Kesyt siilet
Vesejä ja piimiä vaihdan päivittäin, maitoahan niille ei saa antaa.
Saako syöttää esim. kaalta ja perunia keitettynä? Entä silakkoja?
Kommentit (99)
Ei missään muualla. Ainoastaan AV.
Aloin vastailemaan tähän ketjuun aamulla yhdentoista aikaan.
Hauskaa. :D
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 12:59"]Mulla on vieläkin huono itsetunto, kun lapsena annoin siilelle maitoa ja se sai sairauksen. :( Kohtalontovereita?
[/quote]
Älä anna huonon itsetunnon kolkuttaa! Ennen vanhaan kaikki siilet saivat maitoa ja kärsivät vatsan kivuista.
Itse syötin varisin pennulle hiekkaa kun se kerjäsi koko ajan nokka auki toukkeja ja kärpäisiä.
[/quote]
Juu pitää olla armollinen itselleen. Minäkin lapsena yritin saada lehmän poikasia lähelleni vaikka oli kielletty. En vain tajua miten lehmän pennut olisi siitä pilalle menneet, että olisin silittänyt. :(
Kalastin meidän pihan siilelle eilen pari hauhta ruoaksi.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 21:28"]Kalastin meidän pihan siilelle eilen pari hauhta ruoaksi.
[/quote]
Oletko siikaata tarjoillut siilelle?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 13:49"]Ei saa kiusia siilejä. Vain normaaleita ruokeja saa antaa. Ei laktoosia, ei gluteiinia. [/quote] Voiko antaa ei-laktoositonta maitoa?
[/quote]Vähälaktoositonta voi antaa.
Saako piimejäkään antaa kun kerran maito on kielletty?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:26"]
Saako piimejäkään antaa kun kerran maito on kielletty?
[/quote]Rahkeja voi antaa.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:22"]Silmät vuotaa verta
[/quote]
Mikä sinun silmejä vaivaa?
KVG tai lue tästä
Oi, siilet on kyllä söpöjä. Muistanko väärin vai saiko niille antaa jauhenlihaa?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:48"]
Oi, siilet on kyllä söpöjä. Muistanko väärin vai saiko niille antaa jauhenlihaa?
[/quote]Entä musti- tai mansikoita?
Viintä ei ainakaan kannata antaa! Siilet ei siitä tykkää.
Kuinka monta siileä teidän pihassa on? Mietin vaan, että tuleeko kovin kalliksi tuollainen piimien ja jauhenlihan ostaminen. Silakkoja saa tietysti halvalla.
Kiva kun ihmiset huolehtii ja antaa siileille ruokeja.
Onkse pelkkää juttua että siilet söis käärmejä? Onko kuka nähny?
Kerran löysin roskakatoksesta siilen! Se rapisteli säiliön takana, ensin luulin sitä rotaksi. Sitten huomasin että sehän on siili, käärin sen mun takin sisään ja kannoin pihalle. Se meni piikkipalloksi, ja lopulta kurkki hieman mua : ) mä päästin sen menemään metsään, se lähti juoksemaan törkeän lujaa.