Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen menettäny ystäväni salaliittoteorioille. Vertaistukea?

Vierailija
10.02.2022 |

Onko muilla vastaavanlaisia tilanteita?

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne salaliitot ole kusetusta. Niillä yritetään vain pitää isoa massaa poissa totuudesta. Tajua jo. Te lampaat olette kusessa jos ette herää pian. Koronarokotteita en suosittele kenellekkään.

Jos olisit minun tuttavapiirissäni, kiertäisin sinut kaukaa.

Ajattelisin, että olet fanaatikko, joka myrkyttää ilmapiirin ympärillään.

En puhu paljoa koronasta, mutta totuuden tiedän siitä. Mikään koronan takana ei ole positiivista. Sitä vain käytetään hyväksi väestönvähennykseen ja kontrollin luomiseen.

Aika vaikea varmaan rämpiä tuollaisesta harhaisesta suosta ylöspäin, sorry en voi auttaa.

Mikä siinä on harhaista, tai mikä tekee siitä harhaisan? Sekö, että se ei ole virallisesti todettua? Eli jos on näin, niin silloin et usko siksi, koska luotat valtioon niin paljon. Ei se sen vaikeampaa ole. Kyse on kai pohjimmiltaan siitä, mikä on luottamus instituutioihin.

Mieluummin luotan länsimaiseen valtioon kuin johonkin pizzalaatikoiden keskellä elävään lääkkeitä popsivaan tubettavaan foliohattuhörhöön. Kuka tahansa skitsofreniapotilas saattaa olla jonkun "uskottavan" videon takana. Kannattaa olla oileasti lähdekriittinen.

Tämä! Ja nämä rokotevastaiset fanaatikot tyrkyttävät AINA poikkeuksetta englanninkielisiä linkkejä, joissa joku "Professori" kertoo rokotteiden vaarallisuudesta. Ei IKINÄ koskaan tule suomenkielistä linkkiä, mistähän johtuu? Eivätkö he tajua, miten paljon Amerikassa ja Briteissä on näitä valeuutisia, on uskottavan näköisiä nettisivuja ja niissä korostuu aina, että sen tutkimuksen on tehnyt joku "luotettava" korkeanpiarvoinen henkilö tai laitos. Olen pyytänyt sata kertaa suomenkielistä linkkiä mutta heillä ei ole sitä antaa. Miksi????

Siksi, että suomeksi julkaistaan varmaan promille siitä, mitä englanniksi.

Nyt esim. BMJ vaatii pääkirjoituksessaan rokotteiden tutkimusdataa välittömästi julkiseksi, mut rokotteiden valmistajat kieltäytyy. Onko tämä linkki valesivusto, johon laitan nyt linkin, tai etkö usko tuota lähdettä, eli BMJ?

https://www.bmj.com/content/376/bmj.o102

Taas samaa paskaa. Mä vaadin sun sairaushistorian julkiseksi.

Vierailija
62/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne salaliitot ole kusetusta. Niillä yritetään vain pitää isoa massaa poissa totuudesta. Tajua jo. Te lampaat olette kusessa jos ette herää pian. Koronarokotteita en suosittele kenellekkään.

En puhu paljoa koronasta, mutta totuuden tiedän siitä. Mikään koronan takana ei ole positiivista. Sitä vain käytetään hyväksi väestönvähennykseen ja kontrollin luomiseen.

Ja mistähän sä tämän totuuden olet kuullut? Kerro miksi sä uskot jotain ihmistä joka tämmöistä julistaa, mistä sä tiedät että se puhuu totta? Missä faktat?

Nämä peruskoulupohjaiset tee-se-itse-youtube-tutkijat ovat aina jostain löytäneet sen totuuden ja tietävät paremmin kuin koulutetut lääketieteen ammattilaiset.

"koulutetut lääketieteen ammattilaiset."

Valitettavasti tuo tiede on korruptoitua suurin osin, eli se ei ole oikeata tiedettä enää, jota se oli vielä joskus. Lääketiede kaikista aloista on nykyisin ylivoimaisesti suurin poliitikkojen lobbaaja esim. Usassa.

Ihmiset tosiaa itse kykenevät tutkimaan asioita ja jotkut omistavat sille niin huomattavasti aikaa, että he myös saavat näitä asioita selville.

Mutta joku tee-se-itse noitatohtori sitten on oikeassa? Millä logiikalla ja perusteella?

Niin kauan, kuin epäilyksiään esittävät hyvin korkeasti koulutetut alan ammattilaiset, niin kauan on oltava skeptinen rokotteista, olkoonkin, että epäilijöitä ainakin julkisuudessa on vähemmistö. Olisin ite aikaa sitten varmaan ottanut 1. rokotteen jne., jos en olisi törmännyt näihin ammattilaisten epäilyksiin, jotka on virologeja, mikrobiologeja jne.

Tiede toimii myös siten, että julkisuudessa on kaikki äänet (myös epäilykset) joilla on aihealueen asiantuntemus, tieteessä ei ole kysymys siitä, onko enemmistö jotain mieltä (enemmistön mielipiteeseen vedotaan esim. mediassa usein), vaan kysymys on siitä, että tutkimuksella ja faktalla päädytään johonkin lopputulokseen, joka siltikään ei välttämättä ole ehdoton totuus.

Tieteessä nimenomaan on kyse enemmistöstä. Ei mielipiteistä tosin, vaan siitä mihin suurin osa pätevistä tieteellisistä tutkimuksista osoittaa. Voi löytyä yksittäisiä tutkimuksia, jotka osoittavat kaksi astetta oikealle tai vasemmalle yleisestä linjasta, mutta se ei ole riittävästi muuttamaan lopputulosta sillä hetkellä. Mikäli asia sitten todellisuudessa onkin eri tavalla kuin mitä siihenastiset tutkimukset ovat osoittaneet, niitä eriäviä päteviä tutkimuksia tulee ihan varmasti yhä enemmän ja enemmän, jolloin siitä suunnasta tulee lopulta se enemmistö.

Se tieteellisessä tutkimuksessa onkin hienoa, että sitä mukaan kun tieto lisääntyy, saadaan yhä suurempi varmuus asian oikeasta laidasta, eikä mitään ole hakattu kiveen lopullisesti. Tieteessä huomioidaan myös enemmistönäkemyksestä poikkeavat tutkimukset, etenkin jos/kun niitä alkaa olla sen verran, että sillä on jo merkitystä lopputuloksen kannalta.

Salaliittoteoriassa taas päätetään ensin lopputulema, eli se mihin halutaan uskoa ja sitten keskitytään kaivamaan vain sellaista aineistoa mikä sopii omaan agendaan ja sivuutetaan kaikki muu. Ei vaikuta kovinkaan objektiiviselta vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikea varmaan rämpiä tuollaisesta harhaisesta suosta ylöspäin, sorry en voi auttaa.

Mikä siinä on harhaista, tai mikä tekee siitä harhaisan? Sekö, että se ei ole virallisesti todettua? Eli jos on näin, niin silloin et usko siksi, koska luotat valtioon niin paljon. Ei se sen vaikeampaa ole. Kyse on kai pohjimmiltaan siitä, mikä on luottamus instituutioihin.

Mieluummin luotan länsimaiseen valtioon kuin johonkin pizzalaatikoiden keskellä elävään lääkkeitä popsivaan tubettavaan foliohattuhörhöön. Kuka tahansa skitsofreniapotilas saattaa olla jonkun "uskottavan" videon takana. Kannattaa olla oileasti lähdekriittinen.

Tämä! Ja nämä rokotevastaiset fanaatikot tyrkyttävät AINA poikkeuksetta englanninkielisiä linkkejä, joissa joku "Professori" kertoo rokotteiden vaarallisuudesta. Ei IKINÄ koskaan tule suomenkielistä linkkiä, mistähän johtuu? Eivätkö he tajua, miten paljon Amerikassa ja Briteissä on näitä valeuutisia, on uskottavan näköisiä nettisivuja ja niissä korostuu aina, että sen tutkimuksen on tehnyt joku "luotettava" korkeanpiarvoinen henkilö tai laitos. Olen pyytänyt sata kertaa suomenkielistä linkkiä mutta heillä ei ole sitä antaa. Miksi????

Nyt esim. BMJ vaatii pääkirjoituksessaan rokotteiden tutkimusdataa välittömästi julkiseksi, mut rokotteiden valmistajat kieltäytyy. Onko tämä linkki valesivusto, johon laitan nyt linkin, tai etkö usko tuota lähdettä, eli BMJ?

En oo ikinä kuullutkaan mistään BMJ:stä. Näyttää aika hätäisesti kyhätyltä sivustolta.

Vierailija
64/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistähän sä tämän totuuden olet kuullut? Kerro miksi sä uskot jotain ihmistä joka tämmöistä julistaa, mistä sä tiedät että se puhuu totta? Missä faktat?

Nämä peruskoulupohjaiset tee-se-itse-youtube-tutkijat ovat aina jostain löytäneet sen totuuden ja tietävät paremmin kuin koulutetut lääketieteen ammattilaiset.

Valitettavasti tuo tiede on korruptoitua suurin osin, eli se ei ole oikeata tiedettä enää, jota se oli vielä joskus. Lääketiede kaikista aloista on nykyisin ylivoimaisesti suurin poliitikkojen lobbaaja esim. Usassa.

Ihmiset tosiaa itse kykenevät tutkimaan asioita ja jotkut omistavat sille niin huomattavasti aikaa, että he myös saavat näitä asioita selville.

Kerro nyt miten ne ihmiset saa asioita selville. Mistä ja kuinka? Ja miksi juuri nämä ihmiset puhuu totta? Mistä sen tietää että ovat oikeassa?

Asioita saa selville mm. ihan lääketieteen merkittävimistä julkaisuista, joissa on tutkimuksia, joiden mukaan rokote ei olekaan niin hyvä. Näistä ei media kirjoita vain.

Lisäksi se (maalaisjärjellä ajateltavava) asia, josta itse päättelen eniten, koska mulla ei ole riittävää koulutusta virologiaan tms., on että mediassa rokotteista on täysin yksimielinen kanta, mutta sitten on myös kanta, jonka esittää alan koulutetut ihmiset, mutta tuo näkemys ei pääse mediaan. Tämän päättelemiseen ei tarvita edes koulutusta - jos ääni medioissa on yksipuolinen sulkien pois erimielisyyden, se on merkki sensuurista. Tästä voi taas päätellä, että sensuuri tietää aina pahaa. Kukaan ei voi väittää edes kouluttamattomalle ihmiselle, että kyllä se sensuuri voidaan perustella sen ollessa hyvää tässä tapauksessa. Sensuuri ei ole koskaan hyvää, ellei nyt joku suoraan sano, että jotkut on murhattava jne.

Lääketieteellisiin julkaisuihin saa myös yksittäiset ihmiset kirjoittaa ns mielipidekirjoituksen. Eräs tälläinen teksti on kiertänyt rokotekriittisten keskuudessa ihan hulluna. Silloin jännästi tämä aiemmin kriittisten boikotissa ollut tiedejulkaisu olikin mitä pätevin tieteellinen lehti, kun sieltä löytyi yhden tunnetun rokotehörhön negatiivissävytteinen kirjoitus.

Vierailija
65/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa,te ootte niitä ns parempia ihmisiä,mitään ei kyseenalaistetaan ja ootte sokeita idioottimaisia auktoriteetti uskoisia hölmöjä.

Kyseenalaistaa kannattaa aina, muttei olla tyhmä. Kannattaa nyt vain kiltisti katsastaa peiliin ja kysyä hiljaa "Miksi kuvittelen olevani pätevämpi lääketieteen saralla, kuin ammattilaiset. Onko minulla siihen perusteita, vai kuvittelenko itse vain kaiken, koska MV-lehti sanoi rokotteita pahoiksi?"

https://www.saveusnow.org.uk/covid-vaccine-scientific-proof-lethal/

Vierailija
66/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota salaliittoa toitotti Donald Trump, joka ei pystynyt hyväksymään, sitä että hävisi. Hänen propagandansa lähti elämään USA:n kouluttamattoman väestön joukossa, vaikka heidän elämänsä on todella kaukana monimiljönääri- huijari Trumpin elämästä. Tämä populistinen potaska on levinnyt pikkuhiljaa myös muihin maihin, kun ajatellaan, että samanlainen huijaus on menossa kaikkialla maailmassa.

En ymmärrä, mikä yhtenäinen salaliitto kaikkine väestönvaihtoineen, pysyisi voimissaan näin riitaisassa maailmassa. Ollaan sodan partaalla. Toisaalta joka maailmankolkka on kamppaillut tämän pandemian kanssa, mikään valtio ei ole säästynyt siltä. Siksi on vain niin uskomatonta tämä huuhaa, mitä levitetään.

Vierailija
67/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂 tämä oli paras rimanalitus, mitä nämä "tieteeseen uskovat" piikkiuskovaiset sanoo 😂😂😂 tieteellisen tutkimuksen perusta on siis suomenkielinen teksti, joten iltapaska on täysin validi tietolähde 🤣🤣🤣 ja sinunkaltaisesi kehtaa sanoa, kun "foliohatut ei usko tieteeseen". FYI: tieteelliset julkaisut pääasiallisesti tehdään englanniksi.

Pointti oli siinä, että Amerikassa ja Briteissä on niin valtavasti ihmisiä, ja netissä on sen takia valtava määrä valesivustoja ja valetutkimuksia, niin mistä sinä voit tietää, mikä on faktaa? Hyvähän sinun on siinä naureskella, kun itse uskot johonkin hlrhöön brittinörttiin joka istuu päivät pitkät koneella ja väsäilee näitä "aitoja tutkimuksia" sisältäviä sivuja. Aika noloa sinulta. Ja vielä väität, että jostain iltalehdestä luen "faktaa" Yrität vai olla muiden yläpuolella ja haukut muita kun tiedät olevasi väärässä.

Vierailija
68/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt miten ne ihmiset saa asioita selville. Mistä ja kuinka? Ja miksi juuri nämä ihmiset puhuu totta? Mistä sen tietää että ovat oikeassa?

Asioita saa selville mm. ihan lääketieteen merkittävimistä julkaisuista, joissa on tutkimuksia, joiden mukaan rokote ei olekaan niin hyvä. Näistä ei media kirjoita vain.

Lisäksi se (maalaisjärjellä ajateltavava) asia, josta itse päättelen eniten, koska mulla ei ole riittävää koulutusta virologiaan tms., on että mediassa rokotteista on täysin yksimielinen kanta, mutta sitten on myös kanta, jonka esittää alan koulutetut ihmiset, mutta tuo näkemys ei pääse mediaan. Tämän päättelemiseen ei tarvita edes koulutusta - jos ääni medioissa on yksipuolinen sulkien pois erimielisyyden, se on merkki sensuurista. Tästä voi taas päätellä, että sensuuri tietää aina pahaa. Kukaan ei voi väittää edes kouluttamattomalle ihmiselle, että kyllä se sensuuri voidaan perustella sen ollessa hyvää tässä tapauksessa. Sensuuri ei ole koskaan hyvää, ellei nyt joku suoraan sano, että jotkut on murhattava jne.

Kun nyt olet niin koulutettu, miksi jauhat mediasta? Ei kukaan, joka oikeasti haluaa tietää asioista luodakseen niistä mielipiteen, lue päivittäismediaa ja muodosta sitä sieltä. Miksi sinä toitotat, että tutkimustiedot tulisi löytyä mediasta? Milloin viimeksi olet oikeasti lukenut vaikkapa IS:ta tutkimusartikkelin? Olet hassu, jos nyt oikeasti luulet, että media on se ongelma. Vielä hassumpi olet, jos luulet, että tämä laaja sensuuri on totta koronan kohdalla. Otat ne koulutetun ihmisen kasit päähän ja luet ne oikeat tutkimukset ja annat ISlle sen arvon mikä sille kuuluu, viihdearvo.

Vierailija
69/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävalta 3600e sakko ,jos ei ota k-rokotusta ,vankila.

Ranska rokotus 3kk välein    miltä kuulostaa tämän hetken tilanne ?

Vierailija
70/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu hörhö sanoo aina Jep. Puistattaa.

Vierailija
71/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joku tee-se-itse noitatohtori sitten on oikeassa? Millä logiikalla ja perusteella?

Ja kukahan täysjärkinen tässä edes on uskomasssa mihinkään tee- se-itse -tyyppiin? Kai nyt jokainen täysjärkinen ottaa tietonsa koulutetuilta ihmisiltä. Tiede on tietenkin tärkeätä, vaan ei korruptoitunut tiede!

Se koulutettu ihminen jonka tietoa sä uskot, mistä tiedät että se puhuu totta? Mistä tiedät ettei se ole vääristellyt tutkimustuloksia? Mistä tietää ettei juuri se ihminen ole korruptoitunut? Kysyn täysin asiallisesti, kun mua kiinnostaa miksi joihinkin tutkijoihin ja tutkimustuloksiin uskotaan sokeasti myös siellä foliopuolella.

No, mielestäni on ensinnäkin niin, että itse tutkimustuloksia ei esitellä oikeastaan missään, vaan se on ennnemminkin niin, että ne jotka puhuu miksi rokote on/ei turvallinen, puhuvat asiasta perustuen heidän tietämykseensä ja ymmärrykseensä asiasta, siis siihen, miten he itse ymmärtävät asian. Esim. joku IL, HS tai IS eivät laita linkkejä tutkimuksiin, sen sijaan joku asiantuntija vain toteaa sivuilla "Nää on turvallisia, tutkimus osoitti" tai on vain uutinen, jossa kerrotaan "tutkimus osoitti turvalliseksi/tehokkaaksi".

Toisekseen, ne ihmiset jotka sanoo, että "ei turvallinen", en usko niiden valehtelevan, koska ne puhuvat ilman motiivia todennäköisimmin, kuin lääkeyhtiö, jonka on ajateltava myös osakkeenomistyajiensa etua.

Sen sijaan uskon, että jos on uutinen "Pfizerin tutkimus - rokote ei aiheuta sivuvaikutuksia!", niin mikäli Pfizer on itse tutkinut tuotettaan, on se jäävi itse tutkimaan omaa tuotettaan ja sanomaan siitä, että se on hyvä ja tutkittu, sillä tutkimuksen rahoittaja (Pfizer) voi myös itse tehdä tutkimuksen niin, että se poistaa siitä ne tutkimuksen tulokset, jotka eivät miellytä sitä. Sen sijaan tutkimusten suorittajan pitäisi olla täysin ulkopuolinen taho, ilman Pfizerin minkäänlaista vaikuttamista siihen, etenkään taloudellista vaikuttamista/ kytköstä.

Vierailija
72/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vielä uudelleen: tietääkö joku mistä voisi löytää vertaistukea tällaiseen asiaan? Olen yrittänyt löytää.

Mihin tarvitset vertaistukea? Psykoottisten läheisille on ryhmiä, aloita vaikka niistä.

En vertaisi niitä kahta asiaa keskenään.

ap

Miksi et? Mikä sitten osuisi paremmin?

Vierailija
73/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla tätä totalitarismia on jo alkanut tapahtua ennen täysin demokraattisissa valtioissa. Miettikääpä mitä Kanadassa, Australiassa, Itävallassa tai Ranskassakin tapahtuu. Miksi Suomen media puhuu Kanadan tapahtumista suoraan Kanadan valtamedian äänellä? Itsellä silmät avautui noiden Kanadan tapahtumien aikaan, kun vertailin eri medioita keskenään ja huomasin että mm. Fox ja R*bel-news pystyy antamaan oikeamman todisteisiin perustuvan näkemyksen! Miksi demokraattisessa Suomen tasavallassa puhutaan myönteiseen kannustavaan sävyyn Itävallan pakkopiikityksistä? Onko sellainen demokraattista ajattelua kysyn vaan arvon piikkiuskovaiset?

Miksihän tämä kommentti kertaalleen poistettiin?

Vierailija
74/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas samaa paskaa. Mä vaadin sun sairaushistorian julkiseksi.

Tutkijoilla on aina ollut pääsy tutkimuksiin/ dataan, siinä ei ole kyse mistään sellaisesta, että nyt sen naapurin terveystiedot tulee julki, koska tuo tieto tutkimusdatasta pysyisi vain tutkijoiden tiedossa.

Siis ootko tosissasi vaatimassa, että datan oltava salaista, koska muuten ihmisten yksityisyys kärsii, ja vain lääkeyhtiöt saavat tietää, mikä on tutkimusdata, mutta valtion lääketurvallisuutta valvovat tahot eivät saisi päästä niihin, perusteena yksityisyyden suoja?

Vierailija
75/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vanhaa ystävää jättää, vaan koska jostain asioista ollaan eri mieltä, vaikka olisikin omasta mielestä vääriä ja tyhmiä mielipiteitä

Vierailija
76/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vielä uudelleen: tietääkö joku mistä voisi löytää vertaistukea tällaiseen asiaan? Olen yrittänyt löytää.

Mulla on yksi ystävä joka on hurahtanut salaliittoteorioihin. En ole nähnyt muita vaihtoehtoja kuin lopettaa yhteydenpidon ainakin siksi aikaa kun korona on tapetilla. En jaksanut enää kuunnella sitä paasamista ja aivottomaksi lampaaksi haukkumista. Vertaistukea en nyt oikein osaa antaa tai suositella, sanoisin vaan että kannattaa hakeutua sellaisten ihmisten seuraan joiden ajatusmaailma on samankaltainen kuin omasi.

Pääasia, että kaikki arvostaa toisten mielipiteitä niin ei synny riitaa. Ja jos ei halua puhua koronasta voi sopia, että hei kaveri ei puhuta koronasta enää vaan keskitytään muihin juttuihin niin ei tarvi väitellä siitä ja jos väittelettekin niin silloinkin voi arvostaa toistensa mielipiteitä. On hyvä, että maailmassa on erilaisia mielipiteitä, koska kuinka tylsää olisi jos kaikki olisi samaa mieltä kaikesta? Eli turhaan rikkoa ystävyyssuhteita koronan takia. Nyt herätys. 

No minun olisi vaikea pitää suhdetta esim sellaiseen ystävään, joka marssii VKK:n mielenosoituksessa ja julistaa kantamassaan pahvissa, että "korona on huijaus". Jo joku Turtiaisen kannattaminen on niin kaukana omasta ajattelustani, että vaikea olisi ko kannattajan kanssa mennä huolettomasti kahvikupilliselle.

Vierailija
77/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi ystävä joka on hurahtanut salaliittoteorioihin. En ole nähnyt muita vaihtoehtoja kuin lopettaa yhteydenpidon ainakin siksi aikaa kun korona on tapetilla. En jaksanut enää kuunnella sitä paasamista ja aivottomaksi lampaaksi haukkumista. Vertaistukea en nyt oikein osaa antaa tai suositella, sanoisin vaan että kannattaa hakeutua sellaisten ihmisten seuraan joiden ajatusmaailma on samankaltainen kuin omasi.

Pääasia, että kaikki arvostaa toisten mielipiteitä niin ei synny riitaa. Ja jos ei halua puhua koronasta voi sopia, että hei kaveri ei puhuta koronasta enää vaan keskitytään muihin juttuihin niin ei tarvi väitellä siitä ja jos väittelettekin niin silloinkin voi arvostaa toistensa mielipiteitä. On hyvä, että maailmassa on erilaisia mielipiteitä, koska kuinka tylsää olisi jos kaikki olisi samaa mieltä kaikesta? Eli turhaan rikkoa ystävyyssuhteita koronan takia. Nyt herätys. 

No minun olisi vaikea pitää suhdetta esim sellaiseen ystävään, joka marssii VKK:n mielenosoituksessa ja julistaa kantamassaan pahvissa, että "korona on huijaus". Jo joku Turtiaisen kannattaminen on niin kaukana omasta ajattelustani, että vaikea olisi ko kannattajan kanssa mennä huolettomasti kahvikupilliselle.

Höpö höpö

Vierailija
78/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan, kuin epäilyksiään esittävät hyvin korkeasti koulutetut alan ammattilaiset, niin kauan on oltava skeptinen rokotteista, olkoonkin, että epäilijöitä ainakin julkisuudessa on vähemmistö. Olisin ite aikaa sitten varmaan ottanut 1. rokotteen jne., jos en olisi törmännyt näihin ammattilaisten epäilyksiin, jotka on virologeja, mikrobiologeja jne.

Tiede toimii myös siten, että julkisuudessa on kaikki äänet (myös epäilykset) joilla on aihealueen asiantuntemus, tieteessä ei ole kysymys siitä, onko enemmistö jotain mieltä (enemmistön mielipiteeseen vedotaan esim. mediassa usein), vaan kysymys on siitä, että tutkimuksella ja faktalla päädytään johonkin lopputulokseen, joka siltikään ei välttämättä ole ehdoton totuus.

Tieteessä nimenomaan on kyse enemmistöstä. Ei mielipiteistä tosin, vaan siitä mihin suurin osa pätevistä tieteellisistä tutkimuksista osoittaa. Voi löytyä yksittäisiä tutkimuksia, jotka osoittavat kaksi astetta oikealle tai vasemmalle yleisestä linjasta, mutta se ei ole riittävästi muuttamaan lopputulosta sillä hetkellä. Mikäli asia sitten todellisuudessa onkin eri tavalla kuin mitä siihenastiset tutkimukset ovat osoittaneet, niitä eriäviä päteviä tutkimuksia tulee ihan varmasti yhä enemmän ja enemmän, jolloin siitä suunnasta tulee lopulta se enemmistö.

Se tieteellisessä tutkimuksessa onkin hienoa, että sitä mukaan kun tieto lisääntyy, saadaan yhä suurempi varmuus asian oikeasta laidasta, eikä mitään ole hakattu kiveen lopullisesti. Tieteessä huomioidaan myös enemmistönäkemyksestä poikkeavat tutkimukset, etenkin jos/kun niitä alkaa olla sen verran, että sillä on jo merkitystä lopputuloksen kannalta.

Salaliittoteoriassa taas päätetään ensin lopputulema, eli se mihin halutaan uskoa ja sitten keskitytään kaivamaan vain sellaista aineistoa mikä sopii omaan agendaan ja sivuutetaan kaikki muu. Ei vaikuta kovinkaan objektiiviselta vai mitä?

"Tieteessä nimenomaan on kyse enemmistöstä."

Tiede ei ole mikään huutoäänestys, vaan tieteen on perustuttava faktaan niin tarkasti, kuin mahdollista. Tämä mahdollistaa myös vähemmistön oikeassa olon. Tieto muuttuu myös, eikä ole kiveen hakatttu.

Vierailija
79/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmalla tätä totalitarismia on jo alkanut tapahtua ennen täysin demokraattisissa valtioissa. Miettikääpä mitä Kanadassa, Australiassa, Itävallassa tai Ranskassakin tapahtuu. Miksi Suomen media puhuu Kanadan tapahtumista suoraan Kanadan valtamedian äänellä? Itsellä silmät avautui noiden Kanadan tapahtumien aikaan, kun vertailin eri medioita keskenään ja huomasin että mm. Fox ja R*bel-news pystyy antamaan oikeamman todisteisiin perustuvan näkemyksen! Miksi demokraattisessa Suomen tasavallassa puhutaan myönteiseen kannustavaan sävyyn Itävallan pakkopiikityksistä? Onko sellainen demokraattista ajattelua kysyn vaan arvon piikkiuskovaiset?

Miksihän tämä kommentti kertaalleen poistettiin?

Ja Fox on luotettava ja puolueeton media? :D :D hahhaa.

Vierailija
80/108 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt lukuisia saksankielisiä, saksalaisten lääkäreiden, tutkijoiden ja asianajajien lähetyksiä näistä. Usein mukana on ollut suomennos. Kun olen kirjoittanut näistä (tai joku muu) niin ketjut on lopetettu nopeasti. Sen vuoksi turha enää antaa linkkejä. Mutta saksankieliset löytävät varmasti halutessaan nämä lähetykset. Koska näiden kyseisten ihmisten henkilötiedot ja työpaikat on selkeästi ilmoitettu niin ne on myös helppo tarkistaa. Sama koskee noita amerkkalaisia lähteitä. Kyllä siellä on todistetusti kuuluisia lääkäreitä ja sairaaloiden johtajiakin. Etsikää itse sitä tietoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi