Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ihan veemäinen omaan napaan tuijottelija jos...

Vierailija
21.06.2015 |

...häissäni ei tarjota yhtään mitään mille minä olen pahasti allerginen. Eli ei kalaa tai mitään muitakaan mereneläviä. Sinänsä olis kiva niitä muille tarjota mutta en kyllä haluaisi saada allergiakohtausta omana hääpäivänäni... Ja siis olen sen verran pahasti allerginen että ilman lääkkeitä se on henki pois.
Minun puolelta tulevat vieraat useimmat tietää tämän allergian joten tuskin asiaa millään tapaa ihmettelevät. Miehen suvusta sen sijaan vain lähisuku tietää allergiasta.
Tuskin kukaan kehtaa siellä alkaa asiaa kuitenkaan ääneen ihmettelemään? Ja jos kehtaa niin eiköhän tuo ole "hyväksyttävä" selitys? Menisikö teillä merenelävien rakastajilla herne nenään jos morsiammen allergian vuoksi ette saisi herkkuanne häissä?

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole veemäinen omaan napaan tuijottelija. Ihan justiin hyvät kekkerit tulee, jos pöydässä on liha- ja kasvisvaihtoehdot.

Onnea häihin. Ja tietty siihen avioliittoonkin, mikä niistä häistä yleensä on seuraus :D (vaikka harvempi siitä niin välittää...) 

Vierailija
22/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:07"]Millon häät on? Ehtiikö suunnitelmia vielä muuttaa? Suosittelisin, että kuitenkin tarjoaisitte kalaa, laittaisitte ne vaan kokonaan erilliselle pöydälle (/tilaan?) jotta ne eivät häiritse. Kala- ja merenelävätarjoilut ovat kuitenkin kesähäiden yksi ihanimmista puolista. Ja monet niistä nauttivat.
Muistat itse ottaa lääkkeesi ja alussahan voi vieraita muistutella sinun allergiasta. Ihanaa hääpäivää teille!
[/quote]

Häät ovat loppukesästä, eli periaatteessa ehtii muuttaa. Mutta en kyllä koe siihen tarvetta. Sun viesti oli tosi ystävällisesti kirjotettu, mutta silti siitä jäi jostakin syystä semmoinen vittuilu-fiilis? :D Kiitos!
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kommentteja täällä on... Tehän teette juhlistanne itsenne näköiset ja voitte jättää kalat pois pöydästä - syykin on. Ja vaikkei olisi syytäkään niin mitä sitten? Ne vieraat joille "kalaruoat ovat yksi kesähäiden ihanimmista puolista" ja vaativat/odottavat että heille olisi sitä tarjottava.... omaan napaan tuijottelijoita.

Vierailija
24/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:08"]Häät ovat teidän. Te päätätte mitä tarjoatte ja vieraat tyytyvät siihen. Ei omana hääpäivänä tarvitse miellyttää ketään! 
[/quote]

Niinhän se menee! Haluan vaan että vieraatki viihtyis, jospa kenekään viihtyminen ei ole kumminkaan kalatarjoilusta kiinni :D
Ap

Vierailija
25/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:10"]No et ole veemäinen omaan napaan tuijottelija. Ihan justiin hyvät kekkerit tulee, jos pöydässä on liha- ja kasvisvaihtoehdot.

Onnea häihin. Ja tietty siihen avioliittoonkin, mikä niistä häistä yleensä on seuraus :D (vaikka harvempi siitä niin välittää...) 
[/quote]

Kiitos! :)
Ap

Vierailija
26/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:07"]

Millon häät on? Ehtiikö suunnitelmia vielä muuttaa? Suosittelisin, että kuitenkin tarjoaisitte kalaa, laittaisitte ne vaan kokonaan erilliselle pöydälle (/tilaan?) jotta ne eivät häiritse. Kala- ja merenelävätarjoilut ovat kuitenkin kesähäiden yksi ihanimmista puolista. Ja monet niistä nauttivat. Muistat itse ottaa lääkkeesi ja alussahan voi vieraita muistutella sinun allergiasta. Ihanaa hääpäivää teille!

[/quote]

Niin, ettei suinkaan niissä häissä juhlittava avioliitto ja esim. se että tarjoilut ovat muuten hyvät ja kaikki sujuu muutenkin hyvin?

Vierailija
27/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:08"]Häät ovat teidän. Te päätätte mitä tarjoatte ja vieraat tyytyvät siihen. Ei omana hääpäivänä tarvitse miellyttää ketään! 
[/quote]

Niinhän se menee! Haluan vaan että vieraatki viihtyis, jospa kenekään viihtyminen ei ole kumminkaan kalatarjoilusta kiinni :D
Ap
[/quote]

Itse asiassa, kyllä niiden puuttuminen voisi vaikuttaa minun viihtymiiseni. Oikeasti! Ihana kesähäissä maistella kaikkia erilaisia kalaherkkuja ja saada sieltä ehkä vinkkejä omienkin kesäjuhlien kalatarjoiluihin. Pitopalveluun antaisin kyllä palautetta kalapöydän puuttumisesta, itse morsianta en tietenkään hääpäivänä vaivaisi!

Vierailija
28/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:08"]Häät ovat teidän. Te päätätte mitä tarjoatte ja vieraat tyytyvät siihen. Ei omana hääpäivänä tarvitse miellyttää ketään! 
[/quote]

Ap
[/quote]

Itse asiassa, kyllä niiden puuttuminen voisi vaikuttaa minun viihtymiiseni. Oikeasti! Ihana kesähäissä maistella kaikkia erilaisia kalaherkkuja ja saada sieltä ehkä vinkkejä omienkin kesäjuhlien kalatarjoiluihin. Pitopalveluun antaisin kyllä palautetta kalapöydän puuttumisesta, itse morsianta en tietenkään hääpäivänä vaivaisi!
[/quote]

Hmmm, nyt en enää tiedä ootko tosissas vai et. En osaa vastata sulle oikein mitään enää.
Ap

Vierailija
29/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:08"]Häät ovat teidän. Te päätätte mitä tarjoatte ja vieraat tyytyvät siihen. Ei omana hääpäivänä tarvitse miellyttää ketään!  [/quote] Niinhän se menee! Haluan vaan että vieraatki viihtyis, jospa kenekään viihtyminen ei ole kumminkaan kalatarjoilusta kiinni :D Ap [/quote] Itse asiassa, kyllä niiden puuttuminen voisi vaikuttaa minun viihtymiiseni. Oikeasti! Ihana kesähäissä maistella kaikkia erilaisia kalaherkkuja ja saada sieltä ehkä vinkkejä omienkin kesäjuhlien kalatarjoiluihin. Pitopalveluun antaisin kyllä palautetta kalapöydän puuttumisesta, itse morsianta en tietenkään hääpäivänä vaivaisi!

[/quote]

Kukaan ei kiellä nolaamasta itseään noin. Tarjoiluhenkilökunta nauraisi sinulle keittiössä siinä töidensä ohessa, ehkä sinusta mainittaisiin myös morsiusparille sellaisessa "kaikenlaisia sitä onkin" -hengessä.

Vierailija
30/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:08"]Häät ovat teidän. Te päätätte mitä tarjoatte ja vieraat tyytyvät siihen. Ei omana hääpäivänä tarvitse miellyttää ketään! 
[/quote]

Ap
[/quote]

[/quote]

Hmmm, nyt en enää tiedä ootko tosissas vai et. En osaa vastata sulle oikein mitään enää.
Ap
[/quote]

Pointtini oli, että harkitse kalapöytää vielä. Ethän halua tuottaa pettymystä vieraillesi. Onnea häihin!

Vierailija
31/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:08"]Häät ovat teidän. Te päätätte mitä tarjoatte ja vieraat tyytyvät siihen. Ei omana hääpäivänä tarvitse miellyttää ketään!  [/quote] Niinhän se menee! Haluan vaan että vieraatki viihtyis, jospa kenekään viihtyminen ei ole kumminkaan kalatarjoilusta kiinni :D Ap [/quote] Itse asiassa, kyllä niiden puuttuminen voisi vaikuttaa minun viihtymiiseni. Oikeasti! Ihana kesähäissä maistella kaikkia erilaisia kalaherkkuja ja saada sieltä ehkä vinkkejä omienkin kesäjuhlien kalatarjoiluihin. Pitopalveluun antaisin kyllä palautetta kalapöydän puuttumisesta, itse morsianta en tietenkään hääpäivänä vaivaisi!

[/quote]

Kukaan ei kiellä nolaamasta itseään noin. Tarjoiluhenkilökunta nauraisi sinulle keittiössä siinä töidensä ohessa, ehkä sinusta mainittaisiin myös morsiusparille sellaisessa "kaikenlaisia sitä onkin" -hengessä.
[/quote]

Pitopalvelut arvostavat rakentavaa palautetta, sano minun sanoneen. Ehkä seuraavan kerran kun heille tulee asiakkaaksi nainen joka ei halua kalatarjoilua, he kannustavatkin häntä sen järjestämiseen.

Vierailija
32/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kakan maku ja haju ei sovi oikein hyvin yteen muiden ruokien kanssa. Esim buffan kalat sotkee kaikki muut maut. Olisi minusta ainakin ihan mukava saada runsaasti hyviä, erilaisia kasviksia (avojado tms) tai vaikka jotain juustoihin liittyvää.

Vierailija
33/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:17"] [quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:08"]Häät ovat teidän. Te päätätte mitä tarjoatte ja vieraat tyytyvät siihen. Ei omana hääpäivänä tarvitse miellyttää ketään!  [/quote] Niinhän se menee! Haluan vaan että vieraatki viihtyis, jospa kenekään viihtyminen ei ole kumminkaan kalatarjoilusta kiinni :D Ap [/quote] Itse asiassa, kyllä niiden puuttuminen voisi vaikuttaa minun viihtymiiseni. Oikeasti! Ihana kesähäissä maistella kaikkia erilaisia kalaherkkuja ja saada sieltä ehkä vinkkejä omienkin kesäjuhlien kalatarjoiluihin. Pitopalveluun antaisin kyllä palautetta kalapöydän puuttumisesta, itse morsianta en tietenkään hääpäivänä vaivaisi! [/quote] Kukaan ei kiellä nolaamasta itseään noin. Tarjoiluhenkilökunta nauraisi sinulle keittiössä siinä töidensä ohessa, ehkä sinusta mainittaisiin myös morsiusparille sellaisessa "kaikenlaisia sitä onkin" -hengessä. [/quote] Pitopalvelut arvostavat rakentavaa palautetta, sano minun sanoneen. Ehkä seuraavan kerran kun heille tulee asiakkaaksi nainen joka ei halua kalatarjoilua, he kannustavatkin häntä sen järjestämiseen.

[/quote]

Tuskinpa vain. Ja voin sanoa, että jos pitopalvelu alkaisi tyrkyttää (tai siis suositella) jotain sellaista mitä en missään tapauksessa haluaisi, vaihtaisin pitopalvelua. Pitopalvelun tehtävä on luoda tarjoilusta maistuva ja monipuolinen niillä ehdoilla kuin tilaaja haluaa, tässä tapauksessa ilman kalaa.

Vierailija
34/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole koskaan kuullutkaan, että kala ja merenelävät olisivat jotain pakollisia tarjottavia. Mutta näköjään täällä on näitäkin, joiden mielestä on tärkeämpää saada sitä kalaa kuin taata morsiamelle turvallinen hääpäivä. Tuohan se on itsekästä, sinä et kun syykin on noin painava.

Vierailija
35/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 16:26"]Minusta kakan maku ja haju ei sovi oikein hyvin yteen muiden ruokien kanssa. Esim buffan kalat sotkee kaikki muut maut. Olisi minusta ainakin ihan mukava saada runsaasti hyviä, erilaisia kasviksia (avojado tms) tai vaikka jotain juustoihin liittyvää.
[/quote]

Kakan. Ok, nauratti :D

Vierailija
36/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei tajua kala-allergiaa, niin oma on ongelmansa. En koe mitään yksittäistä ruoka-ainetta välttämättömäksi tai tarpeelliseksi häätarjoiluissa. Mainitsemasi menu kuulosti sitä paitsi hyvälle! Ylipäänsä kiva että ihmiset kehittelee erilaisia ateriakokonaisuuksia.

Vierailija
37/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu todellakaan ole täällä niin suuri kalanystävä että häntä tämä asia häiritsisi? Entäpä sulhanen, saako morsian olla tässä asiassa ns bridezilla ja päättää sulhasenkin puolesta ettei kalaa tarjota? Vaikka sulhanen saattaakin olla suuri kalaruokien ystävä? Yhäkin painotan sitä että kala _kuuluu_ kesähäihin. Sama jos kesähäissä ei olisikaan mansikkakermakakkua. Jotkut perinteet kuuluvat suomalaisiin kesähäihin, niiden pois jättäminen on hyvin epäkunnioittavaa ja vieraita hämmentävää.

Vierailija
38/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 17:02"]

Eikö kukaan muu todellakaan ole täällä niin suuri kalanystävä että häntä tämä asia häiritsisi? Entäpä sulhanen, saako morsian olla tässä asiassa ns bridezilla ja päättää sulhasenkin puolesta ettei kalaa tarjota? Vaikka sulhanen saattaakin olla suuri kalaruokien ystävä? Yhäkin painotan sitä että kala _kuuluu_ kesähäihin. Sama jos kesähäissä ei olisikaan mansikkakermakakkua. Jotkut perinteet kuuluvat suomalaisiin kesähäihin, niiden pois jättäminen on hyvin epäkunnioittavaa ja vieraita hämmentävää.

[/quote]

silloinkin kun morsian joutuu pistämään itseensä adrenaliinia kun hajukin saa anafylaksian aikaan? mutku MÄ! JA MÄ HALUUN KALAA! viis morsiammesta, MUTKU MÄ!

Vierailija
39/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kala ja mansikkakermakakku kuuluu kesähäihin? Kai sitä saa tarjota mitä itse haluaa, kunhan on vieraille tarpeeksi vaihtoehtoja.

Vierailija
40/152 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalatarjoilu ei ole mikään pakollinen juttu kesähäissä. Se, että yksi henkilö rakastaa kalaruokia yli kaiken, ei tarkoita sitä, että kaikki rakastaisivat. Kyllä mullekin kala maistuu, on suurta herkkua. Mutta jokainen aviopari suunnittelee omannäköisen menunsa. Nyt kun kyse varsinkin vaarallisesta allergiasta, kalaruuat kannattaa jättää pois. Vaikka ne olisikin eri pöydässä tai erillään muusta ruuasta, kukaan ei voi taata, ettei muu ruoka saastu kalasta. Esim vieraat hakee kalaruokaa, sotkee vähän käsiä kalalla. Näillä rähmäkäpälillä sitten hakevat muuta ruokaa. Ja Hups, kohta pahimmassa tapauksessa morsian haukkoo epätoivoisesti happea lattialla. Tuo on omaan napaansa tuijottelua, että alkaa jankuttamaan tarjoiltavista varsinkin kun kalan poisjättämiselle on erittäin hyvä syy. Sitä paitsi, ruokaa oli erittäin monipuolisesti suunniteltu tarjolle, joten ruokapuoli on varmasti hoidossa. Onnea vaan AP tuleviin häihin ja avioliittoon! Kuulostaa hyvältä, ja toivon että löytyy muitakin pareja, jotka ei ole kaavoihin kangistuneita vaan tekee häistään omannäköiset :)
T. Vieras, yli 15 häät koettu jo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän