Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ihan veemäinen omaan napaan tuijottelija jos...

Vierailija
21.06.2015 |

...häissäni ei tarjota yhtään mitään mille minä olen pahasti allerginen. Eli ei kalaa tai mitään muitakaan mereneläviä. Sinänsä olis kiva niitä muille tarjota mutta en kyllä haluaisi saada allergiakohtausta omana hääpäivänäni... Ja siis olen sen verran pahasti allerginen että ilman lääkkeitä se on henki pois.
Minun puolelta tulevat vieraat useimmat tietää tämän allergian joten tuskin asiaa millään tapaa ihmettelevät. Miehen suvusta sen sijaan vain lähisuku tietää allergiasta.
Tuskin kukaan kehtaa siellä alkaa asiaa kuitenkaan ääneen ihmettelemään? Ja jos kehtaa niin eiköhän tuo ole "hyväksyttävä" selitys? Menisikö teillä merenelävien rakastajilla herne nenään jos morsiammen allergian vuoksi ette saisi herkkuanne häissä?

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, teoriassahan kalattomista häistä ei ole mitään haittaa. Ymmärrän ap:n ongelman mutta kehoittaisin infoamaan tästä jollain tavalla etukäteen jotta vieraat osaavat varautua.

Itse en nimittäin vieraana varmaan sitten voisi syödä muuta kuin keitettyjä perunoita ja salaatinlehtiä. Lihaa en ole syönyt pariin vuosikymmeneen ja olen allerginen monelle sellaiselle kasvikselle joita ihmiset tykkäävät sekoittaa kasvisruokiin (esim. kaikki sipulit, palkokasvit jne). Yleensä kalaruoka on ollut se pelastaja julkisissa syömingeissä. Vaikka on sitä ennenkin jouduttu menemään ns. kakkulinjalla...

Vierailija
102/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, tämä alkaa vetää jo vertoja makaronilaatikkohäille. Laita ap minullekin kossupullo sinne halkopinoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:43"]No, teoriassahan kalattomista häistä ei ole mitään haittaa. Ymmärrän ap:n ongelman mutta kehoittaisin infoamaan tästä jollain tavalla etukäteen jotta vieraat osaavat varautua.

Itse en nimittäin vieraana varmaan sitten voisi syödä muuta kuin keitettyjä perunoita ja salaatinlehtiä. Lihaa en ole syönyt pariin vuosikymmeneen ja olen allerginen monelle sellaiselle kasvikselle joita ihmiset tykkäävät sekoittaa kasvisruokiin (esim. kaikki sipulit, palkokasvit jne). Yleensä kalaruoka on ollut se pelastaja julkisissa syömingeissä. Vaikka on sitä ennenkin jouduttu menemään ns. kakkulinjalla...
[/quote]

Whaaaaat :DD Siis infoamaan etukäteen niistä ruoka-aineista joita EI OLE häissä tarjolla? OH GOD.

Vierailija
104/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:43"]No, teoriassahan kalattomista häistä ei ole mitään haittaa. Ymmärrän ap:n ongelman mutta kehoittaisin infoamaan tästä jollain tavalla etukäteen jotta vieraat osaavat varautua.

[/quote] Ethän toki kuitenkaan voi ilmoittaa erikoisruokavaliotasi etukäteen. Sehän nyt vasta töykeätä olisi. Ymmärrän ongelmasi.

Vierailija
105/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:17"] [quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:13"] Kyllä minä huomaan että täällä tehdään pilkkaa minun kommenteistani. Ja varmaan minut nauretaan pihalle kun tämän sanon, mutta ap, jos päädyttekin kalatarjoiluun niin minulta löytyy hyviä reseptejä ja vinkkejä. Mielelläni jaan ne kanssasi kaikesta huolimatta. Nyt on vaan aikamoista ryhmäpainettakin sinulla päällä kun monien mielestä kala ei ole tarpeellinen hääruoka kesähäissä. [/quote]   No ei todellakaan ole tarpeellinen ALLERGISEN MORSIAMMEN KESÄHÄISSÄ!!! :D [/quote] Kuten aiemmin sanottu, hänellä on lääkitys. Ja vieraitaan arvostavana emäntänä hän sen lääkkeen ottaa jotta vieraat eivät joudu ruokarajoituksista kärsimään. [/quote]   jaa että sen epipenin reiteen tunkee ja lähtee omista juhlistaan sairaalaan tarkkailuun? :D näinkö toimii vieraitaan arvostava emäntä? :DDD [/quote] Lääke otetaan etukäteen. Se on tabletti. Sen avulla hän sietää kalaa paremmin jolloin sitä voi tarjoilla. Ei hän tietenkään kalaa syö! Mahdollistaa vaan hyvän emännän tavoin muiden syömisen.

[/quote]

??? missä sanotaan lääkkeen olevan tabletti? minun lääke on kyllä tuo epipen jos altistun kalalle ja se on sitten kuolema ilman sitä ja sen kanssakin sairaalareissu. 

Vierailija
106/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsukortissa voisi hienovaraisesti vihjata kalattomuudessa piirtämällä kutsun reunaan kalan jossa ruksi päällä.

Vierailija
107/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo todellista, saako kaluhullu todellaki täällä nyt pienoista kannatusta? :D

Vierailija
108/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:47"]Ei oo todellista, saako kaluhullu todellaki täällä nyt pienoista kannatusta? :D
[/quote]

KalAhullu. Vahinko, vannon sen!

Vierailija
109/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 15:37"]

Kyllä minua haittaisi. Mutta en asiaa ääneen sanoisi muiden kuullen. Ehkä miehelle kotona jälkeenpäin taivastelisin. Voisko kalat olla kokonaan erillään?

[/quote]

no, oletettavasti jos kalaa olisi, niin sä taivastelisit sitä tai sit jotakin muuta. Sehän on sun luonto. Morsian tekee vaan niinkuin parhaaksi näkee. Ihan turha on ottaa riskejä omana juhlapäivänä.

Vierailija
110/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:47"]Ei oo todellista, saako kaluhullu todellaki täällä nyt pienoista kannatusta? :D [/quote] KalAhullu. Vahinko, vannon sen!

[/quote]

Sanot vain! :D

Vierailija
111/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:47"]

[/quote]

Keneltä muka?

Vierailija
112/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:43"]No, teoriassahan kalattomista häistä ei ole mitään haittaa. Ymmärrän ap:n ongelman mutta kehoittaisin infoamaan tästä jollain tavalla etukäteen jotta vieraat osaavat varautua. Itse en nimittäin vieraana varmaan sitten voisi syödä muuta kuin keitettyjä perunoita ja salaatinlehtiä. Lihaa en ole syönyt pariin vuosikymmeneen ja olen allerginen monelle sellaiselle kasvikselle joita ihmiset tykkäävät sekoittaa kasvisruokiin (esim. kaikki sipulit, palkokasvit jne). Yleensä kalaruoka on ollut se pelastaja julkisissa syömingeissä. Vaikka on sitä ennenkin jouduttu menemään ns. kakkulinjalla... [/quote] Ethän toki kuitenkaan voi ilmoittaa erikoisruokavaliotasi etukäteen. Sehän nyt vasta töykeätä olisi. Ymmärrän ongelmasi.

[/quote]

Et näemmä ymmärrä koska sanot noin =)

Kuten ilmeisesti ap:llakin oire esimerkiksi palkokasveista (joka siis tarkoittaa soijaa, pähkinöitä, manteleita, herneitä jne) on anafylaktinen shokki eli kurkku turpoaa umpeen ja se on henki pois jollei pääse sairaalaan pikavauhtia.

En lähde yhtään kenenkään (häiden) vuoksi riskeeraamaan mahdollisuutta joutua epähuomiossa syömään sellaista ruokaa jossa voi olla jotain noin pahasti allergisoivaa. Suurissa häissä pitopalvelulla tai ravintolalla on liian suuri riski mokata kaiken muun säätämisen keskellä. Ja siksi aina otan kalaruokaa vaikka kotona syönkin enemmän kasvisruokia...

Vierailija
113/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:47"]

[/quote]

Keneltä muka?
[/quote]

Esim viesti 102. Ja huom, sanoin pienoista kannatusta.

Vierailija
114/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:43"]No, teoriassahan kalattomista häistä ei ole mitään haittaa. Ymmärrän ap:n ongelman mutta kehoittaisin infoamaan tästä jollain tavalla etukäteen jotta vieraat osaavat varautua. Itse en nimittäin vieraana varmaan sitten voisi syödä muuta kuin keitettyjä perunoita ja salaatinlehtiä. Lihaa en ole syönyt pariin vuosikymmeneen ja olen allerginen monelle sellaiselle kasvikselle joita ihmiset tykkäävät sekoittaa kasvisruokiin (esim. kaikki sipulit, palkokasvit jne). Yleensä kalaruoka on ollut se pelastaja julkisissa syömingeissä. Vaikka on sitä ennenkin jouduttu menemään ns. kakkulinjalla... [/quote] Ethän toki kuitenkaan voi ilmoittaa erikoisruokavaliotasi etukäteen. Sehän nyt vasta töykeätä olisi. Ymmärrän ongelmasi.

[/quote]

Kuten ilmeisesti ap:llakin oire esimerkiksi palkokasveista (joka siis tarkoittaa soijaa, pähkinöitä, manteleita, herneitä jne) on anafylaktinen shokki eli kurkku turpoaa umpeen ja se on henki pois jollei pääse sairaalaan pikavauhtia.

En lähde yhtään kenenkään (häiden) vuoksi riskeeraamaan mahdollisuutta joutua epähuomiossa syömään sellaista ruokaa jossa voi olla jotain noin pahasti allergisoivaa. Suurissa häissä pitopalvelulla tai ravintolalla on liian suuri riski mokata kaiken muun säätämisen keskellä. Ja siksi aina otan kalaruokaa vaikka kotona syönkin enemmän kasvisruokia...
[/quote]

No nyt täytyy sormet ristissä toivoa ettei ap kutsu sua.

Vierailija
115/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ettekö te muka oikeasti tajua, että tuo "Kalahullu" on vaan "hauska" trolli? Eikö se nyt tule selväksi jo monta sivua aiemmin? Vai kuuluuko tässä nyt esittää, ettei tajua trollia, niin että voidaan jatkaa tätä hauskaa vääntämistä?

Vierailija
116/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:47"] Ei oo todellista, saako kaluhullu todellaki täällä nyt pienoista kannatusta? :D [/quote] Keneltä muka? [/quote] Esim viesti 102. Ja huom, sanoin pienoista kannatusta.

[/quote]

Harmi sinulle että esimerkkisi eli viesti 102:n kirjoittaja, eli minä, en lukenut aloitusviestin lisäksi muuta keskustelua ennen kuin kommentoin :D

Vierailija
117/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:45"]

[/quote]

[/quote]

Et ole sitten mantelikalasta kuullut? Kyllä palkokasveja voi olla missä vaan, varo ettet vedä sitä hernettä nenään.

Vierailija
118/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:57"]Siis ettekö te muka oikeasti tajua, että tuo "Kalahullu" on vaan "hauska" trolli? Eikö se nyt tule selväksi jo monta sivua aiemmin? Vai kuuluuko tässä nyt esittää, ettei tajua trollia, niin että voidaan jatkaa tätä hauskaa vääntämistä?
[/quote]

Toki asia voi olla noinkin. Mutta asia voi olla myös niin ettei ole. Maailmaan mahtuu kaikenlaista porukkaa.

Vierailija
119/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:57"]Siis ettekö te muka oikeasti tajua, että tuo "Kalahullu" on vaan "hauska" trolli? Eikö se nyt tule selväksi jo monta sivua aiemmin? Vai kuuluuko tässä nyt esittää, ettei tajua trollia, niin että voidaan jatkaa tätä hauskaa vääntämistä?
[/quote]
Joo, ehkä sama tyyppi kuin vegaanihääketjun maitokahvihullu :D

Vierailija
120/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ehdottomasti sahdilla ruokittua kalaa, joka nätisti lötköttää mansikkakermakakkupedillä! Muuten en tykkää, nih!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi