70-luvulla syntyneet jo vanhuksia
Näin -78 syntyneen vanhan tutun, joka on jo ihan mummoutunut. Harmaat hiukset, valahtaneet ryppyiset kasvot ja kumara ryhti. Askel oli hidas.
Pahin järkytys oli kuitenkin mitä hän puhui. Jutut oli jääneet jonnekin vuoteen 1997. Vähemmistöjä hän halveksii, ”atk” pelottaa jne.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa. Ei tuon ikäisellä voi olla harmaat hiukset. Hänhän on 44!
Monilla hiukset harmaantuu pahoin jo alle 40-vuotiaana. Suurimmalla osalle ennen 50v-ikää. Naiset värjäävät hiuksia, joten monilla harmaantumista ei huomaa.
Äitee on 81 eikä ole yhtään harmaata hiusta.
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten totta että nyky-20v ikäiset ei tule kestämään fysiikaltaan työuransa loppuun. Kun ei ole urheilua eikä fyysisyyttä nuorena niin keho prakaa nopeasti.
Esim oma vanhempni on yli 80 ja hiihtää, juoksee, urheilee ja koko ikänsä tehnyt kaikkea fyysistä. Ostarin nurkalla notkuva Jonne 25v ei jaksa juosta edes kaupasta karkuun juoksukaljojen kanssa.
Eikä henkisesti. Koskee myös nykyisiä 3-kymppisiä. Noilla on nyt jo hillitön määrä mielenterveysongelmia.
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla syntyneet ovat viimeinen Kekkoslovakian sukupolvi. Ysärillä Suomi oli rasistinen ja homofobinen ja silloin he aikuistuivat. Internetiä heti käyttivät vasta aikuisina. Tässä on iso sukupolviero verrattuna n. 85 ja siitä eteenpäin syntyneisiin.
Koska se netti tuli käyttöön vasta 90-luvun puolivälin aikaan. Me otettiin se heti käyttöön ja aattele! Ilman Googlea!
Oon 37v.ja harmaita on vaikka millä mitalla, kieltämättä vanhuus alkaa jo tuntumaa kropassaki, kaiken maailman kolotukset ja kulumat tullu, ylämäet ja raput mennää puuskuttaen jne...
Naurattaa nää naureskelut meille milleniaaleille. Olen-83 ja veljeni on -78. Eli eri sukupolvea. Toinen veli -81. Mutta ihan samanlainen lapsuus elettiin. Juostiin pitkin metsiä ilman kännyköitä. Minäkin sain kännykän vasta 16v. Mun veljet sai jo aiemmin. Toki minä olin nuorempi silloin kun vihdoin saatiin edes c64. Ylä-asteella päästiin vasta nettiin koulussa. Oman tietokoneen sain vasta kun olin 20v. Mutta ei se elämä mitenkään radikaalisti muuttunut jos oli pari vuotta vanhempi.
Olen syntynyt v. 1971. Ei yhtään harmaata hiusta, olen saanut parhaimmat molemmista maailmoista, huolettoman lapsuuden terveellisessä ympäristössä, ilman koneita (tv oli ja lankapuhelun jo silloin) ja nähnyt nykytekniikan kehityksen. Työssäni pitää koko ajan oppua käyttämään vaihtuvia ja uusimpia ohjelmistoja eikä se ole tuottanut ongelmia., joten atk ei varsinaisesti pelota 😄
Miten olen vanhus 49 vuotiaana kun nuorin lapseni vasta 4 vuotias? Olen erittäin liikunnallinen ja hoikka 5 lapsen äiti. Mielestäni parempi kuntoinen kuin nykyajan nuoret äidit
Höpö höpö. Miesystäväni on -72 syntynyt, itse olen -99 ja ei hän minusta mikään vanhus ole.
Vierailija kirjoitti:
Vm -75 tässä. Naurattaa milleniaalien höpötykset jotka luulee olevansa diginatiiveja kun osaavat käyttää instaa ja tiktokia. Unohtuu se että nuo kaikki sovellukset ja ylipäätään matkapuhelinteknologia on meidän ikäluokan TEKEMIÄ, ja perusta sille on suurten ikäluokkien työssä, jotka alotti ohjelmoinnin cobolilla ja C+ kielellä. Boomerit rakensi tietojärjestlmät, meidän ikäluokka mobiiliteknologian, ja te voitte nyt kuvitella keksineenne sen kaiken kun osaatte ottaa pyllistelykuvia instaan.
Ps. Olen 46v ja teknologiajohtaja ammatiltani. Keskustelen mielelläni siitä miten ikäiseni on ”teknisesti jälkeenjäänyt”. Harmaatakaan ei ole vielä tukassa.
Vanhimmat milleniaalitkin on jo 41v. Nuorimmat on 26v. Gen Z on tätä tiktok-sukupolvea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa. Ei tuon ikäisellä voi olla harmaat hiukset. Hänhän on 44!
Monilla hiukset harmaantuu pahoin jo alle 40-vuotiaana. Suurimmalla osalle ennen 50v-ikää. Naiset värjäävät hiuksia, joten monilla harmaantumista ei huomaa.
Äitee on 81 eikä ole yhtään harmaata hiusta.
No mitä sitten? Olen -74 syntynyt ja harmaita hiuksia alkoi tulemaan siinä 3-kympin kieppeillä. Hiusten värjäämisen lopetin 8 vuotta sitten, koska tuli allergisia oireita. Vieläkään hiukset eivät ole kokonaan harmaat, vaan pääväri on tumman punaruskea, jossa on harmaita, valkoisia ja pikimustia raitoja.
Uutuutena piikkisuoriin hiuksiini on tullut korkkiruuvi kiharoita (nämä harmaat ja valkoiset), että saas nähdä millaisen kiharapehkon saan tulevaisuudessa vanhuuden päiville. 😏
Muu vastaaja
Vierailija kirjoitti:
Mun mummo on syntynyt 1970! T. N21
Onnea vaan sinne teiniäiti perheeseen.
Enpä tiedä, mä olin ihana 25 vuotiaana ja nyt olen ihana 50 vuotiaana, vanhempi tosiaan ehkä, mutta pään sisällä tuntuu ihan samalta - vähän ehkä kivemmalta.
Vai atk pelottaa, heh. Isäni on syntynyt 1930-luvulla, eikä häntäkään atk pelota. Ihan itse hoitaa laskunsa netissä, ostaa ja myy huutonetissä, käyttää sometilejään jne.
Vierailija kirjoitti:
No on reilua meininkiä, meitä haukkuu suuret ikäluokat ja nyt lisäksi nuoremmatkin on alkaneet hyppiä silmille... pitäisiköhän järjestää kurinpalautus oikein wanhaan kunnon malliin isän kädestä...
Itse olette haukkuneet suuria ikäluokkia, nyt on sitten nuorempien sukupolvien aika haukkua teitä samalla tavalla.
Suomalaiset alkavat harmaantua keskimäärin 30-45-vuotiaina, jotkut jopa kaksikymppisinä. Itse löysin ekat harmaani 30-vuotiaana. Monet vain värjäävät hiuksiaan, siksi tämä fakta jää monilta katukuvassa piiloon.
Porvoossa taisit tän vanhuksen kohdata :D Yksikään tuttavani ei sanoisi että "atk pelottaa". Mutta ihan hauska, 2/5.