Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ihan veemäinen omaan napaan tuijottelija jos...

Vierailija
21.06.2015 |

...häissäni ei tarjota yhtään mitään mille minä olen pahasti allerginen. Eli ei kalaa tai mitään muitakaan mereneläviä. Sinänsä olis kiva niitä muille tarjota mutta en kyllä haluaisi saada allergiakohtausta omana hääpäivänäni... Ja siis olen sen verran pahasti allerginen että ilman lääkkeitä se on henki pois.
Minun puolelta tulevat vieraat useimmat tietää tämän allergian joten tuskin asiaa millään tapaa ihmettelevät. Miehen suvusta sen sijaan vain lähisuku tietää allergiasta.
Tuskin kukaan kehtaa siellä alkaa asiaa kuitenkaan ääneen ihmettelemään? Ja jos kehtaa niin eiköhän tuo ole "hyväksyttävä" selitys? Menisikö teillä merenelävien rakastajilla herne nenään jos morsiammen allergian vuoksi ette saisi herkkuanne häissä?

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:25"]Saisinko jonkun hyvän kalareseptin kun lupasit?  [/quote] Tämän hetken suosikki on siivuttaa lohta hyvin ohueksi ja paistaa nopesti pannulla. Päälle suolaa. Tarjoillaan uusien perunoiden, voin ja höyrytettyjen kasvisten kans. Suosittelen, helppo ja nopea. Myös häihin sopiva.

[/quote]

Kuulostaa ihan hyvältä. Onnistuisikohan ahvenesta?

Vierailija
142/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:25"]Saisinko jonkun hyvän kalareseptin kun lupasit?  [/quote] Tämän hetken suosikki on siivuttaa lohta hyvin ohueksi ja paistaa nopesti pannulla. Päälle suolaa. Tarjoillaan uusien perunoiden, voin ja höyrytettyjen kasvisten kans. Suosittelen, helppo ja nopea. Myös häihin sopiva.

[/quote]

Saako laittaa mausteita? Edes tilliä ja sitruunaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just parasta av:ta. :DDD Joku ihan tolkku aihe, josta saadaan uusi hupaisa näkökulma (tässä kalahullu). Kiitos parhaista nauruista pitkään aikaan! Ja ap, ei todellakaan tarvitse tarjota kalaa, kunhan kasvisvaihtoehto on muuta kuin vihreää salaattia. Nykyään hyvin monet eivät syö lihaa lainkaan.

Vierailija
144/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:52"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:38"]

[/quote]

Saako laittaa mausteita? Edes tilliä ja sitruunaa?
[/quote]

Maista ensin ilman mausteita. Tarvittaessa sitruunaa päälle hieman.

Vierailija
145/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:38"]

[/quote]

Kuulostaa ihan hyvältä. Onnistuisikohan ahvenesta?
[/quote]

En ole testannut joten en uskalla sanoa.

Vierailija
146/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:38"] [quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:25"]Saisinko jonkun hyvän kalareseptin kun lupasit?  [/quote] Tämän hetken suosikki on siivuttaa lohta hyvin ohueksi ja paistaa nopesti pannulla. Päälle suolaa. Tarjoillaan uusien perunoiden, voin ja höyrytettyjen kasvisten kans. Suosittelen, helppo ja nopea. Myös häihin sopiva. [/quote] Kuulostaa ihan hyvältä. Onnistuisikohan ahvenesta? [/quote] En ole testannut joten en uskalla sanoa.

[/quote]

No on siinäkin kalan ystävä, ei tiedä miltä paistettu ahven maistuu.

Vierailija
147/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:38"] [quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:25"]Saisinko jonkun hyvän kalareseptin kun lupasit?  [/quote] Tämän hetken suosikki on siivuttaa lohta hyvin ohueksi ja paistaa nopesti pannulla. Päälle suolaa. Tarjoillaan uusien perunoiden, voin ja höyrytettyjen kasvisten kans. Suosittelen, helppo ja nopea. Myös häihin sopiva. [/quote] Kuulostaa ihan hyvältä. Onnistuisikohan ahvenesta? [/quote] En ole testannut joten en uskalla sanoa.

[/quote]

No on siinäkin kalan ystävä, ei tiedä miltä paistettu ahven maistuu.
[/quote]

Tiedän miltä ahven maistuu. En tiedä miltä hyvin ohueksi viipaloitu ahven maistuu koska en ole testannut. Siitä oli kyse, ei ahvenesta yleensä.

Vierailija
148/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:18"]

Kyllä hääruokapöytä saa mielestäni olla hääparin näköinen eli esimerkiksi täynnä hääparin omia lempiruokia. En ole ikinä muuten tiennytkään, että suomalaiseen hääruokaan kuuluisi pakollisena osana kala. Minä ja mieheni olemme molemmat vegaaneja ja silloin, kun hääpäivä koittaa, niin kyllä häissäkin on tarjolla vain vegaanista ruokaa, vaikka muita vegaaneja ei tietääksemme juhlissa olekaan. Pyrimme silti ottamaan huomioon esimerkiksi ihmiset, joiden mahat ei siedä esimerkiksi papuja. Tarjolla on hyvin perinteistäkin ruokaa ihan perunoista salaatteihin, jottei kenenkään tarvitse maistella mitään epäilyttäviä vegaanipöperöitä :)

[/quote]

Kyllä teidän nyt kannattaa vielä harkita. Onko oma eettinen vakaumus ja ajatus oikeasta ja väärästä todella niin tärkeä ettette voisi hääpäivänänne vieraiden viihtyvyyden vuoksi tarjota ainakin lihaa, kalaa munia ja maitoa? Niin moni sitä kuitenkin odottaa. Kanan voi jättää pois, jos tuntuu siltä.

Kun kerran teille tarjoillaan toisten häissä vegaaniruokaa vaikka se on hääparin mielestä pahaa, niin kai tekin voitte tehdä jotain minkä koette pahaksi?

[/quote]

Valitettavasti eettinen vakaumus on tässä asiassa sellainen, että emme vaan pysty tarjoamaan lihaa häissämme. Jokaisen makuun löytyy silti varmasti syötävää, vaikkei lihaa ruoan seassa olekaan. Maidon ja munan puuttumisen tuskin kukaan edes huomaa. Uskon, että häävieraamme eivät oletakaan, että juhlassamme lihaa olisi. Jos olemme ystäviä kutsuneet kylään, niin tarjolla on silloinkin ollut aina vegaanista ruokaa eikä se ole ollut ongelma.

Olen itse tasan kerran ollut häissä, joissa minulle oli valmistettu erikseen vegaaninen ateria. Oli todella hyvin valmistettu ja herkullinen. Muissa häissä olen syönyt sitä, mitä olen voinut (yleensä perunaa ja salaattia). Erikseen aina ilmoitan ruokavaliostani, mutta on toki hääparin oma päätös, ottaako se huomioon vai ei. En minä kuole jos yhtenä iltana joudun syömään vain perunaa ja salaattia. Toki olisi aina mukava etukäteen tietää, että onko minua varten varmasti kunnollinen lämmin ateria vai varaudunko syömällä isomman aamiaisen ennen häitä.

Vierailija
149/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:49"]Ne on sun häät ja sä tarjoat just sitä mitä haluat! :))
[/quote]

Vaikka pakastettua makaronilaatikkoa ;D

Vierailija
150/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallan hyviltä kuulostivat ensimmäisellä sivulla olevat tarjoilut. Jokainen vieraista saa syödä kalat ihan omana tykönään, eikä pilata kalalla morsiamen tärkeää päivää.

Onnea häihin, hyvin ne menevät.

Vierailija
151/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vieraissa olisi joku joka on tappavan allerginen kalalle ja mereneläville, niin kai jättäisitte ne pois tarjottavista?

Eiköhän morsiankin ole kyllin arvokas että ei oteta riskiä että sulho leskeytyy ennen iltaa. :)

Vierailija
152/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:47"]Ei oo todellista, saako kaluhullu todellaki täällä nyt pienoista kannatusta? :D
[/quote]

KalAhullu. Vahinko, vannon sen!
[/quote]

Haha :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi