Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen ei ole köyhä.

Vierailija
19.06.2015 |

Suomalaisilla on katto pään päällä, ruokaa pöydässä, jopa kaljaan ja tupakkaan on rahaa. Puhdasta vettä on tarjolla vaikka laskua ei olisi varaa maksaa. Vaikka et maksaisi senttiäkään mihinkään et taatusti saisi itseäsi tapettua nälkään tai janoon jos viitsit kävellä lähimpään ruokajonoon tai seurakuntaan. Kuitenkin tullaan ihan tietokoneella ja Internet-yhteydellä vinkumaan miten juuri meiltä leikataan sen ja sen verran, jonka jälkeen mennään ilmaiseen lääkäriin vinkumaan flunssaa. On totta, että rikkaita voisi verottaa enemmän ja veroparatiiseja purkaa, mutta fakta vain on, että rikkaat lähtevät jonnekin Norjaan ja yritykset Aasiaan verotuksen takia. En siis ollenkaan puolustele veroparatiiseja tai nykyistä verosysteemiä. Karu fakta nyt vain on, että Suomalainen ihminen ei ole käyhää nähnytkään, muutakuin telkkarissa, netissä, tai kuullut ohimennen radiosta. Tietenkin joka valtiosta löytyy aina muutama alkoholisoitunut tai ihan rehellisesti köyhä kadulla asuja, vaikka mitä tekisi. Ja ei, ei minulla mitään köyhiäkään vastaan ole, jos joku sellaista korttia oli esiin vetämässä. Itse puolustan ostovoimaa jolla saataisiin Suomen talous raiteilleen. Pahin virhe on lähteä tekemään jotain omaa automerkkiä, ellei se ole sähkö- tai bioauto.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:36"] mennään ilmaiseen lääkäriin vinkumaan flunssaa. [/quote] Ottamatta kantaa mihinkään muuhun: missä täällä Suomessa pääsee ilmaiseen lääkäriin? [/quote] Suomessa ei ketään jätetä hoitamatta. Maksut ja lääkkeetkin järjestyy tarv. sosiaali yms huollon kautta. Käytätkö rahasi viinaan ja tupakkaan vai terveyskeskusmaksuun?

[/quote] Aijaa, siinä onkin yhtäkkiä maksu. Äsken se oli vielä ilmainen.

Vierailija
22/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:43"]

Ei varmaan siellä takahikijällä näe köyhyyttä ja asunnottomuutta. Mutta onko niilläkin "katto päänpäällä", jotka viettää yöt metro- ja juna-asemilla, rappukäytävissä ja roskakatoksissa? Niitä ihmisiä on satoja. Pk-seudulla on varmasti 20.000 asunnotonta, joista muutama prosentti on täysin irti yhteiskunnan rattaista. Asuvat missä milloinkin, eivätkä saa valtiolta minkäänlaista tukea tai avustusta.

[/quote]On niille aikanaan tarjottu asunto kunnes ovat saaneet häädön

[/quote]

Mistähän ihmeestä näin oikein päättelet? Asunnottomuus on lisääntynyt erityisesti nuorten keskuudessa, kun asunnonsaanti on mahdotonta ellei toivotonta. Nuoret haluavat vaikka eroon päihdeongelmaisista tai väkivaltaisista vanhemmistaan, joten on pakko muuttaa. Mutta jossei ole paikkaa mihin mennä, niin kaduille jääminen on ainoa vaihtoehto. Lisäksi on mielenterveysongelmia, päihde- ja huumeongelmia, työttömyyttä ja mitä pidempään elää asunnottomana tai kiertää kavereilta toiselle, sitä enemmän ongelmat lisääntyvät.

[/quote]Siinähän ne syyt on. Antaisitko itse alko-ongelmaiselle asuntosi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:51"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:36"] mennään ilmaiseen lääkäriin vinkumaan flunssaa. [/quote] Ottamatta kantaa mihinkään muuhun: missä täällä Suomessa pääsee ilmaiseen lääkäriin? [/quote] Suomessa ei ketään jätetä hoitamatta. Maksut ja lääkkeetkin järjestyy tarv. sosiaali yms huollon kautta. Käytätkö rahasi viinaan ja tupakkaan vai terveyskeskusmaksuun?

[/quote] Aijaa, siinä onkin yhtäkkiä maksu. Äsken se oli vielä ilmainen.
[/quote]
Mikä on ilmaista? Maksatko kokonaan veroina vai osan maksuna?
Työelämässä oleva on työterveyshuollon piirissä ja rahoittaa lisäksi sitä "ilmaista" perusterveydenhoitoa.

Vierailija
24/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:37"]

Suhteellinen köyhyys.

[/quote]

Kaikilla Suomalaisilla oikeus terveyspalveluihin, ruokaan, juomaan, suojaan. En puhuisi suhteellisestakaan köyhyydestä. Tuloerot Suomessa eivät tilastojen mukaan myöskään ole kovin suuret. Voit toki korjata jos puhun potaskaa.

[/quote]

Terveyspalvelut maksaa, samoin ruoka juoma ja suoja.

[/quote]

Väitätkö siis, ettei täysin rahaton näihin pääsisi käsiksi?

[/quote]

Pääsee, mutta on sen jälkeen ulosotossa. Suomessa ei ole maksutonta terveydenhuolto, suojaa, ruokaa ja juomaa.

Vierailija
25/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 05:09"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:59"]

Mua ärsyttää se, ettei voida hyväksyä toisten olevan rikkaampia kuin toiset. Ahkerat ja lahjakkaat vaan menestyy paremmin, kun perustason duunarit. Sille ei vain voi mitään. Ja itse olen laitoshuoltaja, että turha tulla aukomaan.

[/quote]

Minä olen kanssasi eri mieltä. On paljolti sattumaa, kuka menestyy. Ja miten se menestys sitten määritellään. Onko menestynyt ihminen sellainen, jonka tilillä on eniten rahaa. Vai onko menestynyt ihminen sellainen, joka auttaa lähimmäisiään ja saa paljon rakkautta perheeltään ja ystäviltään.

[/quote]

Menestynyt ihminen on sellainen, joka on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä eikä syyttele muita epäonnistumisistaan vaan on valmis itse muovaaman sen tyydyttävän elämän.

Pidän itseäni ihan menestyneenä, vaikka en suomalaiseen keskipalkkaan aivan ylläkään. Ja tasan tarkkaan olen tehnyt paljon töitä menestykseni eteen. En ole syyttänyt muita enkä vaatinut muilta vaan laittanut itseni likoon alusta asti. Kun muut luokkatoverini keskittyivät kesälomisin ryyppäämään, tein minä kesätöitä, niitä, mitkä eivät luokkatovereilleni kelvanneet. Kun valmistuin, tein taas samoja töitä, niitä, jotka eivät tasokkaille lukiolaisille kelvanneet. En ole koskaan ollut ilman työtä siksi, että olen vain käärinyt hihani ja tehnyt tasan sellaista työtä, joka on vastaan tullut. Ensimmäisessä alani työpaikassa sain työnantajaltani juuri kehuja siitä, että olin selvästi työtäpelkäämätön. Kirjava työkokemukseni on ollut jokaisessa työpaikassani etu.

Sattumaa voi olla sairastelut ja kuolema mutta kaikkeen muuhun voi vaikuttaa itse. Olen opiskellut itselleni kolme ammattia, kun en saanut alani töitä kahdesta muusta. Olen ollut sijaisena lapseni koulussa, hoitanut naapurien lapsia ja pessyt sukulaisteni ikkunoita muutaman kympin vuoksi. Onhan se vaatinut nöyryyttä mutta sattumaa ei siinä ole ollut, että olen saanut työllistettyä itseni. Olen jaksanut kaiken aikaa uskoa, että vielä sen unelmien työn saan ja sainkin.

Olen nimenomaan sitä mieltä, että sattumalla on vain pieni osuus, paljon suurempi osuus on ihmisen asenteella työtä kohtaan.

[/quote]

Nuorena ehkä menestyksellä pääsee eteenpäin, mutta odotapa vain kun vuosia kerttyy ja sairauksia tulee. Vanhuusköyhyyttä on Suomessa paljon. Minä tunnen paljon niitä nuoriakin suomalaisia, joille elämän lottoarvonnassa on jäänyt luu käteen. Krooniset ja vakavat sairaudet tuovat monta käytännön murhetta elämään. Hienoa, että sinä olet sinnikäs ja energinen. Jaa silti hetkinen ajastasi myös heille, joilla ei elämä ole yhtä onnekasta. Minun onnellisuuteni mittari on se, miten paljon pystyn auttamaan heikompiosaisia.

[/quote]

On nuoria aikuisiakin jotka ovat joutuneet sairaseläkkeelle. Se surkea tilanne kun kolmekymppinen joutuu työkyvyttömänä sairaseläkkeelle. Sääliksi käy kun ihminen joutuu laskemaan joka centin että rahat riittävät edes ruokaan. Mielenterveysongelmat ovat yksi iso syy. Olen nähnyt kun alta kolmekymppisellä perheellisellä on puhjennut mielisairaus. Tietysti hoitoon pääsy auttaa mutta perhe on äkkiä vaikeuksissa kun toinen vanhemmista on pitkällä sairaslomalla ja joutuu todennäköisesti tyttömäksi.

[/quote]Mihins ne loput sentit menee? Toimeentulotuki sentään mitään sentin venytystä ole

Vierailija
26/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei järjesty. Itse saan kuukaudessa 735€ , josta 200€ vuokra. Loput jää ruokaan, lääkkeisiin, ym.

Minulla on tiedossa avosydänleikkaus, yksi yö sairaalassa maksaa n. 40€. Tuon leikkauksen jälkeen sairaalassa menee n. 5 - 12 vuorokauteen joka tekee n. 200€ - 480€. Itse operaatio on tietenkin ilmainen... maksaa n. 20000€.

Mutta ei minulla ole varaa... Kysyin sossusta ja sieltä kieltäytyivät vastamaasta. Ennen kuin suostun leikkaukseen pitää minun tietää saanko tukea siihen.

Vierailija
27/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Meidän tilanteessa ei sosku maksa lääkärilaskuja tai lääkkeitä. Syy: yrityksemme konkurssi. Siitä jääneitä velkoja ei katsota menoiksi. Valitettavasti on jäänyt lääke saamatta ja lääkärikäynti käymättä rahanpuutteen takia.

Vierailija
28/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Öööh...mitä sinä oikein itket? Ihmisillä on oikeus vaihtaa asuinpaikkaansa ja asuinmaatansa, ja ei sillä ole mitään tekemistä uhkausten kanssa. Kannattaisi sinun ja muiden kaltaistesi vatipäiden mieluummin kysyä mitä valtiolla on tarjottavaa näille rikkaille muuta kuin vaatimuksia ja veroja sen sijaan, että itkette miten heiltä voisi varastaa enemmän. Näitä rikkaita veronmaksajia ja suomi nimittäin kipeästi tarvitsee, ei kommunismin perään haikailevia tukielättejä.

[/quote]

Tarvitseeko Suomi tosiaan näitä hyvätuloisia? Sinä ja moni muu kuvittelee, että he maksavat eniten veroja. Siinä olette valitettavasti väärässä:

Kuva: Keskimääräinen veroaste (painotettuna) 100 euron tuloluokissa
1 000 – 200 000 euroa 2009
 (avaa suurempi kuva)

Kuvio kertoo, että alimmissa tuloluokissa veroprosentti vaihtelee nollan ja lähes 20 prosentin välillä. Tämä johtuu siitä, ettei pienimmistä eläkkeistä makseta lainkaan veroa, mutta toisaalta vielä vähän matalammasta työmarkkinatuesta maksetaan lähes 20 prosentin vero. Työmarkkinatuen muodostaman piikin jälkeen veroprosentti nousee tasaisesti noin 50 000 euron vuosituloihin asti.

Tämän jälkeen hajonta alkaa kasvaa eli tulonsaajien joukkoon ilmestyy huomattava joukko ”vapaamatkustajia”, joiden veroaste on paljon alhaisempi kuin pienempiä tuloja saavilla. Mitä alhaisempi suurituloisen veroprosentti on, sitä suurempi osa hänen tuloistaan muodostuu pääomatuloista. Noin 100 000 euron vuositulojen jälkeen tulonsaajien veroprosentti vaihtelee sattumanvaraisesti 50 prosentin ja nollan välillä.

Kuviosta ei voi päätellä, ettei nollaveroja tai lähellä nollaa olevia veroasteita olisi myös pienituloisilla. Koska 100 euron tuloluokkiin tulee alhaisimmissa tuloluokissa enemmän havaintoja, nollatapaukset sulautuvat osaksi keskiarvoa. Ylemmissä tuloluokissa on sen sijaan usein vain yksi tapaus, jolloin nollatapaukset erottuvat helpommin. Joka tapauksessa oikeudenmukaisuuden näkökulmasta on ongelmallista, että monien hyvin toimeentulevien veroprosentit ovat selvästi alhaisempia kuin pienituloisten.

Heikki Hiilamo
Tutkimusprofessori
etunimi.sukunimi@kela.fi

Pertti Honkanen
Johtava tutkija
etunimi.sukunimi@kela.fi

Tosiasiassa keskiluokka on se, joka maksaa veroja eniten. Keskiluokka on muissakin maissa se yhteiskunnan selkäranka ja verojen lähde. Siksi kaikki hallitukset ovatkin ensimmäisenä ottamassa keskiluokalta aina vaan lisää.

Vierailija
29/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:51"] [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:36"] mennään ilmaiseen lääkäriin vinkumaan flunssaa. [/quote] Ottamatta kantaa mihinkään muuhun: missä täällä Suomessa pääsee ilmaiseen lääkäriin? [/quote] Suomessa ei ketään jätetä hoitamatta. Maksut ja lääkkeetkin järjestyy tarv. sosiaali yms huollon kautta. Käytätkö rahasi viinaan ja tupakkaan vai terveyskeskusmaksuun? [/quote] Aijaa, siinä onkin yhtäkkiä maksu. Äsken se oli vielä ilmainen. [/quote] Mikä on ilmaista? Maksatko kokonaan veroina vai osan maksuna? Työelämässä oleva on työterveyshuollon piirissä ja rahoittaa lisäksi sitä "ilmaista" perusterveydenhoitoa.

[/quote]

Mikä työterveyshuolto? Meillä ei järjestetä kuin pakollinen eli työhöntulotarkastus ja tarkastus 5v välein. Jos sairastun menen terveyskeskukseen tai yksityiselle ja ei ne ilmaista ole.

Vierailija
30/108 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se, ettei voida hyväksyä toisten olevan rikkaampia kuin toiset. Ahkerat ja lahjakkaat vaan menestyy paremmin, kun perustason duunarit. Sille ei vain voi mitään.

Ja itse olen laitoshuoltaja, että turha tulla aukomaan.

Vierailija
31/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 06:13"]

Suhteellista tai absoluuttista, mutta jos olet esim. 58-vuotias ,pääasiallisesti fyysisiä ,raksa-,ym. radanrakennus ja maalaushommia nuorempana paiskinut duunari ja vaikka kuntosi olisi vielä ikäiseksesi kohtalainenkin,niin noissa fyysisissä duuneissa työnantaja ja työkkäri arvioivat sinut pelkästään  syntymäajan ja ´tietsikan´ näyttöön tai papereihin  merkittyjen tietojen perusteella.

Tämä tarkoittaa sitä ,että joudut ottamaan ihan mitä satut enää  saamaan.

Vaikkapa esim. paikallislehden ja mainospostin jaon pari kertaa viikossa (+ne pari päivää/vko. jaon valmisteluihin . Saat siitä n.120e. /kk tilillesi (sen alle 600 e: n työmarkkinatuen lisäksi), eli tulosi ovat n. 700 e / kk.

Jos asut jossain esim. vanhassa mummolta perityssä 1920-luvun  omakotitalossa (eli pikkumökissä) niin sen verojen ja ylläpitokulujen maksamisen  jälkeen aivan kaikki rahasi menevät kyllä  ruokaan .

Lihaa ei ole varaa syödä , eikä mitään alkoholia tietenkään ostaa tai tupakoida ( mikä on tietysti hyvä asia) polkupyörällä ajellaan työt ja asiat ( hyvä kunnolle sekin) kasvisruokaa syödään ja vähän viljellään itsekin lisäksi ( plussaa terveydelle sekin) .

Kissanruokakulut ystävällesi  ovat ainoat extramenot.

Vaatteet    hankit kaikki kirpputorilta.

Peseytymistä varten on (kesät ,talvet) talon takana liiterin nurkassa ämpäri ja pesuvati telineineen. )

Liiteri on täynnä kesän aikana jostain ilmaiseksi saatuja ja haalittuja polttopuita.

Peltipurkit sanomalehdet ym. talousjätteet kuljetat tontilta pois itse polkupyörän perään kytketyllä maitokärryllä. 

Näillä eväillä voit elää 700:lla eurolla kuussa ,mutta en nyt silti hirveästi alkaisi yhteiskuntaa ja muita kiittelemään siitä ,että näin olen sopeutunut , oppinut  ja  onnistun tekemään.

Elämään ´vaihtoehtoelämää´, joka on kuitenkin  tällä hetkellä (ja ties kuinka kauan  tästä eteenpäin) ainoa vaihtoehtoni pysyä ylitäätään  terveenä  ja hengissä omalla paikallani nyky-Suomessa.

Tämä ei ole mitään ´down-shifting´touhua ,vaan paremminkin ´push-up´touhua eli ´trying to make the ends meet´-, tai ´trying to make most out of it´- henkistä , survival-elämistä, eli maamme kielellä sanoen nykyinen  mottoni voisi olla vaikka ´: ´ Kotirintama kestää ´...

[/quote]

mutta on varaa tilata se sanomalehti joita sitten fillarilla kuljettaa pois? Eikö kannattaisi käyttää hellan sytykkeenä ja ikkunan pesuun? Meilläpäin jo viikonloppunumerot on 200€ vuodessa.

pistä sinne liiteriin pari kanaa...saat munia, ajankulua ja lopulta patakanaa.

Vierailija
32/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:37"]

Suhteellinen köyhyys.

[/quote]

Kaikilla Suomalaisilla oikeus terveyspalveluihin, ruokaan, juomaan, suojaan. En puhuisi suhteellisestakaan köyhyydestä. Tuloerot Suomessa eivät tilastojen mukaan myöskään ole kovin suuret. Voit toki korjata jos puhun potaskaa.

[/quote]

Terveyspalvelut maksaa, samoin ruoka juoma ja suoja.

[/quote]

Väitätkö siis, ettei täysin rahaton näihin pääsisi käsiksi?

[/quote]

Pääsee, mutta on sen jälkeen ulosotossa. Suomessa ei ole maksutonta terveydenhuolto, suojaa, ruokaa ja juomaa.
[/quote]

Voi helvetti taas sentään. Sossu maksaa kyllä julkisen lääkärimaksut, mikäli sen verran viitsii asioistaan pitää huolta, että lähettää ne laskut sossuun tt-hakemuksen liitteenä. Omaa tyhmyyttä, jos ei niin tee.

Vierailija
33/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:36"]

mennään ilmaiseen lääkäriin vinkumaan flunssaa. [/quote] Ottamatta kantaa mihinkään muuhun: missä täällä Suomessa pääsee ilmaiseen lääkäriin?

[/quote]Helsingissä

Vierailija
34/108 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:37"]

Suhteellinen köyhyys.

[/quote]

[/quote]

Sä et tiedä mistä sä puhut, se täsdä on se suurin ongelma.

Vierailija
35/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:51"]

[/quote]

Ei järjesty. Itse saan kuukaudessa 735€ , josta 200€ vuokra. Loput jää ruokaan, lääkkeisiin, ym.

Minulla on tiedossa avosydänleikkaus, yksi yö sairaalassa maksaa n. 40€. Tuon leikkauksen jälkeen sairaalassa menee n. 5 - 12 vuorokauteen joka tekee n. 200€ - 480€. Itse operaatio on tietenkin ilmainen... maksaa n. 20000€.

Mutta ei minulla ole varaa... Kysyin sossusta ja sieltä kieltäytyivät vastamaasta. Ennen kuin suostun leikkaukseen pitää minun tietää saanko tukea siihen.
[/quote]

Kyllä noilla tuloilla on oikeus toimeentulotukeen. Ellei sinulla sitten ole enemmänkin omaisuutta, ainut syy joka voi kumota sen, ettei lääkärimaksujasi maksettaisi. Miksi valehtelet?

Vierailija
36/108 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa köyhät lapset. Ne ei voi vaikuttaa elämäänsä.

Vierailija
37/108 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on köyhyyttä, jos joutuu seurakunnalta tai kelalta kerjäämään. Ainakin minun mielestäni. Sinä saat kaikin mokomin olla eri mieltä. Itse en ole köyhä mielestäni, vaikka tuloton olenkin. Tiedän kuitenkin, että Suomessa on ihan oikeita köyhiä. Minä tunnen heitä henkilökohtaisesti ja olen itsekin heitä auttanut.

Vierailija
38/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 11:51"]

[/quote]

[/quote]
Ei Suomenkaan järjestelmä täydellinen ole ja varmasti asioista joutuu vääntämään ja kääntämään. Päätöksien saaminen byrokraattisten järjestelmien järjestelmien läpi on taatusti tuskaista ja turhauttavaakin. Ketään ei kuitenkaan jätetä Suomessa hoitamatta, vaikkei sillä hetkellä ei olisikaan varaa.

Vierailija
39/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:10"]

[/quote]

[/quote]Jos ruokaan menee 200 niin äkkiä säästät tuon 400

Vierailija
40/108 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:47"]

Täysin samaa mieltä Ap:n kanssa. En minäkään ole "hyvätuloinen" Suomen asteikolla, mutta tajuan sentään missä menee raja, että kannattaako räksyttää vai ei. Olen upporikas miljardeihin ihmisiin verrattuna, ja en tienaa "kuin" yli 2 tuhatta kuussa.

[/quote]

Yli kaksituhatta ei ole suomalainen köyhyysraja. Pienituloinen ei ole köyhä. Otetaan sulta pois tonni kuussa ja katsotaan oletko edelleen yhtä hyvällä mielellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi