Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti: mikä "porkkana" saisi sinut kouluttautumaan sote-alalle - tai saisiko mikään?

Vierailija
09.02.2022 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin hoitajaksi, mutta vuorotyö ei oikein innosta.

Vierailija
22/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriksi voisin opiskella ja sielläkin erikoistuminen esim. kirurgiaan, muuten en alalle lähtisi. Jatkuvasti vaihtuvat sosiaaliset kontaktit olisi ihan kauhistus, eli missään perus-tk:n vastaanotolla en jaksaisi, mutta esim. saman leikkaussalitiimin kanssa työskentely voisi olla ok.

Enemmän kiinnostaisi silti lääketieteessäkin tuo tutkimuspuoli.

Tosi pösilön kommentti.

Sun taidoilla ja osaamisella ja älyllä ei milloinkaan avaudu ovet lääketieteen opintoihin, ei ainoaskaan yliopistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarttis ikinä koskea ihmisiin.

Ällöä koskea vieraita ihmisiä.

Vierailija
24/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuntenut mitään vetoa sosiaalialalle, siksipä kouluttauduinkin it-alalle. Joten oikeastaan mikään porkkana ei vetäisi minua sille alalle. Mutta hyvähän se on, että jotkut haluavat huolehtia muista ihmisistä ja tuntevat vetoa tuolle alalle. Olette tärkeitä ihmisiä.

Vierailija
25/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kouluttautunut lähäriksi, mutta ei enää rokotepakkojen takia kiinnosta. Toimin jo hoiva-avustajana ja aloitin oppisopimuksen. Luojan lykky, että olen nyt vanhempainvapaalla!

Vierailija
26/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4500 euron kk-peruspalkka olisi paras houkutin.

Tähän. Hoitoalan kaikki palkat ylös ja kuntoon. Se on ennemmin tai myöhemmin edessä. 4000 euroa kk on oltava minimilähtöpalkka aloittavalle sh:lle.

Vierailija
27/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa elämää ei yhtään mikään. Olin yhden kerran valinnan edessä , kun läpäisin pääsykokeet sairaanhoitajaksi. Samaan aikaan pääsin ohjelmointikurssille niin valitsin jälkimmäisen. Tosin sitä hommaa en enää tee, mutta en aio kyllä hoitoalallekaan

Vierailija
28/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi millään rahalla. Mä en kestä heikkoja, sairaita ja valittavia ihmisiä. Saati sitten pyyhkiä niiden p... tai jotain. Toivottavasti eutanasia-pillerit on olemassa jos joku joutuumun p.. pyyhkimään.

Vierailija
29/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät huoli minua selkävian vuoksi. Ei kelpaa, vaikka menisin mielenterveyspuolelle eikä siellä tiemmä tarvi pahemmin nostella. Mutta kun ei. Kaikkien pitää mennä samasta tuutista läpi nykyään. 

Vierailija
30/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa väyläopintojen mahdollisuus pskologiksi, puheterapeutiksi tai lääkäriksi, sillä näistä on pulaa ja sisäänpääsy kouluihin vaikeaa.

Vakituinen työpaikka valmiina, ei ketjuttamista sijaisuuksissa.

Aloituspalkka parempi fyysisesti vaativimmissa yksiköissä kuten vanhustenhoidossa ja teholla. Joku 3200 e aloitus näissä passeli.

Bonukset opiskelijoiden ohjauksista vaikka 200 euroa per opiskelija

Paremmat mahdollisuudet vuorotyön sisällä valita vuoronsa. Jos joku haluaa tehdä  lähinnä päivävuoroa niin tehkööt.

Vierailija
31/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tarttis ikinä koskea ihmisiin.

Ällöä koskea vieraita ihmisiä.

Ajattelin ihan samaa.

Viisi tonnia kuussa eikä tarvitse olla missää tekemisissä ihmisten (paitsi ehkä työkaverien) kanssa niin minäkin tuntisin vetoa Sote-alalle.

Vierailija
32/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarvitse tehdä vuorotyötä eikä käsitellä ihmiseritteitä lainkaan (oksennan erittäin helposti hajuista, ison verimäärän näkemisestä yms), niin sitten voisin lähteä hoitotyöhön.

Vierailija
33/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koulutus mutta lopetin ne työt jo aikoja sitten. En palaa missään tapauksessa.

Vierailija
34/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua saa sote-alalle potilastyöhön mitenkään. Ehkä toimistohommiin, ja sinne saisi rahalla.

Vierailija
35/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan harkinnut sote-alaa. Se paikka ei ole minulle ja en ole ihmisläheinen. Toiset meistä ei sovellu alalle ja ymmärtää sen.

Olen tehtävissä, jossa on erilainen vastuu kuin sote-alalla, joten en halua verrata niitä toisiinsa. Olen koulutukseen nähden heikommin palkattu finanssialalla, joten en suosittelisi tätäkään, ellei ole hallinnollisissa tehtävissä tai provisiota saava myyjä.

Vierailija
36/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisi suoraan erikoistua esim. psykiatriseksi sairaanhoitajaksi ilman, että on ensin opiskeltava sairaanhoitajaksi. En halua edes opetella kaikkia sairaanhoitajan tehtäviä saati ikinä tehdä niitä. Keskusteluavun antajaksi voisin kyllä kouluttautua, jos se onnistuisi ilman kaikkea muuta.

Vierailija
37/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovempi palkka ja arkityö, ei viikonloppuja, pyhiä tai vuorotyötä. Loman sais itse päättää, mieluiten juhannukselta 4-5 viikkoa.

Arvostuksen lisääntyminen, ei sellasta lässytystä "olette tärkeitä ihmisiä, teette tärkeää työtä ja arvostan teitä" vaan oikeaa arvostusta, kuten esim. lääkärit saa.

Vierailija
38/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista porkkanaa.

Olen tyytyväinen nykyiseen työhöni, jossa autan ihmisiä teknisissä pulmissa päivittäin, mutta ei tarvitse olla juurikaan kasvotusten tekemisissä asiakkaiden kanssa. Toimistotyötä ysistä viiteen, sopii minulle.

Sotehommat ovat liian vastuullisia ja vaativia.

Kaikki sotetyö on arvostettavaa ja hoitajien palkkoja saisi nostaa. En ikinä pystyisi itse mihinkään sotealan työhön.

Vierailija
39/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä, että pääsisin lääkikseen :D Sinne yritin 10 vuotta sitten, mutta kun en päässyt niin opiskelin sitten sairaanhoitajaksi (psykiatrian puoli). Työ oli kamalaa, vaihdoin alaa ja opiskelin hammashoitajaksi.

Vierailija
40/91 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso ja reilu palkka

minua ei kiinnosta hoito ala pätkääkään mutta jos palkka on isompi kuin raksalla vois vaihtaa alaa. ennemmin huono hoitaja hyvällä palkalla kuin hyvä raksamies huonolla palkalla.