Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin iltakävelyllä äsken ja jäin seuraamaan 2 valkoista objektia mitkä liikkuivat taivaalla

Vierailija
20.12.2023 |

Tehkääpä joskus niin kun olette iltakävelyllä ja ilma on raikas ja pilvetön että pysähdytte hetkeksi alueelle missä ei ole hälinää eikä katuvaloja ollenkaan, sen jälkeen kohdistakaa katseenne ylös ja antakaa silmienne tarkentaa kunnolla koko se alue mitä te katsotte, voitte oikeasti yllättyä kuinka paljon siellä liikkuu sellaisia kohteita mistä ette osaa sanoa yhtään mitä ne ovat. 

Äsken itse huomasin ohimennen 2 valkoista objektia mitä menivät ihan kokoajan samassa linjassa niin että se perässä kulkeva seurasi kokoajan sitä edessä kulkevaa, nämä objektit siis liikkuvat oikeasti korkealla ja ne näyttävät tähdiltä mitkä temppuilee omiaan, siis valkoisia palloja. Ja ne menee ajoittain todella kovaa. No nää 2 sitten katosi jonnekkin ja jäin seurailemaan tilannetta jolloinka huomasin enemmänkin näitä objektia mutta ne liikkuivat yksinään. 

Nää kohteet menee niin korkealla että ne ei voi olla lentokoneita, koptereita eikä droneja ja sen lisäksi niissä ei ole niitä merkkivaloja ollenkaan. 

Satelliitteja ehkäpä? mutta voiko nämä kaikki olla ja liikkuuko ne keskenään?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satelliitit näyttävät ihan tähdiltä jotka liikkuvat pitkin taivasta. Maassa pitää olla pimeää mutta auringon pitää valaista sitä satelliittia eli keskiyöllä ei näy.

Vierailija
2/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt myös samanlaisia liikkuvia valoja viime vuonna, myös muut näkivät ne ja yhdessä ihmeteltiin mitä mahtaa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin ensin katsomaan että liikkuuko tuo yksi tähti. Selvästi vähän liikuskeli ympäriinsä. Sitten katsoin muita tähtiä ja nekin teki samaa liikettä. Totesin että joku näköhäiriö kyseessä kun kaikki tähdet liikkui.

Vierailija
4/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ihmetellyt, että enkö ole tosiaan aiemmin huomannut vai onko nykyään taivaalla kaikenlaista outoa trafiikkia meneillään. Yhtenä yönä näin myös todella kirkkaan välähdyksen ja viine syksynä näin, kun kaksi kohdetta putosi taivaalta tulilieska perässä. Ne ehkä ovat jotain meteoreja, mutta silti. En muista ennen nähneeni noin usein jotain poikkeavaa taivaalla. Mutta nuo ns kirkkaat liikkuvat "tähdet" ovat yleisiä.  Liekö sateliitteja yms.? 

Vierailija
5/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko kysyä: uskotko (lentokoneiden jättämiin) kemikaalivanoihin?

Ja se, mitä puoluetta äänestät?

Vierailija
6/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on satoja sateliitteja. Olet nähnyt sateliitin. Se näyttää ihan, kuin olisi tähti mutta se liikkuu tasaisesti, 5x nopeammin, kuin matkustajalentokone kuitenkin (lentokone saattaa näkyä horisontissa 5minuuttiakin mutta sateliitti menee 20-30s horionstin läpi ja katoaa).  Jos jää katselemaan taivasta niin sateliitteja voi nähdä 30-40kpl:kin tunnissa menevän ohi ja saattaa mennä ristiin rastiin. Kerran näin kolme satelliittia menevän ns vierestänsä ja kaikki tuli eri suunnista.

Vierailija
7/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on satoja sateliitteja. Olet nähnyt sateliitin. Se näyttää ihan, kuin olisi tähti mutta se liikkuu tasaisesti, 5x nopeammin, kuin matkustajalentokone kuitenkin (lentokone saattaa näkyä horisontissa 5minuuttiakin mutta sateliitti menee 20-30s horionstin läpi ja katoaa).  Jos jää katselemaan taivasta niin sateliitteja voi nähdä 30-40kpl:kin tunnissa menevän ohi ja saattaa mennä ristiin rastiin. Kerran näin kolme satelliittia menevän ns vierestänsä ja kaikki tuli eri suunnista.

Se sateliitti nimenomaan näkyy, kun auringon valo heijastuu sateliitin peilipinnasta.

Vierailija
8/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroatiassa lomalla näky starlink,4200-satelliittia peräkkäin,mut oli menny parissa tunnissa ohi..

Vierailija
9/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt noita. Liikkuvat liian kovaa vauhtia ollakseen satelliitteja sekä tekevät 90 asteen käännöksiä hurjassa vauhdissa. En tiedä mitä ovat.

Vierailija
10/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt noita. Liikkuvat liian kovaa vauhtia ollakseen satelliitteja sekä tekevät 90 asteen käännöksiä hurjassa vauhdissa. En tiedä mitä ovat.

Ne on droneja jos tekee 90 asteen käännöksiä hurjassa vauhdissa. Itse peloiteltiin erästä "ufohörhöä" dronella.

Vierailija
11/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on droneja jos tekee 90 asteen käännöksiä hurjassa vauhdissa. Itse peloiteltiin erästä "ufohörhöä" dronella.

Ovat liian kaukana droneiksi

Vierailija
12/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat liian kaukana droneiksi

Dronella lentää tarpeeksi korkeelle niin se näyttää siltä, että olisivat kaukana vaikka ovat oikeasti lähellä. Huomioi esim, lentokone näyttää pieneltä korkeella mutta matalalla iso. Oikeassa kohtaa drone näyttää olevan avaruudessa.

Vierailija
13/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa ne lääkkeet.

Noin mulle sanottiin syksyllä kun kysyin onko kukaan nähnyt mitään outoa taivaalla. Olen kuulemma hullu. No nyt on asia niin, että te olettekin niitä hulluja.

Vierailija
14/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ufoja ne ovat, ne aikovat tuhota venäjän armeijan Ukrainassa. 

Vierailija
15/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmakehässä risteilee tosiaan suuri määrä satelliitteja (suurin osa niistä on kylläkin poistettu käytöstä, avaruusromua, kantoraketteja tai niiden osia.) N. 5000 toimivaa käytössä olevaa satelliittia kiertää maata. 

Vierailija
16/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ufot eivät ole mitään muuta, kuin tunnistamattomia lentäviä esineitä.

Vierailija
17/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ufot eivät ole mitään muuta, kuin tunnistamattomia lentäviä esineitä.

Kemikaalihulluilta kun kysyy niin......

Vierailija
18/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistuttaa kun avaruuskin on jo täynnä romusasstetta.

Vierailija
19/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun aikana ennen nettiä tuijottelin sohvalta useinkin tähtitaivasta, samalla kun kuuntelin Pekka Saurin yöradiota. Kyllä taivaalla tosiaan näkyy paljonkin liikettä. Tähdenlentoja sun muita. Ihan normaalia. Ihmiset vaan ei enää niin paljoa tuijota taivasta.

Vierailija
20/54 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt näitä satelliitteja usein pimeällä taivaalla joskus yksi tai kaksi yhtäaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme