Miksi olet palstalla juhannuksena?
Minä odottelen mökille lähtöä. Piti mennä jo kuudelta, mutta tyttäreni sai mukavan kutsun ja tulee vasta kohta, joten tässä odotellessa on aikaa.
Kommentit (76)
Koska naiseni nukahti pää mun syliin. En hennonut herättää ja näyttää tossa niin kauniilta.
Juhannus on vasta 24 kesäkuuta, Suomessakin oli aikaisemmin juhannus jussin nimipäivänä. Ihmettelen että joku helatorstai, josta kukaan ei edes tiedä miten ja miksi sitä pitäisi viettää on siirretty takaisin paikalleen, mutta juhannus, joka on joulun veroinen juhla on aina viikonloppuisin.
Siis vietän juhannusta vasta ensiviikolla.
Huomenna aamuvuoro, niin ei jaksa/voi juhlia.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 22:15"]Juhannus on vasta 24 kesäkuuta, Suomessakin oli aikaisemmin juhannus jussin nimipäivänä. Ihmettelen että joku helatorstai, josta kukaan ei edes tiedä miten ja miksi sitä pitäisi viettää on siirretty takaisin paikalleen, mutta juhannus, joka on joulun veroinen juhla on aina viikonloppuisin.
Siis vietän juhannusta vasta ensiviikolla.
[/quote]
Miten vietät sitä?
Hoidan meillä muiden lapsia. Loma alkaa 13.7. ja silloin suljen luurin ja vedän läskit silmille ja örvellän kotona miehen kanssa pari päivää. Siitä se sitten lähtee keulimaan...noh ei nyt sentään :D (Omat lapset aikuisia, muuttaneet kotoa jo)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:54"]Minä odottelen mökille lähtöä. Piti mennä jo kuudelta, mutta tyttäreni sai mukavan kutsun ja tulee vasta kohta, joten tässä odotellessa on aikaa.
[/quote]
Huomenna vasta mökille ja nyt on päivän puuhat pulkassa.
Huomenna on työpäivä. Olen yksin kotona. Tulin juuri pelaamasta lauta- ja korttipelejä ystävän kanssa.
Päivä muiden joukossa, onneksi keli suosi sen verran että sai tehtyä vähän pihahommia, oli kiva nukkua pitkään kun oli ylimääräinen vapaapäivä. Saunaan taidan mennä, miesväki kävi jo. Haisen sen verran hyttysmyrkyltä... Pyykkiä olen pessyt, ja siivoillut , vielä huomiseksikin riittää pyykättävää ja keittiö pitäisi siivota kunnolla, meinasin tänään, mutta en jaksanutkaan kun menin ulos mielummin.
Lapsiperhe. Vauva nukkumassa, majoittumassa sukulaisilla. Nyt nukkumaan itsekin, että jaksaa aamulla aikaisin herätä.
Mökkijuhannus on painajainen. Rentoudun kotona, kuuntelen musaa ja siemailen viiniä.
Koska juhannus on mulle päivä muiden joukossa, mulle erilaisia päiviä on vain jouluaatto ja -päivä. Muulloin en juhli.
Asun ulkomailla. Taalla ei vieteta Juhannusta ja tulin roikkumaan tanne ihan fiiliksen takia, vaikka olikin ihan tavallinen duunipaiva. . Juon drinksun (!) tai pari ja fiilistelen.
Koska ei rahaa lähteä mihinkään, eikä saatais muutenkaan lapsenvahtia juhannuksena.
Hullua tosiaan, ettei juhannus ole Johanneksen nimipäivänä, kuten ennen. Putäisi siirtää paikalleen.
.
Vanhemmillani on hääpäivä juhannuspäivänä. Viettävät kait sitten huomenna, vaikka onkin väärä päivä.
Tänään vapaata, mutta aamulla seiskaan töihin. Ystävän kanssa grillailtiin illalla ja käytiin koiralenkillä.
Mies töissä, minä kotona koska ei huvittanut lähteä ystävän kolmipäivisiin juhannusjuhliin landelle. Kävin ystäväni luona syömässä juhannusillallisen, nyt odotan miestä kotiin. Juodan sitten lasilliset viiniä ja syödään vähän "parempaa" iltapalaa yhdessä.
Koska en vietä juhannusta. Se on mulle päivä muiden joukossa.
Yksin mökillä. Kaljaa kaappi täynnä, mutta ei innosta.
Huomenna lähtö kaupunkilomalle, tuntuu hyvältä ottaa rauhassa edellinen ilta. Aiemmin käytiin syömässä vaan tyhjässä Helsingissä, nyt pari siideriä ja nukkumaan huomista odotellen.