemmin puolin. Saunassa ja pesuhuoneessa sai olla tunnin ja sen perään 30 min pukuhuoneessa.

Kaverin taloyhtiössä saunavuoro kestää 1,5 tuntia ja koko sen ajan voi olla löylyissä tai pesulla, mutta harva jaksaa saunoa noin pitkään. 

Nykyisin mulla on lauantain ensimmäinen vuoro ja vaikka se on turhan aikaisin, en halua vaihtaa sitä juurikin tuon takia, että on kivempi mennä kuivaan pesuhuoneeseen. Joskus mulla on ollut myös vika vuoro ja silloin pystyi odottamaan saunaan menoa edellisen jäljiltä, kun tiesi, että voi vastaavasti venyttää omaa vuoroon, kun kukaan ei enää tule perään. Ja olenpa yhdessä taloyhtiössä varannut ja maksanut kahdesta peräkkäisestä saunavuorosta, kun halusin siihen aikaan saunoa rauhassa pitkän kaavan mukaan.

AP:n on syytä lopettaa oma saunavuoronsa, kun kuvittelee, että hän voi määräillä muiden saunomisen.

Vierailija
97/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunavuorot LOL! Vuonna 2022. kyllä pitää jollain olla köyhää.

Minä kyllä ihan halusin sellaisen kämpän, jossa ei ole omaa saunaa. Edellisessä oli, enkä käyttänyt sitä viimeiseen kolmeen vuoteen. Inhoan saunan pesemistä ja inhoan sitä, että koko kämppä höyrystyy, kun saunoo. Vaikka oli sekä kylppärissä että saunassa ikkunat, niin silti lämpeni ja kostui 70 m2 kerrostaloasunto. Mieluummin käyn taloyhtiön vuorolla. Ei maksa kuin kympin kuukaudessa, ei tarvitse siivota, eikä ole koko lauantai-iltaa asunto viidakkona.

Vierailija
98/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ei kestä asumista kerrostalossa ap voi muuttaa takas maalle.

Vierailija
99/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle ratkaisu, hanki asunto, jossa on oma sauna. Näin ei tartte sekoilla siellä saunaosastolla.

Vierailija
100/128 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes käy saunassa enää. Niin.... yök... suomalaista.