Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen ei ole köyhä.

Vierailija
19.06.2015 |

Suomalaisilla on katto pään päällä, ruokaa pöydässä, jopa kaljaan ja tupakkaan on rahaa. Puhdasta vettä on tarjolla vaikka laskua ei olisi varaa maksaa. Vaikka et maksaisi senttiäkään mihinkään et taatusti saisi itseäsi tapettua nälkään tai janoon jos viitsit kävellä lähimpään ruokajonoon tai seurakuntaan. Kuitenkin tullaan ihan tietokoneella ja Internet-yhteydellä vinkumaan miten juuri meiltä leikataan sen ja sen verran, jonka jälkeen mennään ilmaiseen lääkäriin vinkumaan flunssaa. On totta, että rikkaita voisi verottaa enemmän ja veroparatiiseja purkaa, mutta fakta vain on, että rikkaat lähtevät jonnekin Norjaan ja yritykset Aasiaan verotuksen takia. En siis ollenkaan puolustele veroparatiiseja tai nykyistä verosysteemiä. Karu fakta nyt vain on, että Suomalainen ihminen ei ole käyhää nähnytkään, muutakuin telkkarissa, netissä, tai kuullut ohimennen radiosta. Tietenkin joka valtiosta löytyy aina muutama alkoholisoitunut tai ihan rehellisesti köyhä kadulla asuja, vaikka mitä tekisi. Ja ei, ei minulla mitään köyhiäkään vastaan ole, jos joku sellaista korttia oli esiin vetämässä. Itse puolustan ostovoimaa jolla saataisiin Suomen talous raiteilleen. Pahin virhe on lähteä tekemään jotain omaa automerkkiä, ellei se ole sähkö- tai bioauto.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 13:36"]

Olen koyhä kyllä silti tykkään pukeutua siististi.  On turhaa valitusta, ihan mielelläni maksan takaisin tukia kun pyydetään.  Sama täällä ettei töistä ole kieltäydytty, kaverit mukavuudenhaluisia ja bilettivät mieluiten.

[/quote]

Miksi ihminen haluaa tehdä poliittisen tason kannanottoja, jos ei näe pitemmälle kuin moralisoida omia kavereitaan? Eikö voisi pitäytyä siihen, vai eikö siitä tule tarpeeksi lämmin?

[/quote]

Sana on vapaa, oma syy joka itkee jollei halunnut tehdä töitä.  Mistä tiedät kuinka pitkälle näen?

[/quote]

Siitä, mitä kirjoitat. Sana on vapaa, mutta joskus ihmettelee, eikö ymmärrä molisevänsä tyhmiä, jos menee veisaamaan ukkonooaa keskelle kuorokonserttia. Tietysti kateus on vahvimpia syitä sellaiselle norsuilulle.

[/quote]

Ei ole ollut tapana veisata kuin virsiä ja niitäkin kirkossa.  Tyhmyys voidaan määrittää monin tavoin.

Erehtynet henkilöstä koska minä en koskaan kirjoita mitään loukkaavaa.

Vierailija
102/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:59"]

Mua ärsyttää se, ettei voida hyväksyä toisten olevan rikkaampia kuin toiset. Ahkerat ja lahjakkaat vaan menestyy paremmin, kun perustason duunarit. Sille ei vain voi mitään. Ja itse olen laitoshuoltaja, että turha tulla aukomaan.

[/quote]

Minä olen kanssasi eri mieltä. On paljolti sattumaa, kuka menestyy. Ja miten se menestys sitten määritellään. Onko menestynyt ihminen sellainen, jonka tilillä on eniten rahaa. Vai onko menestynyt ihminen sellainen, joka auttaa lähimmäisiään ja saa paljon rakkautta perheeltään ja ystäviltään.

[/quote]

Menestynyt ihminen on sellainen, joka on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä eikä syyttele muita epäonnistumisistaan vaan on valmis itse muovaaman sen tyydyttävän elämän.

Pidän itseäni ihan menestyneenä, vaikka en suomalaiseen keskipalkkaan aivan ylläkään. Ja tasan tarkkaan olen tehnyt paljon töitä menestykseni eteen. En ole syyttänyt muita enkä vaatinut muilta vaan laittanut itseni likoon alusta asti. Kun muut luokkatoverini keskittyivät kesälomisin ryyppäämään, tein minä kesätöitä, niitä, mitkä eivät luokkatovereilleni kelvanneet. Kun valmistuin, tein taas samoja töitä, niitä, jotka eivät tasokkaille lukiolaisille kelvanneet. En ole koskaan ollut ilman työtä siksi, että olen vain käärinyt hihani ja tehnyt tasan sellaista työtä, joka on vastaan tullut. Ensimmäisessä alani työpaikassa sain työnantajaltani juuri kehuja siitä, että olin selvästi työtäpelkäämätön. Kirjava työkokemukseni on ollut jokaisessa työpaikassani etu.

Sattumaa voi olla sairastelut ja kuolema mutta kaikkeen muuhun voi vaikuttaa itse. Olen opiskellut itselleni kolme ammattia, kun en saanut alani töitä kahdesta muusta. Olen ollut sijaisena lapseni koulussa, hoitanut naapurien lapsia ja pessyt sukulaisteni ikkunoita muutaman kympin vuoksi. Onhan se vaatinut nöyryyttä mutta sattumaa ei siinä ole ollut, että olen saanut työllistettyä itseni. Olen jaksanut kaiken aikaa uskoa, että vielä sen unelmien työn saan ja sainkin.

Olen nimenomaan sitä mieltä, että sattumalla on vain pieni osuus, paljon suurempi osuus on ihmisen asenteella työtä kohtaan.

[/quote]

Nuorena ehkä menestyksellä pääsee eteenpäin, mutta odotapa vain kun vuosia kerttyy ja sairauksia tulee. Vanhuusköyhyyttä on Suomessa paljon. Minä tunnen paljon niitä nuoriakin suomalaisia, joille elämän lottoarvonnassa on jäänyt luu käteen. Krooniset ja vakavat sairaudet tuovat monta käytännön murhetta elämään. Hienoa, että sinä olet sinnikäs ja energinen. Jaa silti hetkinen ajastasi myös heille, joilla ei elämä ole yhtä onnekasta. Minun onnellisuuteni mittari on se, miten paljon pystyn auttamaan heikompiosaisia.

[/quote]

On nuoria aikuisiakin jotka ovat joutuneet sairaseläkkeelle. Se surkea tilanne kun kolmekymppinen joutuu työkyvyttömänä sairaseläkkeelle. Sääliksi käy kun ihminen joutuu laskemaan joka centin että rahat riittävät edes ruokaan. Mielenterveysongelmat ovat yksi iso syy. Olen nähnyt kun alta kolmekymppisellä perheellisellä on puhjennut mielisairaus. Tietysti hoitoon pääsy auttaa mutta perhe on äkkiä vaikeuksissa kun toinen vanhemmista on pitkällä sairaslomalla ja joutuu todennäköisesti tyttömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin tullaan ihan tietokoneella ja Internet-yhteydellä vinkumaan miten juuri meiltä leikataan sen ja sen verran, jonka jälkeen mennään ilmaiseen lääkäriin vinkumaan flunssaa. On totta, että rikkaita voisi verottaa enemmän ja veroparatiiseja purkaa, mutta fakta vain on, että rikkaat lähtevät jonnekin Norjaan ja yritykset Aasiaan verotuksen takia. En siis ollenkaan puolustele veroparatiiseja tai nykyistä verosysteemiä."

Edustuksellisessa demokratiassa parlamentti päättää verotuksesta eivät kapitalistit. Suomalaisten ja muidenkin länsimaiden kansalaisten pitäisi herätä kysymään miten on tultu tilanteeseen että kapitalistien sallitaan uhkailla valtiota? Hyväksyn tarpeen vaatiessa kaikkien yhteiskunnan käytössä olevien pakkokeinojen käytön kapitalisiten nujertamiseksi. Ei ole myöskään mitään syytä miksei omistusoikeuteen voitaisi puuttua kapitalistien omaisuuksien verottamiseksi.

Vierailija
104/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:40"]

Ei mulla muuta kuin että ärsyttää suunnattomasti, kun suomalainen kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. 

Se on henkistä köyhyyttä. Jokaisella on ollut mahdollisuus peruskoulussa oppi kirjoittamaan tämä oikein. 

[/quote]

Valitettavasti en ole päässyt vielä peruskoulusta. Ap
[/quote]
No kannattaiskohan sun sitten kasvaa vielä muutama vuosi, ennen kuin alat päteä. Et sä voi tietää mitä kaikkea aikuiset oikeasti joutuu maksamaan ja johon ei välttämättä todellakaan ole varaa.

Vierailija
105/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellista tai absoluuttista, mutta jos olet esim. 58-vuotias ,pääasiallisesti fyysisiä ,raksa-,ym. radanrakennus ja maalaushommia nuorempana paiskinut duunari ja vaikka kuntosi olisi vielä ikäiseksesi kohtalainenkin,niin noissa fyysisissä duuneissa työnantaja ja työkkäri arvioivat sinut pelkästään  syntymäajan ja ´tietsikan´ näyttöön tai papereihin  merkittyjen tietojen perusteella.

Tämä tarkoittaa sitä ,että joudut ottamaan ihan mitä satut enää  saamaan.

Vaikkapa esim. paikallislehden ja mainospostin jaon pari kertaa viikossa (+ne pari päivää/vko. jaon valmisteluihin . Saat siitä n.120e. /kk tilillesi (sen alle 600 e: n työmarkkinatuen lisäksi), eli tulosi ovat n. 700 e / kk.

Jos asut jossain esim. vanhassa mummolta perityssä 1920-luvun  omakotitalossa (eli pikkumökissä) niin sen verojen ja ylläpitokulujen maksamisen  jälkeen aivan kaikki rahasi menevät kyllä  ruokaan .

Lihaa ei ole varaa syödä , eikä mitään alkoholia tietenkään ostaa tai tupakoida ( mikä on tietysti hyvä asia) polkupyörällä ajellaan työt ja asiat ( hyvä kunnolle sekin) kasvisruokaa syödään ja vähän viljellään itsekin lisäksi ( plussaa terveydelle sekin) .

Kissanruokakulut ystävällesi  ovat ainoat extramenot.

Vaatteet    hankit kaikki kirpputorilta.

Peseytymistä varten on (kesät ,talvet) talon takana liiterin nurkassa ämpäri ja pesuvati telineineen. )

Liiteri on täynnä kesän aikana jostain ilmaiseksi saatuja ja haalittuja polttopuita.

Peltipurkit sanomalehdet ym. talousjätteet kuljetat tontilta pois itse polkupyörän perään kytketyllä maitokärryllä. 

Näillä eväillä voit elää 700:lla eurolla kuussa ,mutta en nyt silti hirveästi alkaisi yhteiskuntaa ja muita kiittelemään siitä ,että näin olen sopeutunut , oppinut  ja  onnistun tekemään.

Elämään ´vaihtoehtoelämää´, joka on kuitenkin  tällä hetkellä (ja ties kuinka kauan  tästä eteenpäin) ainoa vaihtoehtoni pysyä ylitäätään  terveenä  ja hengissä omalla paikallani nyky-Suomessa.

Tämä ei ole mitään ´down-shifting´touhua ,vaan paremminkin ´push-up´touhua eli ´trying to make the ends meet´-, tai ´trying to make most out of it´- henkistä , survival-elämistä, eli maamme kielellä sanoen nykyinen  mottoni voisi olla vaikka ´: ´ Kotirintama kestää ´...

Vierailija
106/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:37"]

Suhteellinen köyhyys.

[/quote]

Kaikilla Suomalaisilla oikeus terveyspalveluihin, ruokaan, juomaan, suojaan. En puhuisi suhteellisestakaan köyhyydestä. Tuloerot Suomessa eivät tilastojen mukaan myöskään ole kovin suuret. Voit toki korjata jos puhun potaskaa.

[/quote]

Rikkaat meiltä puuttuu eikä köyhät.

Vierailija
107/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri=öykkäri

Vierailija
108/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:43"]

Ei varmaan siellä takahikijällä näe köyhyyttä ja asunnottomuutta. Mutta onko niilläkin "katto päänpäällä", jotka viettää yöt metro- ja juna-asemilla, rappukäytävissä ja roskakatoksissa? Niitä ihmisiä on satoja. Pk-seudulla on varmasti 20.000 asunnotonta, joista muutama prosentti on täysin irti yhteiskunnan rattaista. Asuvat missä milloinkin, eivätkä saa valtiolta minkäänlaista tukea tai avustusta.

[/quote]On niille aikanaan tarjottu asunto kunnes ovat saaneet häädön

[/quote]

Mistähän ihmeestä näin oikein päättelet? Asunnottomuus on lisääntynyt erityisesti nuorten keskuudessa, kun asunnonsaanti on mahdotonta ellei toivotonta. Nuoret haluavat vaikka eroon päihdeongelmaisista tai väkivaltaisista vanhemmistaan, joten on pakko muuttaa. Mutta jossei ole paikkaa mihin mennä, niin kaduille jääminen on ainoa vaihtoehto. Lisäksi on mielenterveysongelmia, päihde- ja huumeongelmia, työttömyyttä ja mitä pidempään elää asunnottomana tai kiertää kavereilta toiselle, sitä enemmän ongelmat lisääntyvät.

[/quote]

Yleisempää kylläkin niin päin että vanhemmat potkii päihdeongelmaisen nuoren pois kotoaan kun 18 napsahtaa mittariin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi