Olen menettäny ystäväni salaliittoteorioille. Vertaistukea?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on toimittaja joka haluais tehdä jutun asiasta. Kertokaa nyt pliis kokemuksianne niin löydätte ne sitten lehdestä.
Taustalta paljastui muistisairaus. Normaalisti siisti koti oli muuttunut sikolätiksi ja seinät oli vuorattu foliolla. Vasta pieni tulipalo sai viranomaiset järjestämään paikan hoitokodista 62-vuotiaalle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on toimittaja joka haluais tehdä jutun asiasta. Kertokaa nyt pliis kokemuksianne niin löydätte ne sitten lehdestä.
Taustalta paljastui muistisairaus. Normaalisti siisti koti oli muuttunut sikolätiksi ja seinät oli vuorattu foliolla. Vasta pieni tulipalo sai viranomaiset järjestämään paikan hoitokodista 62-vuotiaalle miehelle.
Alle 65-vuotiailla tauti on harvinainen, mutta yli 85-vuotiailla sitä esiintyy jo 15–20 prosentilla
Suurimmalla osalla sairastuneista on jossain sairauden vaiheessa myös psyykkisiä oireita ja käytösoireita. Masennus ja ahdistuneisuus ovat yleisiä, mutta toisinaan esiintyy myös vaikeaa levottomuutta ja harhaluuloisuuttakin. Vainoharhaisuus (paranoia) saattaa olla jopa taudin ensimmäisiä oireita
"Entä jos hörhöily ylittää rajat, jotka eivät ole enää mitenkään siedettävissä? "
Sitten välit poikki toistaiseksi. Ensin sanoa että et enää keskustele tästä aiheesta.
Minullakin on mennyt yksi tuttu näille. On muutenkin epävakaa, eikä ole oikein löytänyt samanhenkistä ystäväpiiriä. Tapasin hänet pitkästä aikaa, ja kertoi kuinka uskovaisten viestiryhmässä joku kertoo *niin* asiantuntevasti erilaisista salaliittoteorioista.
Ei nähtävästi seurannut lainkaan journalistista yleistä mediaa, niin hararat olivat yleistiedot asioista. Mainitsin rauhassa pari vastakkaista faktaa lähdeviitteiden kera, saa nähdä jääkö mitään itämään. Hänen perheelleen tämä on rankkaa.
Helsingin miekkarihan kokosi porukkaa hyvin erilaisista taustoista. Kun Israelin ystävät ja hakaristilippuporukka huomasivat marssivansa yhdessä, alkoivat rivit rakoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna hörhötä. Mä kuuntelen niitä horinoita kun on siihen voimavaroja - muulloin en. Kaikki rokotevastaiset tuttavani ovat jonkin sortin mt-ongelmaisia. Siis vähintään mielialalääkityksellä ja problematiikkaa työllistymisessä. Kertoo jotakin.
Niin tai sitten he ovat ainoita, jotka uskaltavat kertoa totuuden, koska sinulla selkeästi on hyvin vahvat mielipiteet heistä, jotka eivät ole koronapiikkiä ottaneet..
Omassa tuttavapiirissäni korkeimmin koulutetut, vahvasti työelämässä olevat, ovat niitä, jotka ovat tuon koronapiikin jättäneet väliin. Omalla työpaikallani minä olen ainoa joka ei koronapiikkiä ole ottanut ja olen korkeimmin koulutettu, työkaverini tosin luulevat minun ottaneen piikin, koska en asiasta huutele. He kyllä hyvin vahvoin sanankääntein kertovat, mitä ali-ihmisiä ja kouluttamattomia "salaliittohörhöjä" koronapiikittömät ovat. Kertoo enemmän heistä kuin minusta.
Usassa on tutkittu, ketkä eivät ota näitä rokotteita. Tulos on, että kaikkein korkeimmin koulutetut, sekä matalimmin koulutetut myös. Tätä tutki Pittsburghin ja Carnegie Mellow:n yliopistot. Siitä uutisoi ainakin Daily Mail otsikolla: "Americans with PhDs are the most reluctant to get vaccinated against COVID, study finds"
"Carnegie Mellon University and the University of Pittsburgh researchers reported a U-shaped correlation between vaccine hesitancy and education level
They concluded people with PhDs are not only the most skeptical about getting vaccinated but are also the least likely to change their minds about it"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yleistä varsinkin nyt korona aikana että sukulainen, kaveri tms on hörhö johon ei mikään puhe tehoa. Itse en juuri käsittele asioita, enkä ota puheita vakavasti ja lisäksi olen ottanut kaikki rokotteet.
Olen huomannut että ihmiset väsyvät minun kanssani ja salaliitot jäävät vähemmälle.Entä jos hörhöily ylittää rajat, jotka eivät ole enää mitenkään siedettävissä? Entä jos sitä tulee niin usein ja niin paljon, niin suurella intensiteetillä ja niin sopimattomalla kielenkäytöllä ryyditettynä... vaikka olisit täysin hiljaa?
Toimisin varmaan samoin kuin uhmaikäisen raivarin kanssa, tunteita sanoittaen: "Sinua nyt selvästikin ahdistaa kovasti tämä asia. Oletko ajatellut että...".
Toki sanoisin rauhassa siitäkin, jos kielenkäyttö loukkaa, minä-muodossa: "Minusta tuntuu ikävältä että..." ja en tietty pitempään kuuntelisi loukkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista nähdä ihmisten reaktiot kun todella ihmisiä alkaa kuolemaan, mikähän "pandemia" silloin on syynä, kun ei se nyt ainakaan ihmisten aikaansaannosta ole.
Ai ajatteletko, että yhtäkkiä alkaa ihmisiä kuolla mystisesti? Millaisia ennusmerkkejä näet tästä ilmiöstä?
Enemmistö ei halua uskoa näihin, koska se on heidän maailmankuvan vastainen, siitä se johtuu, miksi ilmeisesti vain noin 10-20% vastustaa. Heidän maailmankuvansa on taas toinen, kuin enemmistöllä. Ei kai tässä sen kummoisemmasta ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn vielä uudelleen: tietääkö joku mistä voisi löytää vertaistukea tällaiseen asiaan? Olen yrittänyt löytää.
Mihin tarvitset vertaistukea? Psykoottisten läheisille on ryhmiä, aloita vaikka niistä.
Ja jos et jaksa kuunnella ko henkilöä, kerrot että ajattelet asioista eri lailla. Ota etäisyyttä hänestä, ei kenenkään ole pakko tavata sellaista ihmistä, jonka mielipiteet ovat eri planeetalta.
Niinhän ne ihmissuhteet yleensä päättyvät, kun ei ole enää mitään yhteistä.
Itse en ole rokotettu, mutta en lähtisi kuuntelemaan mitään foliohattusaarnaamista asiasta. Sanoisin suoraan, että tästä aiheesta en keskustele sinun kanssasi, koska paasaamisesi on todella rasittavaa. Asettaisin tämän ehdoksi ystävyyden jatkumiselle.
Uskontojen Uhrien Tuki UUT ry on perehtynyt myös tähän asiaan, järjestää vertaistukiryhmiä yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yleistä varsinkin nyt korona aikana että sukulainen, kaveri tms on hörhö johon ei mikään puhe tehoa. Itse en juuri käsittele asioita, enkä ota puheita vakavasti ja lisäksi olen ottanut kaikki rokotteet.
Olen huomannut että ihmiset väsyvät minun kanssani ja salaliitot jäävät vähemmälle.Entä jos hörhöily ylittää rajat, jotka eivät ole enää mitenkään siedettävissä? Entä jos sitä tulee niin usein ja niin paljon, niin suurella intensiteetillä ja niin sopimattomalla kielenkäytöllä ryyditettynä... vaikka olisit täysin hiljaa?
Mutta eihän sitä ole pakko kuunnella. En pitäisi enää yhteyttä, ottaisin etäisyyttä, jos esim on samalla työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne salaliitot ole kusetusta. Niillä yritetään vain pitää isoa massaa poissa totuudesta. Tajua jo. Te lampaat olette kusessa jos ette herää pian. Koronarokotteita en suosittele kenellekkään.
Jos olisit minun tuttavapiirissäni, kiertäisin sinut kaukaa.
Ajattelisin, että olet fanaatikko, joka myrkyttää ilmapiirin ympärillään.
Vierailija kirjoitti:
Jaa,te ootte niitä ns parempia ihmisiä,mitään ei kyseenalaistetaan ja ootte sokeita idioottimaisia auktoriteetti uskoisia hölmöjä.
Kyseenalaistaa tai ei, mutta eikö jokaisella saa olla silti se oma mielipide asioista? Jos haluan olla lammas, niin eikö muilla ole siihen oikeus? Se on mielen köyhyyttä ja ahdasmielisyyttä, jos ainoa ratkaisu siihen, ettei joku toinen ajattele 100% samalla tavalla on lopettaa ystävyyssuhde.
Nyt kyseessä oli rokotteet. Mitä seuraavaksi? Et hyväksy, jos kaveri laittaa lapsensa valtion kouluun? Et hyväksy, että kaveri syö lääkärin määräämiä lääkkeitä? Et kestä sitä, jos poika/tyttöystävä tai kaverisi poika/tyttö/ystävä menee armeijaan?
Miksi et kyseenlaista kaikkea auktoriteettiä? Oletko lammas ja sokea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne salaliitot ole kusetusta. Niillä yritetään vain pitää isoa massaa poissa totuudesta. Tajua jo. Te lampaat olette kusessa jos ette herää pian. Koronarokotteita en suosittele kenellekkään.
En puhu paljoa koronasta, mutta totuuden tiedän siitä. Mikään koronan takana ei ole positiivista. Sitä vain käytetään hyväksi väestönvähennykseen ja kontrollin luomiseen.
Aika vaikea varmaan rämpiä tuollaisesta harhaisesta suosta ylöspäin, sorry en voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En puhu paljoa koronasta, mutta totuuden tiedän siitä. Mikään koronan takana ei ole positiivista. Sitä vain käytetään hyväksi väestönvähennykseen ja kontrollin luomiseen.
Ja mistähän sä tämän totuuden olet kuullut? Kerro miksi sä uskot jotain ihmistä joka tämmöistä julistaa, mistä sä tiedät että se puhuu totta? Missä faktat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikea varmaan rämpiä tuollaisesta harhaisesta suosta ylöspäin, sorry en voi auttaa.
Te sokeat, jotka ette uskalla katsoa totuutta silmiin kuolette nopeammin. Luotatte ihmisiin , jotka sanoo koronapiikkien auttavan ja olevan hyviä sinulle, mutta ei. Ne on tarkoitettu väestönvähennykseen. Itse yritän elää totuudessa niin selviän tästä sodasta ja rauhan aika alkaa taas, silloin kun te lampaat olette kuollut niin minä elän täällä vielä täysillä. Kannattaa pysyä valppaana näinä aikoina jos haluaa vielä pitempään elää täällä.
Nyt rapisee folio niin että tärykalvot puhkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika tavalla väärä palsta tällaiselle aiheelle.
Salaliittoihin uskovat trollaavat ketjun poistotasolle tosi nopeasti.
Osaatko sanoa, mistä voisin löytää vertaistukea?
Täältä. Asia on melko uusi. Itsellänikin on aika voimaton olo, jos kuuntelen, kun joku muuten normaalin oloinen suomalainen vakavalla naamalla vauhkoaa jostain great resetistä, muita ohjailevasta mystisestä "eliitistä", myrkkypiikeistä ja väestönvaihdoksesta. Tulee lähinnä fyysisesti pahoinvoiva olo ja suru toisen puolesta. Ja siitä, miten suomalainen koulutusjärjestelmä on päästänyt lävitseen niin herkkäuskoisia ja pihalla olevia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistähän sä tämän totuuden olet kuullut? Kerro miksi sä uskot jotain ihmistä joka tämmöistä julistaa, mistä sä tiedät että se puhuu totta? Missä faktat?
Nämä peruskoulupohjaiset tee-se-itse-youtube-tutkijat ovat aina jostain löytäneet sen totuuden ja tietävät paremmin kuin koulutetut lääketieteen ammattilaiset.
Mielelläni lukisin jutunkin asiasta. Sekin voisi auttaa eteenpäin. Joten jos tässä ketjussa on joku toimittaja, niin kaikin mokomin, tee juttu aiheesta.
ap