Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen ei ole köyhä.

Vierailija
19.06.2015 |

Suomalaisilla on katto pään päällä, ruokaa pöydässä, jopa kaljaan ja tupakkaan on rahaa. Puhdasta vettä on tarjolla vaikka laskua ei olisi varaa maksaa. Vaikka et maksaisi senttiäkään mihinkään et taatusti saisi itseäsi tapettua nälkään tai janoon jos viitsit kävellä lähimpään ruokajonoon tai seurakuntaan. Kuitenkin tullaan ihan tietokoneella ja Internet-yhteydellä vinkumaan miten juuri meiltä leikataan sen ja sen verran, jonka jälkeen mennään ilmaiseen lääkäriin vinkumaan flunssaa. On totta, että rikkaita voisi verottaa enemmän ja veroparatiiseja purkaa, mutta fakta vain on, että rikkaat lähtevät jonnekin Norjaan ja yritykset Aasiaan verotuksen takia. En siis ollenkaan puolustele veroparatiiseja tai nykyistä verosysteemiä. Karu fakta nyt vain on, että Suomalainen ihminen ei ole käyhää nähnytkään, muutakuin telkkarissa, netissä, tai kuullut ohimennen radiosta. Tietenkin joka valtiosta löytyy aina muutama alkoholisoitunut tai ihan rehellisesti köyhä kadulla asuja, vaikka mitä tekisi. Ja ei, ei minulla mitään köyhiäkään vastaan ole, jos joku sellaista korttia oli esiin vetämässä. Itse puolustan ostovoimaa jolla saataisiin Suomen talous raiteilleen. Pahin virhe on lähteä tekemään jotain omaa automerkkiä, ellei se ole sähkö- tai bioauto.

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 05:15"]

Kuitenkin tullaan ihan tietokoneella ja Internet-yhteydellä vinkumaan miten juuri meiltä leikataan sen ja sen verran, jonka jälkeen mennään ilmaiseen lääkäriin vinkumaan flunssaa. On totta, että rikkaita voisi verottaa enemmän ja veroparatiiseja purkaa, mutta fakta vain on, että rikkaat lähtevät jonnekin Norjaan ja yritykset Aasiaan verotuksen takia. En siis ollenkaan puolustele veroparatiiseja tai nykyistä verosysteemiä."

Edustuksellisessa demokratiassa parlamentti päättää verotuksesta eivät kapitalistit. Suomalaisten ja muidenkin länsimaiden kansalaisten pitäisi herätä kysymään miten on tultu tilanteeseen että kapitalistien sallitaan uhkailla valtiota? Hyväksyn tarpeen vaatiessa kaikkien yhteiskunnan käytössä olevien pakkokeinojen käytön kapitalisiten nujertamiseksi. Ei ole myöskään mitään syytä miksei omistusoikeuteen voitaisi puuttua kapitalistien omaisuuksien verottamiseksi.

[/quote]

Öööh...mitä sinä oikein itket? Ihmisillä on oikeus vaihtaa asuinpaikkaansa ja asuinmaatansa, ja ei sillä ole mitään tekemistä uhkausten kanssa. Kannattaisi sinun ja muiden kaltaistesi vatipäiden mieluummin kysyä mitä valtiolla on tarjottavaa näille rikkaille muuta kuin vaatimuksia ja veroja sen sijaan, että itkette miten heiltä voisi varastaa enemmän. Näitä rikkaita veronmaksajia ja suomi nimittäin kipeästi tarvitsee, ei kommunismin perään haikailevia tukielättejä.

Vierailija
2/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaahan urpot tajuta, että niin kauan kuin teillä on katto pään päällä ja ruokaa, josta ei todellisuudessa ole Suomessa kenelläkään puute, niin ette ole todellista köyhyyttä nähneetkään. Henkinen järjenköyhyys on oma asiansa, ja sitä kyllä tässäkin ketjussa riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kenenkään tarvitse nähdä nälkää tai asua ulkona siltojen alla. Näillä ihmisillä on yleensä päihde- tai mielenterveysongelmia, asuntola-asuminen ei kelpa jne.
Ihmettelen usein sitä, että raha ei riitä ruokaan, mutta sitten sitä löytyy kuitenkin alkoholiin ja tupakkaan. Eräällä uskonnollisella yhteisöllä on minusta hyvä periaate. Jos puhallat nollat, niin olet tervetullut peseytymään, syömään ja vaihtamaan puhtaat vaatteet.
Sosiaaliturvaakin pitäisi saada enemmän kohdistetuksi suoraan perustarpeisiin. Henkilökohtaisiksi ruokatileiksi kauppoihin, joilla saa peruselintarvikkeita ja hygieniatuotteita. Eikä nykysysteemin mukaista rahasuoritusta tilille.

Vierailija
4/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota tuloeroista meuhaamista. Keneltä se on pois, jos rikas tienaa paljon? Hänen tulonsa ja sijoituksensa voi ruokkia monen vähätuloisen vatsat ja rahoittaa yleistä hyvinvointivaltiota (verot).
Tärkeintä on keskittyä työttömyyden ja köyhyyden vähentämiseen. Ei tuloerojen pienentämiseen.

Vierailija
5/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 06:13"]Suhteellista tai absoluuttista, mutta jos olet esim. 58-vuotias ,pääasiallisesti fyysisiä ,raksa-,ym. radanrakennus ja maalaushommia nuorempana paiskinut duunari ja vaikka kuntosi olisi vielä ikäiseksesi kohtalainenkin,niin noissa fyysisissä duuneissa työnantaja ja työkkäri arvioivat sinut pelkästään  syntymäajan ja ´tietsikan´ näyttöön tai papereihin  merkittyjen tietojen perusteella.

Tämä tarkoittaa sitä ,että joudut ottamaan ihan mitä satut enää  saamaan.

Vaikkapa esim. paikallislehden ja mainospostin jaon pari kertaa viikossa (+ne pari päivää/vko. jaon valmisteluihin . Saat siitä n.120e. /kk tilillesi (sen alle 600 e: n työmarkkinatuen lisäksi), eli tulosi ovat n. 700 e / kk.

Jos asut jossain esim. vanhassa mummolta perityssä 1920-luvun  omakotitalossa (eli pikkumökissä) niin sen verojen ja ylläpitokulujen maksamisen  jälkeen aivan kaikki rahasi menevät kyllä  ruokaan .

Lihaa ei ole varaa syödä , eikä mitään alkoholia tietenkään ostaa tai tupakoida ( mikä on tietysti hyvä asia) polkupyörällä ajellaan työt ja asiat ( hyvä kunnolle sekin) kasvisruokaa syödään ja vähän viljellään itsekin lisäksi ( plussaa terveydelle sekin) .

Kissanruokakulut ystävällesi  ovat ainoat extramenot.

Vaatteet    hankit kaikki kirpputorilta.

Peseytymistä varten on (kesät ,talvet) talon takana liiterin nurkassa ämpäri ja pesuvati telineineen. )

Liiteri on täynnä kesän aikana jostain ilmaiseksi saatuja ja haalittuja polttopuita.

Peltipurkit sanomalehdet ym. talousjätteet kuljetat tontilta pois itse polkupyörän perään kytketyllä maitokärryllä. 

Näillä eväillä voit elää 700:lla eurolla kuussa ,mutta en nyt silti hirveästi alkaisi yhteiskuntaa ja muita kiittelemään siitä ,että näin olen sopeutunut , oppinut  ja  onnistun tekemään.

Elämään ´vaihtoehtoelämää´, joka on kuitenkin  tällä hetkellä (ja ties kuinka kauan  tästä eteenpäin) ainoa vaihtoehtoni pysyä ylitäätään  terveenä  ja hengissä omalla paikallani nyky-Suomessa.

Tämä ei ole mitään ´down-shifting´touhua ,vaan paremminkin ´push-up´touhua eli ´trying to make the ends meet´-, tai ´trying to make most out of it´- henkistä , survival-elämistä, eli maamme kielellä sanoen nykyinen  mottoni voisi olla vaikka ´: ´ Kotirintama kestää ´...
[/quote]

Toivottavasti kukaan ei usko näihin köyhyystarinoihin. Sinullakin olisi oikeus lisäksi toimeentulotukeen noilla kertomillasi tuloilla ja menoilla, mikset ole hakenut? Ja jos et ole oikeutettu, niin silloin valehtelet tuloistasi tai omaisuutta on enemmänkin kuin peritty mummonmökki.

Vierailija
6/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 10:51"]Koittakaahan urpot tajuta, että niin kauan kuin teillä on katto pään päällä ja ruokaa, josta ei todellisuudessa ole Suomessa kenelläkään puute, niin ette ole todellista köyhyyttä nähneetkään. Henkinen järjenköyhyys on oma asiansa, ja sitä kyllä tässäkin ketjussa riittää.
[/quote]

Juuri tämä. Näitä suomen "köyhiä" kun ei auta, vaikka saisivat kolme tonnia puhtaana käteen per kk. Kohta on taas rahat loppu ja ollaan vaatimassa lisää. Siksi ovatkin köyhiä, kun eivät osaa rahaa käyttää. Elämänhallintakurssi olisi hyödyllisempi.

Nimim. Itsekin saanut tt-tukea, ja hyvin riitti rahat, jopa matkusteluun.

Vierailija
7/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 18v ja elän minimituloilla enkä koe olevani köyhä. Älkää tulko vihaamaan minua tämän takia, kyseessä on olosuhteiden pakko. Tulin vahingossa raskaaksi 16v (huomasin raskauden vko20) ja nyt asumme lapsen kanssa kahdestaan. Kyllä meillä rahat riittää loistavasti. Olen menossa ammattikorkeaan syksyllä ja lapsi aloittaa pphlla. Yritän parantaa elintasoamme ja lopettaa tuilla elämisen. Olen myös ollut töissä mutta on hankalaa pompotella lasta jokaiselle eri läheiselle (ja lapsi on pieni vielä). Lukionkin sain hoidettua loppuun. Meni vähän ot..

Vierailija
8/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 06:13"]

Suhteellista tai absoluuttista, mutta jos olet esim. 58-vuotias ,pääasiallisesti fyysisiä ,raksa-,ym. radanrakennus ja maalaushommia nuorempana paiskinut duunari ja vaikka kuntosi olisi vielä ikäiseksesi kohtalainenkin,niin noissa fyysisissä duuneissa työnantaja ja työkkäri arvioivat sinut pelkästään  syntymäajan ja ´tietsikan´ näyttöön tai papereihin  merkittyjen tietojen perusteella.

Tämä tarkoittaa sitä ,että joudut ottamaan ihan mitä satut enää  saamaan.

Vaikkapa esim. paikallislehden ja mainospostin jaon pari kertaa viikossa (+ne pari päivää/vko. jaon valmisteluihin . Saat siitä n.120e. /kk tilillesi (sen alle 600 e: n työmarkkinatuen lisäksi), eli tulosi ovat n. 700 e / kk.

Jos asut jossain esim. vanhassa mummolta perityssä 1920-luvun  omakotitalossa (eli pikkumökissä) niin sen verojen ja ylläpitokulujen maksamisen  jälkeen aivan kaikki rahasi menevät kyllä  ruokaan .

Lihaa ei ole varaa syödä , eikä mitään alkoholia tietenkään ostaa tai tupakoida ( mikä on tietysti hyvä asia) polkupyörällä ajellaan työt ja asiat ( hyvä kunnolle sekin) kasvisruokaa syödään ja vähän viljellään itsekin lisäksi ( plussaa terveydelle sekin) .

Kissanruokakulut ystävällesi  ovat ainoat extramenot.

Vaatteet    hankit kaikki kirpputorilta.

Peseytymistä varten on (kesät ,talvet) talon takana liiterin nurkassa ämpäri ja pesuvati telineineen. )

Liiteri on täynnä kesän aikana jostain ilmaiseksi saatuja ja haalittuja polttopuita.

Peltipurkit sanomalehdet ym. talousjätteet kuljetat tontilta pois itse polkupyörän perään kytketyllä maitokärryllä. 

Näillä eväillä voit elää 700:lla eurolla kuussa ,mutta en nyt silti hirveästi alkaisi yhteiskuntaa ja muita kiittelemään siitä ,että näin olen sopeutunut , oppinut  ja  onnistun tekemään.

Elämään ´vaihtoehtoelämää´, joka on kuitenkin  tällä hetkellä (ja ties kuinka kauan  tästä eteenpäin) ainoa vaihtoehtoni pysyä ylitäätään  terveenä  ja hengissä omalla paikallani nyky-Suomessa.

Tämä ei ole mitään ´down-shifting´touhua ,vaan paremminkin ´push-up´touhua eli ´trying to make the ends meet´-, tai ´trying to make most out of it´- henkistä , survival-elämistä, eli maamme kielellä sanoen nykyinen  mottoni voisi olla vaikka ´: ´ Kotirintama kestää ´...

[/quote]

mutta on varaa tilata se sanomalehti joita sitten fillarilla kuljettaa pois? Eikö kannattaisi käyttää hellan sytykkeenä ja ikkunan pesuun? Meilläpäin jo viikonloppunumerot on 200€ vuodessa.

pistä sinne liiteriin pari kanaa...saat munia, ajankulua ja lopulta patakanaa.

[/quote] Jos olisit lukenut kirjoitukseni tarkemmin ,olisit nähnyt siitä että olen pääsääntöisesti  kasvissyöjä, joten kanaa en syö (kalaa vain).

Sanomalehtiä en suinkaan tilaa itselleni, mutta mainospostin ja paikallislehden jakajana kertyy aina ylimääräistä (määrät nipuissa  on aina laskettu yläkanttiin ) n. 40-50 lehteä mainoksineen /jako. Siitä tulee aika nopeasti metrin kasa nurkkaan ja pois ne on saatava ,ja on lehtitalon puolesta sanottu, että minun ne kuuluu hävittää,eli viedä ne  yleiseen paperinkeräyspisteeseen.

Vierailija
9/108 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellinen köyhyys.

Vierailija
10/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:36"]

mennään ilmaiseen lääkäriin vinkumaan flunssaa. [/quote] Ottamatta kantaa mihinkään muuhun: missä täällä Suomessa pääsee ilmaiseen lääkäriin?

Vierailija
11/108 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kuin että ärsyttää suunnattomasti, kun suomalainen kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. 

Se on henkistä köyhyyttä. Jokaisella on ollut mahdollisuus peruskoulussa oppi kirjoittamaan tämä oikein. 

Vierailija
12/108 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:37"]

Suhteellinen köyhyys.

[/quote]

Kaikilla Suomalaisilla oikeus terveyspalveluihin, ruokaan, juomaan, suojaan. En puhuisi suhteellisestakaan köyhyydestä. Tuloerot Suomessa eivät tilastojen mukaan myöskään ole kovin suuret. Voit toki korjata jos puhun potaskaa.

Vierailija
13/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:40"]Minä olen 18v ja elän minimituloilla enkä koe olevani köyhä. Älkää tulko vihaamaan minua tämän takia, kyseessä on olosuhteiden pakko. Tulin vahingossa raskaaksi 16v (huomasin raskauden vko20) ja nyt asumme lapsen kanssa kahdestaan. Kyllä meillä rahat riittää loistavasti. Olen menossa ammattikorkeaan syksyllä ja lapsi aloittaa pphlla. Yritän parantaa elintasoamme ja lopettaa tuilla elämisen. Olen myös ollut töissä mutta on hankalaa pompotella lasta jokaiselle eri läheiselle (ja lapsi on pieni vielä). Lukionkin sain hoidettua loppuun. Meni vähän ot..
[/quote]
Tsemppiä!!
Sosiaaliturvat jne ovat juuri tilapäisiä ja äkillisiä tilanteita varten. Aina elämä ei mene niin kuin haluaisi. Silti itse on pyrittävä eteenpäin ja koitettava saada elämä taas raiteille. Työllä rahoitettava se elämä. Opiskelulla mahdollistettava se työn saaminen. Tai ainakin parantaa mahdollisuuksia.
Hyvä asenne sulla. :)

Vierailija
14/108 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:40"]

Ei mulla muuta kuin että ärsyttää suunnattomasti, kun suomalainen kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. 

Se on henkistä köyhyyttä. Jokaisella on ollut mahdollisuus peruskoulussa oppi kirjoittamaan tämä oikein. 

[/quote]

Valitettavasti en ole päässyt vielä peruskoulusta. Ap

Vierailija
15/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:36"]

mennään ilmaiseen lääkäriin vinkumaan flunssaa. [/quote] Ottamatta kantaa mihinkään muuhun: missä täällä Suomessa pääsee ilmaiseen lääkäriin?
[/quote]
Suomessa ei ketään jätetä hoitamatta. Maksut ja lääkkeetkin järjestyy tarv. sosiaali yms huollon kautta. Käytätkö rahasi viinaan ja tupakkaan vai terveyskeskusmaksuun?

Vierailija
16/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:47"]

Täysin samaa mieltä Ap:n kanssa. En minäkään ole "hyvätuloinen" Suomen asteikolla, mutta tajuan sentään missä menee raja, että kannattaako räksyttää vai ei. Olen upporikas miljardeihin ihmisiin verrattuna, ja en tienaa "kuin" yli 2 tuhatta kuussa.

[/quote]

Tuo on juuri tyhmyyttä, ei nähdä että meidät halutaan ajaa siihen köyhyyteen. Luepa vaikka tämän viikon Suomen Kuvalehdestä juttu romanialaisesta joka on tullut Suomeen töihin, on niin ahkera ja hyvä tekemään työtä ja HALVALLA, on tyytyväinen kun saa nakerrettua kotikyläänsä pienen mökin Suomessa nälkäpalkalla raatamillaan varoilla. Asuu Suomessa mökissä jossa ei ole edes pesumahdollisuutta, jutun suomalaismies on niin hyväntekijää.

Eli kyllä meidän on räksytettävä suomalaisen hyvinvoinnin puolesta eikä ihannoitava miljardiomaisuuden haltijoita, joista suurin osa on perittyä.

Vierailija
17/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:59"]

Mua ärsyttää se, ettei voida hyväksyä toisten olevan rikkaampia kuin toiset. Ahkerat ja lahjakkaat vaan menestyy paremmin, kun perustason duunarit. Sille ei vain voi mitään. Ja itse olen laitoshuoltaja, että turha tulla aukomaan.

[/quote]

Minä olen kanssasi eri mieltä. On paljolti sattumaa, kuka menestyy. Ja miten se menestys sitten määritellään. Onko menestynyt ihminen sellainen, jonka tilillä on eniten rahaa. Vai onko menestynyt ihminen sellainen, joka auttaa lähimmäisiään ja saa paljon rakkautta perheeltään ja ystäviltään.

[/quote]

pistetään rima vähän alemmas: menestynyt pärjää omillaan ja tuntee olonsa elämässään onnelliseksi.

Vierailija
18/108 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti kuuluu vuokraan ja sain käytetyn läppärin ilmaiseksi. Raha riittää ruokaan yms. pakollisiin menoihin. En pysty ostamaan huonekaluja yms. kotiin. Viimeksi ostettu v.1997. Käyn töissä. Vaatteita ostan pari kpl vuodessa.

Vierailija
19/108 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä Ap:n kanssa. En minäkään ole "hyvätuloinen" Suomen asteikolla, mutta tajuan sentään missä menee raja, että kannattaako räksyttää vai ei. Olen upporikas miljardeihin ihmisiin verrattuna, ja en tienaa "kuin" yli 2 tuhatta kuussa.

Vierailija
20/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:47"]

[/quote]

Tuo on juuri tyhmyyttä, ei nähdä että meidät halutaan ajaa siihen köyhyyteen. Luepa vaikka tämän viikon Suomen Kuvalehdestä juttu romanialaisesta joka on tullut Suomeen töihin, on niin ahkera ja hyvä tekemään työtä ja HALVALLA, on tyytyväinen kun saa nakerrettua kotikyläänsä pienen mökin Suomessa nälkäpalkalla raatamillaan varoilla. Asuu Suomessa mökissä jossa ei ole edes pesumahdollisuutta, jutun suomalaismies on niin hyväntekijää.

Eli kyllä meidän on räksytettävä suomalaisen hyvinvoinnin puolesta eikä ihannoitava miljardiomaisuuden haltijoita, joista suurin osa on perittyä.
[/quote]
Keneltä peritty omaisuus on pois?
Oikeassa olet, että hyvinvointivaltion puolesta on räksytettäväkin. Tärkeämpää olisi kuitenkin räksytettävä siitä miksi Suomessa on työttömiä paljon, mutta samalla myös tekemätöntä työtäkin. Miksi työttömyys on joilkekin parempi vaihtoehto, kuin työn tekeminen? Miksi haluan väkisin sitä 25 vuotta sitten opiskelemani alan töitä, kun uudelleen opiskelemalla saisin uuden ammatin alalta, jolla parempi työllisyystilanne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän