Kesyt siilet
Vesejä ja piimiä vaihdan päivittäin, maitoahan niille ei saa antaa.
Saako syöttää esim. kaalta ja perunia keitettynä? Entä silakkoja?
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:57"]Onkse pelkkää juttua että siilet söis käärmejä? Onko kuka nähny?
[/quote]
Ketä sellaista muka olisi nähnyt? Eiköhän se niin ole, että siilet joutuu käärmejen suihin.
Saako antaa omenoita, omenoja tai omenia?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:01"]
Saako antaa omenoita, omenoja tai omenia?
[/quote]
Omenaita saa tarjota.
Siilet on hyönteis-syöjiä. Niillä on kuitenkin aika moni puolinen ruoka valio. Voi antaa Esim murskattuja pähkineitä.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:12"]Siilet on hyönteis-syöjiä. Niillä on kuitenkin aika moni puolinen ruoka valio. Voi antaa Esim murskattuja pähkineitä.
[/quote]
Pähkinejä.
AAAARGHHHTTTTTY ÄÄÄÄÖÖÖÄÄÄÄÄ kielipoliisi vetää täällä ranteitaan auki.
Ai. Minä olen luullut että se sana on adjektiivi pähki. Ja joku pikku kikkare puun siemen voi olla pähkinä.
Aaaaaaa tää on paras sitten edesmenneen "kourallinen kaameaa kökköä"-ketjun!
Siilejä ei saa kesyttää! Ei mitään Luonnon Eläimiä saisi totuttaa ihmisiin.
Esim. lapset voivat heitellä tiiltä luottavaista siiltä kohti! Tai kivejä.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:12"]Siilet on hyönteis-syöjiä. Niillä on kuitenkin aika moni puolinen ruoka valio. Voi antaa Esim murskattuja pähkineitä.
[/quote][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:32"]Ai. Minä olen luullut että se sana on adjektiivi pähki. Ja joku pikku kikkare puun siemen voi olla pähkinä.
[/quote]
Ei kyllä se on verbi. Esim puun alta kuuluu epämääräistä pähkinää.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:29"]
AAAARGHHHTTTTTY ÄÄÄÄÖÖÖÄÄÄÄÄ kielipoliisi vetää täällä ranteitaan auki.
[/quote]
No jos ei joku wanna be kieli poliisi osaa tämän ketjun vertaa Suomen kieleä, niin terve menoa.
Saako siilelle antaa simpukkoja tai pihjalanmarjoja?
Kyllä kaikkeja mitkä puu tarhassa kasvaa saa siilelle tarjota, kirsikkoja, päärynäitä, omenaja ja pihjalan marjoja. Niitä ne syö itsekkin kun maasta löytävät.
Joskus kun havaroin lehtiä niin osuin vahingossa nukkuvaan siileen. Onneksi pikkuuinujalle ei käynyt mitenkään, mennä lyllerrteli matkoihinsa iloisennäköisenä.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:12"]Siilet on hyönteis-syöjiä. Niillä on kuitenkin aika moni puolinen ruoka valio. Voi antaa Esim murskattuja pähkineitä. [/quote][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:32"]Ai. Minä olen luullut että se sana on adjektiivi pähki. Ja joku pikku kikkare puun siemen voi olla pähkinä. [/quote] Ei kyllä se on verbi. Esim puun alta kuuluu epämääräistä pähkinää.
[/quote]
Ai, niinpä onki. Aktiivin IV infinitiivin nominatiivi.
Mulla on vieläkin huono itsetunto, kun lapsena annoin siilelle maitoa ja se sai sairauksen. :( Kohtalontovereita?
Ei saa kiusia siilejä. Vain normaaleita ruokeja saa antaa. Ei laktoosia, ei gluteiinia.
Mies ihmettelee kun nauraa räkätän reporankana sohvalla enkä pääse ylös.
Siilet syö vanukkeitakin jääkaapista jos perheen isä ei kerkeä.