Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oletko joutunut olemaan nälässä kyläpaikassa?

Vierailija
20.06.2015 |

Esimerkiksi silloin kun olet yöpynyt kyläpaikassa?

Kommentit (2544)

Vierailija
2521/2544 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.

Vierailija
2522/2544 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh ,en menisi enää kylään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2523/2544 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan suomessa vieraita kohdellaan niin vihamielisesti jos jäävät yökylään,mitään ei saa syödä ja juoda kaskun saa käydä edes vessassa! Only Finland..

Miksi dissaat kotimaatasi? Se on moukkamaisuutta. Jos sinulla on mänttejä sukulaisia ja ystäviä, niin älä yleistä. Suomalainen tarjoaa auliisti ruokaa ystävilleen ja yökyläilijöille, ihan samaa mitä itsekin syö ja joskus parempaakin. Joku voi tietenkin joskus pihtailla, mutta yleensä hän pihtailee itsensäkin kanssa. Se on luonteenpiirre, mutta ei mitenkään yleinen.

Vierailija
2524/2544 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla käy hyvin harvoin vieraita, enkä pidä kotona muuta kuin kaurahiutaleita, kahvia ja suolaa. Paras ystäväni tuli kerran käymään omat, kanttiinista napatut irtomaustepussit mukanaan, kokkaili itselleen ruokaa kaupassa käytyään ja naureskeli, "ettei sulla kuitenkaan täällä mitään olisi ollut". Ystäväni on ihana ihminen ja tuntee tapani, joten kummallekaan tuosta ei aiheudu kiusallisia tilanteita: kyse ei ole siitä, etteikö ystävä olisi tervetullut. Syön itse tavallisesti kaksi tai kolme kertaa viikossa enkä voi sietää sitä, että kotona on elintarvikkeita. Vieraanvaraista minusta ei koskaan tule, mutta hyvä ystävä haluan olla siitä huolimatta.

Aina sitä yllättyy, millaisia ihmisiä onkaan olemassa... Tän kirjoittaja ei tajua edes hävetä.

Vierailija
2525/2544 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan omia eväitä mukaan.

Tämä olisi muuten helppoa (ja esim. siskon luokse olen mennytkin eväiden kanssa, en siksi, ettei siellä oltaisi vieraanvaraisia, mutta jos ollaan vain menossa johonkin yhdessä ja en halua heille aiheuttaa mitään ylimääräistä vaivaa), mutta jos olet menossa juhliin vaikka hyvin tuttujenkin luo, niin ei sitä oikein kehtaa omaa voileipää kaivaa esiin vaan se pitäisi syödä jo etukäteen.

Kävi tässä juuri siis niin, että olin synttärijuhlilla, joissa oli kyllä ruokaa aivan riittävästi ja ylikin sen, mutta aloitus viivästyi parisen tuntia tulosta, ja ehti siinä jo vatsa kurnia... ei mikään isompi ongelma, mutta olin matkalla syönyt vain aamiaisen (omilla eväillä), kun viesti oli, että aloitetaan ruokailulla. Matkaa oli takana kuitenkin jo tunteja pyörällä, bussilla ja kimppakyydillä. Itsellänikin saattaa kotona ruokailut viivästyä viikonloppuna, mutta jotenkin energiaa kuluu eri tavalla reissatessa. Varminta olisi varmaan syödä jokin banaani yms aina vielä varmuuden vuoksi jossain välissä ennen perille menoa :D.

Vierailija
2526/2544 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut että otan myslipatukoita yms evääksi.

Vierailija
2527/2544 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvissyöjä ja olo on monesti hutera kun olen syönyt perunoita ja hieman salaattia. Kyläpaikassa salaattia tarjotaan koko seurueelle yhtä pieni kulhollinen mitä minä syön kerralla aterialla. Vierailun loppuosuus onkin sitten poispääsystä odottamista jotta pääsisi syömään.

Miksei kylästä muka pääse pois? Senkun lähtee??

Vierailija
2528/2544 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh ,en menisi enää kylään...

Itse harvoin käyn kenenkään luona ja en ole kauan,jos käyn. Oma koti kullan kallis ja saa syödä mitä haluaa,kun ostaa itse!

Vierailija
2529/2544 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan omia eväitä mukaan.

Tämä olisi muuten helppoa (ja esim. siskon luokse olen mennytkin eväiden kanssa, en siksi, ettei siellä oltaisi vieraanvaraisia, mutta jos ollaan vain menossa johonkin yhdessä ja en halua heille aiheuttaa mitään ylimääräistä vaivaa), mutta jos olet menossa juhliin vaikka hyvin tuttujenkin luo, niin ei sitä oikein kehtaa omaa voileipää kaivaa esiin vaan se pitäisi syödä jo etukäteen.

Kävi tässä juuri siis niin, että olin synttärijuhlilla, joissa oli kyllä ruokaa aivan riittävästi ja ylikin sen, mutta aloitus viivästyi parisen tuntia tulosta, ja ehti siinä jo vatsa kurnia... ei mikään isompi ongelma, mutta olin matkalla syönyt vain aamiaisen (omilla eväillä), kun viesti oli, että aloitetaan ruokailulla. Matkaa oli takana kuitenkin jo tunteja pyörällä, bussilla ja kimppakyydillä. Itsellänikin saattaa kotona ruokailut viivästyä viikon

Huvittavinta on syödä vessassa omat eväät ja juoda vessan raanasta vettä 😂😂😂😂Jos isäntäperhe on narsisteja eikä tarjoa mitään niin olkoon minun puolestani. Kyllä aikuisena osaan pitää jotain huoneenlämmössä säilyvää evästä mukanani.

Vierailija
2530/2544 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman pikkujoulussa Hämeenlinnan lähellä olevassa "linnaravintolassa" oli pääruokana hirvenpaistia jne joka annosteltiin lautaselle. Annos oli isolle miehelle riittämätön jotan laitoin aterimet ristiin lautaselle. Tarjoilija alkoi aikanaan korjata lautasia pöydästä niin sanoin että huomaa että aterimet ristissä, mielelläni söisin hieman lisää! Alkoi hänellä armoton  ruoan haku joka kesti ties kuinka kauan ja viimein sain hieman lisää. 

Vierailija
2531/2544 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erässä kyläpaikassa ei syödä illallista ollenkaan vaan isäntäväki juo alkoholia illalliseksi. Olin siellä porukan ainut joka ei käytä alkoholia niin olin sitten nälässä koko illan, yön ja seuraavan päivän kunnes isäntäväki heräsi krapuloistaan ja sain aamiaista. Jos vielä menen sinne kylään, teen kotona voileivät ja vien ne sinne illalliseksi ja aamiaiseksi itselleni.

Vierailija
2532/2544 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erässä kyläpaikassa ei syödä illallista ollenkaan vaan isäntäväki juo alkoholia illalliseksi. Olin siellä porukan ainut joka ei käytä alkoholia niin olin sitten nälässä koko illan, yön ja seuraavan päivän kunnes isäntäväki heräsi krapuloistaan ja sain aamiaista. Jos vielä menen sinne kylään, teen kotona voileivät ja vien ne sinne illalliseksi ja aamiaiseksi itselleni.

Tämä on yleistä että korvataan ruoka viinalla. Viinassakin on kaloreita. 

Vierailija
2533/2544 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten jos sattuu kyläilemään paikassa jossa ei satu olemaan syötävää? Normaali ihminen pärjää

ilman ruokaa melkoisen pitkään. Ja ei, 2 tunnin syömisväli ei ole normaalia. 

Sitten kun on riittävän nälkä, niin hyvästelee isäntä/emäntäperheen ja menee syömään.

2534/2544 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran tuttujen mökillä juhannuksena. Vietiin runsaasti grillattavaa ja aamupalatarpeita mukanamme. Emäntä jemmasi ruuat jonnekin. Illalla kymmenen aikoihin alkoi isäntäväki miettiä, kumman pitäisi siivota grilli talven jäljiltä. Siinä vaiheessa olimme olleet paikalla 8 tuntia emmekä olleet syöneet mitään. Kotoa lähdimme aamupalan jälkeen, eli oli reilu 12 h edellisestä syömisestä, matkalla oletimme että kai me joku välipala tai kahvi juodaan kun perille saavutaan. Mutta ei.

isäntäväki vänkkäsi ja jankkasi grillin pesemisestä. Emäntä kiukutteli ryppyisen pöytäliinan kanssa. Olin jo niin nälkäinen ja väsynyt, että ilmoitin meneväni nukkumaan. Meni niin yli koko touhu. Heräsin yöllä ja kävin vessassa, näin kun emäntä istui keittiön lattialla ja syötti  heidän jättimäiselle sekarotuiselle koiralle aamupalalle ostamamme leikkeleet ja juustot. Leipää taisi sentään jäädä. Lähdimme nopsasti kotiin heti aamukahvin jälkeen, s

Kuulostaa joltain absurdilta kauhukomedialta.

Vierailija
2535/2544 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on 75-v keijukainen. Tekee tosi hyvää ruokaa ja ihania leipomuksia, mutta ei ymmärrä että perheessämme kaikki harrastavat liikuntaa ja kaksi teinipoikaamme vieläpä ovat kasvuiässä, joten ruokamäärät pitäisi olla paljon isompia ja ruokailuvälit tiheämpiä mihin hän itse on tottunut. Plus minä olen kasvissyöjä, niin proteiinia ei ole minulle tarjolla ollenkaan ja nälkä mouruaa jo alkuyöstä. 

Olemme ratkaisseet tämän niin, että kun auto lähtee mummolan pihasta (ja joskus jo menomatkalla) ajamme suoraan Abc:n kautta...

Vierailija
2536/2544 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla käy hyvin harvoin vieraita, enkä pidä kotona muuta kuin kaurahiutaleita, kahvia ja suolaa. Paras ystäväni tuli kerran käymään omat, kanttiinista napatut irtomaustepussit mukanaan, kokkaili itselleen ruokaa kaupassa käytyään ja naureskeli, "ettei sulla kuitenkaan täällä mitään olisi ollut". Ystäväni on ihana ihminen ja tuntee tapani, joten kummallekaan tuosta ei aiheudu kiusallisia tilanteita: kyse ei ole siitä, etteikö ystävä olisi tervetullut. Syön itse tavallisesti kaksi tai kolme kertaa viikossa enkä voi sietää sitä, että kotona on elintarvikkeita. Vieraanvaraista minusta ei koskaan tule, mutta hyvä ystävä haluan olla siitä huolimatta.

Aina sitä yllättyy, millaisia ihmisiä onkaan olemassa... Tän kirjoittaja ei tajua edes hävetä.

"Syön itse tavallisesti kaksi tai kolme kertaa viikossa enkä voi sietää sitä, että kotona on elintarvikkeita."

No jaa, mun mielestä toi kuulostaa enemmän syömishäiriöltä kuin käytöstapojen puutteelta...

Vierailija
2537/2544 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan omia eväitä mukaan.

Kävi tässä juuri siis niin, että olin synttärijuhlilla, joissa oli kyllä ruokaa aivan riittävästi ja ylikin sen, mutta aloitus viivästyi parisen tuntia tulosta, ja ehti siinä jo vatsa kurnia... ei mikään isompi ongelma, mutta olin matkalla syönyt vain aamiaisen (omilla eväillä), kun viesti oli, että aloitetaan ruokailulla. Matkaa oli takana kuitenkin jo tunteja pyörällä, bussilla ja kimppakyydillä. Itsel

Narsismi nyt ei liity asiaan millään lailla.

Vierailija
2538/2544 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nälässä monesti kyläreissuilla. Olen ottanut tavaksi syödä tuhdisti ennen lähtöä vaikka suunnitteilla olisikin ruokailua, koska niin monesti on tullut petyttyä siihen ettei ruokaa ole. Jos matkaan toiselta paikkakunnalta, pysähdyn jossakin nappaamassa evästä ja syön autossa ennen kuin saavun perille.

Tutuksi tullut kysyttäessä "ei tarvitse tuoda mitään, kaikkea kyllä on". Kun istutaan kahvipöytään niin voivotellaan kun maito pääsi loppumaan eikä ollut varaa muuhunkaan. Olisin voinut tuoda jos olisitte kertoneet että tarve on. Höh.

Vierailija
2539/2544 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvissyöjä ja olo on monesti hutera kun olen syönyt perunoita ja hieman salaattia. Kyläpaikassa salaattia tarjotaan koko seurueelle yhtä pieni kulhollinen mitä minä syön kerralla aterialla. Vierailun loppuosuus onkin sitten poispääsystä odottamista jotta pääsisi syömään.

Miksei kylästä muka pääse pois? Senkun lähtee??

En ole se jolle vastasit, mutta joskus olosuhteet on sellaiset ettei voi lähteä. Saattaa olla riippuvainen autokyydistä, junamatka on ostettu seuraavalle päivälle koska näin on sovittu ennen vierailua yms. Olen ollut nälässä paikassa, joka oli saarella ja vain isäntäväki oli kykenevä tuomaan vieraat sieltä takaisin rannalle. Isäntäväki vain on mökille päästyään hetkessä aika maistissa, ettei sieltä pääse pois ennen kuin selviävät.

Vierailija
2540/2544 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on 75-v keijukainen. Tekee tosi hyvää ruokaa ja ihania leipomuksia, mutta ei ymmärrä että perheessämme kaikki harrastavat liikuntaa ja kaksi teinipoikaamme vieläpä ovat kasvuiässä, joten ruokamäärät pitäisi olla paljon isompia ja ruokailuvälit tiheämpiä mihin hän itse on tottunut. Plus minä olen kasvissyöjä, niin proteiinia ei ole minulle tarjolla ollenkaan ja nälkä mouruaa jo alkuyöstä. 

Olemme ratkaisseet tämän niin, että kun auto lähtee mummolan pihasta (ja joskus jo menomatkalla) ajamme suoraan Abc:n kautta...

Asuuko äitisi yksin? Onko eläkkeellä? Jospa joskus veisit mukanasi ruoat koko poppoolle etkä olettaisi että vanha ihminen omasta pussistaan ruokkisi loputtomia maailmannapojasi?